Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Chopper kirjoitti:^ Milloin tuo on sattunut? Ei ollu bokseri-foorumeilla vielä mitään juttua tapauksesta.
:cry: :cry:
Hmm mikäli oikein muistan niin tiistaina. Ainakaan siihen paikalle ei oltu soitettu poliisia, toivottavasti koiran omistaja on tehnyt siitä ilmoituksen!
Nanika ga tooku matteiru to
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Miksei jo 15v voisi ulkoiluttaa koira yksin :shock: Se taas että koira/koirat oli irrallaan on musta idioottimaisinta mitä voi tehdä. Ihan sama vaikka toinen koiran omistaja on ollut aikuinen. Ei se selitä millään mun mielestä tapahtunutta. Myös on ihan sama onko koirasi 1m vai 25m päästä sinusta ja toinen irtokoira tulee puskista ja seuraa tappelu jossa toinen menettää henkensä. Nou kän dyy et voi vaatia korvauksia sillä itse olet ihan yhtä syyllinen. Joten en ymmärrä mitään vouhkaamista ilmoituksenkaan tekemisestä...
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Toki voi mutta ko. pojan ulkoilutustavasta on ollut moni kuulemma jo aieminkin ihmeissään. Ehkä olisi pitänyt korostaa sitä "hiljaista tietoa" mitä asiasta tiedän. Sama kuin se että jos bokseri olisi ollut hihnassa se ei olisi estänyt sakun hyökkäystä. Poika ei koiransa hyökkäämiselle mitään voinut ja bokserin omistaja oli yrittänyt erotta tappelevia koiria, huonosti siinä onnistuen. Monet toisaalla, missä tästä on keskusteltu, ovat sanoneet että ottaisi vain pannasta kiinni ja nappaisi erilleen. Ei se ole niin helppoa, voin ihan kokemuksesta sanoa kun omalla koiralla oli hengenlähtö lähellä. Kyseessä kans ison koiran päälle käyminen pieneen koiraan ja se ei muuten sitten päästänyt irti vaikka sitä isoa oli takomassa kaksi aikuista ja pientä koiraa vetämässä yksi pois.
Jos asiasta olisi tiedotettu edes aamulehdessä niin muut koiran omistajat sillä suunnalla osaisivat ehkä hieman varautua tuohon lenkkipariin. Ilmoitus koirasta kannattaisi tehdä, jos on kerran aiemminkin ollut havaittavissa aggressiivisuutta muita koiria kohtaan. Rahaa siitä tuskin saa ja vaikka saisikin, se ei tuo bokseria takaisin. :(
Nanika ga tooku matteiru to
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Jos se saku on toistuvasti käynyt muiden koirien päälle, eikä poika/vanhemmat siitä huolimatta osaa pitää koiraa kiinni. Niin silloin toki ilmoitus poliisille ja jep ei se olisi estänyt tilannetta, vaikka bokseri olisi ollut kiinni. Itse 2 kertaa joutunut erottamaan vieraan koiran omasta (puistossa ja siihen loppui puistoilut) ja siinä itsekkin runtuja saaneena tiedän mitä se on, kun menet väliin. Ei se todellakaan ole niin helppoa kuin elokuvissa...
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Clyde kirjoitti:Monet toisaalla, missä tästä on keskusteltu, ovat sanoneet että ottaisi vain pannasta kiinni ja nappaisi erilleen. Ei se ole niin helppoa, voin ihan kokemuksesta sanoa kun omalla koiralla oli hengenlähtö lähellä. Kyseessä kans ison koiran päälle käyminen pieneen koiraan ja se ei muuten sitten päästänyt irti vaikka sitä isoa oli takomassa kaksi aikuista ja pientä koiraa vetämässä yksi pois.


