Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

maija turjukka kirjoitti:Mitä luulet, mikä olisi ollut todennäköisyys, että joku ko. stoorin nähnyt olisi sattunut paikalle vastaamaan juuri näihin kysymyksiin?
EOS :) Toisin kuin täällä kirjoittajat keskenään itseään tai lähinnä toisiaan ja palstan tilaa arvioivat, eräs täysin ulkopuolinen taho kehui mulle jokin aikaa sitten palstan kirjoittajien tasoa keskimäärin. Silloin on mahdollisuus, että joku olisi tuosta asiasta innostunut, allekirjoittanut kaiketi itse on kun kysyi. Leffa on ollut tapetilla jonkin aikaa, von Trier on saanut paljon niskoilleen, mutta minä luotan toistaiseksi että kyse on siitä että Trier vaatii katsojalta enemmän kuin monella on antaa, mikä on toki inhimillistä enkä tätä pahalla ketän kohtaan sano. Nämä kysymykset tulee fiilispohjalta, en harrasta mitään todennäköisyysarvionteja minkään suhteen niitä naputellessani, pahoittelen jos asiasta jollekulle jonkinlaista mieliharmia koituu.

Koskettavin elokuva, jota koskaan olet nähnyt? Saa perustellakin.
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kirsi kirjoitti:Koskettavin elokuva, jota koskaan olet nähnyt? Saa perustellakin.
Vastaan omaan kysymykseeni :) Kolme elokuvaa ovat saaneet mut tähän mennessä itkemään: Kuolleiden runoilijoiden seura, Dancer in the dark (mikä tutustutti ja ihastutti ikuisesti von Trieriin, Björkin osallisuutta vähättelemättä) ja Lilja 4ever, viimeksi mainittu eniten. Ei sen kummempia perusteita.

Jatketaan samalla.
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Voi, noita on useita. Kirsin luettelemien lisäksi mm. Amadeus ja Hilary ja Jackie -Rakkaudesta musiikkiin ovat tehneet minuun vaikutuksen. Mutta jos takuuvarmasti tahdon itkeä niin katson Hiljaiset Sillat. Yksi niistä elokuvista, joka on huikeasti parempi kuin kirja jonka pohjalta elokuva on tehty.

Juhannuksen kunniaksi (katsokaa elokuvia ihmiset hukkumisen sijaan!!) sama kysymys kiertoon.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Voi ei, niitä on niin paljon. Mutta vastaan sen, mikä tuli ensimmäisenä mieleen, eli Schindlerin lista.

Mennään samalla.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Howler »

Kirsi kirjoitti:Koskettavin elokuva, jota koskaan olet nähnyt? Saa perustellakin.
Näitä on aika monta, siis liian monta. Mutta jos juuri nyt pitäisi nimetä joku, niin Minä olen Sam, ihan siitä syystä, että jollekulle sellainen voi olla todellisuutta. Vaikkakin elokuvissa on lähes aina kaunis loppu, niin Samin tarinan tietyt kohdat ovat varmasti aivan kuin jonkun omasta elämästä. Katsoessani sitä muistan aina tuon faktan ja sitten onkin itku kurkussa.

Mikä elokuva sinusta on ollut hirvittävin ja miksi?
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Elem Klimovin sotaelokuva Tule ja katso, joka tuli katsottua aivan liian nuorena, järkytti todella kovasti. En uskaltanut katsoa sitä vuosiin uudestaan, vaikka juurikin silloin sotaelokuva toimii kun se on riisuttu turhasta ja valheellisesta sankariselviytyjä -teemasta.

Huonoudessaan hirvittävin on Cliffhanger.

Minkä elokuvan olet nähnyt useimmin? Monestiko ja miksi?
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Isänmaallisena ihmisenä lienen katsonut useimmin Tuntemattoman sotilaan. Suorastaan must-kamaa aina itsenäisyyspäivän aikoihin 8)

Sama, kun en kiireessä ehdi kekimään uutta kyssää
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Howler kirjoitti:Mikä elokuva sinusta on ollut hirvittävin ja miksi?
Lilja 4ever tulee ensiksi mieleen, kukaan joka on esityksen nähnyt ei varmasti ihmettele. Toinen on vähemmän tunnettu filmatisointi "Falcone", joka kertoo italialaisen, mafiaa vastaan (vastustajan laatu huomioon ottaen) erittäin ansiokkaasti ja menestyksekkäästi taistelleen tuomari Giovanni Falconen elämäkerran, aina hänen salamurhaansa 1992 asti. Toisaalta se on ehdottomasti sankaritarina, toisaalta se kertoo sitä puolesta maailmaa jota ei todella toivoisi olevan, siinä se hirvittävyys. Falconesta on muuten loistava kirjakin, "Cosa Nostra jne."-niminen, en muista tarkalleen eikä se tuosta omasta kirjastosta äkkiseltään käteen sattunut, löytynee kirjastoista tästä tekstistä löytyvillä hakusanoilla. Itku pääsi muuten tuossakin loppupuolella, unohdin tuossa aiemmin. Sotaelokuvia on useita, heitetään nyt päällimmäisistä "Isku Mogadishu"un, en minä sitä osastoa tokikaan ole hirvittävästi katsellut. Taas nähneet ymmärtänevät.

