Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Marsalkka kirjoitti:
Rattus kirjoitti: Yksimielisesti olkoon siis tilastojen kertovan mainitsemasi.
Jokainen maalaisjärkeä omaava ihminen varmasti ymmärtänee, että tässä asiassa on joukossa enemmän poikkeuksia kuin sääntöjä.
Kerro ihmeessä lisää!
Asia ei ole rotu- vaan yksilökohtainen :roll:
Viimeksi muokannut Rattus, Ke Loka 01, 2008 2:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:^Asia ei ole rotu- vaan yksilökohtainen :roll:
Miksi sitten tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Suunnistaja liikehti tahallaan koiraa ärsyttävästi:
Lehti: Koira hyökkäsi suunnistajan kimppuun
01.10.2008 10:40


Suunnistusilta sai erään osanottajan kohdalla ikävän lopun maanantaina Kokkolassa.

Levoton koira lähestyi Ventusnevalla rasteilla liikkuvaa suunnistajaa, hyökkäsi kimppuun ja puri takamuksesta. Purema oli sen verran vakava, että suunnistaja joutui käymään terveyskeskuksessa paikkauttamassa haavan.

Kokkolan Suunnistajien mukaan vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut, vaikka suunnistajilla on silloin tällöin mukanaan koiria. Ne ovat nyt hyökännyttä pienempiä. Asiasta kertonut Keskipohjanmaa-lehti kuvailee suunnistajaa purrutta "schäferin näköiseksi".

Ventusneva on suosittua ulkoilualuetta, ja maanantaina suunnistustapahtumaa järjestämässä ollut Timo Ronkainen uskoo, että koira ei kuulunut kenelläkään suunnistamassa olleelle.

Ronkaisen mukaan suunnistajat yleensä ymmärtävät pitää koiransa kytkettyinä, koska he osaavat varautua ympäristön rauhattomuuteen.

IS
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Koira kuoli syötyään myrkytettyä makkaraa Kittilässä
30.9.2008 18:13

Kotipihalta löytynyt makkara koitui koiran kohtaloksi Kittilän Alakylässä. Koiran omistaja oli päästänyt lemmikkinsä pihalle varhain tiistaiaamuna.

Pian koira oli tullut pihalta takaisin sisälle tuoden palan lenkkimakkaraa mukanaan. Heti pian makkaran syömisen jälkeen koira kaatui lattialle, ja omistaja totesi sen kuolleeksi. Jäljelle jääneestä makkaranpalasta löytyi pilleri ja valkoista jauhemaista ainetta.

Kittilän poliisi epäilee, että koira myrkytettiin makkaraan piilotetulla aineella. Asiasta on tehty rikosilmoitus.

Poliisi ei vielä tiedä, onko kyseessä vain yksittäistapaus vai onko myrkytettyjä makkaranpaloja alueella laajemmin. Myöskään tekijästä ei ole tietoa.

Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa ja asiasta jotain tietäviä pyydetään kertomaan tiedoistaan poliisille.

STT
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008093 ... 4_uu.shtml

Tiede.netissä aikanaan joku pohjoisesta suositteli myrkytettyjä makkaranpaloja koirista eroon pääsemiseksi. Minä siihen, että se on eläinrääkkäystä; ei koira ole viattomana luontokappaleena ansainnut tuskallista kuolemaa. Olisiko tämä myrkyttäjä nyt lukenut palstaa, koska näkyy varmistaneen, ettei elukka kärsi vaan kaatuu kertalaakista...
Every ship must sail a world.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tässä useasti aiemminkin esillä ollut linkki, jota nyt yksityisviestillä pyydettiin (taitaa olla tämä vieläpä päivitetty versio).

