Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marja
Martin Beck
Viestit: 759
Liittynyt: To Tammi 24, 2019 7:45 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Marja »

Rundi kirjoitti:
To Loka 28, 2021 4:57 pm
Clarence kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 3:33 pm
#" Turun hovioikeus päätyi koventamaan kuusiviikkoisen vauvansa pahoinpidelleen isän tuomiota. Hovioikeus tuomitsi hänet törkeän pahoinpitelyn lisäksi pahoinpitelystä, jonka syytteen käräjäoikeus oli hylännyt.

Ensimmäinen rikos tapahtui tammikuussa 2019, ja Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi tuolloin 24-vuotiaan miehen siitä vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.

Vauvalla havaittiin neuvolakontrollissa iso mustelma kyljessä. Lapsella havaittiin myös muita jälkiä, muun muassa mustelma alavatsalla. Tyksistä tehtiin asiasta ilmoitus poliisille. " 26.10.2021 IlTA Sanomat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Törkeästä pahoinpitelystä on maksimi 10 vuotta vankeutta, minimi 1 vuosi. Onko Suomessa todellista oikeuslaitosta?
Vauvojen ja lasten pahoinpitelystä pitäisi tuomita aina ehdoton vankeus. He ovat viattomia ja puolustuskyvyttömiä.
Lopettaa moiset tekijät pitäisi jo Valtion puolesta , ja hulluinta että monet oikeasti uskoo että " Linnassa suoraselkäiset OG hoitavat moiset. ( hulluinta että suomessa lapsella ei oikeasti ole ihmisoikeuksia ennenkuin on kätilön käsissä.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Kun ihminen on tottunut ratkaisemaan erimielisyydet nyrkeillä ja raha- tai tavarapulan varastamalla, on sopeutuminen tavalliseen elämään ja arkeen vaikeaa. Tuollaista elämäntyylliä eläneen kanssa olimme liikkeessä ostamassa hänelle tavaraa. Ei ole helppoa katsoa kun tällainen
Mister X on kuin lapsi karkkikaupassa, toinen tapa tällaisella on ostaa tavaraa kuin varastettua tavaraa. Itseä hävetti olla siinä tilanteessa.

Joissakin vastaavissa tapauksissa on henkilöllä hiukan karismaa, hän sitten pitää muutamaa apulaista renkinä. Hän järjestää näille pikku puuhaa ja tarjoilee jostain saatua ruokaa ja kiljua. Eläkkeet menevät tietysti isännän pussiin. Siitä pussista kuitenkin saa halpaa viiniä. Nämä selkärangattomat rengit ovat toisaalta täysihoidossa, niin mitäpä tuosta. Viihtyvät kun isäntä määrää työt ja on vastaavaa seuraa. Muuten lähes kaikki tällaiset rengit asuisivat purkutalossa tai missä lie asunnottomana.

Tätä olen nähnyt eri paikkakunnilla. Asia on varmaan palstan venkuloille tuttua, myös monelle muulle.

Mainituissa esimerkeissä en tarkoita niitä röyhkeitä, ketkä saavat juopon rahat ja pikku eläkkeen suoraan. Nämä juottavat alkoholistia ja saavat heidän tilin vastineeksi. Ala- arvoistaja!

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Rundi »

[/quote]
Viimeksi muokannut Rundi, Ma Marras 29, 2021 10:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Rundi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 10:25 pm
Clarence kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 11:32 pm


Joissakin vastaavissa tapauksissa on henkilöllä hiukan karismaa, hän sitten pitää muutamaa apulaista renkinä. Hän järjestää näille pikku puuhaa ja tarjoilee jostain saatua ruokaa ja kiljua. Eläkkeet menevät tietysti isännän pussiin. Siitä pussista kuitenkin saa halpaa viiniä. Nämä selkärangattomat rengit ovat toisaalta täysihoidossa, niin mitäpä tuosta. Viihtyvät kun isäntä määrää työt ja on vastaavaa seuraa. Muuten lähes kaikki tällaiset rengit asuisivat purkutalossa tai missä lie asunnottomana.

Tätä olen nähnyt eri paikkakunnilla. Asia on varmaan palstan venkuloille tuttua, myös monelle muulle.
Mainituissa esimerkeissä en tarkoita niitä röyhkeitä, ketkä saavat juopon rahat ja pikku eläkkeen suoraan. Nämä juottavat alkoholistia ja saavat heidän tilin vastineeksi. Ala- arvoistaja!