Jatketaan samalla, mielenkiintoinen kysymys.
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Kirsi
Neuvoja-Jack
Viestit: 540
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 10:37 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

PaulaDrew kirjoitti:Minkä elokuvan olet nähnyt useimmin? Monestiko ja miksi?
Päällekkäisyyksiä :)
Kuolleiden runoilijoiden seuran olen katsonut kahdesti, mä en juuri katsele elokuvia kuin kerran, koskettavaimmat jää hyvin, melko tarkasti mieleen ja muita ei tunnu tarpeelliselta katsella. Kuriositeettina, minä en ole koskaan nähnyt "Tuntematonta sotilas"ta kokonaisuudessaa, myös "Kummisetä"-trilogia on katsomatta. Molempia olen vuosikaudet silloin tällöin suunnitellut ja molempia myös aloittanut, mutta en tiedä mihin se on jäänyt. Vaikka onhan tässä loppuelämä aikaa.

Jatkaisin mieluusti tuolla Howlerin kysymyksellä ja siis hirvittävimmällä elokuvalla ja nyt nimenomaan siinä mielessä, että se on todella jotenkin koskettanut ja järkyttänyt katsojaa.
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kirsi kirjoitti: Jatkaisin mieluusti tuolla Howlerin kysymyksellä ja siis hirvittävimmällä elokuvalla ja nyt nimenomaan siinä mielessä, että se on todella jotenkin koskettanut ja järkyttänyt katsojaa.
Cannibal Holocaust. Todella raaka sekä väkivaltainen sen lisäksi että siinä oikeasti kidutettiin ja rääkättiin niin eläimiä kuin ihmisiäkin.Raiskaukset näytettiin mitään kohtaa salaamatta jne. Noh jos jotakuta kiinnostaa enemmän niin alta löytyy lisää faktaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Cannibal_Holocaust

edit siis piti sanomani vielä että oli todella järkyttävä katselmus

Jatketaan samalla,mielenkiintoinen kysymys
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Elokuva Alive! järkytti ja kosketti aikoinaan. Ei niinkään kylläkään hirvittänyt.. Erittäin hyvä, mutta joiltakin osin järkyttävä leffa.

Rikotko kananmunan yhtä vai kahta kättä käyttäen?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Damien »

Yhtä.

Ostatko onnellisen kanan munia?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja Blues »

Suomessa ostin lähimunia, kanoilta, joiden uskoin olevan onnellisilta kanoilta. Nyt ostan munia, joiden toivon olevan kanoilta, joille ei syötetä kalarehua.
Toiveena olisi omat kanat ja omat munat.(siis ei munat minulle, vaan kanoille).

Pelkäätkö sikaflunssaa, tipuflunssaa tai hullunlehmäntautia?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Blues kirjoitti:Toiveena olisi omat kanat ja omat munat.(siis ei munat minulle, vaan kanoille).
Repesin.. :lol:
Blues kirjoitti:Pelkäätkö sikaflunssaa, tipuflunssaa tai hullunlehmäntautia?
No enpä kyllä pelkää, tulee jos on tullakseen. Turha sellasia murehtia mille ei voi mitään.

Osaatko elää nykyhetkessä vai murehditko tai mietitkö liikaa menneitä?
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.4

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

elisa_day kirjoitti:Osaatko elää nykyhetkessä vai murehditko tai mietitkö liikaa menneitä?
Nimenomaan tässä ja nyt, se tuntuu kaikkein parhaimmalta. Tosin tuleva vuosi jotenkin pelottaa, mutta uskon, että kaikki menee hyvin ja rakkaus voittaa, kaipuu on nyt jo liian kivulias, mutta ehkä se kipu pitää kestää, että tajuaa, mitä on.

Onko sinut vienyt mukanasi jokin rikosjuttu täältä tai muualta luettuna, joka on vienyt yöunesi ja havahdut päivälläkin miettimään, miten se olisi voinut mennä? Jos on, niin mikä?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Lukittu