Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

töölöläinen kirjoitti:
Ma Kesä 28, 2021 5:17 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Ma Kesä 21, 2021 10:03 pm
damfin kirjoitti:
Ma Kesä 21, 2021 9:49 pm
^
Täällä on monilla lievästi ärsyttävä tapa kärjistää asioita vääntäen toisten mielipiteet joksikin mitä niillä ei ole tarkoitettu...
Minä en ole tarkoittanut missään vaiheessa puolustella näiden miesten kommentteja, itsekin olen sitä mieltä että tuollainen huutelu on ääliömäistä.
Se asia jota minä olen tuonut esille on se että ääliömäisestä käyttäytymisestään huolimatta tuota on melko vaikea rikolliseksi lähentelyksi tai jahtaamiseksi luokitella, varsinkin tytön ikä huomioiden joka kuitenkin lähentelee jo täysi-ikäisyyttä vaikka sitä lapsi-korttia miten yrittäisi esiin nostaa.
Mielestäni on jotenkin naurettavaa ja huomionhakuisuutta se että tuosta kyseisestä huutelusta on tehty elämää suurempi numero, kun suurempiakin vääryyksiä olisi esille tuotaviksi, tuollaisella saadaan ainoastaan tehtyä haittaa oikeiden ahdistelujen esille tuomiselle.
Määrittele "oikea ahdistelu." Minkä tunnusmerkkien tulee täyttyä, että kyseessä on ahdistelu?
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-s ... -ahdistelu
Ahdistelu ja seksuaalinen ahdistelu on kaksi eri asiaa.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja damfin »

JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 3:59 pm
töölöläinen kirjoitti:
Ma Kesä 28, 2021 5:17 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Ma Kesä 21, 2021 10:03 pm


Määrittele "oikea ahdistelu." Minkä tunnusmerkkien tulee täyttyä, että kyseessä on ahdistelu?
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-s ... -ahdistelu
Ahdistelu ja seksuaalinen ahdistelu on kaksi eri asiaa.
Kumman nimikkeen alle asettaisit tämän ketjun aiheena olevan suullisen häirinnän?

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Ahdistelua tuo mun mielestä on.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja damfin »

JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 9:30 pm
Ahdistelua tuo mun mielestä on.
Ok, no katsotaanpa mitä siitä ahdistelusta rikoslaki sanoo...
Rikoslaki ja ahdistelu

Toiseen henkilöön kohdistuva ahdistelu voi täyttää myös vainoamisen tunnusmerkistön. Tällöin kyseessä on muunlainen, kuin seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen kohdistuva ahdistelu. Vainoamiseen syyllistyy rikoslain mukaan se, joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muuten näihin rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti vainoaa toista siten, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta. Vainoamisessa on siis kyse jatkuvasta toiminnasta, kuten esimerkiksi yhteydenotoista tai muusta teosta, joka aiheuttaa vainotussa henkilössä ahdistusta. Vainoamisesta voidaan tuomita sakkorangaistus tai enintään kahden vuoden vankeusrangaistus.
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-ahdistelu

Millä lailla mielestäsi tässä ketjun tapauksessa täyttyy nuo tuossa kuvaillut tunnusmerkit?

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »



Ei millään. Mä nyt en tollanen lainoppinut olekaan jolla on PERSEESTÄ vedettävissä jotain lakipykäliä. Mutta kyllä kyseessä ainakin seksuaalinen häirintä on. Mutta toivotaan, että suomestakin tulee onnen maa runkkareille, ja teinityttöjen perseiden ääneen kommentointi sallituksi ja hyväksytyksi käyttäytymismalliksi että raiskaajaturvikset ja kotomaiset peräkammarin runkkupojat tai lähiövalaan kanssa naimisiin joutuneet tuntee olonsa kotoisaksi.

Don MC

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja Don MC »

Öö. Tossahan puhutaan VAINOAMISESTA joka on hieman eri asia. Se nimenomaan vaatii että ahdistelu on jatkuvaa.

