Selkkaus Herttoniemen Lidlissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Selkkaus Herttoniemen Lidlissä

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

IL:
Raju kahakka kaupassa
Kahakka sai alkunsa, kun vantaalaisen pariskunnan ja ruokakaupan henkilökunnan välille puhkesi raju riita.

Sanaharkka johti ensin tönimiseen ja lopulta siihen, että vartija iski miestä pampulla päähän.

51-vuotias mies sai päähänsä haavan. Hän kärsi iskun vuoksi päänsärystä ja oksenteli.

Vahingoitta ei tosin selvinnyt vartijakaan, sillä pampusta saanut mies suihkutti häntä paprikasumuttimella.

Alkoi kassahihnalta

Kiistelty tapaus sattui toissa syksynä Helsingin Herttoniemen Lidl-kaupan kassalla.

Vantaalaispariskunta oli tyytymätön tapaan, jolla kaupan kassalla työskennellyt mies kohteli heidän ostoksiaan kassahihnalla.

Pariskunta huomautti asiasta, mutta kassanhoitaja ei muuttanut toimintaansa.

Tästä sydämistynyt pariskunta päätti kuvata tapauksen videolle. 36-vuotias nainen otti esiin kännykkäkameransa ja alkoi taltioida tilannetta.

Seuraavaksi pariskunta vaati kaupan johtajaa paikalle. Johtajan sijasta kassanhoitaja kuitenkin kutsui paikalle vartijan.

42-vuotias naispuolinen vartija vaati kiistapaikalle saavuttuaan videointia heti lopettavaksi. Helsingin käräjäoikeudelle jääneestä videotallenteesta käy ilmi, että vartija samalla kiroili ja sätti kovaan ääneen.

Vartija myös tavoitteli kuvaamiseen käytettyä puhelinta itselleen. Mahdollisesti vartija lisäksi löi naista käteen. Joka tapauksessa puhelin putosi lattialle ja rikkoontui.

Tässä vaiheessa mies tuli vaimonsa turvaksi. Tällöin vartija löi häntä kerran "kaksin käsin" pampulla päähän.

Isku ei ollut lamaannuttava, sillä pampusta saanut mies otti sumuttimensa esiin ja laukaisi kaasua vartijan kasvoille.

Seuraavassa hetkessä ulkopuolinen mies kaatoi 51-vuotiaan lattialle kassojen väliin. Vartija rojahti miesten päälle.

Tilanne päättyi tähän. Molemmat osapuolet olivat soittaneet hätäkeskukseen, joten poliisi tuli pian paikalle.
Kyllä voi Soumessa ihmiset pahoin:
Myyjät kohtelee asiakkaiden tavaroita miten huvittaa, jos valitat tulee pampusta.
Olen itsekin kokenut vastaavaa: Tavarat vaan kiukkuisesti viskotaan kassalla hihnalta eteenpäin.
On se ikävää kun asiakkaat häiritsee työpäivää.

Vartija taas saa kaasusta, kun vähän jakaa pamppua....

Toivottavasti käräjien tuomio pitää myös hovissa: On se nyt perkele jos saat pamppua jos alat huonosta kohtelusta / käytöksestä valittamaan :evil:
Sekä 51-vuotias miesasiakas että 42-vuotias naispuolinen vartija saivat vastattavakseen pahoinpitelysyytteet. Molemmat myönsivät teot sinänsä mutta katsoivat toimineensa hätävarjelutilanteessa.
Mies totesi käyttäneensä luvallista paprikasumutinta, mutta vasta sen jälkeen, kun vartija oli käynyt häneen kiinni ja lyönyt pampulla.
Vartija puolestaan kertoi iskeneensä pampulla. Isku oli kuitenkin tähdätty olkavarteen. Vartijan mukaan iskun tarkoitus oli saada sumutin pois miehen kädestä. Päähän isku osui vahingossa.
Oikeus tulkitsi tapahtuneen 51-vuotiaan miehen eduksi. Sekä todistajien kertomusten että videotallenteiden perusteella mies käytti sumutinta vasta saatuaan iskun pampusta. Vartija puolestaan iski ennen kuin häntä kohti oli yritetty sumuttaa.
42-vuotias sai 75 päiväsakon rangaistuksen. Sakkosumma jää pienituloisella naisella 450 euroon. Kovempi rangaistus on se, että hänen pitää maksaa yli 1 500 euroa erilaisia oikeudenkäyntikuluja. Helsingin käräjäoikeuden tuore päätös ei ole vielä lainvoimainen.
otsikkoa muokattu
t:mode
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Vato
Poliisikoira Rex
Viestit: 284
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 10:10 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja Vato »

