Pelon korttelit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Pelon korttelit

Viesti Kirjoittaja rapier »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008082 ... 3_uu.shtml

20.8.2008 2:27

Pelon korttelit

IL selvitti Suomen 10 suurimman kaupungin väkivaltaisimmat kaupunginosat

Helsingin Kluuvissa sattuu ja tapahtuu.

Helsinki: Kluuvi

Jakomäki saattaa olla Helsingin pahamaineisin lähiö, mutta tilastollinen tosiasia on, että eniten väkivaltarikoksia tapahtuu Kluuvin kaupunginosassa Helsingin ydinkeskustassa, mihin sijoittuu muun muassa Stockmann, Sokos, Helsingin Pääposti sekä rautatieasema.

Vuonna 2007 alle 400 asukkaan Kluuvin alueella sattui peräti 859 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta.

- Kluuvissa sattuu ja tapahtuu yötäpäivää kaikkea mahdollista, ylikonstaapeli Ossi Yliskoski Helsingin poliisista kiteyttää.

Vertailun vuoksi, Kulosaaressa henkeen ja terveyteen kohdistuneita rikoksia sattui vuonna 2007 yhdeksän kappaletta.

Kaiken kaikkiaan Helsingissä tuli poliisin tietoon vuonna 2007 10 henkirikosta ja 6555 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta.

Kuopio: Petonen

Useiden kaupunkien tapaan myös Kuopiossa sattuu eniten väkivaltarikoksia (vuonna 2007 291 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta) keskusta-alueella. Lähiöistä nousee esiin Petonen, missä sattui viime vuonna 119 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta.

- 35 vuoden kokemuksella voin sanoa, että sinne minne uusi lähiö syntyy, siirtyy epäsosiaalista ainesta ja kestää, ennen kuin ihmiset oppivat asumaan, rikoskomisario Mikko Miettinen Kuopion poliisista kommentoi.

Kuopiossa tuli poliisin tietoon vuonna 2007 858 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta. Henkirikoksia ei poliisin tietoon tullut.

Pori: Sampola

- Erittäin paljon se on siistinyt mainettaan. Ei siellä ennen uskaltanut ilman haulikkoa kulkeakaan, Porin poliisin ylikonstaapeli Esa Toivonen murjaisee Sampolan kaupunginosaan viitaten.

Toivosen mukaan Sampola (vuonna 2007 27 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta) on ollut paikallisten väkivaltatilastojen kärjessä jo ainakin 10 vuotta.

- Lähiöissä on sellaista väkivaltaa, että ryyppijengi mätkii ympäripäissään toisiaan, Toivonen pelkistää.

Selvästi eniten henkeen ja terveyteen kohdistuvia rikoksia Porissakin tapahtuu kuitenkin keskustassa (vuonna 2007 262).

Porissa tuli poliisin tietoon vuonna 2007 4 henkirikosta ja 736 henkeen ja terveyteen kohdistunutta rikosta.

Lue mitkä ovat muiden suurten paikkakuntien väkivaltaisimmat kaupunginosat keskiviikon Iltalehdestä.

finnbar
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja finnbar »

Oiskohan jollakulla pistää loppujuttua muiden luettavaksi?

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Nopeella googletuksella löytyi loputkin listasta:

Espoo: Leppävaara
Kuopio: Petonen
Turku: Varissuo
Helsinki: Kluuvi
Jyväskylä: Kuokkala
Tampere: Hervanta
Vantaa: Tikkurila
Lahti: Liipola
Pori: Sampola
Oulu: Toppila/Tuira

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Petonen on komeasti isoin lähiö Kuopiossa, ompa tosi yllättävää että siellä myös tapahtuu eniten väkivaltarikoksia. Kyllä pahempi on NEULAmäki (Rypysuo oli kans 90-luvulla aikamoinen, en tiedä sit miten nykyään?), vaikka senkin luokitteleminen on "Pelon kortteliksi" on mielestäni jotenkin kornia.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Melko turhaa pelon lietsomista tuollaisten juttujen julkaiseminen, mutta sitähän nämä keltaisen lehdistön julkaisut edustavat. Suomessa sattuu jos sattuu missä tahansa ja erot kuitenkin lopulta melko pieniä. Petosella on ainakin minfon mukaan silti tapahtunut todella paljon. Nuo muut eivät sillä tavalla hypi silmille...no ehkä Hervanta.
Paavo Arhinmäki on äijä!

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Kyllä tuo Oulun osalta pitää tarkalleen paikkansa. Toppila varsinkin on asutettu ongelmatapauksilla.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

loneliness kirjoitti:Petosella on ainakin minfon mukaan silti tapahtunut todella paljon. Nuo muut eivät sillä tavalla hypi silmille...no ehkä Hervanta.
Niin, ei kovinkaan yllättävää kun Petosen kokoisella alueella asuu melkein 1/4 koko Kuopion asukkaista (Petonen 20 000 ja Kuopio 90 000) ja myöskin ikärakenne on nuorempi kuin koko kaupungin keskiarvo. Mut ei kyllä mun mielestä koko Kuopiosta löydy sellaista paikkaa missä ei uskaltaisi kävellä, oli vuorokauden aika mikä tahansa. Enintään tuulen huminaa kuuluu, on tää kumminkin sen verran "landea" vielä :)

Mut toi Kluuvi wtf, 400 asukasta ja 859 rikosta, siellähän saa jatkuvasti pataan :D

rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Bombay, Kluuvissa on rautatieasema ja Kaisaniemenpuisto. Ryöstö, raiskaus ja pahoinpitely. Noissa paikoissa notkuu jatkuvasti turhaa joutoväkeä saalista odottamassa.

raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

Varissuo oli varma valinta. Alueella on etnisesti erittäin kirjava edustus, ja kun suuri osa alueen suomalaisista kömpii ulos vasta joskus keskipäivän jälkeen, niin etenkin aamupäivisin siellä ei uskoisi, että ollaan Suomessa. Olin muutama vuosi sitten Vakkella kesähommissa ja tälläinen havainto tuli tehtyä.

