Sivilisääty

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Geissimummo kirjoitti:Lainaan Mikko82:n kommenttia "Parkkeeramistavat ostoskeskuksessa"-keskustelusta:
Mikko82 kirjoitti:Tahdotte vain katella omaa napaanne ajattelematta muita: "kunhan minun etuni menevät kaikkien edelle".
Ja sitten edelleenkin haluan mainita tämän:
Mikko82 kirjoitti:[...] Ei siinä aleta kysymään, että "hei et nyt viittis maksaa sitä mun osuuttani siitä sähkölaskusta kunnei mulla ole hilkkuakaan". Se lasku menee sitten ulosottoon.
Minusta vähän tuntuu, että sinullakin on tapana katsella sitä omaa napaasi ottamatta huomioon rakasta avopuolisoasi 8)
Nainen on sellainen mutterin vääntäjä. Esimerkiksi lehteäkään ei kerkiä lukemaan, kun pitäisi jatkuvasti tehdä ja hössöttää jotakin?! Koitit tehdä jotakin oikein ja huolellisesti niin lopputulos on aina päin h*lv***iä. Itse lopetin mattojen tamppaamisen (teen meillä ruuan ja siivoon) 3 vuotta sitten, kun matot eivät kelvanneet. :)

En tahdo ketään miellyttää, enkä katsella omaa napaani, mutta sinä haluat siellä parkkiksella ajatella omaa etuasi?

Miksi sitä laskua ei voi laittaa ulosottoon, jollei avovaimolla ole rahaa harrastuksiinsa tai osuutta sähköön? Sehän on yhteistä asumista, että kummatkin maksavat tasapuolisesti ne yhteiset laskut, eikä niin että toinen maksaa sähkölaskun ja toinen sun puhelinlaskun ja sun lehtes. Siinä ei ole mitään tolkkua!

Sinun mielestäsi miehen pitäisi istua aina kotisohvalla sinun vieressäsi kylki kylkeä vasten kattelemassa Salkkareita ja Big Brotheria ja maksaa esimerkiksi oman laskujensa lisäksi sinun kännykkälaskusi ja lastesi kännykkälaskua, jota lapsi ei lopulta mihinkään tarvi (se on vaan ylimääräistä rahan haaskausta, vaikka se muutaman euron VAAN maksaisikin)...jollei nainen saisi tahtoaan läpi niin siitä alkaisi suuri poru ja silmitön riita, jossa olisi erokin lähellä.

Se on sitä kun isä on penskana pitänyt tyttöään kuin "kukkaa kämmenellä"!!

Mikä on syynä, ettet pysty elämään saman miehen kanssa kauan? Kertooko se ehkä jotakin sinusta ja tavoistasi, jossa painostat miestä tahtomaan sinun tahtoosi?
Viimeksi muokannut Mikko82, Pe Loka 22, 2010 7:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja vandt »

Markja voisi saada tästä Mikko-pojasta oivan avomiehen :wink:

(joo, ja minä viikon tauon tästä kommentista. Palaillaan sen jälkeen :lol: )

edit. vahingossa kirjoitin aviomiehen, vaikka tarkoitin tietenkin avomiehen.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Saga, mikä tässä sitten on niin ihmeellistä, jos kerran avovaimo saisi jäädä tähän asumaan jos sattuisin huomenna kuolemaan? Eikö se siis ole yksi hänen eduistaan?