Mitenköhän kassaneidille kävi? Vieläkö rempoo asiakkaiden tavaroita vai joutuko kortistoon..?
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mä vihaan noita kaupan vartioita just siksi et ne on oikeesti ihan mielivaltaisia ja luulee ettei lait koske niitä tai et jos rinnassa lukee vartija ni ne saa puhua ja toimia miten tahtoo. Vuosia sitten asuin vantaalla vielä ja Tikkurilan Prismassa olin perheeni kanssa kaupassa, poika oli silloin 4 vanha. Kassoilla ukon kanssa maksettiin tavaroita ja poika hihnan päädyssa imi jtn tikkaria tms kun vartia tuli siihen että mun lapsi olis jtn varastanut ja haluaa tutkia pojan. Muuten ihan jees mutta se runkkari ei kiinnittänyt meihin vanhempiin mtn huomioo vaan oli raahaamassa mun lastani sinne koppiin sanomatta mulle mtn. Onneksi tajusin tilanteen kun ukko muksun hupussa roikkuen alkaa repii poikaa joka selvästi alkaa järkyttyä tilanteesta. Mulla palo samantien kiinni kun näin sen kusipään roikkumassa mun lapsen hupussa joka alkaa itkemään siinä. Ampasin paikalle huutamaan pää punasena sille kundille että mitä vittua se kuvittelee tekevänsä ja jos ei laske irti mun lapsesta ni vedän päin näköä (naarasleijona) . No se alkaa änkyttää et saa tutkia lapsen kun epäilee näpistyksestä yms. No minä joudun sille alkaa selventää että sillä runkkarilla ei oo mtn oikeuksia koskea mun lapseen ja alkaa raahaa sitä koppiin ratsattavaksi varsinkaan ilman meitä vanhempia. Kundi sano mulle että hän kysy munm pojalta saako tutkia? Ei oo totta, vartia kysyy 4vuotiaalta pennulta saako tutkia, no ei saanut. Mulla palo niin kiinni siihen saatanan lelupoliisiin et pauhasin vaan siinä kaikkien asiakkaiden edessä sille kunnes joku oli soittanut poliisit. Onneksi soittikin meinaan mitä enemmän se sönkötti siinä oikeuksistaan ni sitä enemmän mulla palo käämit. Poliisit tuli ja mä aloin rauhoittua ja onneksi ne OIKEAT poliisit luki lakia sille äpärälle ja kertoi ettei se saa koskea pieneen lapseen kun sen vanhemmat on paikalla ja se se hupusta raahaaminen ei todellakaan kuulu heidän toimivaltaan. No tilanne rauhoittui ja mä sanoin niille poliisieille et tutkii sen mun pojan et onko se varas, ei ollut. Päästiin himaan ja ilmeisesti mun kilarit siellä kaupassa autto koska en enää ikinä kyseistä vartiaa kaupassa nähnyt. Näitä on oikeesti niin paljon ja viattomat asiakkaat saa osansa päivittäin noista "ammattilaisista"
Life. It´s just fucking thing after nother...
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Taisi kortistoon tuo kyseinen vartijaämmäkin joutua kun minimituloilla on sakot annettu ja aivan oikein! Jos tapauksesta eli vartijan käytöksestä ei olisi ollut todistajakertomuksia ja kännykkävideota jossa vartija mm. kiroilee niin varmasti olisi käynyt niin että vartija olisi päässyt kuin koira veräjästä ja asiakas saanut rangaistuksen.
texfor
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 10:52 pm

