Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja apollo »

albaanisissi kirjoitti:oon alusta loppuun ite tehdyn kaksitoimisen revolverin nähny ja pari laukausta ammuinki ja kyl sillä 20 metriin osu muovi ämpäriin ja rulla pyöri nätisti. hyvinki yksinkertanen laite tehä ite, ja tarkkuus riippuu tekijän tarkkuudesta ja tietämyksestä tekovaiheessa. metalli sorvi ja jyrsin ja vähä jotain viilapenkkiä sun muita perustyökaluja. jos sä et osaa ni ei se tarkota sitä ettei muutkaan osaa. ja perittomilla pyssyillä en tarkottanu reaktivoituja, on edelleen kova homma uusilla säännöksillä deaktivoidun pyssyn reaktivointi.
OK, pyssyjä on niin monenlaista ja näppärimmät tekee ne itse. Itse en kyllä osaisi rullarevolveriä tehdä, toki en osaa deaktiovitua asettakaan reaktvoida. Taisin tajuta hiukan väärin nuo paperittomat aseet näemmä.

Ei mulla ole mitään aseharrastajia vastaan, ei sinua eikä muitakaan. Itseasiassa arvostan taitavia aseseppiä, kuten muitakin käsistään taitavia ihmisiä. Mutta olkaahan nyt varovaisia niiden aseiden kanssa ja toivottavasti ne pysyy oikeissa käsissä.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Minä muistelen kuulleeni joskus uutisen lähes 60-vuotiaasta miehestä, joka teki toimivan suustaladattavan tykin pienoismallin sorvaamalla metallitangosta sekä poraamalla noin 5mm putken ja 2mm sankkireijän tankoon että kiinnittämällä pikku tykin puiseen lavettiin. Mies lahjoitti pienoistykin synttärilahjana päivänsankari-ystävälleen.
Kotitekoinen pienoistykki seisoi päivänsankarin kotona siihen saakka, kunnes joku kyttääjä kanteli poliisille, joka pidätti sekä päivänsankarin laittoman tuliaseen hallussapidosta että kotisepän laittoman tuliaseen valmistuksesta. Miehet tuomittiin sakkoihin ja pienoistykki valtiolle.
Siis umpirautainen tykin pienoismalli on sallittu, mutta toimiva putkella ja sankkireijällä varustettu tykin pienoismalli on kielletty.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
siivikkala
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:22 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja siivikkala »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010010 ... 7_uu.shtml
juuri tämmösen yleistymiseen johtaisi käsiaseiden kielto ja tuskinpa olisi parannusta entiseen mitenkään.
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

http://www.youtube.com/watch?v=sHWu_U7x ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=vPhbdW9S ... re=related

siitä pari esimerkkiä... olihan juur pari vuotta sitte iltalehdis ku joku ukko oli tehny toimivan .22 konepistoolin akkuporakoneesta ja yrittäny luvittaa sitä :D se ja sama lähteekö se kuula sieltä jonku omin käsin väsäämästä tai tehdastekosesta pyssystä tai ilman vai ruudin voimalla, ei se kuula sitä tiedä kuhan tulee.

http://www.youtube.com/watch?v=-8axOKLN ... re=related jokku on taas näin saatanan tyhmiä ja avuttomia :P
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Maikkeli
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 7:03 pm

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja Maikkeli »

äreitä käsiaseita ei kielletä aselain uudistuksessa

Oulu, 4. 1. (STT)
Espoon Sellon surmien tekijän käyttämä, tiettävästi yhdeksänmillinen ase on voimakkuudeltaan samanlainen, jota Suomessa käytetään muun muassa urheiluammunnassa. Poliisi ei ole kuitenkaan vielä kertonut aseen alkuperää ja tyyppiä.– Kun pistoolin kaliiberi on yli yhdeksän millimetriä, puhutaan jo järeästä käsiaseesta, sanoo apulaispoliisipäällikkö Pekka Mikkola Oulun poliisista.Aselainsäädännön uudistaminen on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Uudistuksessa ei kuitenkaan puututa urheiluaseharrastuksessa käytettyjen aseiden voimakkuuteen.– Jos yhdeksän millimetrin ja sitä isompikaliiberisten käsiaseiden käyttö kiellettäisiin, tarkoittaisi se myös eräiden ampumaurheilulajien häviämistä Suomesta, perustelee lakiuudistuksen projektipäällikkö Mika Lehtonen sisäministeriön poliisiosastolta.Lehtosen mukaan tiettyjä asetyyppejä tai ampumaurheilulajeja ei ole haluttu kieltää. Lakiuudistuksessa käsiteltäviä asioita ovat muun muassa aseluvan vuosikontrolli ja aseiden kotisäilytys.Ratkaisematta on, tehdäänkö lakiin muutoksia Espoon tapauksen takia, sanoo Lehtonen.

Aselainsäädännön uudistaminen on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä.

http://www.keskipohjanmaa.net/gen/607308.asp

Hyvä näin!
Maikkeli
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 7:03 pm

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja Maikkeli »

äreitä.. :lol: Siis Järeitä!
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Käsiaseet kiellettävä ja pois nurkista!

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

"Älä pelkää asetta, vaan kättä joka sitä käyttää."
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin