Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti:
Vielä pieni offtopic. Mihin pitää lähteä, jos haluaa vaikkapa ilmaista herosoniiniä?
Myönnän, etten tiennyt, että Tanskan valtio antaisi esimerkiksi minulle ilmaista konia tuosta vain. Olen edelleen melko yllättynyt asiasta.
Minäkään en tiennyt, että kyselit sitä itsellesi 8)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Vielä pieni offtopic. Mihin pitää lähteä, jos haluaa vaikkapa ilmaista herosoniiniä?
Myönnän, etten tiennyt, että Tanskan valtio antaisi esimerkiksi minulle ilmaista konia tuosta vain. Olen edelleen melko yllättynyt asiasta.
Minäkään en tiennyt, että kyselit sitä itsellesi 8)
Ahaa. Tarkoititko, että Tanskassa asuva narkomaani voisi mennä kyselemään Tanskasta ilmaista heroiinia? Eli kun minä kysyn, että mistä kannattaisi lähteä kyselemään ilmaista herosoniinia, niin sinulle tuli mieleen Tanskassa asuvat narkomaanit?

Heikko esitys, Rosamarine!

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ke Syys 29, 2010 12:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Avatar
vandaali
Nikke Knakkertton
Viestit: 155
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 4:39 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja vandaali »

hobo kirjoitti:artikkelin kääntö maksais 65 usd. Laittaakaa yksäriä jos olette kiinnnostuneita maksaamaan osan. Lähetän halukkaille ko. kääntäjän paypal tiedot.
:shock: Täähän menee aina vaan naurettavammaks. Siis ihan pitäis maksaa että saadaan tietää mitä kamputsealaisen lehden mielestä suurjulkkis nitkupetterille on tapahtunut :shock:

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti: Ahaa. Tarkoititko, että Tanskassa asuva narkomaani voisi mennä kyselemään Tanskasta ilmaista heroiinia?
Vastasin vain kysymykseesi. Sinä kysyit :
Mihin pitää lähteä, jos haluaa vaikkapa ilmaista herosoniiniä? Pitääkö mennä Kampanizaniin asti? Mieluiten Suomesta?
Minä vastasin :
Tanska alkaa jakaa heroiinia ilmaiseksi huumeidenkäyttäjille.
Sveitsi on laillistamassa kannabiksen käytön ja hallussapidon lisäksi myös sen tuotannon, jalostukset, tukkukaupan ja myynnin. Sveitsissä annetaan vieroitushoidossa epäonnistuneille narkomaaneille ilmaista heroiinia. Tilastojen mukaan palvelu vähentää narkomaanien rikollisuutta
Vastasin siis kysymykseesi, mistä saa ilmaista heroiinia (herosoniinia Marsalkan kieliopilla). Mistään ei käynyt ilmi, että kyselit konia itsellesi.

Katsos marsalkka, minä en ole missään väittänytkään, että huumeita saisi ilmaiseksi ensikokeiluja lukuunottamatta. (kuten tässäkin keskustelussa on tullut ilmi, kaikki eivät saa edes sitä ensikertaa ilmaiseksi).
Jos ei ole rahaa maksaa huumeidenkäyttöään, löytyy muitakin tapoja kustantaa huumeet. Itselläni tulee mieleen vahvimmin rikollisuus ja siihen liittyen prostituutio, varkaudet, salakuljetus, huumeiden myyminen, uusien asiakkaiden etsiminen jne...

Mielestäni on täysin mahdollista, että Jani oli sotkeentunut myös muihin asioihin kuin huumeisiin ollessaan Kamputseassa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Avatar
hobo
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 9:59 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja hobo »

Jep. Eiköhän odotella sitä ilmaista käännnöstä. Lienee kaikille selvää kuvista, ettei tuo tapahtuma ole tapahtunut ilman, että kuvissa oleva henkilö olisi siihen myötävaikuttanut.

btw. Jouduin tuon artikkelin kaivaan googlen cachesta, eli jos joku aikoo ton jutun toimittaa käännettäväksi jollekin kannattaa se tallentaa nyt, ennenkuin se häviää googlen cachestakin.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:Vastasin siis kysymykseesi, mistä saa ilmaista heroiinia (herosoniinia Marsalkan kieliopilla). Mistään ei käynyt ilmi, että kyselit konia itsellesi.
Taisinkin kirjoittaa "esimerkiksi itselleni." Mutta hyvä tietää, että Tanskassa asuvat narkomaanit saavat ilmaista heroiinia Tanskassa. Eli sieltä ei kannata lähteä kyselemään ellei ole Tanskassa asuva narkomaani. Kiitos!

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Mielestäni on täysin mahdollista, että Jani oli sotkeentunut myös muihin asioihin kuin huumeisiin ollessaan Kamputseassa.
Ja sitten onkin joutunut sellaisiin vaikeuksiin, että on yht´äkkiä yllättäen kiskaistu markiisin narusta.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Tästä pitääkin lanseerata sanonta. Jos et ole kunnolla, kiskaisen kuule vielä yhtäkkiä yllättäen markiisinnarusta...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti: Kiitos!

Tähän yksi hymiö. Sellainen perushymynaama.
Anytime =)
Marsalkka kirjoitti:
Mielestäni on täysin mahdollista, että Jani oli sotkeentunut myös muihin asioihin kuin huumeisiin ollessaan Kamputseassa.
Ja sitten onkin joutunut sellaisiin vaikeuksiin, että on yht´äkkiä yllättäen kiskaistu markiisin narusta.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Tästä pitääkin lanseerata sanonta. Jos et ole kunnolla, kiskaisen kuule vielä yhtäkkiä yllättäen markiisinnarusta...
Heh heh...asiayhteyksiä on näköjään revitty vähän sieltä ja täältä. Voitaisiin kai sanoa "kustakin purkista".