Lisäksi jos toinen kuolee, niin eihän silloin enää olla kenenkään kanssa missään liitossa. Eikö avioliittoon vihkiessäkin todeta "kunnes kuolema teidät erottaa" tms. Siihen asti avioliittokin on voimassa?
Saga kirjoitti:Omistusasuntoahan teidän ei kannatakaan missään nimessä hankkia, niin kauan kuin ei avioliitto eikä testamentti kiinnosta.
Ei olla nyt menossakaan naimisiin, eikä hankita omistusasuntoa vielä tässä vaiheessa. Taloudellinen tilanne ei anna siihen mahdollisuutta. Onhan se hienoa ottaa lainaa, mutta kunhan moni vaan ymmärtäisi sen puolen, että sen pitää maksaa pankille takaisin ja miten sitten suu pannaan kun jäädään työttömäksi ja silti pitäisi lainaa lyhentää? Siihen sudenkuoppaan on moni nyt pudonnut! Ei sitä työtäkään laman aikana kovin montaa saa. Lisäksi kun Turun telakkakaan ei saanut mitään suurta tilausta Viking Linelta?!
Saga kirjoitti:Kaikki muu omaisuutesi (oletan että sinulla tuohon ikään on kertynyt edes jonkinlaista omaisuutta, vaikka sitten muutama satanen pankkitilillä) meneekin sitten sukulaisillesi.
Niin menee tapaturmankin sattuessakin. kyllä mä vaan luulen, ettei minun vanhemmat nyt niin raha-ahneita ole (ennemminkin ovat hyvin myötätuntoisia), etteikö antaisi avovaimolleni suuremman osan niistä rahoista ellei kaikkia?

Ei voi tapahtua meillä ainakaan "Unisurmaa" tai siitä ei avovaimoni hyötyisi mitään, kunnei ole "testamenttia"?? :)
Saga kirjoitti:Varmaan mukavaa avovaimollesi, kun muutenkin suru ja järkytys äkillisestä kuolemastasi on varmasti suuri, setviä ehkä hyvinkin kaukaisten ihmisten kanssa sitä, mitkä tavarat esim. kodissanne ovat vain sinun omistuksessasi, ja missä ne myydään että sukulaisesi saavat perintönsä.
Mullahan nyt on niin pirusti noita pörssiosakkeita...siis jukolauta... ja sitten mä olen ollut Nokiallakin hommista "osinkoja" muutama sentti, että kyllä omaisuus on niin pirun laaja, että pitää tehdä niistä pörssiosakkeistakin jotka eivät ole olemassa niin testamentti! :lol: Kyllä mä varmaan täällä muutaman tuolin omistan ja kirjoituspöydän. Jos jotakin kiinnostaa kuollessani mun kalsarit niin voisin testamentata ne mun isäpuolelle tai ketä nyt sattuisi olemaan kiinnostunut.

Emmä nyt niin julmetusti ole hommia tehnyt että mulla olisi "kivitalollinen omaisuutta"?

oletko sä porvari kun luulet, että kaikilla muillakin on niin paljon rahhoo ja omistusta kuin sulla ittelläsikin?!
Saga kirjoitti:En oikein ymmärrä tuollaista rakkautta, jossa joidenkin alkukantaisten pelkojen ja ennakkoluulojen takia ei välitetä miettiä sitä, miten se kaikkein tärkein ihminen selviää sitten, kun toista ei enää ole.
Ei ole mitään menettämisen pelkoa, ei ole mitään ennakkoluuloja, ei ole mitään luottamuksen puutetta....tms. Käsitys on teidän omanne ja asenteenne sille, että avioliitto olisi maailman tärkein asia mikä maan päällä on. Se on vain konservatiivisten ihmisten oma parisuhteen ohjaaminen. Heidän mielestä ei mikään ole niin pysyvä kuin avioliitto? Katsokaa oikeasti, kuinka moni eroaa avioliitosta tänä päivänä ja kuinka monta elää pitemmässä avoliitossa? Kummastakin voi lähteä, kumpaakaan ei tarvitse jäädä. Miksi moni menee avioliittoon ja eroaa, jos kerran avoliitosta voi lähteä vaikka heti!?

Olen sitä mieltä että avioliittoon menisin, jos avioliittoon voisi hakea, eikä vihkiä. Sehän tässä alkukantaista on, että on vain yksi tapa mennä avioliittoon ja se on vihkiminen, eikä avioliittoon hakeminen. Asiakirjoja ja hakulomakkeita luodaan jatkuvasti mitä ihmeellisempiä?

