Idols-finalisti raiskattiin Kuusankoskella - ei syytettä, tapaus raukesi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Idols-finalisti raiskattiin Kuusankoskella - ei syytettä, tapaus raukesi

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Viime vuonna Idols-televisiosarjassa loistanut Johanna Hämäläinen joutui raiskauksen uhriksi viime viikonloppuna Kuusankoskella.

Kouvolalaislaulaja oli palaamassa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä karaoke-ravintolasta siellä tapaamansa miehen kanssa, kun mies veti yhtäkkiä Johannan syrjään ja alkoi kuristaa häntä. Rikoksesta kertoo Hymy-lehti verkkosivuillaan.

Kouvolan poliisi vahvistaa tapahtuneen.

- Vastustelusta huolimatta mies sai tehtyä naiselle seksuaalista väkivaltaa, poliisista kerrotaan IS:lle.

Johanna Hämäläinen pääsi lopulta pakenemaan, kun mies horjahti. Koko ajan mies oli pidellyt laulajatarta kurkusta niin, ettei hän voinut kunnolla huutaa apua.

Tekijää ei ole vielä saatu kiinni. Hämäläiseltä jäi paetessa rikospaikalle käsilaukku, jossa oli muun muassa hänen kännykkänsä.

Asiasta tai miehen liikkeistä tietäviä pyydetään soittamaan Kouvolan poliisiin.


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1565717

Otsikkoon lisätty tieto syyttämättäjättämispäätöksestä. Siksi tapaus Vapaassa Keskustelussa.
-NILS-
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

Tämä sama tätihän itki aikanaan lehdille: "Minut yritettiin raiskata".
Eikö se muuten saa nimeänsä lehtiin?
aga
Adrian Monk
Viestit: 2754
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Viesti Kirjoittaja aga »

Kyseinen henkilöhän ( http://irc-galleria.net/view.php?nick=nannah83 ) on tämän:

http://img145.imageshack.us/img145/2526 ... is1dl3.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/265/pu ... ho2da9.jpg

eli Kouvolan puukottajan veljen kavereiden (Hämiksen kamut) galtsuyhteisössä. ( juttua enemmän Kouvolan puukotussurma -08-threadissa: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4192 )

Tästä voisi vetää lyhyen yhteenvedon: ehkä kannattaisi seuransa valita tarkemmin? Enkä tarkoita tällä, että raiskaus olisi missään nimessä ollut tämän "Idols-finalistin" syy.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

vandt kirjoitti:Tämä sama tätihän itki aikanaan lehdille: "Minut yritettiin raiskata".
No voi karmeaa! Ettäs kehtasi tuollaisesta asiasta puhua!
Eikö se muuten saa nimeänsä lehtiin?
No aatteles kuule joo!
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Nämä on niitä aiheita, joita en itse toivoisi kovinkaan julkisesti ruodittavan, riittävän nöyryyttävää ja raskasta uhrille itselleen koko tilanne ja sitten alkaa se spekulointi, onko naisella ollut liian paljastavat vaatteet ja onko ollut vähän anteliaampi ihminen jne...Lähtenyt on miehen mukaan, mutta mikään ei oikeuta raiskaamaan..

Toivottavasti tekijä saadaan kiinni.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Yleensähän lehdissä ei sen enempää kerrota raiskauksen uhrista vaan hänet jätetään hienotunteisesti rauhaan. Eikä normaalisti raiskauksen kokenut nainen todellakaan halua avautua asiasta, ei edes läheisilleen eikä hoitaville henkilöille.
Onko tässä tapauksessa siis ollut paljonkin silminnäkijöitä kun uhrikin on lehteen päätynyt? Vai mistä lehdistö on saanut tietää koko asiasta. Poliisi ei varmaan ole etsintäkuuluttanut raiskaajaa Idols-tähden raiskauksesta.
Ja uskomattomalta tuntuu, että nainen olisi itse alkanut julkisesti asiaa levittelemään.
Tälläisestä kun normaalisti on huomionhakuisuus kaukana.
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

Idols-tähti raiskattiin!
Asiasanat: Raiskaus, Idols, Johanna Hämäläinen
Viime vuoden Idols-finalistina muistettava Johanna Hämäläinen, 25, on joutunut raiskauksen uhriksi viime lauantaina palatessaan ravintolasta Kuusankoskella.