Tuollaista on ollut ja tapahtunut kautta vuosikymmenien. Ahneus. Sitä on kaikissa yhteiskunta kerrostumissa alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Eiköhän entisaikojen pirtu vuosinakin ole ollut marssijärjestys, isot tekijät, pienet tekijät jne. Alemmissa lohkoissa tyydytään ropoihinkin. Koskaan eivät rikastu mutta kunhan ruletti pyörii ja itse saa aina jotakin.

Never
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: La Joulu 28, 2019 8:06 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Never »

Rundi kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 10:29 pm
[quote=Rundi post_id=<a href="tel:1240754">1240754</a> time=<a href="tel:1638213931">1638213931</a> user_id=51187]
[quote=Clarence post_id=<a href="tel:1240336">1240336</a> time=<a href="tel:1638131520">1638131520</a> user_id=38520]


Joissakin vastaavissa tapauksissa on henkilöllä hiukan karismaa, hän sitten pitää muutamaa apulaista renkinä. Hän järjestää näille pikku puuhaa ja tarjoilee jostain saatua ruokaa ja kiljua. Eläkkeet menevät tietysti isännän pussiin. Siitä pussista kuitenkin saa halpaa viiniä. Nämä selkärangattomat rengit ovat toisaalta täysihoidossa, niin mitäpä tuosta. Viihtyvät kun isäntä määrää työt ja on vastaavaa seuraa. Muuten lähes kaikki tällaiset rengit asuisivat purkutalossa tai missä lie asunnottomana.

Tätä olen nähnyt eri paikkakunnilla. Asia on varmaan palstan venkuloille tuttua, myös monelle muulle.
Mainituissa esimerkeissä en tarkoita niitä röyhkeitä, ketkä saavat juopon rahat ja pikku eläkkeen suoraan. Nämä juottavat alkoholistia ja saavat heidän tilin vastineeksi. Ala- arvoistaja!
[/


,

Tuollaista on ollut ja tapahtunut kautta vuosikymmenien. Ahneus. Sitä on kaikissa yhteiskunta kerrostumissa alhaalta ylös ja ylhäältä alas. Eiköhän entisaikojen pirtu vuosinakin ole ollut marssijärjestys, isot tekijät, pienet tekijät jne. Alemmissa lohkoissa tyydytään ropoihinkin. Koskaan eivät rikastu mutta kunhan ruletti pyörii ja itse saa aina jotakin.




Asia on tuttu minulle.Itse olen ollut aikoinaan molemmissa osissa.Sekä :”alistettuna että alistajana”.Itse kun olin heikoilla oli ihan jees että minulla oli ihminen (ihmisiä) joilta sain apua ja jotka vähän edes välittivät.Vaikkakin olinkin heille hyödyksi,sain kuitenkin jokusen markan myydessäni heidän viinojaan.
Siinä vaiheessa kun nukut rappukäytävissä,jos edes saat jostain ovea auki niin kaikki ”apu” oli hyväksi.Sitten kun nousin pohjilta ylemmäksi,puhun nyt esim viinanmyynnistä mitä myös muun toiminnan ohella harrastin 70 luvulla niin minulla oli jokunen renki jotka olivat kiitollisia siitä että saivat muutaman markan vinetosta,sorbuksesta tai kirkkaasta myyntipalkkiota jota heille annoin myymisestä..Se vaan oli niin siihen aikaan näin.En tuntenut itseäni riistetyksi kun olin heikoilla enkä myöskään riistäjäksi kun olin ”isäntä”.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

En muista tarkkaan mistä tilanne sai alkunsa. Pikku hutikassa menimme yhteen jo suljettuna olleeseen ravintolaan. Sieltä noissa mietteissä tavaraa talteen. Kaveri, jonka kanssa olin keikalla, oli aika kiree tyyppi. Hiiltyi jostain kesken keikan ja tuli liian lähelle. Sanoinkin: Hoidetaan tämä keikka kunnolla, ja sitten veks. Se sopi tälle kireelle. En tiedä mistä ilmestyi kaupunkiin, mutta tuli ja pesi kuvioihin.

