Kansallisen/ kulttuurillisen alkuperän merkitys suhteessa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ihana. Sitä minäkin.

En saa mistään googlattua, että itämaissa terveystietotunneilla olisi ylimääräinen notkeusoppitunti aviopuolison tyydyttämiseen. :)

Ja kyllähän se tosiasia on, että harvempi hyvin koulutettu ja hyvässä asemassa oleva ihan vaan naimisiin suomeen tai muualle lähtee.

Yleensä sitten hakemaan kokemusta länsimaisesta kulttuurista ja ehkäpä töihin tänne. Mutta kyllä ne naimakaupan mukana piiaksi tulevat todellakin saattavat olla normaali suomi-hilmaa ja sirpaa 'notkeampia', kun takana saattaa olla vuosienkin uuttera harjoittelu.

Toisaalta tässä tullaan myös siihen toiseen syyhyn, josta jo kirjoitin: vaimottomuus kotisuomessa.
Jos seksi kokemukset ovat hyvin vähäisiä ja satunnaisia, pystyy kukatahansa kuvittelemaan itsensä seitsemänteen taivaaseen ensimmäisessä todellisessa ihmis-ja seksisuhteessa riippumatta osapuolten kyvyistä.
Eli siis ihan alkeellinenkin voi olla paratiisia, jos ei muusta tiedä. :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

pakko sotkea lusikkansa tähänkin kun pääsi vauhtiin tuolla toisessa ketjussa..

mistä johtuu että kaikkein viehättävimmät, kauneimmat ja hyväkäytöksisimmät naiset tulee aina köyhemmistä ja kouluttamattomimmista ympyröistä? esmes venäjältä, thaimaasta, vietnamista, ukrainasta, puolasta jne?

kukaan suomalainen mies ei haaveile yliopistoja käyneestä saksalaisesta tai kanadalaisesta parempaan tuloluokkaan kuuluvasta naisesta.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

esmes- kirjoitti:pakko sotkea lusikkansa tähänkin kun pääsi vauhtiin tuolla toisessa ketjussa..

mistä johtuu että kaikkein viehättävimmät, kauneimmat ja hyväkäytöksisimmät naiset tulee aina köyhemmistä ja kouluttamattomimmista ympyröistä? esmes venäjältä, thaimaasta, vietnamista, ukrainasta, puolasta jne?

kukaan suomalainen mies ei haaveile yliopistoja käyneestä saksalaisesta tai kanadalaisesta parempaan tuloluokkaan kuuluvasta naisesta.
Minun villi veikkaus, yksi sana; Helppous.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Sinänsä en ole kiinnostunut, kenen kanssa kukakin seukkaa. Vaimon ostamistakaan en pidä niin kauhean moraalittomana, koska käsittääkseni ainakin näissä julkisuuteen tulleissa vaimokaupoissa nainen voi itse päättää kenen kanssa menee naimisiin vai meneekö ollenkaan. Kaukaisesta kulttuurista tuodun vaimon kohtelu koto-Suomessa onkin sitten toinen juttu. Itse olen asunut tällaisen pariskunnan naapurissa ja muutaman tavannut muuten reissuillani. Naapureiden elämän seuraaminen oli kurjaa. Toki myös supisuomalaisista kodeista kuuluu jatkuvia pahoinpitelyjen ääniä ja monetkin suomalaisetkin naiset näyttävät aroilta, vaiennetuilta ja onnettomilta, mutta tuossa oli jotain vielä surullisempaa ja miehen kannalta vielä hullumpaa käytöstä. Toki nainen voi olla opetettu omassa kulttuurissaan kantamaan kaikki kauppakassit ja kulkemaan pari askelta miehen perässä, mutta en käsitä miten suomalainen mies voi hyväksyä sellaisen ja vielä näyttää siltä, että minäpä tässä olen suuri sankari ja taidatte olla vain kateellisia kun suut auki tuijotatte tätä menoa. Suomalaiset naiset yleensä tietävät kuitenkin oikeuksistaan ja omaavat kielitaitoa niiden hakemiseen. Heillä myös useammin on sukua, lähipiiriä ja ystäviä, joilta saada apua ja joiden kanssa jutella. Minun naapurissani asunut rouva vaikutti taas olevan täysin yksin. Tosin tämä on usein ongelmana toisesta maasta ja kulttuurista tulleelle puolisolle sukupuolesta ja kansallisuudesta riippumatta.