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja texfor »

No jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin tavarathan eivät vielä ole asiakkaan ennen kuin ne on maksettu :wink: Kymmenen vuotta olen ehtinyt erilaisissa myymälöissä työskennellä ja suurinpiirtein 10% asiakkaista on sitä tyyppiä joiden on ihan pakko jokaisella ostoskerralla saada valittaa/ nostaa haloo jostakin asiasta, oli mitään todellista aihetta eli ei. En tiedä, sairaus kai sekin. Vartijalla kyllä näyttäisi olevan "pientä" ylilyöntiä tapauksessa. Tosin me emme tiedä miten "tuttu" tämä pariskunta tuolla myymälässä oli, kahinointiahan on saattanut jatkua jo pitkäänkin.
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Jep,jep. Ammattivalittajat on aivan kamalia. Monesti joutunut tuntemaan syvää myötähäpeää näitä kuunnellessa. Itse en ole saanut koskaan huonoa palvelua ja oletan, että se johtuu yksinkertaisesti vain siitä, että metsä vastaa yleensä niin kuin sinne huudetaan...Ehkäpä joillain asiakkaillakin olisi hieman aihetta katsoa välillä peiliin. :roll:
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Jotkut myyjät heittelee kyllä tavaroita niin, että välillä miettii, että tuleeko ne ehjänä hihnan perälle asti. Muutami kertoja on tehnyt mieli mainita asiasta, mutta olen antanut asian olla ja mielessäni vaan kiroillu. Kyllä ne ostokset voi nätisti laittaa hihnalle. Mutta tapauksessa taitaa olla vähän jokaisessa vikaa vikaa.
Nothing Lasts Forever
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

PorcelainDoll kirjoitti:Jotkut myyjät heittelee kyllä tavaroita niin, että välillä miettii, että tuleeko ne ehjänä hihnan perälle asti. Muutami kertoja on tehnyt mieli mainita asiasta, mutta olen antanut asian olla ja mielessäni vaan kiroillu. Kyllä ne ostokset voi nätisti laittaa hihnalle. Mutta tapauksessa taitaa olla vähän jokaisessa vikaa vikaa.
Jos ei tule ehjänä perille asti, niin pyydä hyvitys. Tuskin se on kassankaan etujen mukaista tahallaan rikkoa mitään. Useinhan he nimenomaan liu´uttavat vähän vauhdikkaammin tiettyjä tuotteita sen "kaukalon/aitauksen" reunaa pitkin alas asti. Ilmeisesti ettei se tuote menisi rikki muiden alla tai rusentaisi tullessaan muita rikki, kumihihnan runnoessa säälittä ostosmassaa eteenpäin. Ruuhkaisena aikana varmasti kyllä muutenkin käsi käy rivakammin ja vahinkoja sattuu.

Itse muuten nykyään nautin kun kassa tai asiakas tai molemmat söhlää ja tupeksii. Jono kasvaa ja ihmiset hiiltyy ja puhisee, vaikka aikaa menisi hukkaan vain pari minuuttia. Itse henkkoht en kyllä nauti söhliä kassalla.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Eipä käy kateeksi vartijoita. On totta että alalle pääsee jos jonkinmoista hiihtäjää, mutta samalla tavalla vartijoilla palaa käpy asiakkaiden kanssa kuin poliiseillakin. Jos jonkun asiakkaan päivän pilaa myyjän astetta liian ripeästi heittämä jogurttipurkki hihnalle niin voi voi. Asiakaspalvelijoilta odotetaan jollain 7 e/h palkalla jotain yli-ihmismäistä asiakaspalvelua. Asettukaa hetkeksi päässänne Lidlin kassan asemaan. Itseäni ainakin alkaisi suunnattomasti vituttamaan jos olen heittänyt sloggipaketin väärässä kulmassa hihnalle ja pro -valittaja vetää siitä kilarit. Jenniltä vahva suoritus huutaa vittuperkelettä 4 -vuotiaan skidin ollessa vieressä. Oppiipahan öykkäröinnin mallia pienestä pitäen.
Paavo Arhinmäki on äijä!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

