Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tarkastaja Levisi
Angus MacGyver
Viestit: 6598
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 4:44 pm

Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Weekend -festivaalin järjestäjän toimet ovat tässä tapauksessa vähintäänkin kyseenalaisia.
Festivaalia markkinoidaan kuukausikaupalla artistilla jonka festivaali itse peruu.
Peruutusta on perusteltu sillä, että tekniikkaa ei saada tarvittavan nopeasti Suomeen.
Weekendiä edeltävä keikka on 29.6. ja seuraava keikka Tukholmassa 2.7.2022
Nähtävästi liput eivät ole menneet kaupaksi halutulla tavalla ja järjestäjä haluaa säästämällä
pääesiintyjän esiintymispalkkion.
Kehutaan halpaa venäläistä esiintymistekniikkaa jota ei ole saatavilla mutta samanaikaisesti perutaan venäläisartisti.


https://yle.fi/uutiset/3-12512181

Weekend-festivaalin alkuperäisestä kattauksesta on poistunut jo viisi esiintyjää – somessa kuohuu, mutta järjestäjä ei lunasta lippuja takaisin


Post Malonen keikka peruuntui logististen ongelmien vuoksi. Myös ampumavälikohtauksessa haavoittunut Lil Tjay jää erittäin todennäköisesti näkemättä Weekend-festivaalilla.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 38fbce5452

Näkökulma: Festarikansan kyykytys saa jo riittää

Post Malonen keikan peruminen herättää kysymyksiä, kirjoittaa Iltalehden toimittaja Mari Pudas.

Juuri Post Malone on ollut monelle se syy ostaa 115–205 euron festivaaliliput.

Artistit ovat ennenkin peruneet festarikeikkojaan, kun joskus on oikeasti sairastuttu tai artistia ei ole vain huvittanut tulla Suomeen. Sellaistakin sattuu.

Mutta nyt perumisen syy on vähintään erikoinen.

Järjestäjä itse, eli tässä tapauksessa Weekend-festivaali perui Post Malonen keikan.

Aluksi Weekend ilmoitti syynä olevan ”Euroopan festivaalien aiheuttamat haastavat logistiikkaongelmat”.

Festivaalijärjestelyt aloitetaan hyvin aikaisin. Jos Weekend on ollut venäläisten lavatekniikkatoimittajien varassa, voi vain ihmetellä, miten neljässä kuukaudessa ei ole löytynyt korvaavaa tekniikkaa

Myöhemmin tätä syytä vaivihkaa muutettiin. ”Valitettavasti Post Malonen, Rezzin ja A1 x J1:n esiintymiset joudutaan perumaan festivaalin logistiikkahaasteiden vuoksi”, Weekend-festivaali ilmoittaa nyt sosiaalisen median tileillään.

Ilmoitus ja sen ajankohta herättävät kysymyksiä. Weekend ilmoitti Post Malonen perumisesta sunnuntaina 26.6. Mutta jo tiistaina 21.6. Post Malonen Instagramin tarinaosiossa julkaistiin lähiviikkojen keikkoja eikä Weekendiä oltu mainittu.

Loog sanoi Iltalehdelle, miten lavatekniikkaan vaadittavia kamoja pyrittiin löytämään, mutta tässä ei onnistuttu.

– Suomi on tässä Ruotsin ja Baltian välissä. Tänne joutuu ottamaan laivan tai tulemaan Baltian läpi. Se alkoi muodostua mahdottomaksi, Loog sanoo.

– Euroopan tilanne on muuttunut niin paljon. Ennen tekniikkaa saattoi vuokrata myös Venäjältä, Loog jatkoi.

Festivaalijärjestelyt aloitetaan hyvin aikaisin. Jos Weekend on ollut venäläisten lavatekniikkatoimittajien varassa, voi vain ihmetellä, miten neljässä kuukaudessa ei ole löytynyt korvaavaa tekniikkaa.

Otsikko lyhennetty
-NILS-
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - onko kyseessä Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Weekend festival järjestettiin joskus vähän aikaa sitten Virossa. Olivat kuulemma jättäneet kaikki maxut maxamatta ja kadonneet johonkin.
Ovat kuulemma saaneet ikuisen porttikiellon Viroon.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - onko kyseessä Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja Svimba »

No nyt iltalehdessä uutisessa huhutaan et David guettakin peruu keikkansa sunnuntaina!
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

ASierra
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2022 12:15 am

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - onko kyseessä Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Tästä virolaisten kusettajien festivaalista on joka vuosi joku kohu.

Ja nut myyty lippuja tyyliin kolme yhden hinnalla ja samaan aikaan pimitetty peruuntumisia, jotka olivat jo tiedossa.

Kolmen tunnin jonotuskaaos. "Olemme pahoillamme"

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 2201144288


Jonotusta, vip-alue ei toimi, artistit peruneet aikaisemminin, kivet lentelevät, liian vähän vessoja jne


https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 2201145438

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11302
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - onko kyseessä Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja URSA »

Kaaosta luvassa. Ainakin liikennekaaosta.
HäSa: Weekend-festivaalin luvissa hämminkiä - ”Ei saisi mennä näin myöhäiseksi”

Weekend-festivaalin kaikki luvat eivät ole kunnossa, kirjoittaa Hämeen Sanomat.
Weekend-festivaali järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa Hämeenlinnassa.

