Mihin rikokseen syyllistyin??

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Sain tänään kuulla syyllistyneeni rikokseen :shock: Yksityishenkilö (tosin ammattinsa puolesta) väitti näin.
Joku oikeasti tietävä kertokoon!
Muut voitte arvailla kommentteihin :lol:

Tällaisen fb-kirjoituksen myötä olen kuulemma syyllistynyt rikokseen. Huom! Kaikki nimet, iät, paikat, harrastus ovat keksittyjä mutta sisältö vastaa alkuperäistä kirjoitustani ja sen tyyliä:

Minä paikallisessa Löpöhöpölän kylän yksityisessä fb-ryhmässä:
"Hei! Yläasteikäinen poikani 14-vee haluaisi liittyä partioon mutta hänen mielestään meidän kylän "Solmut kunniaan" on ihan kökkö. Lapsi haluaisi mieluummin partioon isovanhempiensa lähelle eri kuntaan "Partio-poikiin". Minä en haluaisi häntä sinne. Matkat ovat pitkät ja bussimatkan varrella on rauhattomia alueita.
Voisitteko kertoa minulle kokemuksia, vaikka yv:llä, että meidän kylän "Solmut kunniaan" on ihan ok paikka.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Huom. Kumpikaan "partioseuroista" ei ollut tämä ilmoittaja! Oletettu rikos löytyy kirjoituksesta muuten :shock: :o
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Piti hetken miettiä, mutta ilmeisesti viittaus rauhattomiin alueisiin on rasistinen.

Itkekäämme sitä yhdessä.
finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Veikkaan, että joku puoliammattimainen nimetön mielensäpahoittaja huutelee kunnianloukkausta siellä. Tuskin on henkilökohtaista yhteyttä hänellä kumpaankaan partiojengiin tai mihinkään lähistöllä (tai kyseessäoleviin) asuinalueisiin. Et tule kuulemaan tuosta mielensäpahoittajasta enää mitään. Hän on pahoittanut mielensä jo jostakin ihan muusta ja unohtanut tuon sinun kirjoituksesi. :lol:
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8261
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Siis tuossa viestissähän on aivan selvä koko asuinalueen asukkaiden kunnianloukkaus kyseessä. Odota vaan, kohta tipahtaa postiluukusta joukkokanne törkeästä kunnianloukkauksesta. Joukkokanteesta löytyy meille tuttuja ja tunnettuja nimiä. Abdullah Ahmed, Muhamad Hassan, Muhamad Muhamed, Milan Jaff, Vasili Vasilijev, Dmitri Valkov, Sassa Muhamad, Muhamad Muhamad ja niin edelleen. Joudut ikiuseen velkavankeuteen näille maksettavien korvausten takia.

Häpeä, olet rasisti ja varmasti olet Persukin. Juuri sinun kaltaiset aiheuttavat turvattomuutta suuren hädän(ei paskahätä) alla maahan pyrkivien avaruusinsinöörien keskuudessa. Olet kehityksen jarru, koska avaruusinsinöörit eivät uskalla työllistyä koska pelkäävät epävakaita aikoja mitkä sinä olet aiheuttanut. Suomen talous kaatuu koska työvoimapulan paikkaajat eivät uskalla työllistyä, vaan tyytyvät Kelan maksamiin päivärahoihin vasten tahtoisesti.

KYLLÄ, olet rasistinen suurrikollinen.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2227
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Oma arvaukseni on se, etta tama "Solmut Kunniaan" joukkueen valmentaja on vetanyt herneen nenasta aina keuhkoihin asti, koska nuori urhelijanalku menisi mielummin naapuripitajan joukkueeseen, koska oman kylan joukkue hanen mukaansa on "ihan kokko" ja valmentajakaan ei ole kovin pateva.

