Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3734
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

annaanna kirjoitti: Ke Kesä 08, 2022 6:01 pm Oli tullut yksityisviesti. Onko muille tullut?
Nimetön toimittaja :D

Lähetetty: 08 Kesä 2022, 09:45
Lähettäjä: VJHJAH25
Vastaanottaja: annaanna

Terve. Olen Yle Perjantain toimittaja. Haluaisin mahdollisesti tehdä lyhyt-dokkarin rikosten selvittelystä/puimisesta keskustelupalstoilla. Kiinnostava ilmiö. Etsin aktiivisia murha.info:n käyttäjiä, jotka voisivat kertoa minulle lisää aiheesta. "Käyttäjät"-sivulta löytyvän listauksen perusteella olet täällä aktiivinen. Olisitko kiinnostunut kertomaan minulle lisää toiminnasta?
Ihmeellistä että oletetusti ylen toimittaja, on lähettänyt kyselyitään vain suvakkiosastolle :)
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10723
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Marokon Kauhu kirjoitti: To Kesä 09, 2022 12:19 am
annaanna kirjoitti: Ke Kesä 08, 2022 6:01 pm Oli tullut yksityisviesti. Onko muille tullut?
Nimetön toimittaja :D

Lähetetty: 08 Kesä 2022, 09:45
Lähettäjä: VJHJAH25
Vastaanottaja: annaanna

Terve. Olen Yle Perjantain toimittaja. Haluaisin mahdollisesti tehdä lyhyt-dokkarin rikosten selvittelystä/puimisesta keskustelupalstoilla. Kiinnostava ilmiö. Etsin aktiivisia murha.info:n käyttäjiä, jotka voisivat kertoa minulle lisää aiheesta. "Käyttäjät"-sivulta löytyvän listauksen perusteella olet täällä aktiivinen. Olisitko kiinnostunut kertomaan minulle lisää toiminnasta?
Ihmeellistä että oletetusti ylen toimittaja, on lähettänyt kyselyitään vain suvakkiosastolle :)
En tiedä millä perusteella millä perusteella kyselyitä oli lähetetty, kun en itseäni mitenkään suvakiksi miellä, mutta kyseisen kyselyn sain kyllä minäkin.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7461
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Ovatko ketkä muut saaneet saman kyselyn? En ole saanut ja en haluakaan, mutta olisi kiinnostava tieto miten laajasti viestejä on laiteltu ja ketkä ovat saaneet niitä.
annaanna

Vain tervejärkisille suunnattu kysely?

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Damfin
Mielestäni olen osoittautunut viestieni perusteella myös omalla tavallani melko suvaitsemattomaksi. Damfin ei suvaitse naisten mielipiteitä, pedofilien ja muitten kevytraiskareiden seksuaalisten tarpeiden rajoittamista tai venäjätrollien paskanjauhantaa.

Minä en suvaitse oikeuden omiin käsiin ottamista, tarkoitushakuisia ja oikeutta hämäämään pyrkiviä rikostutkintoja porinpoliisissa, myös äärioikeistolaiset ja ääliöpersut ovat aina saaneet kuulla kunniansa Janitskinista ja Marokon Kauhusta lähtien.

Koska Kauhua ei ole sisällytetty viestin saajiin, (eikä varmaan onanoikaatakaan :lol: ), niin sortumatta äärioikeistolaiseen vainoharhaisuuteen, sairaalloiseen kansallissosialistiseen aseelliseen vallankumoukseen pyrkivään fanaattisuuteen ja oman maailmankuvan mukaisiin , pelkotiloja aiheuttaviin salaliittoteorioihin, päättelen rajan vedetyn tervejärkisyyteen.

Minfon rikoksia selvittelevän ja niistä keskustelevan luonteen sijaan palstan todellisen luonteen tuo parhaiten esille esimerkiksi nimimerkit "sikakoira", "Perkele", "SädeSisko" ja "Salmari/AlexSmith/tiinas/JohnKimble" tai joku muu rasistipelle sekä lisäksi nuo kaksi edellä mainitsemaani. Voi siihen haastattelusessioon ottaa mukaan myös ylläpidon puolelta "Kilomiehen".
Lisäys.
Jaaha. Holmesin Haamu meinasikin unohtua ääriääriainekset selostaa maailmakuvaansa -listalta.

Kysymyspatterin voin tarvittaessa laatia valmiiksi, jos nimetöntä toimittajaa kiinnostaa seuraava YLEn pohjakosketusjurnalismituotos tyyliin "Suomineidot".
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10723
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Vain tervejärkisille suunnattu kysely?

