Kansallisen/ kulttuurillisen alkuperän merkitys suhteessa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2409
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Kansallisen/ kulttuurillisen alkuperän merkitys suhteessa

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Huomasin tuossa, että "Suomalaisturistin kuolema Pattayalla"- ketjussa alkoi olla sävyltään kiihkeää ajatustenvaihtoa. Ajattelinkin, että siitä voisi alkaa uuden keskustelun, ettei se alkuperäisaihe kyseisestä ketjusta katoaisi.

Tämän ketjun otsikoksi en parempaa keksinyt, yritin kyllä muotoilla eri tavalla, mutta siitä tuli liian pitkä.


http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=6463

Tähän voisi jatkaa ajatustenvaihtoa siitä ovatko thainaiset alistettuja, palvelunhaluisia tai onko kyse vaimon "ostamisesta". Samoin voisi miettiä sitäkin, että onko yleensä toisen miellyttäminen paha/ hyvä asia, ja olemmeko me länsimaiset ihmiset sitten suhteissamme liian itsekkäitä/ itsenäisiä vs. muut.

Millaisia suhteita olette nähneet ympärillänne ja millaisia ajatuksia tämä aihe yleensä herättää? Millainen on oma parisuhteesi ym., ja millä tavalla uskot syntyperän vaikuttavan suhteen solmimiseen ja suhteen toimimiseen?

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Hyvä aihe, kiitos siitä.

Itse näkisin asian niin, että mitä etelämmäs mennään sitä vieraampaa suhdekäyttäytyminen on suomalaiselle.
Suomalaiset ovat pääasiassa jäyhiä jököttäjiä ihan pohjimmiltaan, eivätkä kovinkaan helposti antaudu tunteenpalon mukaan, saati näytä avoimesti tunteitaan.

Etelässäpäin taasen ompi aivan normaalia jo kerran toisen nähtyä kapsahtaa kaulaan ja nuolla posket märiksi.

Jos kaulaan kapsahtaja on samaa sukupuolta yrittää suomalainen vajota maan alle, tai ainakin takkinsa sisään, ettei kukaan tunnistaisi.
Jos taas eri sukupuolta, niin kasvot vääntyvät hymyyn ja suomalainen nousee kakskytä senttiä maanpinnan yläpuolelle, mutta ei silti osaa vastata huomionosoitukseen tai tervehdykseen vaan murahtaa vain jotain.

Tästä saatiin oiva aasinsilta siihen suomalainen mies vs. ulkomaalainen nainen parisuhteessa.
Koska suomalainen ei osaa ottaa näitä huomion- tahi rakkaudenosoituksia luonnollisesti vastaan, saati itse niitä toiselle osoittaa (muuten kuin murahtelemalla silloin tällöin, että "joo joo, rakastan rakastan"), tulee suhteesta etelänhetelmien kanssa väkisinkin fiilis, että siinä sitä taas tummavaatyttöä viedään kuus-nolla.
Tällä yritän kai sanoa, että vaikka tuntuu, että ne naiset ovat mulkun ja hellan välissä niin näin ei kuitenkaan aina ole.

Toisaalta asiassa mennään suomalaisten naisten kohdalla yleensä aivan toisinpäin.
Naisilla kun on luotainen halu osoittaa rakkauttaan ja jos kohdataan siltä osin etelänmies, niin asetelma onkin toisin päin.
Suomalainen nainen tekee mitä tahansa rakkautensa eteen ja mies kantaa hedelmät.

Joku tuolla toisessa threadissa puolusteli miesten Thaimaan huorissa käymistä sillä, että samalla lailla naiset käyvät välimerenmaastoissa miestä hakemassa. Tähän uskallan ottaa kantaa sen verran, että juu-u, kyllähän ne naiset jorgosten ja pepejen perässä paljoltikin juoksevat, mutta eroavaisuutena näkisin sen, että enpä tiedä kenenkään naisen tarvineen koskaan maksaa ko.aktista.