http://www.dogsbite.org/pdf/dog-attacks ... n-2007.pdf
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Olen myös saanut sen käsityksen, että tietyt rodut ovat vaarallisempia kuin toiset. Mutta ei ne nyt aina niin eksoottisia tarvitse olla. Onhan Suomessa omia perinteisiä rotuja, jotka ovat vaarallisia. Käsittääkseni esim. karhukoirat. Itsellä on ainakin niistä huono kokemus. Kun meidän kultsu oli pentu sitä puri koiratarhalla kurkusta karjalankarhukoira. Karhukoira ei päästänyt irti vaan piti pentua otteessaan. Karhukoiran omistaja totesi, että siihen on turha mennä väliin, ei se irrota, kun sehän pyydystää karhujakin. :shock: No, siinä sitten revittiin koiraa irti kaikki muut paitsi koiran omistaja, joka vielä ystävällisesti totesi, että ei uskalla itse mennä siihen väliin ja varokaa te muutkin, sillä se saattaa purra ihmisiäkin. :twisted:
Mutta ei todellakaan mikään rotu ole siinä mielessä täysin turvallinen. Oma kultainen noutajakin hammasteli ihan täysillä koko ensimmäisen vuoden, ja vaikka kuinka koulutin niin ei meinannut millään lopettaa.
Kaiken kaikkiaan itse olen tullut siihen tulokseen, että minusta ei olisi kouluttamaan vaativaa rotua. Olen varma, että joka rodusta saa ihanan koiran. Mutta tietyistä roduista saa helpommin häiriintyneen kuin toisista.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Katjushka kirjoitti: Oma kultainen noutajakin hammasteli ihan täysillä koko ensimmäisen vuoden, ja vaikka kuinka koulutin niin ei meinannut millään lopettaa.
Onneksi kultaisten noutajien hyökkäyksistä seuraa huomattavasti harvemmin vakavia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:Minulla ei ole faktaa tästä asiasta. Onko sinulla? Ja itse asiassa en ole niinkään kiinnostunut tästä hyökkäysten yleisyydestä tietyn rodun kohdalla. Olen kiinnostunut siitä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Vain käytännön kokemusta ihmisistä ja eri koirista.
Mitenkään erityisemmin mitään rotua tiettyyn ihmisryhmään liittämättä, tiedän ainakin pari pittiä, jotka on nisteillä, yhden kaukkarin ja pari rottweileria, onneksi ainakin osa koirista on jo poismenneitä. Yllätys lällätys, juurikin nämä tapaukset tiedän myös läskipuruja tehneiksi. Sen sijaan taidan tietää vähintään kymmeniä koiria, joista kaksi tiedän ilman pätevää syytä ihmisen kimppuun hyökänneiksi (tai no, mikä sitten on pätevä syy). Otantahan minulla on kuitenkin hyvin pieni. Sinulle minun kokemuksellani ei luonnollisesti ole mitään merkitystä.

Ja mitä tulee tiettyjen rotujen kyvykkyydestä tuottaa vammoja, eikö silloin myös toiset ihmisetkin tulisi olla luvan varaisia, uskonhan itsekin olevani keskivertoista ihmistä kyvykkäämpi fyysisen vamman tuottamisessa? "Saisinko käsivarrelleni kantoluvan, pidän sitä tappavana aseena"...!
Marsalkka kirjoitti:"this table covers only attacks by dogs of clearly identified breed type or ancestry, as designated by animal control officers or others with evident expertise,"


Hahhahhaa! Jep jep! Ja suomesta lähti pitti erittäin arvostetun eläinlääkäriklinikan tarkastamana muistaakseni paperittomana boxerina britteihin! :lol:
Jenkeissä koirien paperiasiat ovat tietääkseni paljon huonommalla tolalla kuin Suomessa.
Että seison edelleen sen takana, että jos se näyttää saksanpaimenkoiralta, haisee saksanpaimenkoiralta, kuulostaa saksanpaimenkoiralta ja sillä on vanhemmat, ei tee siitä silti saksanpaimenkoiraa. DNA tekisi, jos se täsmäisi koiran vanhempien DNA:han. Sorry!

Ajattelitko sitten kenen antaa suorittaa nämä rotumääritteet tulevaisuudessa, kun useamman sukupolven DNA on varmin keino koiran tunnistamisessa, mutta sitäpä ei vielä ole käytettävissä.
Marsalkka kirjoitti:Asiaan on suhtauduttava vakavasti mikäli tapauksia on suhteessa lehmien lukumäärään huomattavan paljon. Onko sinulla asiaan liittyvää tilastoa?


:lol: Hyvä on, en ala kinastelemaan lehmistä. Kinastellaan hyttysistä, nehän tappavat eniten ihmisiä kaikista maailman eläimistä. Get real, please.