Toinen asia, mihin näissä keskusteluissa yleensä kiinnitän huomiota, on suomalaismiesten alennustila siinä, etteivät he muka voi tuntea itseään miehiksi tasavertaisen kumppanin kanssa. On vahvoja naisia ollut ennenkin, esimerkiksi Lappi on sellaisia vanhastaan täynnä, eikä silti ole puhettakaan, etteivät miehet muka olisi tunteneet ja tuntisi edelleen itseään miehiksi. Naurettava ajatuskin. Hieman ärsyttää myös se, että kuvitellaan ilmeisesti tottelevaisuuden ja palvelualttiuden olevan jotenkin naisen persoonaan luonnostaan kuuluvia piirteitä: tällainen nainen on VIELÄ OIKEA NAINEN, kun taas itse omista nautinnoistaan (esim. tupakka, alkoholi) ja asioistaan huolehtiva nainen on ”mies”. Jossain vaiheessa naisen ainoa keino selvitä maailmassa on ollut se, että osaa palvella, käyttäytyä kauniisti ja yrittää olla nätti. Eivät ne ole mitään luonnon naiselle määräämiä piirteitä, vaan käytäntöä (jota ei Suomessa enää tarvita, esmesinkin mainitsemissa köyhemmissä ja kouluttamattomammissa maissa kyllä.)

Mutta tämä ilmiö ei minua sen enempää harmita tai muutenkaan hetkauta. Jos ihminen preferoi parinhaussaan jotain tiettyä kulttuuria, on aika varmaa että hän ei hae ensisijaisesti kumppaniltaan niinkään henkistä yhteyttä. Minä taas haen, joten thaikkuihin matkustavat miehet eivät ole muutenkaan ihannemiesteni listalla eikä se siis minulta ole mitenkään pois.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^aivan, ei ole minunkaan pariutumisympyräni kutistunut siitä että jotkut ramppaa ulkomailla seksin/naisten perässä. ei jaksaisi sellainen ukkeli kauaa kiinnostaa joka ei herrasmiehenä kantaisi kauppakasseja, avaisi ovea tai olisi niin avuton ettei osaisi pyykinpesukonetta itse käyttää tai ruokaa laittaa. mieluummin hankkisin lapsen ilman miestä, ku että joutuisin penskan lisäksi passaamaan äijääkin päivät pitkät.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Se, että joku hakee itselleen vaimon, vaikka nyt sieltä Thaimaasta on minullekin aivan sama, eikä lainkaan itseltäni pois.
Ainoastaan, suoranaisesti vituttaa se, että kirkkain silmin tullaan sitten kehumaan, että vaimo on niin nöyrä ja haluaa passata.

Kai nyt haluaa jos ei itsellä ole kuin tuulenhuuhtoma perse vieraassa maassa, vieraassa kulttuurissa ilman kielitaitoa.

Eri asia ovat sitten nämä todella itsearvonsa tuntevat, joita minäkin muutaman tunnen, joilla on oikeasti oma ura ja omaisuus Suomessa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^^^ Jälleen kerran joudun komppaamaan joka sanaa PaulaDrewn kommentissa.

Suomalaisen miehen ja thainaisen avioliitto on useimmiten vanha kunnon järjestetty avioliitto, jossa nainen saa piikomisesta ja jälkeläisten tuotosta palkaksi taloudellisen turvallisuuden, myös lähisuvulleen.

En siksi erityisesti sääli näitä naisia, jos mies on kunnollinen eikä esim. vaimonhakkaaja, sillä sama tai huonompi kohtalo heillä olisi kotimaassaankin.

Noita miehiä sen sijaan säälin, sillä he ovat juuttuneet jonnekin 1500-luvulle, eivät pysty näkemään naisia ihmisinä vaan aina ensisijaisesti naisina, eivätkä siksi saa koskaan tietää mitä tasaveroinen kumppanuus ja rakkaus on.
Every ship must sail a world.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

PaulaDrew kirjoittaa - taas kerran - asiaa; perustellusti ja innostuneesti, tyyliin, joka on pakko lukea.

Mutta tämmöistä tämä on; ulkomailta vaimon hakenut/saanut/löytänyt/ostanut suomalainen mies on luuseri joka ei muuten pillua saa. Ulkomaalaisen miehen valinnut nainen on suvaitsevainen winneri, joka ymmärtää rajua rakastajaa.

Olkoot sitten mies vaikka Alexander Stubb ja nainen kuppaisessa lähiössä asuva jauhosäkkivartaloinen kummitus, joka työntää lastenvaunuja vierellään naisen näköisiä naisia katseleva lippispäinen somali-isä.

