Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11410
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja URSA »

Malla menetti hyvän duunin koska oli liian "etuoikeutettu".
Peliyhteisö tuohtui mustasta naishahmosta suomalaispelissä ja synnytti salaliittoteorian, josta kiinnostui myös Elon Musk

Suomalainen pelitalo Remedy teki Alan Wake 2 -pelin kehittämisessä yhteistyötä inklusiivisuuteen erikoistuneen konsulttiyhtiön kanssa. Osa tietokonepelaajista näkee tämän merkkinä pelialan mädänneisyydestä.

14:20

Alan Wake 2 -videopelissä on hahmo, jonka nimi on Saga Anderson. Saga on yliluonnollisia kykyjä omaava FBI-agentti. Hän on toinen pelin pelattavista hahmoista. Häntä näyttelee Melanie Liburd, joka on musta nainen.

Viime vuoden jälkipuolella muutamissa internetin peliyhteisöissä alettiin kiinnittää huomiota Saga Andersoniin. Osa pelaajista ihmetteli, että miksi pelihahmo oli musta nainen.

Jo ennen pelin julkaisua keskustelupalstoilla kaivettiin esille kuvia ja videoita Remedy Gamesin kahdeksan vuotta sitten julkaisemasta Quantum Break -pelistä. Yhdellä peliin piilotetuista videoista kiusoitellaan Alan Waken jatko-osalla. Tässä muutaman minuutin mittaisessa videossa näkyy Saga Andersoniksi nimetty FBI-agentti. Häntä esittää näyttelijä Malla Malmivaara eli valkoinen nainen.

Quantum Break ja Alan Wake sijoittuvat samaan universumiin tai vähintään rinnakkaisuniversumeihin (johtuen immateriaalioikeuksista ja muista lakiteknisistä seikoista), joten Andersonin hahmossa oli kiistatta tapahtunut muutos. Alun perin Quantum Breakin piti olla jatko-osa ensimmäiselle Alan Wakelle, mutta erilaisten vaiheiden jälkeen siitä rakentui oma erillinen peli.

Saga Andersonin etnisyyden ympärillä käydyssä keskustelussa moni nosti esille, että Quantum Breakin aikana Alan Waken jatko-osan hahmot ja tarina tuskin olivat valmiina. Piilotetun videon tarkoituksena oli antaa edes jotain uutta Alan Wakea odottaville pelaajille.

Lisäksi molemmat pelit sijoittuvat maailmaan, jossa aika-avaruus ei tottele totuttuja luonnonlakeja. Muutokset pelihahmojen sukupuissa eivät olisi erikoisimpia tapahtumia tuossa maailmassa.

Viha löysi kohteensa konsulttiyhtiöstä

Tuohtumus Saga Andersonia kohtaa kuitenkin kasvoi. Pian pelaajat havaitsivat, että Remedy oli tehnyt yhteistyötä Sweet Baby -nimisen konsulttiyhtiön kanssa. Sweet Baby on pieni konsulttistudio, joka auttaa peliyhtiöitä rakentamaan tarinoita, jotka vetoavat erilaisiin pelaajiin.

Alan Wake 2:n kohdalla yhtiö oli tarjonnut Remedylle apua henkilöhahmojen kehityskaaren ja äänensävyn kehittämisessä. Sweet Babyn kokemuslukija oli myös antanut arvionsa pelissä esitettyjen vähemmistöjen kuvaamisesta.

Remedyn lisäksi Sweet Baby on tehnyt yhteistyötä isojen pelitalojen kuten Sonyn ja Ubisoft kanssa kanssa. Kun tuohtuneet pelaajat saivat selville, että pelitalot tekevät yhteistyötä inklusiivisuutta eli yhdenvertaisuutta ja syrjimättömyyttä ajavan konsulttiyhtiön kanssa, salaliittoteoria oli valmis.

Se menee käytännössä näin: Sweet Baby on soluttautunut pelialalle tavoitteenaan ajaa niin kutsuttua woke-agendaa ja siinä sivussa pilata valkoisten miesten pelit.

