Sääksi vs Merikotka

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ponzi kirjoitti:Kyllä tuosta pitäisi käydä ihan selvästi ilmi, että se oli huumoria (huono yritys, tietenkin myönnän). Mutta jos ei niin ei sitten.
Huumori on taitolaji...
Kenelle minä nyt olen velkaa tuosta surkeasta ajatuksenjuoksusta?
Tälle nettipalstalle ja koko elämäsi.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kannattaa pitää mölyt mahassa (eli olla kirjoittamatta) jos ei siedä arvostelua...Huumorilla ja Huumorilla on eroja 8)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

Chopper kirjoitti:Kannattaa pitää mölyt mahassa (eli olla kirjoittamatta) jos ei siedä arvostelua...Huumorilla ja Huumorilla on eroja 8)
Uskomatonta. Sinäkö täällä määrittelet ja arvostelet sopivan huumorin? Ei, kuule nyt olet jotain ymmärtänyt väärin. Vai yritätkö saada useamman muunkin nikin tänne "keskustelemaan" kanssani aiheesta, missä ei edes ole mitään keskusteltavaa, paitsi sinun yökötyksesi. Näinhän tämäkin palsta välillä toimii.

Arvostelua? Ennemminkin asian vääristelyä kohdaltasi. Olinhan kuitenkin jo tunti ennen ensimmäistä kommenttiasi minulle, -
Chopper kirjoitti::shock: :shock: Kuva
Toivon todella että oli omalaatuista huumoria eikä omia mielihalujasi *YÖKS*

kertonut olevani huumorilla liikenteessä ja sinä vaan jaksat jatkaa. Ja toiseksi, et sinä nyt noin järkyttynyt voi oikeasti olla mitä esität. Ihan oikeasti hei.
Kaikesta muusta kyllä puhutaan, mutta tämä oli liian paha, niinkö?

Aiheeseen palatakseni laitan tähän threadiin vähän tietoa kalasääskestä ja merikotkasta (ala-asteen oppimateriaalia, että on mahd pelkistettyä ja ymmärrettävää kaikille, niin ei tule väärinymmärryksiä):
Ekolokero:
Kalasääski, sääksi
Kalasääski tai lyhyemmin sääksi on kalaravintoon erikoistunut petolintu, jota tavataan Suomessa vesien varsilla sekä sisämaassa että rannikolla. Kangasalan sääksikeskuksessa voi piilokojuista seurata sääksen saalistusta Sääksisäätiön ylläpitämillä kala-altailla Pohtiolammella. Sääksi on pitkänmatkan muuttaja, jonka muuttoreiteistä ja aikatauluista on saatu selvää satelliittiseurannan avulla. Pohjois-Suomen sääkset lähtevät muuttomatkalle yleensä syyskuussa, Etelä-Suomen sääkset jo elokuun puolella. Laji talvehtii Afrikassa, joten muuttomatka on pitkä ja vaarallinen. Moni onnistuu ylittämään Itä-Euroopan melko turvallisesti, mutta Välimeren tienoilla alkavat vaikeudet ja Afrikan puolella kuivan Saharan ylitys on aina hankalaa. Muuttomatkan rasitukset koituvat usein sääksien turmioksi.

Ekolokero:
Merikotka, haliaeetus albicilla
Ahvenanmaan maakuntalintu on merikotka. Se on Suomen suurin petolintu. Koiras painaa 3-5 ja naaras 4-7 kiloa. Siipien kärkiväli voi olla jopa 2,4 metriä. Koska pyrstö on lyhyt, näyttää ruumis etupainoiselta. Kun linnun iso pää työntyy vielä eteenpäin lennossa, merikotkaa kutsutaan usein leikkisästi lentäväksi räsymatoksi. Merikotka pesii Suomenlahden ja Pohjanlahden rannikoilla Hangosta Vaasaan ulottuvalla kaistalla.

Kai tuo kotka tuon kilpailun, sääksi vs merikotka, voittaa jos vain haluaa pesään munia. Luulisin.