Eikä myöskään se kikkelin saaminen ole se matkan pääasia, jollei sitten satu olemaan sitä kerran-vuoteen-panoa jossain Turkin perukoilla.


Ääh. Paljon kirjaimia, vähän asiaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ah ja voih!

Olen aina päivitellyt tuota thaimaan seksi- ja vaimonhakumatkailua.

Maa itsessään on kaunis ja kultuuri rikas, mutta sääliksi käy niitä tyttöparkoja, jotka sieltä vauraamman elämän toivossa lähtevät tänne synkkään pohjolaan vaimoksi.


Väittäisin, että lähes järjestäin saavat miehekseen vätyksen, joka on vaimoton kotimaassaan juuri omien puutteidensa vuoksi:

- kyvytön huolehtimaan itsestään, sisältäen myös hygienian
- kyvytön pukeutumaan muuhun kuin uimashortsiin, tennissukkaan ja sandaaliin, talvikaudella farkkuun tai teryleeniin ja liian tiukkaan halpahallipaitaan
- kyvytön valmistamaan mitään muuta ruokaa kuin pakastepitsaa tai makaroonilaatikkoa (saarioisten)
- koulutukseltaan korkeintaan heikkoa ak-tasoa
- kyvytön ilmaisemaan tunteitaan (paitsi kirveellä ja humalapäissään)
- täysin tietämätön romantiikasta tai muusta tunnelmallisesta
- heikko itsetuntoinen, juro ja juntti
- kyvytön itse palvomaan rakastaan tai ilmaisemaan todellisia tunteitaan toista kohtaan


Ja täällä on sitten tarjolla uudelle thaivaimolle ruuanlaittoa, pyykinpesua, siivousta, kynnenleikkausta, karaokebaaria, k-kauppaa, yksinäisiä päiviä, matontamppausta, käsittämättömiä uunoturhapuroleffoja, jääkiekkoa, olutta ja seksiä menetettyjen 30 vuoden edestä.
uuden ukon kavereille pitää esiintyä hillittynä ja aina vienosti hymyilevänä tai muuten ei kunnian kukko laula.
Alkuviehätyksen haihduttua alkaa thai-ruoka maistumaan saippualle ja pöytään vaaditaan läskisoossia kirveellä.
Kehonkielen poltteen hiipuessa työnnetään uusivaimo yhteiskunnan rahoilla kielikurssille ''jotta se edes saatana ymärtäis jotai''
Ja mikä pahinta: kaverit ja naapurin ukkokin katselee ''sillä silmällä'', joten kyytipojaksi kaikelle uusi vaimo saa vielä kaupan päälle patologista mustasukkaisuuttaja sairaaloista kyttäämistä.


Että tervetuloa vaan suomeen suomipoikien vaimoiksi!

ok. voipi olla, että joku reppana on päätynyt parempiinkin oloihin, mutta noin minä thai-'siskojeni' aseman näen ja kovasti heitä säälin.
Nuotio & Äreät Tiput

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Tunnet varmaan monta suomalainen mies-thaimaalainen nainen paria kun pystyt noinkin tarkat ja rankat(kin) tuntomerkit kertomaan näistä miehistä?

Itse en tunne yhtään, enkä ole koskaan miettinyt edes että kumppanini kansallisuuden pitäisi olla joku tietty.Heh, jos sattuisin löytää thaimaalaisen naisen niin näköjään todennäköisesti itse muuttuisin todella paljon :D

Yksisilmäinen Änkyrä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 1:43 pm

Viesti Kirjoittaja Yksisilmäinen Änkyrä »

Ei kyllä taikkuun kannattaa vaihtaa suomalainen akka ja heti. Eivät juo eivätkä polta ja uskollisuuskin on toista luokkaa. Seksihommatkin kuuluvat luonnollisena suhteeseen eikä niin kuin suomalaisten kanssa joilla on aina ongelmia ja kriisejä!!!! Suosittelen lämpimästi!!!

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

:) Karrikoin.