Woke on laaja käsite, joka pitää nykyään sisällään lähes kaiken, mikä ärsyttää uuskonservatiiveja. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeudet, ilmastonmuutoksen vastaiset toimet ja jopa pulloihin kiinni jäävät korkit voivat olla osa woke-agendaa.

Yleiseksi näkemykseksi siis muodostui, että ilman Sweet Babyn osallisuutta Saga Anderson olisi ollut valkoinen nainen. Alan Wake 2:n ohjannut Kyle Rowley on tyrmännyt tämän teorian, mutta se ei ole hillinnyt salaliittoteorioita.

Musk jakoi kirjoituksen pelialan turmiollisuudesta

Helmikuun lopulla yksi Sweet Babylle suuttunut pelaaja loi tietokonepelien jakeluun keskittyvälle Steam-sivustolle listan peleistä, joiden kehittämisessä Sweet Baby on ollut mukana. Listan yhteydessä kehotettiin välttämään näitä pelejä.

Lista ja sen taustalla oleva salaliittoteoria nousi laajempaan tietoisuuteen, kun Sweet Babyn työntekijä yritti ilmoittaa listan Steamin ylläpidolle. Listaus ei itsessään rikkonut käyttöehtoja ja yritys kääntyi itseään vastaan. Listalla on nyt lähes 300 000 seuraajaa ja sen yhteydessä käydään vilkasta keskustelua aiheesta.

Viimeisten muutaman viikon aikana pelaajat ja internetin kulttuurisotien veteraanit ovat kaivaneet esille Sweet Babyn entisten ja nykyisten työntekijöiden twiittejä ja haastatteluja, ja käyttäneet niitä todisteena yhtiön turmiollisesta vaikutuksesta pelialaan.

Monilla pelifoorumeilla aletaan olla kyllästyneitä aiheesta keskusteluun. Nyt asian rummuttamisen ovat ottaneet hoitaakseen amerikkalaiset uuskonservatiivit ja oikeistovaikuttajat.

Alkuviikosta miljardööri Elon Musk lisäsi vettä myllyyn uudelleenjulkaisemalla X:ssä kirjoituksen, jossa pelialan wokeentumisesta syytettiin vastuulliseen sijoittamiseen keskittyviä sijoitusrahastoja. Musk jakoi julkaisun saatesanalla wow.

Vihaiset pelaajat suunnittelevat uusia häirintäkampanjoita


Kuten internet-kohuilla on usein tapana, suuttumus on johtanut häirintään. Sweet Babyn työntekijät ovat kertoneet joutuneensa törkyviestien ja uhkausten kohteeksi.

Sweet Babyn ympärille kietoutunutta kampanjaa on verrattu kymmenen vuoden takaiseen gamergate-häirintäkampanjaa, jossa oikeistokonservatiivit hyökkäsivät pelialalla näkemäänsä feminismiä ja moninaisuutta vastaan.
https://yle.fi/a/74-20079270

Samaa "yhteistyötä" tehdään varmasti myös ainakin mainosalalla. Osaavat näyttelijät korvataan jollain toisen värisillä.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Itseäni ei häiritsisi jos 007 olisi mustaihoinen, mutta häiritsisi jos James Bond olisi. Agentin numeron voi antaa kelle tahansa, mutta identiteettiä ei saa pölliä.

Toisaalta en ole mikään hardcore Bond-fani.

Doctor Who voi taas puolestani olla mies, nainen, mitä rotua hyvänsä, mutta ei lesbo. Kun eihän hänen oikein olisi väliä olla heterokaan, eli näen hänet polariteetin ulkopuolisena yli-ihmisenä.
Avatar
acp
Christopher Lorenzo
Viestit: 1535
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja acp »

^^Hyvä että jotkut laittavat hanttiin woke-agendalle. "Sweet baby" nimi sopii oikein hyvin woke-pedo yhtiölle.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Sanoma Oy:n yhtiökokouskutsua piristetään neekerilapsen kuvalla. Taustalla pian vähemmistöön jäävän kansanosan edustaja ilottomana. Nöyrtyneenä.