Kuva
Linnut on kivoja. Ja tähän aivan vitusti hymiöitä perään
-kynämiehet on erikseen-
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ponzi kirjoitti:Uskomatonta. Sinäkö täällä määrittelet ja arvostelet sopivan huumorin?
Ei, mutta kaikki tunnistaa paskan huumorin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

Mike Manner kirjoitti:
Ponzi kirjoitti:Uskomatonta. Sinäkö täällä määrittelet ja arvostelet sopivan huumorin?
Ei, mutta kaikki tunnistaa paskan huumorin.
No olenko minäkään väittänyt tuota hyväksi huumoriksi, päinvastoin, mielestäni sen jo ilmaisinkin. Vaan eipä tuota enää saa poiskaan.
Paskaa huumoriahan on vaikka kuinka ja jonkun toisen mielestä sekin voi joskus naurattaa. Mutta minkä takia tämä oli sitten niin erityisen paha heitto. Johtuu ilmeisesti Ramista tai noista linnuista. En tiedä. Saatte ihan ite selvittää omat ongelmanne. Anteeksi jos avasin jotain kiellettyjä "ovia", tjsp.
-kynämiehet on erikseen-
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ponzi kirjoitti:
Uskomatonta. Sinäkö täällä määrittelet ja arvostelet sopivan huumorin?
Pyydän nöyrimmiten anteeksi jos uskalsin arvostella arvon Ponzin paskaa huumorintajua,Anteeksi!
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Johan nyt on.. Kai täällä huonoja vitsejä on ollut ennekin, ainakin muutama muistaakseni...

Enkä mä edes tajua, mitä sairasta tai yököttävää siinä on, vaikka joku sattuisikin kiihottumaan parittelevien eläinten katselemisesta. On kai noita eroottisessa taiteessakin kuvattu iät ja ajat, pervoilleko ne onkin tehty.

Paljon mölyä tyhjästä... :roll:
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Chopper »

^Kuka tykkää mistäkin,älä kerro enempää.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

^^Juurikin näin.

Ja vuorostani minä pyydän sinulta Chopper anteeksi puheitani.

edit
Ja Mikeltä myös, ettei jää hampaankoloon.
-kynämiehet on erikseen-
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ponzi kirjoitti:En tiedä. Saatte ihan ite selvittää omat ongelmanne. Anteeksi jos avasin jotain kiellettyjä "ovia", tjsp.
Hassua, että tästäkin jutusta tuli nyt yht`äkkiä "meidän oma ongelma", vaikka sinä itse aloit asiaa penkomaan ja me muut ollaan vaan vastailtu sinulle ja kerrottu mielipiteitämme. Tilanne on edelleen siinä jamassa, että sinä vaahtoat asiasta ja muut miettii, että aika hassu OffTopicin riidan aihe.

Noh, jatketaan palstalla kirjoittelua, jatka sinä sen sääksen kyttäämistä ja runkkaamista :mrgreen:
No joo, ^toi oli huono ja muutenkin aika väsynyt heitto.
Ponzi kirjoitti:Ja Mikeltä myös, ettei jää hampaankoloon.
No kiitos kiitos, nyt saadaan kaikki nukuttua ensi yönä eikä olla pahallamielellä yhtään :D
Minä olen myös ihan hirmu pahoillani, että tulin ottaneeksi kantaa. Ei olisi sillä lailla pitänyt olla toisen ihmisen kanssa eri mieltä, kun riitahan siitä tulee. Olisihan se pitänyt tietää.. Tyhmä minä.

Jatketaan (mielellään topicin alkuperäisestä aiheesta) :mrgreen:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Ponzi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:40 pm

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Ponzi »