Kyllähän sen vihkimisen jälkeen maistraatissa asianajaja (oikeammin "notaari"?) tai kirkon pappi joutuu kuitenkin jonkun hakemuksen täyttämään "vihitystä" aviopareista? Miksei sitä samaa lomaketta voi pariskunta itse täyttää?

Luulenpa, että monet muutkin avoliitossa asustelevat pariskunnat menisivät naimisiin tällöin heti, jos tästä avioliitosta tehtäisi toisen kaavainen juttu. Ei tarvittaisi mitään vihkitodistajia. Maistraatin henkilön tulisi riittää, jonka luona asiointi tapahtuisi palauttaessa hakemusta...vähän niin kuin Kansaneläkelaitoksessa. ;)

Koska sitä avioliittolaki on viimeksi ajantasattu? Kenties 1920-luvulla?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti:S Ei sitä työtäkään laman aikana kovin montaa saa. Lisäksi kun Turun telakkakaan ei saanut mitään suurta tilausta Viking Linelta?!
Miten turun telakan tilaukset vaikuttaa sun raha-asioihin,käsittääkseni ette avokkisi kanssa ole kumpikaan siellä töissä?

Ja eiköhän se asia jo käsitelty,ettei ainakaan mun naimisiin mennessä henkikirjoittaja maininnut kunnes kuolema meidät erottaa löpinöitä. Eikä se ole välttämättömyys papin vihkimänäkään.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pikku-my kirjoitti:Miten turun telakan tilaukset vaikuttaa sun raha-asioihin,käsittääkseni ette avokkisi kanssa ole kumpikaan siellä töissä?
Kun työttömyys nousee on vaikeampi jokaisen päästä töihin?
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mikko82:
Ennemmin olen hieman vanhanaikainen kuin täysin naamalle sylkevä nykyihminen.
Käsitys on teidän omanne ja asenteenne sille, että avioliitto olisi maailman tärkein asia mikä maan päällä on. Se on vain konservatiivisten ihmisten oma parisuhteen ohjaaminen.
Onko Mikko82 nyt sitten hieman vanhanaikainen vai naamalle sylkevä nykyihminen vai mikä, kun toisaalla vastustaa konservatiivista ajattelua? Kyllä nyt kannattaisi laittaa jäitä hattuun ja miettiä tovi ennenkuin painaa "lähetä" -nappulaa!
Minusta tuntuu, että Mikko82 on naamalle sylkevä konservatiivinen ihminen.
Nothing is quite what it seems
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Maybrick kirjoitti: Minusta tuntuu, että Mikko82 on naamalle sylkevä konservatiivinen ihminen.
Omapahan on "mutus"!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti:
pikku-my kirjoitti:Miten turun telakan tilaukset vaikuttaa sun raha-asioihin,käsittääkseni ette avokkisi kanssa ole kumpikaan siellä töissä?
Kun työttömyys nousee on vaikeampi jokaisen päästä töihin?
Niin no,mä en yhä käsitä miten se sun maanmittaustöihin vaikuttaa,mutta mun miehen töihin kyllä vaikka ei asuta lähelläkään turkua,eikä hän kyseisellä telakalla ole edes käynyt 5 vuoteen... Mutta Meillä molemmilla kun on sellaiset työpaikat,että nokia on ennen konkurssissa ennenkuin meiltä loppuu työt. sehän on ihan ammatinvalintakysymys.

