Biljana Plavsic tyytymätön Ruotsin vankilaoloihin

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Salainen agentti
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2008 8:10 pm
Paikkakunta: Hyvän maun tuolla puolen
Viesti:

Biljana Plavsic tyytymätön Ruotsin vankilaoloihin

Viesti Kirjoittaja Salainen agentti »

Nyt löytyi sellainen uutinen, joka pitää laittaa tänne:
Hyysäri kirjoitti:Bosnian entinen presidentti Biljana Plavsic on tyytymätön Ruotsin vankilaoloihin.

Hän on istunut Hinsebergin naisvankilassa vuodesta 2003. YK:n sotarikostuomioistuin Haagissa tuomitsi Plavsicin 11 vuodeksi vankeuteen rikoksista ihmisyyttä vastaan. Plavsicilla oli keskeinen rooli Bosnian verilöylyssä, jossa katosi tai kuoli yhteensä 200 000 ihmistä.

Aikoinaan Bosnian rautarouvaksi kutsutulla Plavsicilla ei ole mitään hyvää sanottavaa Ruotsin vankeinhoidosta.

"Minulla on täällä Hinsbergissä huonommat olot kuin natsijohtaja Albert Speerillä Spandaun vankilassa. Hänellä oli sentään oma puutarha", Plavsic sanoo ruotsalaiselle Vi-lehdelle antamassaan haastattelussa.

Plavsic on tuohtunut siitä, että häntä kohdellaan yhdenveroisesti, mutta silti eriarvoisesti kuin muita vankeja.

"Miten minä olen joutunut vankilaan prostituoitujen, murhaajien, huumekauppiaiden, narkomaanien, ryöstäjien, varkaiden ja huijareiden kanssa?", hän kummastelee haastattelussa.

Hän ei pidä siitä, että vankila noudattaa samoja sääntöjä ja menetelmiä häneen kuin muihinkin vankeihin.

Örebrossa sijaitsevaa Hinsebergin vankilaa pidetään suhteellisen vapaana laitoksena. Jokaisella vangilla on huoneessaan televisio ja kylpyhuone. Vankilassa on myös hyvät liikuntamahdollisuudet sekä laaja kirjasto.

Plavsic on hiljattain anonut armahdusta kahdesti Ruotsin hallitukselta. Anomus on hylätty molemmilla kerroilla.
Minusta on todella surullista, että pelkästä rikoksista ihmisyyttä vastaan tuomittu voidaan sulkea samaan laitokseen varkaiden ja muiden konnien kanssa. Eikä voida edes antaa omaa puutarhaa!?! On todella järkyttävää miten alas ruotsalainen vankeinhoito on vajonnut ja esitänkin, että ryhdytään välittömästi keräämään nettiadressia jossa vaaditaan Biljanan välitöntä vapauttamista sekä vahingonkorvauksia törkeästä kohtelusta vankeuden aikana.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

"Miten minä olen joutunut vankilaan prostituoitujen, murhaajien, huumekauppiaiden, narkomaanien, ryöstäjien, varkaiden ja huijareiden kanssa?", hän kummastelee haastattelussa.

Kansanmurhaaja kuvittelee olevansa muiden vankien yläpuolella?! Jos ei olot tyydytä, niin Ruotsi voisi lähettää hänet Bosnialaiseen putkaan lusimaan. Ehkäpä huomaisi eron siinä vaiheessa.

Ja tuo 11 vuoden rangaistus 200 000 ihmisen tappamisesta on todella kummallisen pieni rangaistus. Miksiköhän ei saanut elinkautista?
Erasmus
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: To Syys 25, 2008 10:32 pm
Paikkakunta: Suomen Chicago

Viesti Kirjoittaja Erasmus »

Ehkä hänet olisi pitänyt sijoittaa esim Venäläiseen vankilaan, niin valituksen aihe EI olisi luultavasti ainakaan puutarhan puuttuminen :twisted: .
Plavsic on tuohtunut siitä, että häntä kohdellaan yhdenveroisesti, mutta silti eriarvoisesti kuin muita vankeja.
:roll: Mitenköhän tuo nyt sitten käytännössä :?: :!: :?:
Luvattomat kulkijat ammutaan, henkiinjääneet ammutaan uudelleen!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Biljana Plavsic tyytymätön Ruotsin vankilaoloihin