Tänään klo 17:38

Weekend-festivaalien liikennejärjestelyjä koskevat lupa-asiat eivät ole vielä kunnossa vaikka festivaalit alkavat jo perjantaina.

Hämeenlinnan kaupungin lupavalvoja Jani Mantere sanoo, miten viimeksi tänään keskusteltu katujen sulkemisista ja liikennemerkeistä.

–  Nämä ovat tavallisia asioita, mutta eivät saisi mennä näin myöhäiseksi. Siksi emme pääse viestimään liikennejärjestelyistä vielä huomennakaan kaupunkilaisille, Manter sanoo Hämeen Sanomille.

Epäselvyyttä on muun muassa opasteiden sijoittamisesta ja siitä kuka ne tekee.

Turvallisuusasiat ovat puolestaan kunnossa.

Weekendin promoottorin Hardi Loog ei tiedä viivästyksen syytä. Hänen mukaansa liikennejärjestelyt kuuluvat tuotannolle.

Loogin mukaan eri tahjen välillä voi olla näkemyseroja siitä, mitä järjestelyiltä realistisesti vaaditaan. Loog muistuttaa myös, että alueella järjestetään festivaalit ensimmäistä kertaa, eli liikkeelle on lähdetty nollasta.

Weekend-festivaalit järjestetään Hämeenlinnassa tämän viikon perjantaista sunnuntaihin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... b9e3aad029

Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - onko kyseessä Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

Tästä weekendistä taitaa olla jo ketju täällä. Perseilevät joka vuosi jotain.
Radiopuhelin kirjoitti:
Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm
Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.

THS
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 12:29 am

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja THS »

URSA kirjoitti:
Ti Kesä 28, 2022 6:03 pm
Kaaosta luvassa. Ainakin liikennekaaosta.
HäSa: Weekend-festivaalin luvissa hämminkiä - ”Ei saisi mennä näin myöhäiseksi”

Weekend-festivaalin kaikki luvat eivät ole kunnossa, kirjoittaa Hämeen Sanomat.
Weekend-festivaali järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa Hämeenlinnassa.

Tänään klo 17:38

Weekend-festivaalien liikennejärjestelyjä koskevat lupa-asiat eivät ole vielä kunnossa vaikka festivaalit alkavat jo perjantaina.

Hämeenlinnan kaupungin lupavalvoja Jani Mantere sanoo, miten viimeksi tänään keskusteltu katujen sulkemisista ja liikennemerkeistä.

–  Nämä ovat tavallisia asioita, mutta eivät saisi mennä näin myöhäiseksi. Siksi emme pääse viestimään liikennejärjestelyistä vielä huomennakaan kaupunkilaisille, Manter sanoo Hämeen Sanomille.

Epäselvyyttä on muun muassa opasteiden sijoittamisesta ja siitä kuka ne tekee.

Turvallisuusasiat ovat puolestaan kunnossa.

Weekendin promoottorin Hardi Loog ei tiedä viivästyksen syytä. Hänen mukaansa liikennejärjestelyt kuuluvat tuotannolle.

Loogin mukaan eri tahjen välillä voi olla näkemyseroja siitä, mitä järjestelyiltä realistisesti vaaditaan. Loog muistuttaa myös, että alueella järjestetään festivaalit ensimmäistä kertaa, eli liikkeelle on lähdetty nollasta.

Weekend-festivaalit järjestetään Hämeenlinnassa tämän viikon perjantaista sunnuntaihin.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... b9e3aad029
"Loogin mukaan eri tahjen välillä voi olla näkemyseroja siitä, mitä järjestelyiltä realistisesti vaaditaan." Tuo ei pidä paikkaansa, jos lupaa ei ole. Itse luvassa on sitten lupaehdot, mutta ne ovat merkityksellisiä vasta, kun itse lupa on myönnetty. Ilman lupaa ei mitään liikenteen poikkeusjärjestelyitä voi tehdä. Silloin mennään normaalien liikennesääntöjen mukaan. Loog on kunnostautunut ihmeellisten selitysten mestarina. Ja selitykset ovat järjestään virheellisiä. Kannattaa pysyä kaukana tuosta kaverista ja kaikesta missä kaveri on mukana.
:D

JayKay
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: To Helmi 10, 2022 2:49 pm

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja JayKay »

Fyre festari effektit tulossa? myydää luxusta ja annetaan paskaa.

Gurney
Axel Foley
Viestit: 2494
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Tässä hyvä yhteenveto JOKAVUOTISISTA ongelmista

Artistin kuolema, valtavia ruuhkia, yllätysperuuntumisia ja suuri suosio – näin järjestäjä kommentoi Weekend Festivalin kohuhistoriaa https://www.is.fi/viihde/art-2000008920895.html
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia

Avatar
EricBlair
Axel Foley
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Elo 18, 2021 6:44 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Weekend -festival peruu itse esiintyjien keikkoja - Suomen festivaalihistorian suurin kusetus?

Viesti Kirjoittaja EricBlair »

Kuinka kauan tätä on järjestetty? Toiminnan takana oleva All Things Live Finland Oy on perustettu vasta 2019, eikä näytä olevan taloudellisesti kannattava. Eli tarkoitus on? ( Ai niin korona )

https://www.finder.fi/Esitt%C3%A4vi%C3% ... ot/3309017
Liitteet
Screenshot_20220702-112847.jpg
Screenshot_20220702-112847.jpg (131.01 KiB) Katsottu 946 kertaa
-Kaikki on nykyään ok-

Vastaa Viestiin