Viesti Kirjoittaja damfin »

annaanna kirjoitti: To Kesä 09, 2022 8:08 am Damfin
Mielestäni olen osoittautunut viestieni perusteella myös omalla tavallani melko suvaitsemattomaksi. Damfin ei suvaitse naisten mielipiteitä, pedofilien ja muitten kevytraiskareiden seksuaalisten tarpeiden rajoittamista tai venäjätrollien paskanjauhantaa.
Melko pieleen menee profilointisi, ainoa mikä piti paikkaansa oli venäjätrollien kohta.

Suuri osa, ellei jopa suurin osa, ystävistäni irl on ollut naisia ja olen tullut hyvin juttuun heidän mielipiteidensä kanssa, pedofiilejä en hyväksy enkä yleensä hyväksy että sitä puolustellaan sillä että se on sairaus... en vain suostu yhdistämään pedofiliaksi sitä jos joku parikymppinen tai alle kolmekymppinen mies haksahtaa harrastamaan seksiä ikäistään vanhemmalta vaikuttavan 15-16 vuotiaan tytön kanssa, varsinkaan silloin jos tyttö ei ole kertonut ikäänsä ja näyttää ikäistään vanhemmalta.

Ja mitä tulee raiskareihin, niin mielestäni heille voisi langettaa selkeästi kovempia rangaistuksia ja ulkomaalaisten tapauksessa karkoittaa maasta, silloin jos todisteet raiskauksesta ovat selkeät.
VonBiden
Neuvoja-Jack
Viestit: 595
Liittynyt: La Touko 21, 2022 4:05 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja VonBiden »

holmesin haamu kirjoitti: To Kesä 09, 2022 7:15 am Ovatko ketkä muut saaneet saman kyselyn? En ole saanut ja en haluakaan, mutta olisi kiinnostava tieto miten laajasti viestejä on laiteltu ja ketkä ovat saaneet niitä.
Olen saanut kyselyn. Kysely lienee suunnattu tervejärkisille, ei foliopipoa pitäville öyhöttäjille.
Don MC

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Don MC »

VonBiden kirjoitti: To Kesä 09, 2022 4:29 pm
holmesin haamu kirjoitti: To Kesä 09, 2022 7:15 am Ovatko ketkä muut saaneet saman kyselyn? En ole saanut ja en haluakaan, mutta olisi kiinnostava tieto miten laajasti viestejä on laiteltu ja ketkä ovat saaneet niitä.
Olen saanut kyselyn. Kysely lienee suunnattu tervejärkisille, ei foliopipoa pitäville öyhöttäjille.
No, vahinkolaukauksia sattuu.
putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4716
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja putsari »

VonBiden kirjoitti: To Kesä 09, 2022 4:29 pm
holmesin haamu kirjoitti: To Kesä 09, 2022 7:15 am Ovatko ketkä muut saaneet saman kyselyn? En ole saanut ja en haluakaan, mutta olisi kiinnostava tieto miten laajasti viestejä on laiteltu ja ketkä ovat saaneet niitä.
Olen saanut kyselyn. Kysely lienee suunnattu tervejärkisille, ei foliopipoa pitäville öyhöttäjille.
Tuliko kutsu suvakkinikeillesi,vai rasistina esiintyville nimimerkeillesi?
Karvasvarvas kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti: Ke Joulu 28, 2022 8:43 am Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.
Tiinas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1452
Liittynyt: Su Helmi 11, 2018 11:00 am

Re: Naurattaa murhainfossa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tiinas »

VonBiden kirjoitti: To Kesä 09, 2022 4:29 pm
holmesin haamu kirjoitti: To Kesä 09, 2022 7:15 am Ovatko ketkä muut saaneet saman kyselyn? En ole saanut ja en haluakaan, mutta olisi kiinnostava tieto miten laajasti viestejä on laiteltu ja ketkä ovat saaneet niitä.
Olen saanut kyselyn. Kysely lienee suunnattu tervejärkisille, ei foliopipoa pitäville öyhöttäjille.
Pillupuhelin valehtelee. Limajanitan/ikean uusin nikki ja ollut vasta vähän aikaa palstalla. Mutku määkin haluun olla silakka.