Uskon, että jos sinun vaimoksi päätyy thai-tyttö, hän kuuluu niihin 'onnellisiin'.
:wink:


Minä puhuin niistä nettivaimoista ja vartavasten haetuista. En normaalista tunteella syntyneestä suhteesta.
Nuotio & Äreät Tiput

Waingro
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 11:48 pm

Viesti Kirjoittaja Waingro »

Blues kirjoitti:kyllähän ne naiset jorgosten ja pepejen perässä paljoltikin juoksevat, mutta eroavaisuutena näkisin sen, että enpä tiedä kenenkään naisen tarvineen koskaan maksaa ko.aktista.
Joo, mutta pepet saavat helppoa naista ilmaiseksi. Kyllä varmaan kelpaisi suomalaisellekin miehelle eksoottiset naiset ilmaiseksi, jos niitä täällä miehen perässä matkustelisi.

Thaimaassa ei ole kaikilla koulutusta eikä siellä ole eläkejärjestelmää. Sen vuoksi lapset elättävät vanhempansa, vaikka olisivat naineet ulkomaille. Siitä tämä rahan lähetys johtuu, eikä siitä että nainen olisi maksullinen. Sama pätee koulutettuihinkin ulkomaille lähtijöihin.

Myös thaimies "maksaa" vaimon perheelle korvauksen mennessään naimisiin. Kyse on vanhasta perinteestä. Intiassa naisen perhe taitaa maksaa sulhaselle. :?

MissHolmesin kirjoituksessa on kyllä paljolti totuuksiakin, valitettavasti. Thai -ja filippiiniläisnaisia lähtee miehen matkaan sadoin tuhansin, eikä Suomi ole kuin hyvin pienen osan määränpää tässä joukossa. Suomipoikaa ei siis pidä syyllistettävän.

Länsimaisilla naisilla tuntuu olevan kauhea tarve olla mies. Miehet kuitenkin haluavat itselleen ihan naisena viihtyvän kumppanin. :)

Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2409
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Minua arveluttaa juuri se, että mielessä olisi tietty kansallisuus tai kulttuuri, josta sitten oikein asioikseen lähdetään sitä kumppania hakemaan.
Miksi joku haluaisi vietnamilaisen, venäläisen, virolaisen tai thaimaalaisen vaimon? Miksi joku taas lähtee hakemaan kreikkalaista, italialaista, marokkolaista tai turkkilaista miestä?

Tulee mieleen, että onko länsimainen käsitys mainitsemiini kansallisuuksiin liittyen stereotyyppinen. Ja ovatko asiat niin selkeästi nähtävissä? Ajatellaanko meillä niin vankasti, että vaikkapa orienttinaiset ovat alttiita palvelemaan sängyssä ja keittiössä miestä kaikin mahdollisin tavoin, ja siksi sitten tietyntyyppiset miehet heitä lähtevät itsellensä hakemaan?

Ovatko nuo etelän miehet puolestaan testosteronia uhkuvia lirputtelijoita, jotka tulevat ja ottavat omansa ilman, että naisen pitäisi vaivata päätään minkäänlaisilla päätöksillä elämää koskien?

Länsimaisen naisen näkökulmasta en ole oikeastaan miettinyt kummemmin ulkomaalaista miestä kumppanina, sillä sellaisen hakeminen mistään ei ole kiinnostanut. Mutta jos eteen tulisi tilanne, että joutuisin miettimään millaisen ulkomaalaisen miehen kanssa voisin sopia elämään suhteessa, pähkäilisin jotensakin näin:

- Kiinnostukseni ei kohdistuisi tumma- tai mustaihoisiin miehiin, en ole koskaan nähnyt yhtään sillä tavalla vetoavaa. Eurooppalainen, tai vaikka jopa eteläamerikkalainenkin kohtuullisen vaaleaihoinen kävisi. Eksoottinen ja vetoava voisi olla myös jostakin Indo- tai Polynesiasta, mutta pitäisi olla mieluummin iso ja lihaksikas :D
- Edellisistä pitäisi sitten sulkea pois uskonnoltaan tai muuten kulttuurillisesti liian erilaiset

Voisin kuvitella eläväni britin, irlantilaisen (jos ei katolinen), bosnialaisen (jos ei muslimi), venäläisen (jos ei muslimi tai juutalainen), virolaisen, ruotsalaisen, tm. pohjoismaalaisen, pohjois- tai eteläamerikkalaisen kanssa...

