Vantaa: Oppilas otti ylimääräisen kalapuikon - koulu kutsui poliisit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Mä kun menin jo syyllistämään kalapuikot, sorry lötköt!

Mut jos pointti onkin se ettei Aleksi osaa laskea? Siis jos ruokalassa on kyltti jossa teksti "Kolme palaa kalaa", mutt lapsi ei kerta kaikkiaan ymmarrä kolmen ja neljän eroa, eikö syy ole pojan matikanmaikassa??

Hyvä toi tiedotuskuittaus, ett rikki mennyt ikkuna ei liity tapaukseen, kjeh. Taitaa olla normaali meno koululla kun rikkinäinen ikkuna on ihan jees, ei siitä sen kummempaa..

"Lasta ei saa tuputtaa, kyyneleihinsä hukuttaa.." lauloi Liisa Tavi
uusi78
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 3:14 am

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Ilmeisesti tämmöisiä kalapaloja kyseessä: http://www.icecool.fi/product_detail?pid=118&lang=fi

Ei todellakaan näytä miltään kovin isoilta paloilta.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Viatonta lasta nöyryytettiin ja jätettiin lopulta kokonaan ilman ruokaa. Ehkä parempi niin, lattiallahan oli neljä kalapalaa ja jos röyhkimyksen olisi sallittu ottaa kolme kalapalaa lisää joku olisi jo varmasti jäänyt ilman ravitsevia kalapaloja. Kyllä se on parempi että kouluihin palkataan vartijat, metallinpaljastinten hoidon lisäksi voisivat tarkkailla kalapuikkokiintiöitä ruokalassa.

P.S. Kuten me kalapuikkopakettimme lukeneet tiedämme, kalapuikko on englanniksi fish finger, ei fish stick kuten tuo a-tiimin johtaja virheellisesti väittää.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
uusi78
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 3:14 am

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Jack the Ripper kirjoitti:
P.S. Kuten me kalapuikkopakettimme lukeneet tiedämme, kalapuikko on englanniksi fish finger, ei fish stick kuten tuo a-tiimin johtaja virheellisesti väittää.
Kyllä niitä kutsutaan myös fish stick:seiksi. Ainakin Ameriikassa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

anneli1 kirjoitti: Mut jos pointti onkin se ettei Aleksi osaa laskea? Siis jos ruokalassa on kyltti jossa teksti "Kolme palaa kalaa", mutt lapsi ei kerta kaikkiaan ymmarrä kolmen ja neljän eroa, eikö syy ole pojan matikanmaikassa??
Suurin virhe tapahtui siinä, että tissiposkimussukkaa yritettiin rajoittaa. Tämä on julmaa ja sairasta. Kyllä kai nyt lapsen pitäisi itse saada päättää noudattaako hän yhteisiä ohjeita vai ei.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

uusi78 kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti:
P.S. Kuten me kalapuikkopakettimme lukeneet tiedämme, kalapuikko on englanniksi fish finger, ei fish stick kuten tuo a-tiimin johtaja virheellisesti väittää.
Kyllä niitä kutsutaan myös fish stick:seiksi. Ainakin Ameriikassa.
Olet oikeassa. Ei kirjoiteta kuitenkaan yhteen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Miten tää teinipoika oikein pärjää, jos inttiin päätyy? Kiljuuko siellä kurkku suorana lisää ruokaa vai tuleeko vääpeli (sori, Marsalkka) ojentamaan, ett älä sää siinä vollota, ota silakka!

Mutt jotenkin tää jupakka kertoo aika paljon nykymenosta kouluissa vai olisko yksittäistapaus?

Mun mielestä aikuiset (lue: opet ym) tässä tapauksessa menetti kasvonsa, kun eivät yhtä pikkuhäirikköä kuriin saaneet vaan piti poliisit soittaa. Eikö maikoilla olekaan mitään kasvatusvastuuta enää?

Vantaalla pitää käydä arvokeskustelua asian tiimoilta ja pälä pälä..
Ack
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 6:00 am

Viesti Kirjoittaja Ack »

^No ruoasta se ei pärjääminen ei tule olemaan kiinni sillä siellä sai syödä juuri niin paljon kuin jaksoi.
-FatherLand-
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Marras 03, 2008 7:18 pm
Paikkakunta: Varrella virran...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -FatherLand- »

anneli1 kirjoitti:Miten tää teinipoika oikein pärjää, jos inttiin päätyy? Kiljuuko siellä kurkku suorana lisää ruokaa vai tuleeko vääpeli (sori, Marsalkka) ojentamaan, ett älä sää siinä vollota, ota silakka!