Helsingin Sanomat 16.3.2024 sivu 35A
Helsingin Sanomat 16.3.2024 sivu 35A
Yhtiökokous.jpg (165.83 KiB) Katsottu 1228 kertaa
"Olemme sitoutuneet YK:n kestävän kehityksen periaatteeisiin ja allekirjoittaneet YK:n Global Compact -aloitteen"
Se ilmoitetaan kutsun alapuolella olevassa (ei ole kuvassa) "Keitä olemme" (tms) ruudussa. Ehkä tuo periaate ja aloite velvoittaa pitämään esillä vähemmistöön kuuluvien kuvia. Tai ehkä se liittyy oppimateriaalin tuottamiseen.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Mikäli Suomesta löytyy vielä muutama tenava joita ei ole saatu uskomaan että suomalaiset ovat rasisteja, niin tässä materiaalia jolla heidätkin tullaan pakottamaan ruotuun:

https://globaalikasvatus.fi/vinkit/valm ... teriaalia/

Rasisminvastaista materiaalia lapsi- ja nuorisokoulutukseen

Rasismin käsittely koululuokassa voi tuntua haastavalta, mutta kansalaisjärjestöt tarjoavat sen käsittelyyn myös apuvälineitä. Opetusmateriaalit tarjoavat tietoa monikulttuurisuudesta ja rasismista myös historiallisena käsitteenä, osallistavia rastitehtäviä ja työpajoja sekä tiedonhakua ja itsepohdiskelutehtäviä.


Jaaha, siellä on näemmä Rasmus-verkosto mukana. Ideologiaa, ideologiaa.
Avatar
acp
Christopher Lorenzo
Viestit: 1535
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja acp »

https://www.youtube.com/watch?v=I4hrPA2a9RI

Hellyyttävä musiikkivideo.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

satovuokraus.jpg
satovuokraus.jpg (69.92 KiB) Katsottu 1043 kertaa
Ei mulla muuta.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11410
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja URSA »

Saadaanko jatkossa katsella pilkullisia koiranpentuja Disneyleffoissa vai tuleeko niistäkin jokaisesta Musti?
Osakkeenomistaja kyseenalaistaa ”woket” Marvel-elokuvat: ”Miksi meillä on pelkkien naisten tai mustien tähdittämiä elokuvia?”

Disneyn sisällä kuohuu. Tällä kamppailulla voi olla rajuja seurauksia yhtiön tulevaisuuden kannalta.

25.3.2024 18:31

Disneyn osakkeenomistaja, Trian Partners -sijoitusyhtiön johtaja Nelson Peltz on noussut otsikoihin hänen yrittäessään vallata Disneyn hallituksesta kaksi paikkaa, jotta yhtiön kurssi saataisiin nousuun.

Peltz on kyseenalaistanut Disneyn strategian tehdä ”woke”-elokuvia, etenkin Black Pantherin ja The Marvelsin.

Peltz antoi Financial Timesille melko rajuja kommentteja:

– Miksi meillä on Marvel-elokuva, jossa on pelkkiä naisia? Ei minulla ole naisia vastaan mitään, mutta miksi minun pitäisi olla sellaisessa mukana? Miksei The Marvelsissa voisi olla myös miehiä? Mihin me tarvitsemme kokonaan mustan näyttelijäkaartin, Peltz kyseli retorisesti.

Black Panther tienasi teattereissa 1,35 miljardia dollaria ja Captain Marvel 1,13 miljardia. The Marvels oli jättimäinen floppi 206 miljoonalla dollarilla, mutta Black Panther: Wakanda Forever tienasi 859,2 miljoonaa. Tulokset puhuvat kyllä ihan menestyneiden tuotteiden puolesta.

Peltzin edustama Trian Partners -sijoitusyhtiö on käynnistänyt Disneyn sisällä kampanjan, jota johtaa Marvel Entertainmentin entinen pomo Ike Perlmutter Disneyn pomo Bob Igeriä vastaan. Trian omistaa 3,5 miljardin dollarin edestä Disneyn osakkeita, 79 prosenttia niistä on Perlmutterin omistamia.
https://www.episodi.fi/uutiset/osakkeen ... -elokuvia/
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

pikaratikalla.jpg
pikaratikalla.jpg (111.74 KiB) Katsottu 883 kertaa
Sen mitä julkisilla aikoinaan matkustin ja mikä toiiaan sai lopullisesti siirtymään oman auton käyttöön, niin olivat sekä häiriköivät ja liki tuppautuvat päihteidenkäyttäjät, sekä yhä kasvava joukko röyhkeitä ählämeitä ja neekereitä, joiden julkea käytös ja ylimielinen (rasistinen) suhtautuminen muihin kädellisiin olivat sitä luokkaa, että miksi ihmeessä maksaisin siitä, että joudun olemaan liki roskaväkeä kun ei ole pakko.