Arvaukseni meni varmaan vaarin? :oops:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Jos joku haluaa vielä jatkaa "arvailuleikkiä" niin kerron toisen vihjeen :lol: :lol:

Rikos ei liity millään tavoin mielipiteeseen. Kukaan ei siis ole pahastunut/pahoittanut mieltään minun tai lapseni mielipiteistä...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Lopetan itse mielelläni tämän arvausleikin ja kerron mistä on kyse.
Tässä vaiheessa pyydän mielelläni teidän mielipiteitä asiasta! Ja varsinkin jos jollain on tietoa tai omakohtaista kokemusta aiheesta!

Minä en pelkää mahdollisia seuraamuksia, naureskelen ainoastaan partaani, että tämä henkilö on ottanut esiin "rikos-kortin", kun ei ehkä ole muuta keksinyt. Tietysti kärsin myös tuomioni, jos tällaisesta rikoksesta joutuu joskus vastuuseen.

Tämä rikoksesta syyttävä henkilö oli siis nähnyt kirjoitukseni paikallisessa fb-ryhmässä. Tai hänelle oli joku vinkannut siitä. Rikos, johon olen kuulemma syyllistynyt, on hänen mukaansa "yksityiselämää loukkaavan tiedon välittäminen".

Lapsi on kuulemma tunnistettavissa kirjoituksestani, vaikka kerroin hänestä ainoastaan iän ja sukupuolen. Sitä myöten kuulemma muut kylän vanhemmat tietävät kenestä/kenen lapsesta on kyse. Muut lapset voivat kuulemma jatkossa suhtautua meidän lapseen eri tavalla, koska tietävät hänen haluavan mennä "eri paikkaan partioon".
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2227
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Jos asia meni noin, niin eihan tasta rikosta saa edes rautalangasta vaantamallakaan!
Omasta lapsestasi puhuit, ja viela nimettomasti.

Kylla tassa jotain muuta taytyy olla taustalla, kateutta, rajariitoja, tms. Me suomalaiset olemme valitettavan kateellista kansaa :(
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Olen nähnyt lukuisia artikkeleita joissa käsitellään kiusaamisen kohteeksi joutunutta lasta, ja joka kerta lapsen nimi on muutettu, mutta sitten kuitenkin kerrotaan vanhemman (yleensä äidin) nimi. Jos tuo on lehdissäkin hyväksyttyä, niin näillä mennään.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1165
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Mihin rikokseen syyllistyin??

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Ifigeneia kirjoitti: To Loka 05, 2023 2:53 pm Olen nähnyt lukuisia artikkeleita joissa käsitellään kiusaamisen kohteeksi joutunutta lasta, ja joka kerta lapsen nimi on muutettu, mutta sitten kuitenkin kerrotaan vanhemman (yleensä äidin) nimi. Jos tuo on lehdissäkin hyväksyttyä, niin näillä mennään.
Enpä itse edes ajatellut tuota! Mutta näinhän se usein on. Ihan suurilevikkisissä iltapäivälehdissä on kirjoituksia, joissa vanhempi ihan omalla nimellä kertoo lapsensa esim. koulukiusaamista :o Lapsen nimi tosin on muutettu/jätetty kertomatta... (kuten minäkin tein)

Täytyypä ottaa tämä puheeksi, jos olen tämän rikoksesta syyttävän henkilön kanssa vielä joskus tekemisissä. Hän on kuitenkin lasten ja nuorten kanssa työskentelevä ihminen, jonka luulisi olevan asioista paremmin perillä kuin jonkun ns. random-ihmisen.

Pohdin vaan vielä, mitä salassa pidettävää tietoa olen lapsesta julkisesti fb:ssa kertonut??
Lapsen nimeä en ole julkaissut. Minulla ja lapsella on lisäksi eri sukunimi, joten ihan heti ei siitäkään voida tunnistaa/vetää johtopäätöksiä.
Kerroin, että lapsi haluaa partioon. Mutta ei välttämättä meidän kylän, koska on kuullut kavereilta sen olevan "kökkö".
Lapsen isovanhemmat asuvat lähikunnassa, lähikunta mainittu nimeltä. Isovanhemmista kerrottu ainoastaan, että ovat "isovanhempia", ei nimiä tai muutakaan.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Vastaa Viestiin