Jep. Ei missään nimessä saa edes yrittää koiran pantaan taikka niskaan tarttumista kesken matsin. Sakemanni ainakin kykenee puremaan sinua vaikka niskavillat olisi nyrkin sisällä ja koira nostettuna ilmaan, siksi sitä irtonahkaa on kaulan alueella. Ja omakin koira saattaa epähuomiossa tintata omistajaansa jos omistaja yrittää mennä sekaan. Ainoa järkevä (mutta helvetin hankala) vaihtoehto erottaa kaksi tappelevaa sakemannia on se että molempien koirien omistajat tarttuvat samanaikaisesti omaa koiraansa takajaloista ja alkavat vetää eri suuntiin. Koira kuulemma yleensä hämmentyy ja laskee irti. Saattaa tosin yrittää purra vetäjäänsä, mutta jos reippaasti hinaa vaan takajaloista pitkin kenttää niin puremisen ei pitäisi onnistua.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Mother North, itse menin oman koiran päälle suojaksi eikä mieleeni tullut siinä tilanteessa miten uhrina olin kahdelle isolle, vihaiselle koiralle jotka halusivat tappaa alla makaavan koirani. Jälkeenpäin vasta hiipii mieleen että mitä jos. Varsinkin kun kuulin että toista koiraa oli nimenomaan pidetty kauampana kun oli yrittänyt tulla päälleni.
MotiivitOn, monesti kun lukee keskusteluja "miten erottaa tappelevat koirat" niin tulee vinkkejä kuten ääneen huutaminen, maan tömistäminen tai esim. hihnalla maahan lyöminen. Meidän oman tilanteen kokien ei mikään noista auttanut vaikka huusin lujempaa kuin kauhuissa oleva koirani silmät punaisena. Siihen ei auttanut omistajan takominen, ilmeisesti sen koira nappasi sitä omistajaa kädestä kun oli kuulemma saanut vekin käteensä.
Meilläkään ei puistoilla enää, muuten kuin silloin jos ketään muuta ei ole paikalla. Minä itse halusin koiralleni vielä puolivuotta sitten kaverin, enää en uskalla päästää sitä muiden koirien lähelle. :(
Nanika ga tooku matteiru to
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Clyde kirjoitti:MotiivitOn, monesti kun lukee keskusteluja "miten erottaa tappelevat koirat" niin tulee vinkkejä kuten ääneen huutaminen, maan tömistäminen tai esim. hihnalla maahan lyöminen.

:lol: Koirat on tappelemassa henkensä edestä ja mahdollisesti saanutkin jo kuolettavat vammat, tyyliin kurkkuturvi roikkuu irtonaisena kaulan ulkopuolella, niin joku neuvoo että tömistämällä jalkoja tai hihnalla lyömällä koirat lopettaa tappelun!!! Voi luoja mitä riemuidiootteja.
Leikkimisen ehkä voi nöyrä koira lopettaa, kunnon tappelua ei lopeta muuten kuin väkisin erottamalla (häntä muuten katkeaa, siitä ei saa vetää) tai kuolemalla.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Clyde »

MotiivitOn kirjoitti: Voi luoja mitä riemuidiootteja.
Näinpä. Ehkä näiden vinkkien omistajat ei ole olleet todistamassa sitä oikeaa koirien tappelemista :roll:
Nanika ga tooku matteiru to
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ehkä kannattaisi sydänsuruilta välttyäkseen vaan ottaa sellainen koira, joka ei jää tappelussa kakkoseksi... Tosin sellaiset eivät sitten taas ole koirapuistokamaa.
Every ship must sail a world.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja serialist »

Ystävälläni on noin puolitoista vuotias leonberg uros ja itselläni reilu vuoden ikäinen sekanoutajauros. Nämä pojat ovat olleet viime kesän alusta hyviä kavereita keskenään, mutta varauduttiin jo silloin mahdollisiin tappeluihin kun ikää tulee lisää. Varsinkin kun tämä leonberg on aika kovapäinen ja ymmärtää pelottavansa muita koiria.