Mike Manner kirjoitti:
Ponzi kirjoitti:En tiedä. Saatte ihan ite selvittää omat ongelmanne. Anteeksi jos avasin jotain kiellettyjä "ovia", tjsp.
Hassua, että tästäkin jutusta tuli nyt yht`äkkiä "meidän oma ongelma", vaikka sinä itse aloit asiaa penkomaan ja me muut ollaan vaan vastailtu sinulle ja kerrottu mielipiteitämme. Tilanne on edelleen siinä jamassa, että sinä vaahtoat asiasta ja muut miettii, että aika hassu OffTopicin riidan aihe.
Hassua, minä kun koen tapahtuman juuri päinvastoin.
"..sinä aloit ja me muut ollaan vaan..." No näinhän se aina menee.
Penkomaan aloin? Mutta enhän minä mitään ole penkonut, olen vastannut kun minusta/lle on kirjoitettu.
Eikä minulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa, lukuun ottamatta huomattavaa nolostusta tuosta "huumorista", ennen kuin Chopperille tuli siitä ongelma. Ymmärrätkö.
Ja tilanne on näköjään siinä jamassa, että sinä et yksinkertaisesti vain voi olla jatkamatta tuota nälvimistä, mutta minä taas en saisi kommentoida sanomisiasi ja kun kuitenkin vastaan, pidät sitä vaahtoamisena. Mutta tuollainen käytöshän kuuluu Miken ominaisuuksiin.
Mike Manner kirjoitti:
Ponzi kirjoitti:Ja Mikeltä myös, ettei jää hampaankoloon.
No kiitos kiitos, nyt saadaan kaikki nukuttua ensi yönä eikä olla pahallamielellä yhtään :D
Minä olen myös ihan hirmu pahoillani, että tulin ottaneeksi kantaa. Ei olisi sillä lailla pitänyt olla toisen ihmisen kanssa eri mieltä, kun riitahan siitä tulee. Olisihan se pitänyt tietää.. Tyhmä minä.
Mitenpä muutenkaan osaisit vastata. Samaa nälvimistä aina vaan. Näin päin se kyllä toimii ja on ihan OK, mutta mites toisinpäin.
Olisiko ollut ylivoimaisen vaikeaa vastata vaikka näin: Joo, eihän siinä mitään, mut pysytään jatkossa aiheessa.
Vilpittömään pahoitteluunkin vastaat vittuilemalla. OK.
Mike Manner kirjoitti:Noh, jatketaan palstalla kirjoittelua, jatka sinä sen sääksen kyttäämistä ja runkkaamista :mrgreen:
No joo, ^toi oli huono ja muutenkin aika väsynyt heitto.
Että semmoista. Jatkakaapas kirjoittelua, kenelle niitä lahjoja suinkin on suotu. Olen ymmärtänyt ettei tämä hiekkalaatikko ole minulle se paras leikkipaikka ja viimeiset aikani haluan totisesti viettää aivan muunlaisessa seurassa.

Lämmintä kesää kaikille.
-kynämiehet on erikseen-
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Loka »

Ihan aiheetonta vittuilua Ponzille, minun mielestä. Just tommosta, että kun ei missään ole mitään sutinaa eikä mihinkään oikein voi vittuillen vastata niin sitten tää on hyvä "kohde." Voi jättää kommentoimattakin jos ei ole mitään muuta kuin vittuiltavaa -mää kanssa. Khihii.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Ihan aiheetonta vittuilua Ponzille, minun mielestä.
Mitä vitun vittuilua?
Kunhan sanoin asiasta (ja en jaksa edes vilkaista edelliselle sivulla, että mitä olen sanonut), niin tälläinen härdelli...
Jos se herneenpalko ei pysy poissa sieraimesta, kun joku sanoo jotain hivenenkään poikittaista, niin sammuta se tietokone.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Retku
Poliisikoira Rex
Viestit: 259
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 2:02 am

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja Retku »

Ponzi kirjoitti:[OT] Pakko nyt kysyä, että jos tuota katsellessa vetäset lapaseen, niin onko se tuomittavaa? Sairastahan se kyllä on, mutta olisiko se eläimen hyväksikäyttöä? Vähän niin kuin suosikkilaulajammekin. [OT]
Jos tuosta jonkun tuomitsee, niin eiköhän se ole se kameranasentaja joka on rikkeen tehnyt, kun on salaa kameran laittanut, ja siinä tapauksessa runkkarin, jos hanskaa julkisella paikalla, tai muuta vastaavaa. Kyllä tähän maailmaan sopii perverssejä vähän joka lähtöön, ettei sekään ihme olisi, jos lintujen puuhista kiksit saisi.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sääksi vs Merikotka

Viesti Kirjoittaja rapier »

Retku kirjoitti:Kyllä tähän maailmaan sopii perverssejä vähän joka lähtöön, ettei sekään ihme olisi, jos lintujen puuhista kiksit saisi.
Aivan. Tälläkin palstalla on väkeä joka ihan avoimesti kertoo rakastavansa lemmikkieläimiään!
Paskanen tukka
Vastaa Viestiin