Mä just kysyin kaverilta joka asuu vuokralla,että mikä hänen vuokransa on. Laskin (tai siis käytin pankin laskuria) että sillä vuokralla maksaa 100 000 lainan pois 20 vuodessa. Ja verrattuna siihen,mitä samanlainen asunto maksaa käytännössä naapurista,ei edes tarvi ottaa 100 000 lainaa. Miksi siis pitää miettiä omaa mahdollista viiden vuoden päästä koittavaa työttömyyttä? samaa vuokraa maksaa se työtönkin.Ja sitä asumistukea saa myös siihen omistusasuntoon sen työttömyyden sattuessa.
Tämä tietenkin on hieman paikkakuntakohtaista,eikä välttämättä toimi helsingissä,ja täysin Turun hintatasoa tietämättä.
Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Saga »

Mikko82 kirjoitti:Saga, mikä tässä sitten on niin ihmeellistä, jos kerran avovaimo saisi jäädä tähän asumaan jos sattuisin huomenna kuolemaan? Eikö se siis ole yksi hänen eduistaan?
Tarkoitin sitä, että aiemmassa kommentissani kirjoitin, että avovaimosi joutuu melko varmasti myymään yhteisen asuntonne saadakseen maksettua sukulaisillesi heidän sinulta perimänsä osuuden. Eli häneltä menee kaiken muun surun lisäksi myös koti alta.

Kun kerran asutte vuokra-asunnossa, niin tuota vaaraa ei onneksi ole. Se onkin tilanteenne ainoa positiivinen puoli.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Mikko82 kirjoitti:En tahdo ketään miellyttää, enkä katsella omaa napaani, mutta sinä haluat siellä parkkiksella ajatella omaa etuasi?
Tottakai, hullu olisin ellen ajattelisi! Eipä ne muutkaan mun etuani ajattele! Vai olenko väärässä?
Mikko82 kirjoitti:Se on sitä kun isä on penskana pitänyt tyttöään kuin "kukkaa kämmenellä"!!
Niin no, sähän tunnetkin mun isäni ja mun lapsuuteni näköjään hyvin. Pakko varmaan mainita, että mun isäni ei pahemmin ollut läsnä lapsuudessani, koska oli paha alkoholisti. Että näin!
Mikko82 kirjoitti:Mikä on syynä, ettet pysty elämään saman miehen kanssa kauan? Kertooko se ehkä jotakin sinusta ja tavoistasi, jossa painostat miestä tahtomaan sinun tahtoosi?
Mistä päättelit että olen vaihtanut miestä välillä? Mielestäni tuo sama on ollut tuossa reippaasti yli 5 vuotta. Pöyristyttävää! Mistä ihmeestä saat päähäsi tuollaisia? :shock:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

pikku-my kirjoitti:
Mikko82 kirjoitti:
pikku-my kirjoitti:Miten turun telakan tilaukset vaikuttaa sun raha-asioihin,käsittääkseni ette avokkisi kanssa ole kumpikaan siellä töissä?
Kun työttömyys nousee on vaikeampi jokaisen päästä töihin?
Niin no,mä en yhä käsitä miten se sun maanmittaustöihin vaikuttaa,mutta mun miehen töihin kyllä vaikka ei asuta lähelläkään turkua,eikä hän kyseisellä telakalla ole edes käynyt 5 vuoteen... Mutta Meillä molemmilla kun on sellaiset työpaikat,että nokia on ennen konkurssissa ennenkuin meiltä loppuu työt. sehän on ihan ammatinvalintakysymys.

Mä just kysyin kaverilta joka asuu vuokralla,että mikä hänen vuokransa on. Laskin (tai siis käytin pankin laskuria) että sillä vuokralla maksaa 100 000 lainan pois 20 vuodessa. Ja verrattuna siihen,mitä samanlainen asunto maksaa käytännössä naapurista,ei edes tarvi ottaa 100 000 lainaa. Miksi siis pitää miettiä omaa mahdollista viiden vuoden päästä koittavaa työttömyyttä? samaa vuokraa maksaa se työtönkin.Ja sitä asumistukea saa myös siihen omistusasuntoon sen työttömyyden sattuessa.
Tämä tietenkin on hieman paikkakuntakohtaista,eikä välttämättä toimi helsingissä,ja täysin Turun hintatasoa tietämättä.
Ole onnellinen että sulla on töitä. Mutta tiedä häntä, kuinka kauan Nokian johtoporras ja päätöksenteko pysyy Suomessa. Ei mikään ole pysyvää Nokialle. Kuvitteletteko, että olet työssä jos Salon toiminta päättyy ja tuotantosiirretään jonnekin Aasiaan? Ei ne täällä pysy imago-syistä, kuten kuvitellaan vaan Nokialle tärkeintä on raha, eikä ihminen.