Vähän aika sitten pojille tuli riitaa kepistä rannalla ja tuli aika paha tappelu. Aikaisemmin tappelut ovat olleet parin sekunnin mittaisia (tutuilla koirilla on selvitettävää ja tokihan leikin tiimmellyksessä tulee örinöitä, varsinkin kun 60kilonen ei aina muista kokoaan ja tallaa 35kiloisen päälle). Koitimme ystäväni kanssa saada koiria irti toisistaan noin 10 minuuttia. Se oli hankalaa minun puoleltani, koska oma koirani on niin nopea ja pienempi kun taas leonbergissä on enemmän pinta-alaa, johon tarttua ja se on hitaampi. Enkä itse todellakaan uskaltanu ottaa ystäväni koiraa itse irti. Anyway, pojat saatiin irrotettua toisistaan ja ensimmäisenä katsottiin, että silmät on tallessa eikä mistään roiskua verta. Kaikki ok ja pojat rauhoittui ja palautuivat tilanteesta tosi nopeasti. Loppujen lopuksi koittivat vielä leikkiä yhdessä, mutta emme päästäneet niitä enää lähelle toisiaan ettei vaan tule uutta tappelua. Lopputuloksena oma koirani sai pienen reiän leonbergin korvaan, joka ei onneksi tarvinnut tikkausta. Omalla koirallani leuassa ja nenässä pari pientä naarmua.

Kyllähän tuossa säikähti, mutta onneksi päättyi kuitenkin hyvin. Koirapuistossa olen saanut pariin tappeluun mennä väliin kun jonkun muun koira on hyökännyt oman koirani päälle. Niissä tilanteissa olen tehnyt sen virheen, että torun koiraani vaikka sehän vain puolustaa itseään (painotan: näissä tilanteissa on aina se toinen koira yhtäkkiä hyökännyt koirani kurkkuun).
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja joey »

Mother_North kirjoitti:Miksei jo 15v voisi ulkoiluttaa koira yksin :shock:
Koska harvalla 15-vuotiaalla on koiran hallintaan tarvittavaa auktoriteettiä. Fyysisellä voimalla ei asian kanssa olekaan minusta mitään tekemistä.
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja ruoska »

serialist kirjoitti: Koitimme ystäväni kanssa saada koiria irti toisistaan noin 10 minuuttia. Se oli hankalaa minun puoleltani, koska oma koirani on niin nopea ja pienempi kun taas leonbergissä on enemmän pinta-alaa, johon tarttua ja se on hitaampi. Enkä itse todellakaan uskaltanu ottaa ystäväni koiraa itse irti.
Ihme kun ihmisten täytyy hankkia tommoisia tappajia joita eivät edes hallitse mitenkään. Toivottavasti se sinun tai ystäväsi koira ei seuraavakse ole jonkun lapsen kurkussa kiinni sitä 10 minuuttia.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Damien »

Mother_North kirjoitti:Miksei jo 15v voisi ulkoiluttaa koira yksin :shock: Se taas että koira/koirat oli irrallaan on musta idioottimaisinta mitä voi tehdä. Ihan sama vaikka toinen koiran omistaja on ollut aikuinen. Ei se selitä millään mun mielestä tapahtunutta. Myös on ihan sama onko koirasi 1m vai 25m päästä sinusta ja toinen irtokoira tulee puskista ja seuraa tappelu jossa toinen menettää henkensä. Nou kän dyy et voi vaatia korvauksia sillä itse olet ihan yhtä syyllinen. Joten en ymmärrä mitään vouhkaamista ilmoituksenkaan tekemisestä...
Ehkä siksi että 15-vuotias ei varmaankaan ole kasvattanut ja kouluttanut sitä koiraa(jos edes on koulutettu).Itse jo aikuisena miehenä tiedän että keskikokoisen ja suuren koiran pitäminen
voi olla todella vaikeaa niiden jostain innostuessa jos koulutus ei ole ollut kunnossa.
Puhumatta siitä että koira on ollut vihainen, eli ei ole sosiaalistettu tarpeeksi hyvin.
Aikuisen koiran irtipitäminen valtion maillahan on laitonta mutta jos oma koira
ei ole agressiivinen ja tottelee todella omistajaansa, en sanoisi tuollaisessa tapauksessa "No can do". :evil: Vihaisen koiran antaminen nuorelle joka ei sitä hallitse, saati omaa tarvittavaa auktoriteettiä
siihen, on rinnastettavissa kuin antaisi pennulleen auton.Hallitsee sitä tai ei.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Damien »