Mutt jotenkin tää jupakka kertoo aika paljon nykymenosta kouluissa vai olisko yksittäistapaus?

Mun mielestä aikuiset (lue: opet ym) tässä tapauksessa menetti kasvonsa, kun eivät yhtä pikkuhäirikköä kuriin saaneet vaan piti poliisit soittaa. Eikö maikoilla olekaan mitään kasvatusvastuuta enää?

Vantaalla pitää käydä arvokeskustelua asian tiimoilta ja pälä pälä..
Sen verran Annelille sanon, että kouluissa ollaan hyvin tarkkoina miten kussakin tilanteessa toimitaan. Luultavasti tässä tapauksessa tää kalapuikko-episodi oli ainoastaan kipinä tälle kaverille.
Jos ja ilmeisesti kun, tässä olisi jouduttu fyysiseen kontaktiin oppilaan kanssa, on katsottu parhaimmaksi soittaa virkavalta paikalle.
Kyllä kuulostaa naurettavalta, että näin toimitaan mutta nykyään vanhemmat ovat hyvin hanakkaita nostamaan oikeusjuttuja mitä ihmeellisimmistä asioista. Tällä menettelyllä turvataan ainoastaan oma nahka, jos jälkiselvityksiä tulee.

Näiden vanhempien ansiosta, jotka odottavat opettajien tekevän jotain heidän mielestään sopimatonta, opettajien auktoriteetti on koetuksella.
Ei osata kyseenalaistaa oman kullannupun tarinoita hirviöopettajista, vaan liitytään samaan rintamaan kapinoivien teinien kanssa.
---When you´re good no-one remembers, when you´re bad, no-one forgets---
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2591
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Jack the Ripper kirjoitti:
P.S. Kuten me kalapuikkopakettimme lukeneet tiedämme, kalapuikko on englanniksi fish finger, ei fish stick kuten tuo a-tiimin johtaja virheellisesti väittää.
Englantiako "karhukopla" puhuu?
Miksi pitää englanninkieltä tuputtaa joka paikkaan?
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1586
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Onpas hölmöä toimintaa yhdeltä jos toiseltakin! Eikö tämä juttu olisi ollut kaikista helpointa, kun olisi antaneet pojan vetäistä ylimääräisen kalapuikon ja kirjoittaneet siitä vaikka tunnin jälki-istuntoa.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Viesti Kirjoittaja Arlene »

anneli1 kirjoitti:Mä kun menin jo syyllistämään kalapuikot, sorry lötköt!

Mut jos pointti onkin se ettei Aleksi osaa laskea? Siis jos ruokalassa on kyltti jossa teksti "Kolme palaa kalaa", mutt lapsi ei kerta kaikkiaan ymmarrä kolmen ja neljän eroa, eikö syy ole pojan matikanmaikassa??
:lol: Repesin täydellisesti.. :lol:

Olis keittäjä sanonut, että syöt ne kolme kalanpalasta (vai puikkoa?) tai itket ja syöt..
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
K.E Miesmann
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 9:54 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja K.E Miesmann »

Ei pysty kyllä todella käsittämään, että miten helvetissä saadaan yhdestä kalapalasta näin uskomaton haloo.. Täähän on miltei tän vuoden suurin mediatapahtuma :D Kai ne kohta kuvaa siitä jo jonkun dokumentinkin. Naurettavaa.
Ei pidä liikoja kikkailla...
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

apollo kirjoitti:Onpas hölmöä toimintaa yhdeltä jos toiseltakin! Eikö tämä juttu olisi ollut kaikista helpointa, kun olisi antaneet pojan vetäistä ylimääräisen kalapuikon ja kirjoittaneet siitä vaikka tunnin jälki-istuntoa.
Siinä on vain se käytännön ongelma, että muut oppilaat tämän nähtyään vaativat myös omat extrakalapuikkonsa. Siinäpä mukava ruokailuhetki sitten, kun porukka alkaa inttää kuorossa, että miks toi sai ja minä en.

Opettajat syövät tuossa samassa tilassa. Se on aika rassaavaa ojentaa isoja oppilaita ja selittää uudestaan sääntöjä.

Oma openvaistoni sanoo, että poika on juuri sen tyyppinen, joka vaatii koko ajan erikoisoikeuksia ja tässä tuli raja vastaan - opet ja keittiöhenkilökunta ei jaksaneet enää.

Tuon uutisen otsikko on laadittu tosi typerästi. Tuskin kyse oli vain yhdestä kalapuikosta.
Vastaa Viestiin