Ja sitten ne vänkäämiset ja matkan hidastumiset, kun kyytiin astui muutama huivitettu/säkitetty "vitu mulla loppu akku puhelin mut vitu se lipu on kylä ostetu", "kylä pitä pääse haista sina kuski vitu rasistihuora tapan".

Juu, siinä oli sitä iloista puheensorinaa ja värikkäitä vaatteita. En tullut kyytiin kuullakseni ja nähdäkseni kumpaakaan.

Voihan se olla, että tuossa mainostetussa pikaratikassa on rauhallisempaa menoa, mm. kalliit liput, kovat sekä välittömät sanktiot, 6 vartijaa per vaunu... että siellä uskaltaa ja jopa haluaa matkustaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Vaikka useimmat ihmiset tuntuvat unohtavan välittömästi muutaman vuoden takaiset asiat, kun ne eivät enää ole ajankohtaisia, niin muistanpa silti miten irakilaisten oli ihan pakko päästä lomailemaan kotimaassaan keskellä korona-aikaa. Sitä en enää muista että mikä se kaupunki ja missä maassa oli, missä lentokone teki pysähdyksen niin että lento Suomen ja Irakin välillä ei ollut katkeamaton.

Ja koska se katkos oli olemassa, niin hyvin saatiin pimitettyä se että mistä asti sitä koronaa käytiin hakemassa ja tuotiin Suomeen tuliaisina. Sekin piti ihan itse päätellä, koska muu olisi r...mia.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11410
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja URSA »

Kuva
Ja samalla kun laitoin linkkiä, radiosta tuli siivousfirman mainos, jossa hoonosoomi-mies selittää miksi aina hymyilee. Mamut kun on aina niin "aurinkoisia".
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1621
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

acp kirjoitti: Su Maalis 24, 2024 6:25 am https://www.youtube.com/watch?v=I4hrPA2a9RI

Hellyyttävä musiikkivideo.
Vittu mitä paskaa. Mikäs tämä nyt oli, acp? Olen hiukan pettynyt :)

Tämä on muuten siitä hauska ketju, että tänne eksyn aika ajoin katsomaan kuvat. Ihan kuin pikkulapsi joka ei osaa lukea ja plärää sarjiksia.

Hyviä kuvia, saisi vaan tulla enemmän. Esimerkiksi tuollaisia kuin tuo Saton mainos, jossa mainoskasvona selkeästi paljasjalkainen turkulainen. Parhautta.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

URSA kirjoitti: To Huhti 04, 2024 11:03 pm Kuva
Ja samalla kun laitoin linkkiä, radiosta tuli siivousfirman mainos, jossa hoonosoomi-mies selittää miksi aina hymyilee. Mamut kun on aina niin "aurinkoisia".
Enpä oikein usko että rastatukkainen musta mies hinkuisi opiskella arabiaa. Rastafarismi on vähän eri juttu kuin islam. (Toisaalta nykyään sitä rastalettiä näkee ilman rastafarismin tunnustamistakin.)

Olisi mielenkiintoista tietää mitä mustaihoiset miehet ovat siitä seikasta mieltä, että muslimeilla oli tapana kastroida mustia orjiaan. Muutenkin muslimit ovat päässeet erittäin vähällä silloin kun innostutaan jäkättämään muutaman vuosisadan takaisesta orjuudesta. Tämä orjuuttajien uskonto islamhan oli vielä oikein muotivillitys mustaihoisten jenkkien keskuudessa joitakin vuosikymmeniä sitten.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17112
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

On muutes kuulkaas olemassa mainos johon musta mies - tai edes arabi - ei kelpaa: Hä!?

Juu. Lukekaas kiihottumatta loppuun saakka:

Pohjustus tehdään mainion Sanna Ukkolan kolumnilla:
Hei mies – Olet luuseri ja vässykkä, haluatko rakastella?

