Itsemurha

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Huh huh, olipa stoori.. tuolla välimuistissa ilmeisemmin lisää juttua ja kuvia Päivistä

http://74.125.77.132/search?q=cache:c9k ... cd=5&gl=fi

R.I.P
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Huh, olipa tosiaan tarina. Harmittaa hieman noi koirat.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Bombay kirjoitti:Huh, olipa tosiaan tarina. Harmittaa hieman noi koirat.
Itse luin samaa. Jotenkin outoa lukea tuollainen päiväkirja, useimmiten ihmiset kai tekevät itsemurhan ns. hetken mielijohteesta kun taas tämä taisi olla jo kauan selvillä ja mitä kaikkea sitä pitikään ottaa huomioon!
Koirat (ja kissat) jäi minuakin harmittamaan. Jäin myös miettimään että tunsinko tämän, oliko se se joka kävi pariin otteeseen koirapuistossakin koiriensa kanssa kun asuin vielä Vaasassa.. Olo oli tosiaan outo lukea tuota, ei oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai toivoa onnea..
Ei voi muuta sanoa kuin että toivottavasti Päivi saavutti mitä halusi.
Nanika ga tooku matteiru to
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Miulla tuli vedet silmiin kun luin blogin :cry:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Aika kosketava tapaus ja blogi.
En nyt löydä sanavarastostani oikeaa agjektiivia tähän ehkä, mutta jotenkin hyvä että joku tekee tuollaisenkin blogin.
Vaikka tuon sanominen hankalalta tuntuukin.

Tuo jos mikä laittaa miettimään asioita.
"Yöperho on koteloitunut"
mardy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 9:53 pm

Viesti Kirjoittaja mardy »

Mulla henk.koht. on ikävä Päivin juttuja :cry:
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

EuroJR kirjoitti:Onpas veret seisauttava tuo Päivikirja. Läheiset ovat toisella sivustolla pyytäneet keskustelun poistamista, mutta minusta poistunut (Päivi?) ansaitsee ikuistaa päiväkirjansa ja perustelunsa valinnalleen.
Miksi? Minun on hiukan vaikea löytää syitä em. kaltaisen blogin pitämiseen.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Kylli kirjoitti:Miksi? Minun on hiukan vaikea löytää syitä em. kaltaisen blogin pitämiseen.
Olen kyllä samaa mieltä, vaikka blogi oli omalla kauhealla tavallaan kiinnostava lukea, en ole oikein varma mitä tarkoitusta se palvelee tai palveli kirjoittajalleen...

Saatan olla väärässä, toki tämä on vain oma mielipiteeni, mutta jotenkin siitä huokui (ei tosin täysin johdonmukaisesti, mutta niin kai harvoin mielialan vaihdellessa tapahtuu) jonkunasteinen perheen syyllistäminen muiden syiden ohella. Ja ottaen huomioon että kirjoittaja on ollut tosiaankin todennäköisesti vakava-asteisessa depressiossa, joka on värittänyt kirjoittelua, ei lukijalla ole mitään keinoa tietää, kuinka totuudenmukainen kuva asiasta annetaan.
Cassie
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:42 pm
Paikkakunta: Aidan paremmalla puolella

Viesti Kirjoittaja Cassie »

Jos ymmärsin teidän kysymyksen oikein niin uskoisin että hän kirjoitti juuri siksi että ensimmäiseksi läheisille tulee mieleen "miksi?" eikä siihen ole kukaan vastaamassa varsinkaan kun blogin kirjoittajan ystävä piirihän koostui mitä ilmeisemmin internetin foorumeilla kirjoittavista ihmisistä joiden kanssa ei välttämättä muuten ollut tekemisissä, Hän ilmeisesti halusi kertoa myös heille eikä vain hävitä keskustelufoorumeilta.

Ehkä hän oikeasti halusi selventää juuri miksi hän päätyi päättämään elämänsä eikä ihan hetken mielijohteesta niinkuin olisi voinut kuvitella kun lukee hänen pitämäänsä blogia joka tosi asiassahan olikin vain kulissia.

Mun mielestä itsemurhista pitäisi avoimemmin puhua eikä omaisten yms tarvitsisi sitä hävetä eikä kenenkään siitä syyllistää itseään, itsehän ihminen on oman elämänsä päättänyt päättää :(

Kauheaa luettavaahan tuo on mutta toivon ja uskoisin että Päivin on nyt parempi olla.
Jes, se o Jeppiskamaa
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Cassie kirjoitti:Mun mielestä itsemurhista pitäisi avoimemmin puhua eikä omaisten yms tarvitsisi sitä hävetä eikä kenenkään siitä syyllistää itseään, itsehän ihminen on oman elämänsä päättänyt päättää :(
Olen tismalleen samaa mieltä. Ihmisen tapohin kuuluu syyllistää, itseä tai muita, ja avoin keskustelu saattaisi antaa mahdollisuuden sen syyllisyyden käsittelemiseen ja järkeistämiseen.

Ja vaikka ymmärrän toki nuo esittämäsi perusteet blogin pitämiselle, en itse koe asiaa noin. Blogi on julkisempi väline kuin mitä esim. viestin saattamiseen omaisille ja läheisille olisi tarvittu. Ja nettikavereillekin olisi tiedon saanut vähemmälläkin. Johtuu todennäköisesti omista aihepiiriin liittyvistä kokemuksista, mutta lähinnä tuo ärsytti. En edes jaksanut lukea sitä loppuun (vai pitäisikö sanoa alkuun?).

Itse oikeuteen tehdä itsemurha en tässä yhteydessä siis ota kantaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Cassie
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:42 pm
Paikkakunta: Aidan paremmalla puolella

Viesti Kirjoittaja Cassie »

tuosta viestin perille saamisesta nettikavereille: Hän olisi ilmeisesti halunnut jättää henkilökohtaisemmat jäähyväiset mikäli oikein ymmärsin mutta hän pelkäsi että joku kerkeää "olla niin aktiivinen että soittaisi hälytyskeskukseen" Päivin sanoja lainatakseni.
Jes, se o Jeppiskamaa
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ja kuitenkin blogissa oli hyvissä ajoin ilmoitus itsemurhan ajankohdasta.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^ ilmeisesti päiväkirja julkaistu netissä vasta viimeisenä päivänä???
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
mardy
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 9:53 pm

Viesti Kirjoittaja mardy »

Chopper kirjoitti:^ ilmeisesti päiväkirja julkaistu netissä vasta viimeisenä päivänä???
Julkaistiin vasta viimeisenä päivänä, niinä viimeisinä minuutteina - kun oli jo liian myöhäistä auttaa Päiviä.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Sori, tuota ajankohtaa en ollut huomannut. Vedän takaisin edellisen kommenttini.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Vastaa Viestiin