Kirjailija Reijo Mäen sanoin; nälkä lähtee syömällä ja vaimo lähtee juomalla :D Mitä näitä murehtimaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Blues kirjoitti:Se, että joku hakee itselleen vaimon, vaikka nyt sieltä Thaimaasta on minullekin aivan sama, eikä lainkaan itseltäni pois.
Ainoastaan, suoranaisesti vituttaa se, että kirkkain silmin tullaan sitten kehumaan, että vaimo on niin nöyrä ja haluaa passata.
Toi on toisaalta minusta vähän sama asia, kun kehusi uutta autoaan, kivaltahan se (kai?) tuntuu, kun uusi tuote toimii niinkuin luvattiin.
ABC kirjoitti:
Noita miehiä sen sijaan säälin, sillä he ovat juuttuneet jonnekin 1500-luvulle, eivät pysty näkemään naisia ihmisinä vaan aina ensisijaisesti naisina, eivätkä siksi saa koskaan tietää mitä tasaveroinen kumppanuus ja rakkaus on.
Jotenkin minusta tuosta viestistä puskee läpi säälin sijaan jopa jonkinlainen vihamielisyys, niinku kulmien alta katselu ja paheksuen tuhahtelu-fiilis? Mut kanssa samaa mieltä, paitsi en tunne noita miehiä kohtaan mitään. Ja ottaisin mahdollisen säälinkin harkintaan, jos ostomorsiamen ottanut mies ei yksinkertaisesti saisi suomalaista naista, ei sitten mitenkään ja ei kumminkaan haluaisi koko eloaan taapertaa yksin, ymmärrettävää toi ois? Vähän sama kuin huoriin menon kans, tosin ostomorsian (ehkä?) hoitaa myös muitakin tarpeita kuin seksuaaliset, tiedä sitten, en tunne ihmisiä joilla on tuontivaimo, kuhan pohdin.

Itse aloin pohtimaan onko suoraan sellaista kansa jonka kanssa en voisi suoraan tän kansallisuuden takia seurustella (kielet yms. perustelut voi unohtaa, ku aina voi opetella ja ei rakkauteen tarvii puhetta). En kyllä suoralta kädeltä osaisi sanoa yhtään sellaista, ehkä tietyt alkuperäiskansat/heimot voisin tiputtaa pois, se ois vähän hankalaa ehkä jo. Toinen venyttää huulta tai kaulaansa.

Mutta puolestaan uskonto oiskin sitten eri asia, en usko, että pystyisin seurustelemaan mitään uskontoa tunnustavan kanssa, oli sitten tapakristitty tai aidosti jumalaan uskova (sama muihin uskontoihin myös). Ja en ala uskonnon takia teilaa jotain tiettyä kansallisuutta suoraan, Israelistakin tulee black metallia ja tuskin kaikki Iranilaisetkaan on muslimeja.

Ehkä suosikkini ulkonäöllisesti silti tulee pohjoismaisista naisista, sekä italiasta, toki myöskin tumma eksotiikka kävis (helvetti, pitääköhän nyt alkaa kaikki "rodut" luettelee :D). Thaimaalaisten perään en kyllä ikinä ole ollut.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Blues kirjoitti:Se, että joku hakee itselleen vaimon, vaikka nyt sieltä Thaimaasta on minullekin aivan sama, eikä lainkaan itseltäni pois.
Ainoastaan, suoranaisesti vituttaa se, että kirkkain silmin tullaan sitten kehumaan, että vaimo on niin nöyrä ja haluaa passata.
Juu, sama kehuminen ärsyttää myös minua, etenkin kun samaan hengenvetoon sitten mollataan kaikki kotimaiset, tai muuten länsimaiset naiset miesmäisiksi, rumiksi tai muuten vain epäkelvoiksi. No, voihan se näin ollakin, että moisen kehujan kumppaniksi tosiaan ei muu kuin nöyrä palvelija sopisi :D

Joskus tuntuu, että joitakin miehiä pelottaa aivan kamalasti nainen, joka on esim. monitaitoinen, osallistuva, itsenäinen, koulutettu tai muuten sivistynyt, valveutunut, kantaaottava.. erityisesti vieläpä silloin, jos kyseinen nainen on ulkoisesti naisellinen ja itsestään huolehtiva.