...
Reissasin toissa kesänä Itä-Euroopassa ja kiinnitin huomiota mainosten mieskuvastoon: miehet esitettiin maskuliinisina ja miehekkäinä testosteronisankareina. Heillä oli haarniskat päällä, miekat kädessä ja jyhkeä parta suorastaan tihkui ihanaa, toksista miehisyyttä.

Kun palasimme Suomeen, jo lentokentällä ennen laukkujen hakua silmille rynnisti valtava seinämainos, joka esitti kotimaassa tutuksi tullutta oliota: saamatonta ja täysin hyödytöntä tomppelimiestä.

Mainosten miehet ovat nykyään joko idioottimaisia vässyköitä tai avuttomia ja hassunkurisia aikuislapsia; samaa kohtelua saivat mainosten naiset 50-luvulla.

Vai miltä kuulostaa autonvuokrauspalvelun tv-mainos, jossa auton ostanut isä sullotaan koirankoppiin ja lapset syöttävät hänelle koirankeksin? “Tyhmä se on”, sanoo äiti. “Tyhmä isi, tyhmä isi, tyhmä isi”, hokevat lapset.
...
4.4.2024 8:00

Kolumnissa on linkki (alleviivauksen kohdalla) ja se johdatti minut tänne:
Tyhmä isi koirankoppiin -​mainos suututti miehiä – Ari, 53: "Miksi suomalaista miestä saa lyödä kuin vierasta sikaa?"

Mainonnan eettinen neuvosto MEN on saanut useita lausuntopyyntöjä yksityishenkilöiltä autonvuokrauspalvelun Beelyn mainoskampanjasta.

Etenkin televisiossa esitetty mainos on koettu miehiä syrjivänä, alentavana, halventavana ja vähättelevänä.

Yksi kantelun tehneistä on espoolainen perheenisä Ari Ampuja, 53. Hän kokee mainoksen yksiselitteisesti rikkovan yhdenvertaisuuslakia.
– On täysin selvää, että mainoksen mies ei voisi olla tummaihoinen mies saati nainen, Ampuja sanoo.
– Miksi hän sitten voi olla tavallinen suomalainen mies? Miksi meitä saa nyky-yhteiskunnassa jatkuvasti lyödä kuin vierasta sikaa?

TV-mainoksessa auton ostanut isä on laitettu koirankoppiin. Isä kurkistaa koirankopista, kun lapset huutavat häntä nimeltä ja syöttävät hänelle koirankeksin.

Kuvan ulkopuolelta tuleva haastattelija kysyy: "Mitenkäs tässä nyt näin kävi?”.

Lapset vastaavat: "No kun isä osti uuden auton eikä meillä ole varaa lemmikkiin.”

Haastattelija jatkaa: "Olikos se fiksusti tehty?”.

Lapsi vastaa: "Ei, vaan tyhmästi!”.

Näiden kommenttien jälkeen isä nyökyttelee koirankeksi suussaan koirankopissa.

Seuraavaksi näytetään auton vieressä seisovaa perheen äitiä.

Äiti sanoo: "Tyhmä se on”, ja vilkaisee viereistä autoa. Lapset hokevat: "Tyhmä isi, tyhmä isi, tyhmä isi".

Mainos päättyy mainosääneen, joka toteaa: “Älä ole tyhmä isi, ole viisas isi. Älä osta autoa, vaan hanki se kiinteään kuukausihintaan".

Mainostajan eettiselle neuvostolle esittämän lausunnon mukaan "tyhmä isi" on koirankopissa, koska perheellä ei ole koiraa lasten leikkikaveriksi.

Mainonnan eettisen neuvoston antaman lausunnon mukaan kyseinen mainos on hyvän tavan vastainen. Perusteluissa syy ei kuitenkaan ole miehen rooli, vaan se, että lapset käyttäytyvät mainoksessa huonosti väheksyen vanhempien arvovaltaa.

Neuvosto paheksuu sitä, että tyhmä isi -mainoksen rallattelu oli mieleenpainuva ja sitä esitettiin laajasti.

