Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Whicher
Jane Marple
Viestit: 1045
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja Whicher »

siiantaika kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 3:46 am
Syskon S kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 12:36 am pystyisitte siinä hengenhädässä rimpuillessanne tuottamaan maksimaalisinta huutoa ikinä?
Usko vaan huviksesi, että hengenhätä on ainoa paikka, kun ihminen huutaa aivan varmasti niin kovaa kuin ääni lähtee. 🤦
Paitsi tietenkin jos taju lähtee kun vyötäröstä nykäistään äkisti kellilleen maahan.
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3161
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

siiantaika kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 3:46 am
Syskon S kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 12:36 am Minä en ole koskaan ajanut autoa, mutta minun maalaisjärkeni sanoo silti, ettei kuljettaja näe auton peräluukun kohdalle maahan. Sama niiden maanrajasta (ehkä) kuuluneiden huutojen kanssa, ne eivät taatusti kuulu auton sisälle moottorin ja renkaiden äänien yli. Luuletteko te, että itse pystyisitte siinä hengenhädässä rimpuillessanne tuottamaan maksimaalisinta huutoa ikinä?
Usko vaan huviksesi, että hengenhätä on ainoa paikka, kun ihminen huutaa aivan varmasti niin kovaa kuin ääni lähtee. 🤦
Joo, vähän niinku hukkuvakin huutaa, palosireenin lailla.
it's my car !
Suspect
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: To Syys 27, 2018 4:59 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja Suspect »

Minulla on aika vähän kokemusta koirista mutta ei olisi tullut mieleenikään sitoa koiraa kiinni itseeni vaan pitää hihnaa kädessä, silloin on paljon helpompi ohjailla koiraa.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja vivy »

Suspect kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 1:01 pm Minulla on aika vähän kokemusta koirista mutta ei olisi tullut mieleenikään sitoa koiraa kiinni itseeni vaan pitää hihnaa kädessä, silloin on paljon helpompi ohjailla koiraa.
Vanhuksella voi olla esimerkiksi kävelysauvat, tai vastaava syy, jonka vuoksi on kätevämpää jos koira on lantiolla kiinni. Nuorempi väki saattaa puolestaan, itseni mukaanlukien, harrastaa canicrossia, jossa tuollaisissa parhaimmillaan alle 3 min/km nopeuksissa on "ihan kätevää" jos koira voi vetää suoraan lanteilta, eikä kädestä. :wink:
Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

Tässä on ollut kyseessä umpipaku. Asia tullut ilmi ihmisen kautta, joka tuntee onnettomuuden osapuolet.
Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2472
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Suspect kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 1:01 pm Minulla on aika vähän kokemusta koirista mutta ei olisi tullut mieleenikään sitoa koiraa kiinni itseeni vaan pitää hihnaa kädessä, silloin on paljon helpompi ohjailla koiraa.
Tänä päivänä paljon käytössä noita lantiolla olevia koiran talutushihnoja.
Eilen kun olin koiran kanssa pitkällä lenkillä luonnossa niin vastaantulevilla koiranulkoiluttajilla noin puolet käytti tuollaista.
Olisiko "korona-ajan" lenkkeily koiran kanssa lisännyt tuota tapaa.

Ilmeisesti hyvä kun liikkuu reipasta vauhtia.
Lenkkeilijöiden, juoksijoiden, hiihtäjien ja sauvakävelijöiden suosiossa.
Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Tuo lantiohihna on oikeasti todella hyvä systeemi, mutta ihmisiltä lähtee sen kanssa todella nopeasti järki. Olen lukemattomia kertoja nähnyt porukan vain kietovan itsensä kuormaliinaan ilman minkäänlaista "hätä-irti"- ratkaisua. Siinä kohtaa kyllä kerjää jo verta nenästään, jos ei sitä vertaa rattaat päässä pyöri.

Pakun läpi ei tosiaan nähdä yhtään mitään, joten ehkä nyt se hollaaminen röntgennäöstä loppuu. Tietääkö ketään tarkemmin noita pakussa olleita? En nyt mitään nimiä tarvitse, mutta yleisesti, että millaista porukkaa ovat.