ruoska kirjoitti: Ihme kun ihmisten täytyy hankkia tommoisia tappajia joita eivät edes hallitse mitenkään. Toivottavasti se sinun tai ystäväsi koira ei seuraavakse ole jonkun lapsen kurkussa kiinni sitä 10 minuuttia.
Niitä ei hankita, niitä "kasvatetaan".Lähes joka ainoa koira oikealla kasvatuksella ja
oikealla sosiaalistamisella tulee muiden kanssa toimeen.
Valitettavasti koira ei ole sen helpompi kuin lapsikaan, vaan se vaatii
joskus todella pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä.
Ei ole olemassa synnynnäisesti huonoja koiria, vaan ihmisiä
jotka eivät osaa kasvattaa, tai jotka jalostavat niitä väärin perustein.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

ruoska kirjoitti:
serialist kirjoitti:leonbergissä
Ihme kun ihmisten täytyy hankkia tommoisia tappajia joita eivät edes hallitse mitenkään. Toivottavasti se sinun tai ystäväsi koira ei seuraavakse ole jonkun lapsen kurkussa kiinni sitä 10 minuuttia.

:lol: Viikon paras! :lol: Leonbergikö on tappaja? Voihan jummijammi... mä otan seuraavaks suojelukoiraks sellasen nallekarhun, varsinainen tarhassa lukkojen takana pidettävä viettipommi! :lol:

Kuules ruoska, koirat tappelee. Se on fakta.
Tämä koskee käytännössä ihan mitä tahansa koiraa, jos vain olosuhteet on sopivat! Asia on tasan yhtä luonnollinen kuin parittelukin. Toki toiset koirat tappelevat helpommin kuin toiset ja juuri niissä tappelevissa yksilöissä yleensä on juuri niitä ominaisuuksia, joita käyttökoiralta vaaditaan, kuten "kestävyyttä" ja "halua työskentelyyn" (käytetty tässä vähemmän provosoivia ilmaisuja luonnetestien ilmaisujen sijaan).
Kuitenkaan nämä ominaisuudet eivät käytännössä liity mitenkään niihin ominaisuuksiin, jotka saavat koiran hyökkäämään lapsen kimppuun. Ihmisen on ylipäätään erittäin hankala simuloida kunnolla niitä eleitä, jotka saavat koirat tappelemaan, yleensä tämäkin tapahtuu vahingossa. Tämä samainen ymmärtämättömyys (=koiranlukutaidon puute) yleensä aiheuttaa sen, että koiria ei ajoissa osata erottaa, ennen tappelua. Harva tappelu alkaa yllättäen. Itsekin olen todennut jälkikäteen merkkien olleen ilmassa jo minuutteja ennen rähinää... se on aina niin helppoa olla jälkiviisas. Onneksi näistäkin tilanteista on mahdollisuus yleensä oppia.
Leonbergiäkin oppii varmasti lukemaan, vaikka yleisesti ottaen luppakorvat hiukan hommaa vaikeuttavat, rotuna kuitenkin puhutaan hyvin rauhallisesta ja tasapinoisesta rodusta, joka on pikemminkin löllykkä kuin vieteiltään terävä

Ymmärrän että tuohduksissa tulee kommentoitua asiaa, josta ymmärtää yhtä paljon ku vegaani pihvistä, mutta olisi suotavaa silti osata hillitä näppäilynhimonsa, ettei anna itsestään varsin typerää kuvaa... Leonbergi the tappajakoira! Ja Cujo on kai dokumenttielokuva tyypillisen Bernhardilaisen luonteesta!? :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Lukittu