Miksi en voi kuvitella saksalaista miestä? Tai ranskalaista? Espanjalaista? Japanilaista? En tiedä.
Islaminuskoinen ei käy, sillä en voisi kääntyä ja miehen elintavat voisivat uskontoon nojaten olla niin kovin erilaiset kuin omani.

Missään nimessä en voisi kuvitella eläväni muunmaalaisen kanssa Suomessa jos:
- Ei yhteistä kieltä, tai mies ei osaa suomea
- Miehellä ei koulutusta, tai työtä
- Mies ei halua olla tekemisissä suomalaisten kanssa ja yhteiskuntaan integroituminen ei muutenkaan kiinnosta
- Jos miehen kulttuuri vaatisi minua luopumaan joistakin itselleni tärkeistä suomalaisista asioista
- Jos miehen kulttuurissa ei tunneta sanaa tasa- arvo, tai yhteinen päätöksenteko

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

^Mitä se mahtaa se "miehenä oleminen" pitää sisällään? Mainitut juomisen, polttamisen ja uskottomuuden...?

Melko yleistäviä ja kärjistäviä mielipiteitä tuntuu ihmisillä olevan.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Waingro
Niin, mistähän johtuu, ettei suomalaisten miesten perässä paljon kikkelinkuvat silmissä juosta?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Blues kirjoitti:Waingro
Niin, mistähän johtuu, ettei suomalaisten miesten perässä paljon kikkelinkuvat silmissä juosta?
Thainaisilla ei oo vara lentolippuihin Suomeen? :D Kyllä baareissa puolestaan näkee vaikka minkälaista suomalaisen kikkelin perässä juoksijaa puolestaan joskus jopa eri kulttuuristakin olevaa.

Eri asia sit toki toi, että matkustaisi eri maahan sukupuolielimen perässä niin, eiköhän se pääsääntöisesti mene niin, että rikkaat länsimaalaiset matkustaa eksoottisen ja halvan elimen perässä, sinne minne nyt haluavatkaan. Ainakin raha on yksi syy miksi toisinpäin ei asiaa yleensä tapahdu, i think.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Mie luulin, että tässä keskustellaan yleisesti ulkomaalaissuhteista, mutta nyt jokainen vetää sen Thai-kortin.

Kyllä niitä on Bombay muitakin kansallisuuksia joista löytyy naisia kuin thai-naiset.

Ei kukaan, edes keski-euroopasta, tule vartavasten Suomeen miehen perässä.


[edit]Lisättäköön nyt, että jätin laskuista venäläiset sun muut vapaanammatinharjoittajat, jotka ottavat maksun palveluistaan. Eli taas maksajana on suomalainen mies.[/edit]
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Blues kirjoitti:Mie luulin, että tässä keskustellaan yleisesti ulkomaalaissuhteista, mutta nyt jokainen vetää sen Thai-kortin.

Kyllä niitä on Bombay muitakin kansallisuuksia joista löytyy naisia kuin thai-naiset.

Ei kukaan, edes keski-euroopasta, tule vartavasten Suomeen miehen perässä.
Juujuu. Se thai-olikin esimerkki, sori sekavasta tekstistä, huonosti nukuttu yö takana ja aloin puhumaan seksistä ja seksiturismista koska lainaamassani lauseessa käytit sanaa "kikkelinkuvat", enkä siitä että joku tulisi miehen takia vartavasten, vaan Suomalaisen kikkelin.