Johanna kertoo Hymy-lehdelle tehneensä rikosilmoituksen päällekarkaajasta välittömästi. Myös dna-näytteet päästiin ottamaan heti.

-Olin laulamassa paikallisessa ravintolassa karaokea, ja tapasin siellä ikäiseni miehen, jonka kanssa lähdimme jatkamaan iltaa hänen vanhempiensa kotiin, itkuinen Johanna kertoo Hymy-lehdelle.

-Mies oli kertomansa mukaan juuri eronnut, ja totesi siksi asuvansa vanhempiensa luona.

Puistomaan kaupunginosan kohdalla mies yhtäkkiä kävi Johannan kimppuun.

-Hän veti minut syrjään ja alkoi kuristaa, Johanna kertoo Hymylle.

-Yritin huutaa, mutta kukaan ei tullut apuun, vaikka olimme erään kerrostaloyhtiön roskiskatosten luona. Hän tosin kuristi minua niin, että en saanut henkeä ja huutoni tukahtui.

Kun mies horjahti lopulta, Johanna pääsi pakenemaan paikalta. Itse päällekarkaus oli kuitenkin jo tapahtunut.

-Menetin käsilaukkuni ja sen mukana meni myös puhelin. Lähdin juoksemaan paikalta karkuun.

Miehestä voi soittaa vihjeitä Kouvolan poliisille.

-Hänellä oli siisti, vihreä t-paita, jossa oli edessä valkoinen pelinumero. Toisessa kädessään hänellä oli tatuointi. Hiukset olivat maantienväriset ja hänellä oli korvarenkaita. Hän oli arviolta 180 cm pitkä ja atleettinen.

Johanna joutui perumaan tapahtuman vuoksi Helsinkiin maanantaiksi sovitun keikkansa.
lähde: www.hymy.fi
että näin..
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Miten surullista...
Klaara
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:57 pm
Paikkakunta: Helsinki Rock City

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Kyllikki S kirjoitti:Yleensähän lehdissä ei sen enempää kerrota raiskauksen uhrista vaan hänet jätetään hienotunteisesti rauhaan. Eikä normaalisti raiskauksen kokenut nainen todellakaan halua avautua asiasta, ei edes läheisilleen eikä hoitaville henkilöille.
Onko tässä tapauksessa siis ollut paljonkin silminnäkijöitä kun uhrikin on lehteen päätynyt? Vai mistä lehdistö on saanut tietää koko asiasta. Poliisi ei varmaan ole etsintäkuuluttanut raiskaajaa Idols-tähden raiskauksesta.
Ja uskomattomalta tuntuu, että nainen olisi itse alkanut julkisesti asiaa levittelemään.
Tälläisestä kun normaalisti on huomionhakuisuus kaukana.
Kun näin tän uutisen, ensimmäinen ajatus oli, että hemmetin hyvä, että uhri tulee omalla nimellään julkisuuteen heti tapahtuman jälkeen, eikä vaivu nöyryytettynä vaikenemaan. Itse en näe tässä sen kummempaa julkisuushakuisuutta, sen verran rankka aihe. Jos hän olisi julkisuushakuinen, olisin hän varmaan viime aikoina vähän kevyemmistäkin asioista voinut julkisuudessa puhua. Mun mielestä on hienoa, että hän on itse halunnut tuoda tälläisen tapahtuman julkisuuteen, jotta mies saataisiin mahdollisimman nopeasti kiinni JA että raiskauksista voitaisiin julkisesti puhua.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