En ymmärrä, kun ne jotkut työssäkäyneet sanoo että ne työttömät ovat vain tahallaan työttömiä? En näe todellakaan niin, jos talousuutisissakin tiedotettiin yritysten irtisanomisista ja lomautuksista monenkin yhtiön suhteen viime vuosina. Kukaan ei ole korvaamaton? Ei edes suomalainen paperi!

Saako niihin lainan lyhennyksiin mitään valtion avustuksia, kun jää työttömäksi? Ei varmaankaan. Töissä pitää olla eikä siihen riitä määräaikainen työsopimus jotta lainan saa?

Omistusasunnon "vastike" on 20 vuotta:
Vastike (joka muuttuu vuosittain) + asuntolaina (jonka korot muuttuu vuosittain)? Elikkä toisin sanoen "vastike" n. 1000€/kk:ssa -ei ikinä, vaikka olisikin töissä. Esimerkiksi puhut vaan 100 000 eurosta (joka on sinulle pieni summa), kun olen 5 vuotta lyhentänyt opintolainaani n. 6000€:sta n. 2000€:oon.

Asumistukea ei saa, jos ruokakunnan tulot ylittävät 1600€/kk:ssa. Mitä lähempänä se on tuota määrää niin sen pienempi on myöskin tuen suuruus. Lisäksi se riippuu asuin paikkakunnasta. Esimerkiksi Kaarinaan muuttaessa me emme olisi saaneet mitään asumistukea (huomioidaan rakennusvuosi jne.).

Tällä hetkellä me saamme asumistukea pyöreät NOLLA euroa, vaikka hakisimme! Kelan sivulla on asumistukilaskuri, joten sitä sopii käyttää ensin kuin alkaa toimittamaan kopioita papereista Kelalle.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mikko82 kirjoitti: kun olen 5 vuotta lyhentänyt opintolainaani n. 6000€:sta n. 2000€:oon.
Niin no kyllä mä sain lyhennettyä opintolainani siinä 5:ssä vuodessa jonka kela edellyttää vaikka olinkin sinä aikana työttömänä ja hoitovapaalla =)

ja sitä opintolainaa taisi olla suunnilleen saman verran kun sulla :D

eikä kyse ollut nyt nokian siirtymisestä ulkomaille vaan siitä että se on konkurssissa.
Olen todellakin onnellinen että minulla on työpaikka ja juuri siitä syystä en sanonutkaan itseäni irti ja jäänyt lasten kanssa kotiin sun haaveilemaksi 15 vuodeksi.

Ja aivan samasta syystä miehenikin jatkaa töitä.

Mutta nää asiat taitaa kuulua johonkin toiseenketjuun. Jatketaan keskustelua siviilisäädystä.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Kuinkas se sanonta menikään.. Hmm, "virheistänsä oppii". Tässä tapauksessa se ei näköjään pidä paikkaansa:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=9850 :lol: :lol:

Enkä näköjään ole saanut vastausta Mikon aiempiin väittämiin, joihin annoin oman vastaukseni jo aiemmin.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
mrs Nutcase
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 3:50 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

Eronnut n kertaa. Syynä oma vaikeahko luonteenlaatu ja siitä seuranneet varsin "omaperäiset" parinvalinnat :roll:
kotikissa
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 25, 2011 4:31 pm

Re: Sivilisääty

Viesti Kirjoittaja kotikissa »

Sinkkuhan minä oon.
Vastaa Viestiin