Hain sekavasti sitä takaa, että käsittääkseni seksilomailijat (sukupuoleen katsomatta) ovat yleensä A. Länsimaisia B. Rikkaita C. Haluavat jonkinlaista eksotiikkaa. Naiset painuu Espanjaan/Afrikkaan (?), miehet Thaimaaseen (?). Ja miksi näin ei tapahdu toisinpäin? Ja miksi sitten nämä edellä mainitut seksituristit ei tuu Suomeen (joku kumminkin kohta kuittaa jotain mustista pakolaisista..) kikkeliä tahi kimbleä hakee voi johtua siitä että länsimaalainen ei koe Suomea/suomalaisia A. Eksoottisina B. Halpana maana/elimenä (ja en minä täällä ainakaan oo törmänny koskaan mies tai naishuoraan ja kyllä, käsittääkseni myöskin suomalaiset naiset joskus ainakin joutuvat maksaa mieshuoran palveluista ulkomailla, Hilma 65vee tms). En usko, että suoraan suomalaisesta kikkelistä syytä löytyy vaan muista syistä. Voin toki olla väärässäkin koska olen tutustunut vaan yhteen suomalaiseen kikkeliin elämäni aikana.

Tuleeko Suomeen sit paljon miehiä seksilomailee?

Ja siis miksi pelkästään normaalisti lomailevat eivät juokse "kikkelinkuvat" suomalaisen miehen perässä, en tiedä. Lähinnä tulee mieleen, että Suomi saattaa olla aikalailla perhelomamaa, joulupukki jne. MUTUa.

Nyt meen nukkuu, aivot jäässä.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^

Äläs ny, Hilma voi olla vaiks kuin kiree leidi :lol:

Mutta juu, ilmeisesti yhtä hyvin nukuttu yö takana
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

En usko, että voisin olla kiihkouskovaisen ihmisen (tai kiihkoaatteellisen sen puoleen) kanssa, mutta tämä ei riipu lainkaan siitä, mikä tuo uskonto on. Syynä vain ja ainoastaan se, että olen itse niin sekulaari. Tuskin kiihkouskonnolliset olisivat edes minusta kiinnostuneita.

Muutoin: no jaa, tapaan ajatella, että suuri osa joskaan eivät ehkä kaikki "tyypillisen XX-maalaisista" tavoista ovat pintakiiltoa, jonka merkitys vähenee huomattavasti, kun ihmisen oppii tuntemaan. Perustuu aika pitkälti omiin ja lähisuvun sekä tuttavapiirin (jossa on tosi paljon kulttuurien välisiä suhteita) kokemuksiin. En ikinä itse kehu, että XX-maalaiset miehet ovat parempia kuin suomalaiset, mutten myöskään ylistä suomalaisten miesten avuja. Ihan turhaa höpinää minusta.

Kultturieroja taatusti on, mutta nuo yleisesti viljellyt stereotypiat tuskin ovat kovin hyviä analyysejä niistä.

Mitä tuohon itsekkyysasiaan tulee: Aasiassa ollaan varmaan yhteisöllisempiä, mutta eiköhän siihen kuulu paljon muutakin kuin se, että naiset palvelevat miestään. Yleensäkään ei pitäisi kuvitella, että jostain kulttuurista voi poimia rusinat pullasta (mihin tuo jonkunmaalaisten naisten ja miesten hieman lapsellinen ylistäminen juurikin usein liittyy, varsinkin niillä jotka eivät kyseistä sakkia kovin hyvin itse asiassa tunne). Oikeuksien mukana seuraa aina myös kasapäin velvollisuuksia.

Sivuten thainaisaihetta: olen muuten aprikoinut tuota väitettyä thainaisten seksuaalista palveluinnokkuutta. Tosiasia kuitenkin lienee se, että perinteisissä kulttuureissa ns. kunnon naiset on itse asiassa kasvatettu varsin seksikielteisesti johonkin Länsi-Eurooppaan verrattuna. Eli jos thaivaimo on halukas ja tietäväinen kaikenmaailman tempuista niin kyseessä on taatusti seksialalla työskentelevä tai työskennellyt ihminen. Ainakin eräs Thaimaassa asunut tuttuni (nainen tosin) sanoi myös asian olevan näin.

Vastaa Viestiin