loneliness kirjoitti:Eipä käy kateeksi vartijoita. On totta että alalle pääsee jos jonkinmoista hiihtäjää, mutta samalla tavalla vartijoilla palaa käpy asiakkaiden kanssa kuin poliiseillakin. Jos jonkun asiakkaan päivän pilaa myyjän astetta liian ripeästi heittämä jogurttipurkki hihnalle niin voi voi. Asiakaspalvelijoilta odotetaan jollain 7 e/h palkalla jotain yli-ihmismäistä asiakaspalvelua. Asettukaa hetkeksi päässänne Lidlin kassan asemaan. Itseäni ainakin alkaisi suunnattomasti vituttamaan jos olen heittänyt sloggipaketin väärässä kulmassa hihnalle ja pro -valittaja vetää siitä kilarit. Jenniltä vahva suoritus huutaa vittuperkelettä 4 -vuotiaan skidin ollessa vieressä. Oppiipahan öykkäröinnin mallia pienestä pitäen.
Erittäin asiaa!

Tuossa tiivistyi hyvin näkemys siitä miten edelleen se materiaali menee henkisen ohi.

Tarina: Olin kerran erään eteläsuomalaisen pikkukaupungin Lidlin kassajonossa. Ihmiset kiukuttelivat hitautta, eli liian vähäistä henkilökuntaa. No saatana, siitähän se halpa hinta osin koostuu. Suurin osa asiakkaista oli sen oloisia vielä, että mitään tulenpalavaa kiirettä tuskin oli. Paitsi ehkä bingoon tai työkkäriin. Anteeksi materialismini!

Ja vartijat. Suuri osa asiakkaista on vastenmielisiä nilkkejä, hörhöjä, vittuilijoita, sairasmielisiä ja niiden yhdistelmiä. Ymmärrän lähes täysin, jos 40+ tuntiakin viikossa heitä opastaa, palvelee ja neuvoo muun asiakaspalvelun ohessa, että joskus reagointi on väärä ja hätävarjelukin menee yli.

Hymyä huuleen kaikille ostoshelveteissä!
sepesusi
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: La Huhti 04, 2009 4:04 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja sepesusi »

Mihin ihmeeseen tää yhteiskunta on menossa? Tässäkin ketjussa enemmistö puolustaa kyseisen vartijan ja kassahenkilön "oikeuksia" ja käyttäytymistä. Jos v-mäiset asiakkaat noin kovasti hiertää kainaloista olis varmaan syytä vaihtaa ammattia.

Miksei se kassa kutsunut sitä esimiestä paikalle? Ei se nyt niin kovin vaikeeta voi olla.

Pampulla kahdella kädellä päähän kun asiakkaat valittaa kassan toiminnasta !? Mitä v***ua!

Helppo kyllä ymmärtää nyt sitä iänikuista dilemmaa natsien toiminnasta ja enemmistön hiljaista hyväksymistä täysin käsittämättömälle ja kohtuuttomalle väkivallalle. Kyllä Suomestakin ne vartijat vankileireille löytyisi - pikku virkamiehistä (ja -naisista) sekä "vartijoista" kyllä saatais helposti sellainen kaarti ettei natseista väliä!
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

sepesusi kirjoitti:Mihin ihmeeseen tää yhteiskunta on menossa? Tässäkin ketjussa enemmistö puolustaa kyseisen vartijan ja kassahenkilön "oikeuksia" ja käyttäytymistä. Jos v-mäiset asiakkaat noin kovasti hiertää kainaloista olis varmaan syytä vaihtaa ammattia.

Miksei se kassa kutsunut sitä esimiestä paikalle? Ei se nyt niin kovin vaikeeta voi olla.

Pampulla kahdella kädellä päähän kun asiakkaat valittaa kassan toiminnasta !? Mitä v***ua!

