Kakola

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Kakola

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Nyt on sitten Kakola nähty. Turussa päin kun tuli liikuttua muutenkin, osallistuin Kakolan kierrokseen ja mielenkiintoista oli. Osa rakennuksista tullaan purkamaan, joten ehti vielä nähdä sen siinä tilassa kun se oli, vankilan muuttaessa Saramäkeen. Saramäessä kuulemma viihdytään huonosti, sekä vartijat että vangit.
Löysin netistä hyvän kuvasarjan, laitan osoitteen tähän;
http://www.kappas.fi/kakola
Kuvassa 13 on ns. "Hammarin portti", siitä ryhmämme meni sisään.

Lisäys; http://keskustelu.suomi24.fi/node/2527306
Oppaamme Erja kertoili näistä kavereista; Koskisesta ja Janhusesta
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Kiitos linkistä!
Oli mielenkiintoinen kuvasarja! :)
Quis custodiet ipsos custodes?
joku muu
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 11:14 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja joku muu »

Itsekin kävin joku viikko sitten tuolla Kakolan kierroksella. Hyvä kierros mutta aikaa olisi saanut olla enemmän kuin kaksi tuntia. Nyt tuntui että paikka vain "juostiin läpi". Muuten kyllä alue oli todella mielenkiintoinen ja vankilarakennukset jopa karumpia kuin odotin.

Käytänpä tilaisuutta hyväkseni ja kysyn tässä että missäpäin kakolaa se "Koskisen kesäasunto" on ollut? Siitä ei ainakaan meidän kierroksella puhuttu mitään. Oliko se kenties pohjoisen kellarissa olevalla rundiosastolla vai jossain muualla?

Olisi mielenkiintoista kuunnella/lukea anekdootteja Kakolasta nyt kun sen on omin silmin nähnyt. No Jalutsin kirjassa oli toki jotain mutta aika vähän sittenkin.
rogues

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja rogues »

kiitos hyvistä kuvista. toiset aika karuja. ja toiset taas suht siistejä.
Alice Oz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:54 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Palik toi rundi makso? Mulla on unelmissa käydä tuolla tämän suven aikana.

Ja kiitos tosta linkistä :)
Älä välitä virheistä, sillä olen antanut ne jo anteeksi itselleni.

Juice Leskinen
Quellervo
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: To Loka 23, 2008 1:24 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Quellervo »

20 € maksaa ja kestää pari tuntia. Hintaan sisältyy kuljetus keskustasta ja takaisin, Aurakatu 2.
Itse kävin myös tänä kesänä, huomasin että oppaissa on vähän eroa... jos pääsee valitsemaan ja ryhmälle on kaksi opasta niin suosittelen sitä jolla "oppaan uniformu" päällä, siis sininen takki. Kuuluu Turun Oppaat ry:seen ja tietää taatusti Turusta ja Kakolasta. Voi tietysti käydä niin että molemmat oppaat kuuluu tähän valiojoukkoon.
Homman voi varata ja maksaa:
http://www.turkutouring.fi/public/defau ... odeid=8194
Quellervo
Remington Steele
Viestit: 221
Liittynyt: To Loka 23, 2008 1:24 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Quellervo »

Koskisen sellistä meidän opas kyllä puhui, ja silloin oltiin juuri philadelphialaisessa sellisiivessä. Kesäasunnosta en tiedä, sitä termiä opas ei käyttänyt.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Quellervo kirjoitti:Koskisen sellistä meidän opas kyllä puhui, ja silloin oltiin juuri philadelphialaisessa sellisiivessä. Kesäasunnosta en tiedä, sitä termiä opas ei käyttänyt.
"Koskisen kesäasunto" on bunkkeri, sijaitsee Kakolassa maan alla.
Meidän molemmilla oppailla oli sininen takki.
lumituisku
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 7:03 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja lumituisku »

Nyt on tullut kakola nähtyä. Täytyy sanoa, että oli kyllä mieleenpainuva kokemus. Karua oli ja jotenkin ahdistavaa, mietin mielessäni sitä että kuinka ihmisen psyyke kestää tuolla? Se pelkääjä ja varaallisen vamgin ulkoilu häkki jäi mieleen ja tietty paljon muutakin. Aikaa olis saanut olla enemmän ja odotin, että ns. kuuluisista vangeista olisi kerrottu enemmän.
Meidän molemmilla oppailla oli siniset takit.
LadyTarangel

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja LadyTarangel »

Eilenpä tuo Kakola tuli sitten nähtyä. Aikas mielenkiintoinen paikka ja paljon kuulin uutta informaatiota. Mitenkään ahdistavana en paikkaa kokenut, tyhjähän se oli... jos siellä olisi ollut enemmän elämänjälkiä (kuten huonekaluja etc.) niin sitten asia olisi voinut olla hieman toinen. Tosin en kyllä tuolla pitkiä aikoja haluaisi viettää... Jos jotain muuttaisin, niin selliosostaoille antaisin enemmän aikaa ja sitä (turhan pitkää) ulkona olemista jättäisin vähemmälle. Hirmuisella kiireellä sitä varsinkin lopussa mentiin paikasta toiseen. Kameran muistikorttia juuri tyhejentelen, että saas nähdä tuliko siinä kiireessä millaisia kuvia.
Alice Oz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:54 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Jep ja Kakolan rundi suoritettu. Minulle oli yllätys se, että laitos oli yllättävän pieni sisältä päin.
Älä välitä virheistä, sillä olen antanut ne jo anteeksi itselleni.

Juice Leskinen
Fuzzface
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: To Loka 09, 2008 10:55 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Fuzzface »

Olen ollut kakolassa parikin kertaa, mitä haluatte tietää tosielämästä siellä?
On aukko sivistyksessä jos ei ole kertaakaan lusinut. Jos on lusinut liian monta kertaa, aukko on liian suuri. (Tuntematon lusija)
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Fuzzface kirjoitti:Olen ollut kakolassa parikin kertaa, mitä haluatte tietää tosielämästä siellä?
millä kongilla lusit,minä vuona/vuosina?
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

pääsitkö tapaamaan ketään kanaalia tai muita pahiksia ja olitkos pitkiäkin aikoja onkos siellä mielenterveys osastoa?
Fuzzface
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: To Loka 09, 2008 10:55 pm

Re: Kakola

Viesti Kirjoittaja Fuzzface »

Ysikytluvun alussa pohjoispäässä, päätalolla ei ollut psyk osastoa, mielari oli erikseen kylläkin mäellä sekin. Livenä olen tavannut lusinta-aikana kaikki jermut Hammarista-Koskiseen, Jesse ei ollut enää Kakolassa silloin. Jessen olen tavannut Sörkassa myöhemmin samalla vuosikymmenellä.

Ajasta kauanko olin, voin todeta sen, että tarpeeksi. Ei ole tarvetta turisti kierrokseen.
On aukko sivistyksessä jos ei ole kertaakaan lusinut. Jos on lusinut liian monta kertaa, aukko on liian suuri. (Tuntematon lusija)
Vastaa Viestiin