Toisaalta. Ymmärrän, että olet hieman tuohtunut, kun tulit puhuneeksi itsesi pussiin =)
hobo kirjoitti:btw. Jouduin tuon artikkelin kaivaan googlen cachesta, eli jos joku aikoo ton jutun toimittaa käännettäväksi jollekin kannattaa se tallentaa nyt, ennenkuin se häviää googlen cachestakin.


Kiitos tiedosta.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:kun tulit puhuneeksi itsesi pussiin =)
Hmm... Kertoisitko hieman lisää?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Marsalkka kirjoitti:Hmm... Kertoisitko hieman lisää?
Jos kysyt offtopickina, mistä saa ilmaista heroiinia, niin vastaus offtopickina on, että heroiinia saa ilmaiseksi Tanskasta ja Sveitsistä.

Tarkkuutta ystävä hyvä =)
Marsalkka kirjoitti:
rosamarine kirjoitti: Minun mielipiteisiini tämä ei silti vielä vaikuttanut, pidän rikosta mahdollisena, kuin toisaalta taas itsemurhaakin. Ja mielestäni molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Kyllä. Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Jos/kun molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia, niin mistä tämä kiukkuaminen?
Take it easy =)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

rosamarine kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Hmm... Kertoisitko hieman lisää?
Jos kysyt offtopickina, mistä saa ilmaista heroiinia, niin vastaus offtopickina on, että heroiinia saa ilmaiseksi Tanskasta ja Sveitsistä.

Tarkkuutta ystävä hyvä =)
Marsalkka kirjoitti:
rosamarine kirjoitti: Minun mielipiteisiini tämä ei silti vielä vaikuttanut, pidän rikosta mahdollisena, kuin toisaalta taas itsemurhaakin. Ja mielestäni molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Kyllä. Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Jos/kun molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia, niin mistä tämä kiukkuaminen?
Take it easy =)
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 80#p342880
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja vivy »

rosamarine kirjoitti:
vivy kirjoitti:
hobo kirjoitti:artikkelin kääntö maksais 65 usd. Laittaakaa yksäriä jos olette kiinnnostuneita maksaamaan osan. Lähetän halukkaille ko. kääntäjän paypal tiedot.
Mulla saattais olla mahdollisuus saada tuo käännätettyä ilmaiseksi. Selviää parin päivän sisällä. Tosin kääntäjä ei sitten ole mikään virallinen, joten en takaa onko tekstissä virheitä.
Kiitos vivy. Odotan mielenkiinnolla, josko käännös onnistuisi. Yritin etsiä netistä vastaavan lehden englanninkielistä versiota, mutta enpä löytänyt. Pari kielenkääntäjää tulee mieleen itsellänikin, mutta en viitsi paljastaa harrastustani täällä ja siksi apuja ei nyt voi pyytää.
Toivon, että onnistuu (ja mahdollisimman pian), mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Käännös tulisi tutun-tutun-tutun kautta ja tietysti siinä voi lukea ihan mitä tahansa, kun minusta (tai meistä kenestäkään) ei ole sitä tarkistamaan. :wink: Mielummin kuitenkin jään vaikka epäselvyyteen kun maksan siitä.. Tarkistelen s-postia jatkuvasti, voi kun tulisi nyt jotain puoleen tai toiseen, että onko kyseistä henkilöä saatu edes kiinni (on siis paikallisia, siksi puhuu khmeriä). :?

Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

hobo kirjoitti:artikkelin kääntö maksais 65 usd.
Mitä tuo mahtanee olla "Suomen rahassa"? :roll: Huomasin vain monen järkyttyneen hinnasta.
vivy kirjoitti:voi kun tulisi nyt jotain puoleen tai toiseen, että onko kyseistä henkilöä saatu edes kiinni :?
Samaa toivon minäkin. Jään innolla odottamaan! :?:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja janis »

Geissimummo kirjoitti:
hobo kirjoitti:artikkelin kääntö maksais 65 usd.
Mitä tuo mahtanee olla "Suomen rahassa"? :roll: Huomasin vain monen järkyttyneen hinnasta.
alle viiskymppiähan tuo on euroissa, itse jonkin verran käännöstöitä tehneenä en nyt pidä sitä mitenkään järkyttävän kalliina mutta en tiedä kannattaako tällaisessa yhteydessä maksaa jos käännös on mahdollista saada ilmaiseksikin :wink: . - ja toivottavasti saadaan, khmerinkielen tulkitseminen ei kuulu meikäläisen-kään vahvuuksiin ja mielenkiintoista olsi kuitenkin tuokin artikkeli lukea...
allekirjoitus.

Victoria
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: To Touko 08, 2008 2:06 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Victoria »

Löysin tämän, onkohan noista ilmaisista demoista mitään apua?

http://www.khmerlanguage.com/etok.php

jollimaattori
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 9:24 pm

Re: Huumedokumentin päähenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja jollimaattori »

Hyvä löytö tuo käännös-sivusto, muttei mulla ainakaan lähtenyt pelittämään. No, nuo mistä oli mahdollisuus ladata DEMO-versiot oli tarkoitettu kämmentietokoneille ja puhelimille joska mitään näistä ymmärrän ja tuo versio mikä sopi normi-windowsille ei ollut demona saatavilla ja olisko se tuo minkä hinta oli $65..

Vastaa Viestiin