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Juuri se, mitä ei ihmiset tunnu tajuavan on se, että ajatusrikokset eivät ole asia, mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän sen, ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen.
Samat ihmiset vetoavat sananvapauteen tasan siihen asti, kunnes heidän sanomisiaan kritisoidaan tai heidän lapsiinsa kohdistuu samaa käytöstä. Oksettavaa. Jumalauta aikuiset ihmiset puolustavat oikeuttaan huutaa törkeyksiään alaikäisille lapsille ja implikoida halua nussia näitä.
Ei, en puhu siitä, että perseen katsominen olisi rikollista, siitä kertoo jo ensimmäinen lause ajatusrikoksista, mutta nyt sit jumalauta joku roti.
Voisiko joku kertoa, miksi seksuaalisävytteinen huutelu lapselle on okei? Itse en sellaista tajua, mutta tämänkin ketjun perusteella vastauksia luulisi tulevan useampia.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja damfin »

viinitty kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 4:29 am
Voisiko joku kertoa, miksi seksuaalisävytteinen huutelu lapselle on okei? Itse en sellaista tajua, mutta tämänkin ketjun perusteella vastauksia luulisi tulevan useampia.
Voisitko sinä tai joku nyt näyttää missä esimerkiksi minä olen sanonut että seksuaalissävytteinen huutelu lapselle tai edes tuolle 17 vuotiaalle on okei?

Tämähän on jo melko koomista, kun ihan alunperinkin minä olen sanonut että tuollainen huutelu ja ehdottelu on typerää ja asiatonta käytöstä, mutta siitä on turha nostaa suurta numeroa väittämällä sitä rikolliseksi ahdisteluksi ja jahtaamiseksi... tuohon mielipiteeseeni on nyt sitten teiltä sadellut pilkkaavia vastakommentteja väittäen että minä haluaisin kommentoida ja vahdata lasten perseitä ja pitkää vääntöä siitä kuinka tuo on selkeästi rikollista ahdistelua ja jahtaamista.
Nyt sitten väittelyn lopputulos on se että eihän se teidänkään mielestänne rikollista ole... no sitähän minä olen koko ajan yrittänyt teille sanoa :mrgreen:

Nyt sitten vielä pieni haaste tuohon lainaamaani väitteeseesi liittyen, etsi ketjusta kommentti jossa sanotaan että seksuaalissävytteinen huutelu lapselle on okei? tai edes annetaan ymmärtää niin.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Kaksi miestä alkoi jahdata alaikäistä tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja Hermione »

hutkivajournalisti kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 10:44 pm
17-vuotias lapsukainen napapaidassa. Itse en kyllä osaa sanoa jos en tietäisi onko tyttönen 17-vuotias vai 25-vuotias.
Olisin itse veikannut, että 15 vuotias. Aivan selvästi alaikäinen joka tapauksessa.

Ei napapaidoissa mitään vikaa ole nuorten, vielä hyväkroppaisten päällä ja ei missään nimessä oikeuta seksuaaliseen ahdisteluun tai huuteluun.

Sonyan jämäkkä toiminta erittäin epämiellyttävässä ja mahdollisesti vaarallisessa tilanteessa saa minulta peukutuksen.

ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Iltalenkin jälkeen voi reippaana huikata vaimolle:"oli taas niin kisakireetä teinipersettä liikentessä, kyllä kelpais".

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

damfin kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 7:33 am
viinitty kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 4:29 am
Voisiko joku kertoa, miksi seksuaalisävytteinen huutelu lapselle on okei? Itse en sellaista tajua, mutta tämänkin ketjun perusteella vastauksia luulisi tulevan useampia.
Voisitko sinä tai joku nyt näyttää missä esimerkiksi minä olen sanonut että seksuaalissävytteinen huutelu lapselle tai edes tuolle 17 vuotiaalle on okei?