Mielenkiinnosta tässä seurailin muutamassa portaalissa sitä tyypillistä yleistämistä nimenomaan suomalaisista naisista, että olemme tyylittömiä, ryhdittömiä, rumia ja epänaisellisia. Ei pidä paikkaansa. Suomalaiset naiset ovat mielestäni kauniita ja katukuvassa näkyy kyllä ihan alkuperäisväestöön kuuluvia trendi- ja tyylitietoisia itsestään huolehtivia naisia runsaastikin. Samoin maailmankuuluissa venäläisissä naisissa huomasin viimeksi viikonloppuna (runsaasti lomalaisia) liikkuessani pääasiassa ihan tavallisia naisia. Tukka sekaisin, epäsiisti meikki tai ei ollenkaan, toppatakkeja ja matalakantaisia kenkiä, kuin kiireessä kotoa olisi tullut, tai sitten raskaan työpäivän jälkeen ostoksilla. Jos joku nainen näyttää aina viimeisen päälle laitetulta ja tyylikkäältä, niin veikkaisin, ettei hänellä elämässään muuta tekemistä ole kuin "tuunailla" itseään, tai käyttää erilaisia maksullisia kauneudenhoitopalveluita.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Juliet Jones kirjoitti:
Blues kirjoitti:Se, että joku hakee itselleen vaimon, vaikka nyt sieltä Thaimaasta on minullekin aivan sama, eikä lainkaan itseltäni pois.
Ainoastaan, suoranaisesti vituttaa se, että kirkkain silmin tullaan sitten kehumaan, että vaimo on niin nöyrä ja haluaa passata.
Juu, sama kehuminen ärsyttää myös minua, etenkin kun samaan hengenvetoon sitten mollataan kaikki kotimaiset, tai muuten länsimaiset naiset miesmäisiksi, rumiksi tai muuten vain epäkelvoiksi. No, voihan se näin ollakin, että moisen kehujan kumppaniksi tosiaan ei muu kuin nöyrä palvelija sopisi :D
Uuh, tästä päästäänkin "lempi" aiheeseeni; Anu Saagim.
Nainen, joka on niin turha, kuin nainen vain voi olla, ja suureen ääneen haukkuu ja mollaa suomalaisia naisia, kuin Risto*uckinMattikin joutui Eestistä hakemaan naisen kun ei Suomessa ollut...
No tota..ÖÖH...
Miksiköhän Ristomatti sen naisen muualta haki?
Kun ei sitä olisi Suomessa kukaan pannut, edes Marimekon pannulaput silmillä?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

<-- On pantu, -en tiedä pannulapuilla vai miten-, mutta Ristomatilla on kolme aikuista tytärtä malli/ teinimissi Kristiina Ratian kanssa. Huono kuva:

Kuva
http://www.pageantopolis.com/internatio ... incess.htm

Editoin, mutta kuva tuli vain linkkinä. Kristiina Kankaanpää, siis os.

Aah, Anu.. Anuhan on varsin simpsakkana ja kauniina säilynyt nainen. Onneksi hän on tullut jakamaan salaisuutensa ja ohjeensa meidän suomalaisten naisten kanssa :D Mitä olikaan suomalaisen persjalkaisen rekkanaisen elämä "ennen Anua"...
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^

Eli Marimekon patakintaat eivät olleet pitävät :lol:

Sanosinko, että ilman Anua, elämä oli ilman anusta (aiheutuvaa ahdistusta).

Anu Saagimhan on paikallisesti Bravuuritar. No, onhan siinä tietysti meriittiä, että onnistuu tuulen avulla nostattamaan helmaansa niin, että sappirakkokin näkyy.
Kuka tykkää, kuka ei.

Ja aiemmista Ristomatin lapsista, kyllä se unikko hyvin peittää sen mitä ei halua nähdä. Kuten maiseman.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Onhan meillä muitakin muualta tuotuja kuuluja morsmaikkuja, kuin tuo Anu. Kuka vielä muistaa Ana Risquet- Leppäsen, joka tuotiin Kuubasta asti kylmään pohjolaan sulostuttamaan paikallisten tanssitaiteen ihailijoiden iltamia?
Kuva

http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... FI305FI305

Anan ja Urpon liitto taitaa olla vaimon temperamentista huolimatta sellainen perinteinen, vai mitä arvelette? Käsittääkseni bisnes hoidettiin niin, että Ana tanssi ja lauloikin, ja Urpo huolehti kassasta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

En ymmärrä tuon Anu Saagimin päälle. Liian ohuet luisevat huulet ja liian ulkoneva leuka kokonaisuuteen nähden. Mutta tykkää itse itsestään, ja sehän se riittää. Kai Ristomatti tykkää välillä katsella muutakin kuin "valon leikkiä pinnoilla", kuten mainosti tyhjyyttään kumisevaa asuntoaan takavuosina.
Nothing is quite what it seems
Vastaa Viestiin