Helppo kyllä ymmärtää nyt sitä iänikuista dilemmaa natsien toiminnasta ja enemmistön hiljaista hyväksymistä täysin käsittämättömälle ja kohtuuttomalle väkivallalle. Kyllä Suomestakin ne vartijat vankileireille löytyisi - pikku virkamiehistä (ja -naisista) sekä "vartijoista" kyllä saatais helposti sellainen kaarti ettei natseista väliä!
Sanotaanko näin että jos joku valittaa sloggi -paketin laskeutumiskulmasta hihnalle ja vaahtoaa kuola valuen esimiestä paikalle, niin kutsuisin itse ennemmin juuri vartijan kuin esimiehen oman turvallisuuteni takia. Paskempi tsägä nyt oli että vartijalla ilmeisesti lähti vähän mopo käsistä, mutta entäs tämä pippurisumutetta kantanut asiakas? Käsittääkseni normipaavolla ei ole oikeutta kyseisiin vehkeisiin, joten epäilen hieman asiakkaan viaton uhri -imagoa. Itse kullakin on varmaan joskus tapahtunut virheitä työssään, eikä silti ole vaihtanut työpaikkaa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

loneliness kirjoitti:Eipä käy kateeksi vartijoita. On totta että alalle pääsee jos jonkinmoista hiihtäjää, mutta samalla tavalla vartijoilla palaa käpy asiakkaiden kanssa kuin poliiseillakin. Jos jonkun asiakkaan päivän pilaa myyjän astetta liian ripeästi heittämä jogurttipurkki hihnalle niin voi voi. Asiakaspalvelijoilta odotetaan jollain 7 e/h palkalla jotain yli-ihmismäistä asiakaspalvelua. Asettukaa hetkeksi päässänne Lidlin kassan asemaan. Itseäni ainakin alkaisi suunnattomasti vituttamaan jos olen heittänyt sloggipaketin väärässä kulmassa hihnalle ja pro -valittaja vetää siitä kilarit. Jenniltä vahva suoritus huutaa vittuperkelettä 4 -vuotiaan skidin ollessa vieressä. Oppiipahan öykkäröinnin mallia pienestä pitäen.
Siinä tilanteessa itse kukin olisi ottanut herneet nenään. Ja ei kukaan kuvittele niitä yli-ihmisiksi vaan asiakaspalvelu alalla työskenteleviksi palvelun tarjoajiksi. Toki jokaisella on huonoja päiviä mutta ei niitä kuulu asiakkaisiin purkaa missään tilanteessa. Mulla ei oo onneksi kassoilla ollut ongelmia, päin vastoin, oma käyttäytyminenkin vaikuttaa niinkuin aina.

Nii ja mä monestikkin avaan esim limupullon enneko maksanut mutta kysyn kassalta passaako ja toki vaan silloin kun tiedän tilillä olleen rahaa :)
Life. It´s just fucking thing after nother...
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Jaahas, tää ketju on näköjään ammattimielensäpahoittajien leirintäalue. Mulla ei ole juuri koskaan ollut ongelmia vartioiden kuin kassojen kanssakaan. Eikä kyllä asiakkaidenkaan kanssa, vaikka kaupassa käynkin työasioissa. Yleensä se vain on niin, että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Jennin tapauksessa, kun omiin lapsiin kajotaan niin saattaa hetkeksi unohtua käytöstavat. Ymmärrettävää.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Raju kahakka kaupassa

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Onhan tuo nyt tavatonta ylireagointia vartijan toimesta Jennin tapauksessa. Vaikka pieni ipana olisikin ymmärtämättömyyttään laittanut jotain taskuunsa tai syönyt luvatta, ovat toimenpiteet olleet täysin ylimitoitetut.
Eiköhän vartijalta olisi riittänyt kysymys vanhemmille: Onko lapsen ottamat tavarat maksettu, tms? (Minä olisin jo siitäkin ottanut herneen nenääni ja kenties tarttunut vartijaa rinnuksista kiinni. :mrgreen: )
Vastaa Viestiin