Naurattaa myös, että lumihiutaleet luulevat kirjoittajan olevan oikea toimittaja.
Hänhän halusi keskustella "rikosten ratkaisemisesta nettipalstalla" miten annannan persuöyhötys liitty rikosten ratkaisemiseen :D tai bideen trollaus. Kertokaa vaan nimenne "toimittajalle"
Tackleberry kirjoitti: ↑
Eli tänä vuonna poliisi on ampunut 42 valkoista ja 31 mustaa.
Valkoisia maassa on sellaiset 234 miljoonaa ja mustia 40 miljoonaa, mutta ongelma tässä on se, että "valkoisia tapetaan enemmän, saatana!"
Ei helvetti
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 371
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Kesä 08, 2022 10:27 pm
annaanna kirjoitti: Ke Kesä 08, 2022 6:01 pm Oli tullut yksityisviesti. Onko muille tullut?
Nimetön toimittaja :D

Lähetetty: 08 Kesä 2022, 09:45
Lähettäjä: VJHJAH25
Vastaanottaja: annaanna

Terve. Olen Yle Perjantain toimittaja. Haluaisin mahdollisesti tehdä lyhyt-dokkarin rikosten selvittelystä/puimisesta keskustelupalstoilla. Kiinnostava ilmiö. Etsin aktiivisia murha.info:n käyttäjiä, jotka voisivat kertoa minulle lisää aiheesta. "Käyttäjät"-sivulta löytyvän listauksen perusteella olet täällä aktiivinen. Olisitko kiinnostunut kertomaan minulle lisää toiminnasta?
Kysymys.
Olisiko ylläpidolla tietoa, onko asiallista, suomenkielistä rikoksiin keskittynyttä palstaa suositella kyselijälle?
Tuli minullekin. En ollut halukas.
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
Avatar
Kilomies
System Administrator
Viestit: 371
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 11:36 pm

Re: Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja Kilomies »

Avasin tästä kyselystä nyt oman ketjun.
Let's change the game mode, and we can disco dominate.

https://www.youtube.com/watch?v=CCLGUQ5LN-4
ASierra
Nikke Knakkertton
Viestit: 180
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2022 12:15 am

Re: Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja ASierra »

On jotenkin liikuttavaa kun lumihiutale tulee kehuskelemaan kahteen eri keskusteluun, että HÄNTÄ on pyydetty Ylen ohjelmaan keskustelemaan rikosten ratkaisemisesta netissä. :D

Sitten selvisi, että muillekin tullut sama viesti. Kuolemannaakka ja pieni liekkihän ihan oikeasti pohtivat rikoksia ja etsivät niihin ratkaisuja.

Annaanna keskitty lähinnä eri mieltä olevien haukkumiseen, poliittisen öyhötykseen, hyveslgnalointiin, maahanmuuttajien rikosten vähättelyyn. Viiteen vuoteen ei ole ollut yhtä ainoaa viestiä, jossa olisi puhunut itse rikokoksesta ilman punaviherlaseja ja poliittista öyhötystä.

Ja näillä meriiteillä kuvittelee "pääsevänsä" Ylen haastatteluun. Voi lumihiutale reppanaa ( vaikka joskus kertoikin lumihiutaleen tarkoittavan valkoihoista rasistia).

Os Ylen toimittajat kertovat aina oman nimensä, jos hakevat haastateltavia esim. keskustelupalstoilta.
annaanna

Re: Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Että tähän ketjuun postasit :roll:
(HUOM! tämä viesti on julkaistu alunperin Lautamiehissä, mutta pyysin siirtämään siihen Kilomiehen Vapaa keskusteluketjuun)
ASierra kirjoitti: Pe Kesä 10, 2022 7:59 am On jotenkin liikuttavaa kun lumihiutale tulee kehuskelemaan kahteen eri keskusteluun, että HÄNTÄ on pyydetty Ylen ohjelmaan keskustelemaan rikosten ratkaisemisesta netissä. :D

Sitten selvisi, että muillekin tullut sama viesti. Kuolemannaakka ja pieni liekkihän ihan oikeasti pohtivat rikoksia ja etsivät niihin ratkaisuja.

Annaanna keskitty lähinnä eri mieltä olevien haukkumiseen, poliittisen öyhötykseen, hyveslgnalointiin, maahanmuuttajien rikosten vähättelyyn. Viiteen vuoteen ei ole ollut yhtä ainoaa viestiä, jossa olisi puhunut itse rikokoksesta ilman punaviherlaseja ja poliittista öyhötystä.

Ja näillä meriiteillä kuvittelee "pääsevänsä" Ylen haastatteluun. Voi lumihiutale reppanaa ( vaikka joskus kertoikin lumihiutaleen tarkoittavan valkoihoista rasistia).

Os Ylen toimittajat kertovat aina oman nimensä, jos hakevat haastateltavia esim. keskustelupalstoilta.
On mennyt tunteisiin näköjään jollakin toivoakseni tuomionsa kärsineellä pellellä :D

Viestin sisältö paljastaa paitsi runsaanpuoleisesti kateutta ja katkeruutta, kun ei olla kiinnostuttu pleksin taakse paikkansa "ansainneista", myös vähäjärkisyyttä eli hölmöyttä. Et käsitä mistään mitään näköjään ressukka.
Yrität kuitenkin sinäkin parhaasi mukaan osallistua.