Onko kärsineempi osallinen vielä tässä maailmassa?
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

siiantaika kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 3:46 am
Syskon S kirjoitti: Ke Syys 29, 2021 12:36 am Minä en ole koskaan ajanut autoa, mutta minun maalaisjärkeni sanoo silti, ettei kuljettaja näe auton peräluukun kohdalle maahan. Sama niiden maanrajasta (ehkä) kuuluneiden huutojen kanssa, ne eivät taatusti kuulu auton sisälle moottorin ja renkaiden äänien yli. Luuletteko te, että itse pystyisitte siinä hengenhädässä rimpuillessanne tuottamaan maksimaalisinta huutoa ikinä?
Usko vaan huviksesi, että hengenhätä on ainoa paikka, kun ihminen huutaa aivan varmasti niin kovaa kuin ääni lähtee. 🤦
Minä en usko, että useimmat huutavat, jos kyse on jostain täysin odottamattomasta, äkillisestä tapahtumasta, jossa ihminen putoaa, kaatuu, jää johonkin kiinni, murskautuu ja jossa tapahtumasarja etenee vääjäämättä koko ajan. Miten siinä pystyy vetämään keuhkot täyteen ja huutamaan täysillä? Sekä fyysinen puoli, että henkinen sokkitila vaikuttavat asiaan. Minä väitän, että siinä vaistomaisesti keskitytään hakemaan tasapainoa ja suojautumaan iskuilta. Se on eri asia, jos tilanne on jo pysähtynyt ja olet jossain kaivon pohjalla tai muuten jumissa, sieltä voi huudella apua.
SMPP
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Heinä 23, 2019 12:39 am

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja SMPP »

Mulla on 9m pitkä 9 tonninen matkailuauto. Perään kun pistää 140x300 kevytperäkärryn puukuormineen, niin eipä nää, eikä kuulu. Motarille lähdettäessä kun hyvästelet kärrin peileistä, niin 50km päästä poistuttaessa seuraavan kerran näät peileistä kärrin. Käytöksessä kyllä tuntee, että jotain tulee perässä, kun tietää, että tulee jotain perässä, mutta en voine lyödä päätäni pantiksi, että huomaisisin eron jos olettaisin siellä olevan mitään.

Aika samassa perspektiivissä tuossa mennään henkilöautossaki. Huomaat varmasti jos tiedostat perässä olevan jotain, esimerkiksi nykivästä liikkeestä, mutta muuten on aika sattuman kauppaa.

Mitä tulee noihin peilien seuraamiseen, niin kyllä niitä vaan seurata pitää, olkoonkin, että henkilöautossa niiden antama info on huomattavasti suppeampi mitä isoissa autoissa. Kuorma-autossa peilit käydään useamman kerran läpi 10sek aikana ihan siitäkin syystä, että ajolinjaa seurataan peilin kautta. Eikä niitä jäädä pällistelemään, vaan ihan samalla tavalla mitä esimerkiksi liikennemerkit noteerataan.
delirium12
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2012 6:33 pm

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja delirium12 »

CharlesBronson kirjoitti: Pe Syys 24, 2021 10:23 am
Anom kirjoitti: Pe Syys 24, 2021 10:22 am
delirium12 kirjoitti: To Syys 23, 2021 11:00 pm Tämä. Ehdottomasti tulisi katsottua peiliin. Aina tulee katsottua ihan maantie nopeuksissakin ehkä noin 5-10 sekunnin välein ja aina kaikki kolme tausta peiliä samalla sekkauksella ensin vasen sitten oikea ja keskeltä. Isommalla autolla tietysti keski peili pois mutta vasen ja oikea.
Oletpas vainoharhainen, jos noin usein pitää peilejä kytätä. :lol:
Totta.
Tuo on jo liikenteen vaarantamista.
Se on liikenteen vaarantamista jos ei peileihin katso eikä ole hököllä mitä ajoneuvon takana tapahtuu. Eikä auto koulussakin opeteta että pään pitää pyöriä ja havannointi pelata. Vituttaa idiootit tien päällä kun vasta ohitus tilanteessa säikähvät kun ohitetaan.
On olemassa valmiiksi pureksittua tietoa lukeneita ihmisiä paljon mutta liian vähän järjellä ajattelevia. :roll:
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1623
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Haapavesi: Koiran hihna takertui auton peräkoukkuun - koira ja ulkoiluttaja raahautuivat perässä kaksi kilometriä

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Itselläni on pakettiauto tällä hetkellä eniten arkikäytössä. Takaovet umpipeltiä, ei taustapeiliä. Ainoat peilit sivuilla. Voin hyvin ymmärtää, ettei auton taakse jäävä asia näy sivupeileistä. Jos siis koira ja koiranomistaja mukkelehtisivat suhteellisen lyhyessä remmissä autoni takana, en taatusti näkisi mitään.

Mutta kuinkahan huonoon kuntoon on mahtanut mennä tuo perässä raahautunut ihminen ja hänen koiransa. Eivät taatusti ole vähillä vaurioilla selvinneet.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Vastaa Viestiin