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Hyysäri kirjoitti:"Miten minä olen joutunut vankilaan prostituoitujen, murhaajien, huumekauppiaiden, narkomaanien, ryöstäjien, varkaiden ja huijareiden kanssa?", hän kummastelee haastattelussa.
Laittaisivat sen akan rundiin. Ei tartteis olla muitten vankien kanssa tekemisissä ja sais ulkoilla tunnin vuorokaudessa ihan yksinään. Ois helpoo, kun ei kerran prostituoitujen, murhaajien, huumekauppiaiden, narkomaanien, ryöstäjien, varkaiden ja huijareiden kanssa sovi istua kakkuaan.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
blumbe
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 2:12 am
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja blumbe »

Vankiloissa ei ikinä voi olla tarpeeksi mukavaa! Kiva siellä on sitten pedofiilien lepäillä CSIta katsoessa.
Bruno
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 3:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Voivoi tätsykkää

Viesti Kirjoittaja Bruno »

Hän voisi mennä kursseille bolivialaiseen putkaan, jossa on 120 äijää samassa huoneessa. Kuukauden-pari kestävä nonstoppina tapahtunut joukkoraiskaus riskillä paskanhajulla ryyditettynä varmaan teksi kansanmurhaajalle gutaa ja voisi karista ylimielisyyskin hieman.
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
YBJ
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Syys 10, 2008 5:23 pm

Viesti Kirjoittaja YBJ »

Sääliks käy :cry:
Its better to be dead and cool than alive and uncool -Harley Davidson
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Voivoi tätsykkää

Viesti Kirjoittaja Damien »

Bruno kirjoitti:Hän voisi mennä kursseille bolivialaiseen putkaan, jossa on 120 äijää samassa huoneessa. Kuukauden-pari kestävä nonstoppina tapahtunut joukkoraiskaus riskillä paskanhajulla ryyditettynä varmaan teksi kansanmurhaajalle gutaa ja voisi karista ylimielisyyskin hieman.
Olisi mummolla ainakin 120 puutarhaa parturoitavana,
aika kuluisi. :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Bruno
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 3:32 pm
Paikkakunta: Oulu

Joo

Viesti Kirjoittaja Bruno »

Mummo muusina. Saisi mummon muusi ihan uuden merkityksen. Mummo muusilla ja soosilla ja 120 nakilla kaikilla mausteilla, njäh njäh.
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
Bruno
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 3:32 pm
Paikkakunta: Oulu

eiperskules

Viesti Kirjoittaja Bruno »

Perun kaiken edellisestä viestistäni ja väitänkin juuri päivastaista. Siis mummohan olisi piruvie liian iloinen kun saa munaa kaksi kuukautta yhteen kyytiin. Sehän luulisi olevansa paratiisissa. Sehän pitäisi panna tietenkin naisvankilaan, jossa sen naamaa käytettäisiin alapesuun ja muuhun perseenpyyhkimiseen ilman sen kummempia huuhteluaineita.
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Biljana Plavsic tyytymätön Ruotsin vankilaoloihin

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ei tarvitse rouvan enää valittaa. Portit vapauteen ovat auenneet.
Helsingin Sanomat kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Bos ... 5250316085

Bosnian serbijohtaja vapautui ruotsalaisvankilasta

27.10.2009 13:31

Helsingin Sanomat
AFP


TUKHOLMA. Bosnian serbitasavallan entinen johtohenkilö Biljana Plavsic on vapautettu vankilasta Ruotsissa. Sotarikoksista tuomittu Plavsic poistui maasta lentokoneella heti vapautumisensa jälkeen.

Lehtitietojen mukaan 79-vuotias Plavsic lensi Serbiaan.

Hän ehti olla vankilassa kuusi vuotta.

YK:n sotarikostuomioistuin Haagissa tuomitsi Plavsicin vuonna 2003 vankilaan 11 vuodeksi. Hänen katsottiin syyllistyneen muslimien ja kroaattien vainoon Bosnian sodassa 1992-1995.Plavsic oli Bosnian serbitasavallan presidenttineuvostossa ja presidentti Radovan Karadzicin oikea käsi.Häntä syytettiin muun muassa kansanmurhasta. Plavsic vältti elinkautisen tunnustamalla vain, että hän hyväksyi etniset puhdistukset Bosnian serbitasavallassa.

HS–STT–TT
Vastaa Viestiin