Jossain muualla tuli uudestaan kauluksiin. Lähellä oli parkissa auto, ja siinä tuttu mies vankilasta. Kerroin tään tyypin kireydestä, niin itseä vanhempi linnanmies komensi tyypin auton luo, jonne myös saapui. Autosta tämä tuttavani pakotti kireän tyypin pyytämään anteeksi ja tyyppi pyysi. Asia oli meidän kohdalta ohi. Parempi niin. En ole koskaan ollut tappeluista tykkäävä. Kohdille missä nuorisoa oli, tuli yksi frankesteinin näköinen; ja alkoi uhota, Clarence, oletko tappelutuulella. Otin olkapäistä otteen ja vetäsin ukon alas sanoen: En ole! Siihen jäi ja jatkoin matkaa.

Vuosia myöhemmin tämä aiemmin mainittu kireä tyyppi ja kaverini selvittelivät välejään. Kireä oli tehnyt kamulle jotain, mikä oli jäänyt kalvamaan. Siinä nahistelivat siihen malliin, että kireä tyyppi ei ollut enään koskaan kenellekään kireä. Peli oli pelattu. Kireä oli koittanut kontata pois, mutta ei jaksanut ja se oli siinä. Jälkeenpäin kuulin, että teon tekijä kaverini oli mennyt torille, ja siellä sanonut itsellekin tutulle, mitä tehdä pettureille. Tämäkään ei ollut arvannut mitä lopullista oli tapahtunut.

Olin jo 80- luvun puolivälissä poissa kuvioista ja elämäntapa täysin vaihtunut. Hyvä kaverini pyöri vielä noissa piireissä. Sanoin hänelle: Sinulle käy tuolla köpelösti, tai saat siivellä 10- vuotta. Myöshemmin kaverini sanoi, että se puhe oli kolahtanut. Se vaara on todellista, että tuollaisessa sakissa voi tahtomattaan joutua todella ikävään tilanteeseen. Jotkut nuoret ihailevat syrjäytyneitä, itse en ymmärrä mitä siinä on ihailtavaa. Polttaa vain näppinsä ja meno on alaspäin.

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Clarence, vankilaympäristössä ja siihen kuuluvana henkilönä et koskaan omien sanojesi mukaan turvautunut väkivaltaan. Miten tämä on mielestäsi mahdollista ympäristössä, missä primitiivinen käytös sanelee arvojärjestyksen?

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

RL11/6 kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 5:01 am
Clarence, vankilaympäristössä ja siihen kuuluvana henkilönä et koskaan omien sanojesi mukaan turvautunut väkivaltaan. Miten tämä on mielestäsi mahdollista ympäristössä, missä primitiivinen käytös sanelee arvojärjestyksen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RL11/6 ei se nyt aivan noinkaan mene. Mitä primittivisyyteen tulee, sitä oli myös vartijoilla. Lisäksi sinä vääristät mitä sanoin. Vuosikymmenten aikana vartijat ovat syyllistyneet väkivaltaan. Itse ainakin ajattelen, että vartijoiden hankalaksi katsoma vanki on rundissa jaloista autettu kiikkuun.

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Clarence kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 1:29 pm
RL11/6 kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 5:01 am
Clarence, vankilaympäristössä ja siihen kuuluvana henkilönä et koskaan omien sanojesi mukaan turvautunut väkivaltaan. Miten tämä on mielestäsi mahdollista ympäristössä, missä primitiivinen käytös sanelee arvojärjestyksen?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RL11/6 ei se nyt aivan noinkaan mene. Mitä primittivisyyteen tulee, sitä oli myös vartijoilla. Lisäksi sinä vääristät mitä sanoin. Vuosikymmenten aikana vartijat ovat syyllistyneet väkivaltaan. Itse ainakin ajattelen, että vartijoiden hankalaksi katsoma vanki on rundissa jaloista autettu kiikkuun.
Minä en puhunut vartijoista, vaan vangeista. Vankilat on täynnä väkivalta- ja seksuaalirikollisia. Miten sellaisten keskellä pärjää ilman SS-totenkopfverbändiläisyyttä omaksumatta? Viimeisimmän näkemyksesi ymmärtäminen on hankalaa. Meinasitko, että hirtetty jaloista?