Voisitko vastata seuraavaan:
MotiivitOn kirjoitti:Osa palstalaisista haluaisi tiettyjen koirarotujen omistamista varten "koira-ajokortin", osa taas tahtoisi tietyt rodut kiellettävän kokonaan. Mitenkäs näissä tapauksissa sitten toimitaan näiden SeRoPien (Seka Rotuinen Piski) kanssa?
Ihmiset ketkä "hurjan" koiran välttämättä haluaa, voivat hankkia näitä seropeja vapaastiko?
Tiedättekö miten kävisi Suomen koko ajan paranevalle koirarotujen jalostustoiminnalle?
Kiellettävillä koirilla teetettäisiin pimeitä (paperittomia) pentuja ennätystahtiin, joita taas astutettaisiin paperittomilla ilman että koirien fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnista on kenelläkään mitään takuita. Näitä pentuja myytäisiin sitten kaikille halukkailla, koska ovat "sekarotuisia". Varmastikin yleisimpien purutapausten omistavat henkilöt voisivat edelleen omistaa samankaltaisen koiran "sekarotuisena", mutta nyt se sama koira olisi mistä sattuu luonnevikaisista, sairaista vanhemmista.
Meinaatteko että purutapausten määrä näin vähenisi?
Tietysti kaikki paperittomat koirat voitaisiin myös kieltää lailla, sopii minulle, mutta miten muulle kansalle?
Entä poliisille, poliisin koirista kun hyvin suuri osa alkaa olemaan ulkomailta tuotuja paperittomia paimenia?
Ehkä poliisille ym. työkoirille tulisi olla oma lakinsa. Entä jos paperittomasta koirasta ei saadakaan koulutettua työkoiraa, täytyykö se lopettaa vai viedä pois maasta?
Vai tulisiko rodut rajoittaa koon perusteella?

Mitä siis ajat takaa ja mitä uskot sillä voittavasi?


edit:ulkoasua
Viimeksi muokannut MotiivitOn, Ke Loka 01, 2008 3:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Katjushka kirjoitti:Olen myös saanut sen käsityksen, että tietyt rodut ovat vaarallisempia kuin toiset. Mutta ei ne nyt aina niin eksoottisia tarvitse olla. Onhan Suomessa omia perinteisiä rotuja, jotka ovat vaarallisia. Käsittääkseni esim. karhukoirat. Itsellä on ainakin niistä huono kokemus. Kun meidän kultsu oli pentu sitä puri koiratarhalla kurkusta karjalankarhukoira. Karhukoira ei päästänyt irti vaan piti pentua otteessaan. Karhukoiran omistaja totesi, että siihen on turha mennä väliin, ei se irrota, kun sehän pyydystää karhujakin. :shock: No, siinä sitten revittiin koiraa irti kaikki muut paitsi koiran omistaja, joka vielä ystävällisesti totesi, että ei uskalla itse mennä siihen väliin ja varokaa te muutkin, sillä se saattaa purra ihmisiäkin.
Tuollaisilta omistajilta pitäisi ottaa koirat pois. Olkoon mikä vietti tahansa, mutta koiran on toteltava isäntäänsä.
Every ship must sail a world.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Marsalkka kirjoitti: Onneksi kultaisten noutajien hyökkäyksistä seuraa huomattavasti harvemmin vakavia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Samoin kun rekat ovat erittäin usein osallisena kuolonkolareihin. Se, että tietyt rodut aiheuttavat vakavia vammoja toisia rotuja useammin johtuu siitä, että vain tietyt rodut ajautuvat jatkuvasti osaamattomiin käsiin ja ovat samaan aikaan suurikokoisia.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kevennetääs hieman tunnelmaa...Meidän Boksu

Kuva
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

^Hauska. Aika rentoutunut koira.
ABC kirjoitti:Tuollaisilta omistajilta pitäisi ottaa koirat pois. Olkoon mikä vietti tahansa, mutta koiran on toteltava isäntäänsä.
Ollaan ihan verisissä riidoissa ton porukan kanssa. Älytöntä, että he pitävät koiraa, jota itse pelkäävät. Ja miksi se pitää koiratarhalle tuoda?!? Plus koirassa on kyllä jotain vikaa jos se käy pentukoiran kimppuun.

Onneksi meidän koira selvisi ruhjevammoilla. Lisäksi silmän sarveiskalvoon oli tullut viilto ja sitä jouduttiin aika pitkään hoitamaan. Ja nyt sitten se tietysti pelkää ja murisee kaikille mustille pörröisille koirille, jotka edes hiukan muistuttavat karjalankarhukoiraa. :(
Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

^^Komea bokseri :) ! Monta lasta se on jo vetässyt napaansa?

Kiitos Marskille linkistä, tilasto kertoo hyökkäyksien lisäksi myös rotujen yleisyydestä. Turha se on lähteä kaivelemaan tappajarotuja.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ei yhtään lasta eikä aikuista,sian korvia sitäkin enemmän :D
Lauhkea kuin lammas ja kaikkien kaveri.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

On siis syöny kokonaaan korvia - kyllä se on jo törkeä pahoinpitely :lol:
Lukittu