Erityistä huomiota neuvosto kiinnittää siihen, että tarkasteltavana oleva mainos saattaa kannustaa lapsia käyttäytymään epäkohteliaasti toisia lapsia kohtaan. Lisäksi mainoksen voidaan katsoa väheksyvän vanhempien arvovaltaa ja arvostelukykyä.

MEN:in lausuntoon pettynyt Ari Ampuja ihmettelee, miksi hänen ja monien muiden asiasta kannelleiden mielestä miestä halventava sisältö sivuutetaan lausunnossa.
– Siihen ei edes oteta kantaa. Tämä kuvastaa mielestäni sitä vallalla olevaa asiantilaa Suomessa, että miehiä voidaan halveksua kostona naisiin entisaikoina kohdistuneesta sorrosta, Ampuja sanoo.
– Valkoisella heteromiehellä ei ole sukupuolensa edustajana ilmeisesti yhtään mitään suojaa.

Ari Ampujan mielestä miesten saamassa kohtelussa on räikeä ristiriita siihen verrattuna, kuinka herkästi esimerkiksi vähemmistön edustajien puolia ollaan valmiita pitämään.

Hän toivoo laajaa heräämistä sen suhteen, että miehetkin ansaitsevat kunnioitusta ja oikeuden olla oma itsensä. Kahden nuoren miehen isänä hänestä tuntuu kurjalta esimerkiksi se, kuinka toksisen maskuliinisuuden määre on hyväksytty kritiikittä.
– Miehisyys on siis myrkyllistä, mutta naiseus on oikein ja hyvää, Ampuja sanoo.
– Meistä halutaan tehdä feministien määrittelemiä nössöjä, vaikka naiset kuitenkin kaipaavat ja valitsevat kumppaneikseen meitä aivan tavallisia suomalaisia miehiä.
Vantaan Sanomat
25.11.2019 14:50, päivitetty 26.8.2020 8:26

Mainos: https://www.youtube.com/watch?v=gL08US3cQAM

Kuvakaappaus mainosvideolta.
Kuvakaappaus mainosvideolta.
mies_tiedä_paikkasi.jpg (41 KiB) Katsottu 745 kertaa
...kyseinen mainos on hyvän tavan vastainen. Perusteluissa syy ei kuitenkaan ole miehen rooli...
Jopa lautakunnan mielestä miehen rooli on olla koirankopissa. On enemmän kuin luultavaa, että lautakunta koostui pääosin jakkupukuisista sosialidemokraatisista naisista ja muista punavihermädättäjistä. Näistä itseään uuden ajan liberaaleista.
...miesten saamassa kohtelussa on räikeä ristiriita siihen verrattuna, kuinka herkästi esimerkiksi vähemmistön edustajien puolia ollaan valmiita pitämään.
Oletan, että mainokseen ei edes harkittu mustalaista, neekeriä, ählämiä eikä eskimoa. Vaan kun tarvittihin sylkykuppi, niin oletan, että mainostoimiston liberaalit naiset huusivat yksissä tuumin; suomalainen mies on sika ja vässykkä. Just sopiva tohon hommaan.

Kuvitellaan sellaane tilanne missä tuossa vähän ylempänä olevassa pikaratikkamainoksessa olisi suomalainen mies, vaikka tää koirankoppiukko ja koirankopissa pikaratikkamainoksen ukko.

Jumalaut mikä mekkala siit syntysis! Marssijat täyttäisivät Senaatintorin BLM-kyltteineen, YLE saisi pääaiheen illan uutisiin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mokutus-oppi ja aivopesu Suomen medioissa ja mainonnassa

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Kyllähän tuon autonostomainoksen voi käsittää niin että siinä rangaistaan itsekkään valinnan tehnyttä perheenisää. Oli itsekäs, kun osti auton, ei lapsille koiraa.

Mutta kiinnittäisin huomiota "koiran" nimeen PANU. Jonnet eivät muista miten kauan kauan sitten runsaspovinen nainen esitteli Panu-maalia, ja muistelisinpa vielä kehutun että "Panu kestää isältä pojalle". Kyseessä oli ilmeisesti kiertopalkintonainen.

Panu, mies koirana, on siis kosto.
Vastaa Viestiin