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1956
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Oulussa Tuira oli pahin paikka useita vuosia sitten. Nyt Toppila vie voiton kirkkaasti.

*Lisäys*
Kuopion Petonenkin oli ilmiselvä valinta.
Jokseenkin ilmiselvä tämä lista.. :?

Ilona83
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 22, 2008 9:23 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilona83 »

Oulussa Tuira oli pahin paikka useita vuosia sitten. Nyt Toppila vie voiton kirkkaasti.
Olen kyllä samaa mieltä. Minut yllätti tuo Tuiran mainitseminen tuossa listalla vaikka kyllä täälläkin sattuu ja tapahtuu välillä. Asun itse Tuirassa ja ainakin tämä talo on suhteellisen rauhallinen, onneksi. Tässä tuli nyt mieleen että kun aikaisemmin asuin Itä-Tuirassa niin samassa rapussa missä asuin joku mies puukotti toista. Olin juuri tullut kotiin (onneksi en sattunut puukotuksen aikaan paikalle) ja olin kyseisen teon aikana kotona enkä ollut kuullut yhtään mitään. Kuuntelin muistaakseni musiikkia silloin isolla. Poliisitkin kävi kyselemässä mutten osannut sanoa kyllä mitään :oops:

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1956
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Miruna kirjoitti:
Oulussa Tuira oli pahin paikka useita vuosia sitten. Nyt Toppila vie voiton kirkkaasti.
Olen kyllä samaa mieltä. Minut yllätti tuo Tuiran mainitseminen tuossa listalla vaikka kyllä täälläkin sattuu ja tapahtuu välillä. Asun itse Tuirassa ja ainakin tämä talo on suhteellisen rauhallinen, onneksi. Tässä tuli nyt mieleen että kun aikaisemmin asuin Itä-Tuirassa niin samassa rapussa missä asuin joku mies puukotti toista. Olin juuri tullut kotiin (onneksi en sattunut puukotuksen aikaan paikalle) ja olin kyseisen teon aikana kotona enkä ollut kuullut yhtään mitään. Kuuntelin muistaakseni musiikkia silloin isolla. Poliisitkin kävi kyselemässä mutten osannut sanoa kyllä mitään :oops:
En tiedä kuinka vanhasta listasta on kysymys tuossa jossa Tuira mainitaan. Mielestäni kuitenkin useita vuosia sitten Tuiran olisi voinut listaan hyväksyäkin, ei enää.
Katupoika, mistä lista on otettu?

ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mulle ehkä pieni yllätys oli tikkurila. Olisin jotenkin kuitenkin ajatellut, että hakkila tai koivukylä vievät voiton mutta onhan tuolla tiksissä kaikki bilemestat jne.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Aariel kirjoitti: Katupoika, mistä lista on otettu?
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1141373
ketsku kirjoitti:Mulle ehkä pieni yllätys oli tikkurila. Olisin jotenkin kuitenkin ajatellut, että hakkila tai koivukylä vievät voiton mutta onhan tuolla tiksissä kaikki bilemestat jne.
Tiksin selittää nimenomaan nää suositut baarit siellä joihin tullaan viikonloppuisin ympäri Itä-Vantaata. Ja onhan tietysti Tiksissäkin omat vuokrataloalueensa, ettei se nyt ihan pelkkä kohtaamispaikka vain ole.

Hakkila on tosi rauhallista omakotitalo/rivitaloaluetta. Hakunila siinä Hakkilan kupeessa on jo vähän eri seutua. Mutta Tikkurilan jälkeen Vantaan väkivaltarikostilastojen kärjessä on selvällä erolla muihin Korso (joka on lähes tasoissa Tikkurilan kanssa). Koivukylä on sitten kolmantena. Eli aika peruskauraa jos Tiksin unohtaa pois.

Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

raippa kirjoitti:Varissuo oli varma valinta. Alueella on etnisesti erittäin kirjava edustus, ja kun suuri osa alueen suomalaisista kömpii ulos vasta joskus keskipäivän jälkeen, niin etenkin aamupäivisin siellä ei uskoisi, että ollaan Suomessa. Olin muutama vuosi sitten Vakkella kesähommissa ja tälläinen havainto tuli tehtyä.
Olen tehnyt samansuuntaisia havaintoja. Asuntojen ovissa ei juuri suomalaisia nimiä näy. Samanlaista on kyllä Lausteella ja Halisissakin. Kun jo päiväsaikaan meno oli välillä ihan mahdottoman näköistä, niin katsoin parhaimmaksi olla liikuskelematta siellä enää seitsemän jälkeen illalla.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla

Vastaa Viestiin