Tämähän on jo melko koomista, kun ihan alunperinkin minä olen sanonut että tuollainen huutelu ja ehdottelu on typerää ja asiatonta käytöstä, mutta siitä on turha nostaa suurta numeroa väittämällä sitä rikolliseksi ahdisteluksi ja jahtaamiseksi... tuohon mielipiteeseeni on nyt sitten teiltä sadellut pilkkaavia vastakommentteja väittäen että minä haluaisin kommentoida ja vahdata lasten perseitä ja pitkää vääntöä siitä kuinka tuo on selkeästi rikollista ahdistelua ja jahtaamista.
Nyt sitten väittelyn lopputulos on se että eihän se teidänkään mielestänne rikollista ole... no sitähän minä olen koko ajan yrittänyt teille sanoa :mrgreen:

Nyt sitten vielä pieni haaste tuohon lainaamaani väitteeseesi liittyen, etsi ketjusta kommentti jossa sanotaan että seksuaalissävytteinen huutelu lapselle on okei? tai edes annetaan ymmärtää niin.
Joka ikistä kommenttia en välttämättä ole lukenut, ja vaikka olisin, tuskin muistaisin mitä niissä on sanottu - mutta repäisepä sinä PERSEESTÄSI tähän se kommentti, jossa joku on väittänyt tuota tytön PERSEEN seksuaalissävytteistä kommentointia ja tytön seuraamista rikokseksi? Kaikki on taineet lähinnä sanoa, että se on törkeää ja tyhmää käytöstä ja aiheuttaa kohteessaan ahdistusta, mutta rikokseksi sitä ei ole tainnut kukaan väittää. Sinähän se lähinnä olet riidellyt vähän jokaisen kanssa asiasta, jota kukaan ei ole tainnut edes väittää. :roll: :lol:

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

viinitty kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 4:29 am
Juuri se, mitä ei ihmiset tunnu tajuavan on se, että ajatusrikokset eivät ole asia, mutta luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän sen, ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen.
Samat ihmiset vetoavat sananvapauteen tasan siihen asti, kunnes heidän sanomisiaan kritisoidaan tai heidän lapsiinsa kohdistuu samaa käytöstä. Oksettavaa. Jumalauta aikuiset ihmiset puolustavat oikeuttaan huutaa törkeyksiään alaikäisille lapsille ja implikoida halua nussia näitä.
Ei, en puhu siitä, että perseen katsominen olisi rikollista, siitä kertoo jo ensimmäinen lause ajatusrikoksista, mutta nyt sit jumalauta joku roti.
Voisiko joku kertoa, miksi seksuaalisävytteinen huutelu lapselle on okei? Itse en sellaista tajua, mutta tämänkin ketjun perusteella vastauksia luulisi tulevan useampia.
Juuri näin. Tähän ainoastaan lisäisin sen, että yhtään minkään ikäiselle ihmiselle ei tarvi seksuaalissävytteisesti huudella tai muutenkaan ulkonäköä kommentoida. Lasten ja nuorten kohdalla toki vielä selvemmin pitäis ymmärtää tää, mutta ei se ole ok. mummon ja vaarinkaan kohdalla. Ei myöskään miesten ja poikien.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja damfin »

JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 9:30 pm
Joka ikistä kommenttia en välttämättä ole lukenut, ja vaikka olisin, tuskin muistaisin mitä niissä on sanottu - mutta repäisepä sinä PERSEESTÄSI tähän se kommentti, jossa joku on väittänyt tuota tytön PERSEEN seksuaalissävytteistä kommentointia ja tytön seuraamista rikokseksi? Kaikki on taineet lähinnä sanoa, että se on törkeää ja tyhmää käytöstä ja aiheuttaa kohteessaan ahdistusta, mutta rikokseksi sitä ei ole tainnut kukaan väittää. Sinähän se lähinnä olet riidellyt vähän jokaisen kanssa asiasta, jota kukaan ei ole tainnut edes väittää. :roll: :lol:
Otetaan vaikka tämä...
JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 9:30 pm
damfin kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 4:54 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 3:59 pm

Ahdistelu ja seksuaalinen ahdistelu on kaksi eri asiaa.
Kumman nimikkeen alle asettaisit tämän ketjun aiheena olevan suullisen häirinnän?
Ahdistelua tuo mun mielestä on.
Ahdistelu oli juuri todettu rikolliseksi, eli etkö sinä tuossa silloin viittaa siihen että ketjun tapaus olisi rikollista jos kerta sanot sitä ahdisteluksi.