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Linnassa ei enää pelata lentopalloa kuten 80- luvun alkuun asti. 70- luku oli lentoapallon kulta- aikaa. Palokunta kävi siviilistä pelaamassa eri taloissa. Lienee herkullisinta oli ottelu henkilökuntaa vastaan. Heissäkin oli kovia, mutta ei riittävän kovia. Olin yleensä vankilan joukkueessa, ja voitettiin joka kerta. Vaasan lääninvankilassa olin myös joukkueessa. Mustasaaren potilaat ja hoitajat kävivät pelaamassa vankilan pelipaikalla. Heillä oli liki koko joukkue hoitajia. Kova sakki! Heille ei pärjätty tuolloin. Löivät blokin yli. Ennenkin olen kertonut, että Mustasaaren porukassa oli pitkäaikasipotilas. Hän istui pienellä jakkaralla ja näytti valkoista tai punaista lippua, riippuen menikö ohi vai sisään. Kerroin tämän paljon myöhemmin ex- venkulalle siviilissä, niin hän kysyi: Mitä se linjamies jutteli. Vastasin: Ei mitään!

Rundi
Martin Beck
Viestit: 782
Liittynyt: La Touko 16, 2020 10:25 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Rundi »

Minä en puhunut vartijoista, vaan vangeista. Vankilat on täynnä väkivalta- ja seksuaalirikollisia. Miten sellaisten keskellä pärjää ilman SS-totenkopfverbändiläisyyttä omaksumatta? Viimeisimmän näkemyksesi ymmärtäminen on hankalaa. Meinasitko, että hirtetty jaloista?
[/quote]

"""Vankilat on täynnä väkivalta- ja seksuaalirikollisia."""
Mistä tiedät, ellet ole ollut vankilassa???

Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Lyhyt kiitos mielenkiintoisista tarinoista useammillekin kirjoittajalle. Tämä on yksi niistä harvoista hyvistä asioista, minkä tietokoneet ovat tuoneet elämäämme - mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia ja kirjoittaa ylös muistoja, mitä tahansa.
Clarence kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 8:43 pm
Linnassa ei enää pelata lentopalloa kuten 80- luvun alkuun asti. 70- luku oli lentopallon kulta- aikaa. Palokunta kävi siviilistä pelaamassa eri taloissa. Lienee herkullisinta oli ottelu henkilökuntaa vastaan. //
Olenhan minä tästä kuullut, mutta nyt vasta tuli mieleen sanonta, minkä vasta nyt paremmin tajuan: Eräs baarituttu tuumasi vähän kärttyisenä joskus 90-luvun alussa, että "poika, tiiäkkö nää, että lentopallo on vammaisurheilua?"
Minä tuohon haavi auki: "enhän minä tiiä", varoen alitajuisesti myös loukkaamasta.
Ukko: "Ne pelaa kato kytäkki iha mestaruussarjassa."

(Viittasi lentopalloon paljon panostaneeseen Poliisien Palloseuraan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisien_Palloseura )

Oli itselle jutun kuulemisen aikaan tuttu, mutta silloin en ollut vielä kuullut, että vankiloissa pelattiin. Jäi aukeamatta kokonaan tuo juttu silloin.
Muistikuvat poliisien palloseurasta ja lentopallosta oli pikkupoikana sitä ku katsoi jotain Juha Jokista tms. ruskettunut valkotukka ja paksu kultavitja kaulassa. Vähän muistelen, että saman tyypin elämään liittyy lento-onnettomuus, mahdollisesti poika kuoli?
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Rundi kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 10:07 pm

"""Vankilat on täynnä väkivalta- ja seksuaalirikollisia."""
Mistä tiedät, ellet ole ollut vankilassa???
Miksi asian tietääkseen, pitäisi itse olla ollut vankilassa?
Väkivaltarikolliset ovat suurin vankiryhmä. Vuonna 2020 vajaa 40 prosenttia vangeista oli tuomittu väkivaltarikoksista. Henkirikoksesta tuomittuja oli 23 prosenttia ja pahoinpitelyrikoksista 16 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a0fc ... ebcb7ffcb9
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Rundi kirjoitti:
To Joulu 02, 2021 10:07 pm
"""Vankilat on täynnä väkivalta- ja seksuaalirikollisia."""
Mistä tiedät, ellet ole ollut vankilassa???
Missä muualla nämä em. Rikolliset istuvat tuomionsa?

Mopo-Ukko
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Joulu 18, 2019 11:52 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Mopo-Ukko »

Omat tuomioni istuin -80 luvulla,silloin pärjäsi kun piti huolta omista eikä muiden asioista,uskoisin että sillä pärjää tänäkin päivänä aika pitkälle.Tähän voisi kommentoida joku jolla on kokemusta nyky päivästä kiven sisällä.

Vastaa Viestiin