Rautalangasta väännän

Minä en ole kehuskellut kuvitteelisen toimittajan yhteydenotolla, tällaisen harhan loi oman käsityskykysi ja puutteellisen sisälukutaitosi yhdistelmä. En ole myöskään väittämiäsi kahta ketjua perustanut, en tosiasiassa ensimmäistäkään.
Valheita. Noloja.
Kysy mitä vain ylläpidolta -ketjuun laitoin viestin. Kts. alla.
Eli mitään ketjun aloitusta ei minun toimestani tapahtunut.

Marokon Kauhu sitten tähän ketjuun (Naurattaa minfossa) liitti minun viestini ja Kilomies sen ja vastausviestit erotti omaksi ketjukseen. Kts. viewtopic.php?f=10&t=35840
Liian monimutkainen tapahtumaketju sinun ymmärtää.

Alleviivasin ja boldasin sen, mitä olen todellisuudessa kirjoittanut. Yksärin viesti kun antoi ymmärtää, että kontaktia olisi muihinkin otettu, niin laskin verkon vesille, että onko edes näin.
Oli tullut yksityisviesti. Onko muille tullut?
Nimetön toimittaja :D

Lähetetty: 08 Kesä 2022, 09:45
Lähettäjä: VJHJAH25
Vastaanottaja: annaanna

Terve. Olen Yle Perjantain toimittaja.
...
...
Kysymys.
Olisiko ylläpidolla tietoa, onko asiallista, suomenkielistä rikoksiin keskittynyttä palstaa suositella kyselijälle?

viewtopic.php?f=14&t=12530&start=2670
Eli tuo yhtä yksäriä varten perustettu nikki voi palata asiaan valitsemallaan tavalla. Halukkaita ilmoittautunut.
Ruutuaikaa antaa A.Sierralle vaikka autojen luvattomasta käyttöönotosta tai lumihiutaleiksi omasta päästään identifoimiensa kirjoittajien viestien sisällöistä. "Seuraavaksi A.Sierra kertoo lumihiutaleista, joista on ollut tosi kiinnostunut jo pitkän aikaa."

Ottakaa vaan rohkeasti yksäreillä kontaktia tuohon nikkiin kaikki, jotka himoatte päästä oikein telkkarijulkuiksi. AlexSmith tai joku muu palstalainen niitä sitten lukee ja laittaa kutsuviestin :lol: YLElle. Sovitte tapaamisen ja niinpäinpois :roll:
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5042
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Oikea toimittaja olisi ilmoittanut nimensä aivan ensimmäisenä, eli tässä lienee kyseessä joku tietojen kalastelija.

Älkää antako tällaisille tietoja itsestänne.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10723
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Oletettu ylen toimittaja kyselee rikosten nettiselvittämisestä

Viesti Kirjoittaja damfin »

En minä nyt tuossa mitään ongelmaa näe, ihan asiallinen kysely, kun palsta perustuu anonymiteettiin niin ehkä "toimittaja" ei siksi itsekään nimeään maininnut...
VJHJAH25 kirjoitti:Ti Kesä 07, 2022 4:49 pm Terve. Olen Yle Perjantain toimittaja. Haluaisin mahdollisesti tehdä lyhyt-dokkarin rikosten selvittelystä/puimisesta keskustelupalstoilla (tai muusta yhteiskunnallisesta keskustelusta). Kiinnostava ilmiö. Etsin nyt aktiivisia murha.info:n käyttäjiä, jotka voisivat kertoa minulle lisää aiheesta. "Käyttäjät"-sivulta löytyvän listauksen perusteella olet täällä aktiivinen. Olisitko kiinnostunut kertomaan minulle lisää toiminnasta? Todettakoon jo tässä kohtaa, että ymmärrän hyvin periaatteen anonymiteetistä, joka alustan käyttöön liittyy.
Kyllähän tuossa anonymiteetti tuodaan esille eli kai hänelle ihan anonyymisti vastata voi jos haluaa, itseäni nyt ei varsinaisesti kiinnosta itseäni esille tuoda eli jätän väliin.
Mutta ei tuossa mielestäni mitään pahaa ole, toivottavasti joku viitsii hänelle asiallisesti vastata ja kertoa jotain palstasta, vaikkapa tästä palstan "loistavasta" ilmapiiristä jossa hyvässä hengessä keskustellaan rikoksista ilman minkäänlaista riitelyä :lol:
Vastaa Viestiin