Mutta sinun ratkaisusihan lienee on alkaa nimittelemään eri mieltä olevia lapsen perseiden kyttääjiksi sun muuksi ja vihjailla että esimerkiksi minun mielestäni olisi okei kommentoida lasten perseitä, mutta tokihan sinä et riitele kenenkään kanssa, muut vaan riitelee :roll:

JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1374
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

damfin kirjoitti:
To Heinä 01, 2021 2:40 pm
JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 9:30 pm
Joka ikistä kommenttia en välttämättä ole lukenut, ja vaikka olisin, tuskin muistaisin mitä niissä on sanottu - mutta repäisepä sinä PERSEESTÄSI tähän se kommentti, jossa joku on väittänyt tuota tytön PERSEEN seksuaalissävytteistä kommentointia ja tytön seuraamista rikokseksi? Kaikki on taineet lähinnä sanoa, että se on törkeää ja tyhmää käytöstä ja aiheuttaa kohteessaan ahdistusta, mutta rikokseksi sitä ei ole tainnut kukaan väittää. Sinähän se lähinnä olet riidellyt vähän jokaisen kanssa asiasta, jota kukaan ei ole tainnut edes väittää. :roll: :lol:
Otetaan vaikka tämä...
JohanPomppas kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 9:30 pm
damfin kirjoitti:
Ke Kesä 30, 2021 4:54 pm

Kumman nimikkeen alle asettaisit tämän ketjun aiheena olevan suullisen häirinnän?
Ahdistelua tuo mun mielestä on.
Ahdistelu oli juuri todettu rikolliseksi, eli etkö sinä tuossa silloin viittaa siihen että ketjun tapaus olisi rikollista jos kerta sanot sitä ahdisteluksi.

Mutta sinun ratkaisusihan lienee on alkaa nimittelemään eri mieltä olevia lapsen perseiden kyttääjiksi sun muuksi ja vihjailla että esimerkiksi minun mielestäni olisi okei kommentoida lasten perseitä, mutta tokihan sinä et riitele kenenkään kanssa, muut vaan riitelee :roll:
Tuo ahdistelu muuten ei ole noin yksinkertaista, kuten sä sen ymmärsit ja PEREESTÄSI repäisit pienen pätkän jostain lakipykälästä. En mä ole väittänyt perseiden kyttäämistä rikokseksi. Voi se kuitenkin rikoksen puolellekin lipsahtaa siinä vaiheessa kun lähdetään seuraamaan ja kovin himokkaana mölistään tappi tanassa ihmisille. Sinä nyt taisit (kuten joku fiksumpi hoksauttikin) tossa copy-pastettaa pykälän joka viittaa astetta vakavampiin tekoihin, eli vainoamiseen. Mutta sinä se olet, joka on väittänyt koko ajan että muiden mielestä teinperseiden kyylääminen on rikollista. Yhtään kukaan näin ei ole väittänyt. Kaikki on sanoneet, että senkun kyyläät, mutta ole hiljaa. Ja koska sydämen asiaksi suorastaan tän keissin olet siinä määrin ottanut, että tulet itkemään siitä toiseen tapaukseen liittyvään ketjuun, niin tottakai tästä pakostikin tulee siihen käsitykseen, että teiniperseiden kyylääminen ja ääneen kommentoiminen seksuaalisen hätätilan vallassa, on sulle kovin tärkeää. :roll:

Mck
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Loka 19, 2020 2:30 pm

Re: Kaksi miestä jahtasi 17-v tyttöä Vantaan Hiekkaharjussa - tyttö julkaisi videon TikTokissa

Viesti Kirjoittaja Mck »

Seitsemäntoistavuotiaana neito on kauneimmillaan, tietää vanha kansaviisauskin. Eli kyllä sellaista neitoa saa ja pitääkin katsoa, jos haluaa jotakin kaunista nähdä. Mutta, huudella tai ehdotella ei kannata, ellei ole suunnilleen samanikäinen tai Danny.

Vastaa Viestiin