^Juu on hyvä, että raiskauksista puhutaan julkisesti. Ajattelin tämän vain uhrin kannalta ja kuinka se normitapauksissa menee; uhri kokee asian niin kokonaisvaltaiseksi nöyryytykseksi ja häpeäksi ettei pysty asiasta kenellekään puhumaan.
Ilmeisesti siis poikkeusyksilö siinä suhteessa tämä nyt kyseessä oleva uhri.
Varmaan hyvä niin että tulee asioista puhuttua nyt mediassa.
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

No joo... en minä välttämättä uhrin (Johannan) asemassa lähtisi välittömästi antamaan Hymy-lehdelle lausuntoa saati millekään lehdelle, mutta jokainen tyylillään.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tähtisade kirjoitti:No joo... en minä välttämättä uhrin (Johannan) asemassa lähtisi välittömästi antamaan Hymy-lehdelle lausuntoa saati millekään lehdelle, mutta jokainen tyylillään.
Niinpä. Mitenkään vähättelemättä uhrin osaa, niin ei ole kovin viisasta lähteä kapakasta entuudestaan tuntemattoman tyypin kanssa tämän kotiin. Tämä on niinkuin sellaista jokanaisen selviytymislogiikkaa mun mielestäni.
Enkä todellakaan tarkoita, että tyhmyydestä saisi sakottaa, vaan siinä nyt vaan saattaa käydä niin.
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Paska säkä, jos todellakin kaksi kertaa joutuu raiskaajan uhriksi. Ensimmäisellä kerrallahan taisi jäädä yritykseksi.
Mutta kyllä minua ainakin epäilyttää, jos raiskauksen uhri ottaa yhteyttä Hymyyn ja haluaa aiheesta antaa haastatteluja, varsinkin näin pian tapahtuman jälkeen.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
Klaara
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 3:57 pm
Paikkakunta: Helsinki Rock City

Viesti Kirjoittaja Klaara »

debbie kirjoitti:
Tähtisade kirjoitti:No joo... en minä välttämättä uhrin (Johannan) asemassa lähtisi välittömästi antamaan Hymy-lehdelle lausuntoa saati millekään lehdelle, mutta jokainen tyylillään.
Niinpä. Mitenkään vähättelemättä uhrin osaa, niin ei ole kovin viisasta lähteä kapakasta entuudestaan tuntemattoman tyypin kanssa tämän kotiin. Tämä on niinkuin sellaista jokanaisen selviytymislogiikkaa mun mielestäni.
Enkä todellakaan tarkoita, että tyhmyydestä saisi sakottaa, vaan siinä nyt vaan saattaa käydä niin.
Missään ei lukenut, että he olisivat olleet menossa jomman kumman kotiin. Ehkä he vain kävelivät samaa matkaa?

Ja vaikka he olisivatkin olleet menossa samaan paikkaan jatkoille, ja vaikka tarkoituksena olisi ollut harrastaa seksiä, se ei oikeuta raiskaamaan.

Itse olen kävellyt monta kertaa samaa matkaa, ja jopa mennyt samoille jatkoille baarissa tapaamani ihmisen kanssa, mutta en silti ole koskaan joutunut raiskatuksi. Paska tsägä tosiaan Johannalla.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kyllä tuossa uutisessa luki, että olivat menossa jatkoille miehen vanhempien kotiin, vai valehtelevatko silmäni.

Mutta jos lähtee kännissä tuntemattomien matkaan, niin kyllä silloin myös ottaa itse riskin. Ihmisen pitää ottaa myös jossain määrin vastuuta itse itsestään, eikä hankkiutua koko ajan uhrin osaan. Tällainenkin ihmislaji on olemassa, joka on ehkä huomaamattaan mieltynyt uhrin osan vetämiseen. En tarkoita, että tässä olisi siitä kyse mutta heräsi vain ajatus.
Väkivaltainen raiskaus on tietenkin karmea asia, mutta mahtaako Hymy-lehti nyt olla paras terapeutti tässä asiassa?
Vastaa Viestiin