Tampereen nakupamputus 2012

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Poliisilla nyt on ne voimankäyttövälineet siksi, että niitä saatetaan (joutua) ottamaan joskus käyttöön. Poliisin ei tarvitse lisäksi olla niin helläkätinen työtehtävässä tapahtuvissa paineissa kuin tavisten.

Toki poliisi haluaa yleensä olla helläkätinen ja hoitaa puhumalla. Mutta aina joku alkaa pullikoimaan ja saa vaikka pamppua ja se on sitten mukamas aina väärinkäytöstä...

Mielestäni poliisi on kuitenkin se, jolle ei mennä uhittelemaan. Siksi, että poliisi meitä suojelee pahoilta tyypeiltä ja siis edustaa yhteiskunnan pyrkimystä väkivallottamuuteen tai kenenkään oikeuksien rikkomiseen; niin pienten kuin suurten, jopa ns. pahisten.

Uskoisin kahden miespoliisin saaneen ukkelin nippuun. Ihan kevyemmänkin sarjan jeppejen.
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

Jaa eli tarpeeton voimankäyttö on sallittua, poliisi saa hakata pampulla, vaikka fiksumpiakin toimintatapoja olisi. Mielenterveyspotilaan hakkaaminen on aina oikein? Seonnut ihminen ei välttämättä valitse kohdettaan :roll:
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

minun mielestä poliisit käyttivät liian vähän keinoja ja liian hitaasti.
heti vaan pippuria ja tazeriä.

jos nyt joku alkaa inisemään, että kun se oli hullu, no vittu milläs hullun sitten asetat aloilleen, juttelemalla sille samalla, kun se puree sinua naamaan ja potkii kylkiluusi poikki?

niin tai sitten joku sanoo, et se oli ihan kamois ja tazeri voi aiheuttaa sydämenpysähdyksen, no vittu silloin kun alat käyttämään alkoholia ja huumeita väärin, niin olet tiesi valinnut...pelkkä viina voi aiheuttaa sydämenpysähdyksen.

voisittekos te, jotka ilmeisesti vihaatte poliisia, niin kertoa kenelle soitatte, kun huumenisti/romani/kerjäläinen/hullu käy teidän perheenne kimppuun tahi murtautuu taloonne?

jos mielestänne poliisi ei saa käyttää pamppua, sumutteita tahi tazeriä, niin eikös ne pidä sitten poistaa poliisilta? ja voisittekos antaa toimintaohjeet poliisikouluun/poliiseille, jotta ei sitten tapahdu enää tällaista...muuten hiljentykää.

p.s. kiva muuten lukea noita ihmisten kokemuksia, täälläkin parilla ollu, että "poliisi hakkasi mua ilman syytä, vittu poliisi on natsi" ja sitten itse kuitenkin kertovat, kuinka rankasti ovat pistäneet vastaan ja jopa hakanneet poliisia...oikeesti miettikää hetki ja iniskää vaikka äiteelle ennemmin.
minua ei ole poliisi koskaan kohdellut väärin ilman syytä, aina on ollut oma syy.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

Hans-Peter Haulikko kirjoitti:minua ei ole poliisi koskaan kohdellut väärin ilman syytä, aina on ollut oma syy.
Poliisi on kuitenkin kohdellut väärin ja sinusta se on oikein :wink:
annijatta
Javier Pena
Viestit: 1705
Liittynyt: To Syys 01, 2011 7:22 pm

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja annijatta »

Yleensä he joilla ei ole mitään kokemusta hullun tai aineista sekaisin olevan ihmisen käyttäytymisestä huutelevat eniten. Pitäisi tehdä niin ja pitäisi tehdä näin mutta hellävaroen. Ensinnäkin alaston hullu, taisteluhiki päällä taltutetaan rahoittavalla piikillä persukseen. On erittäin vaikea saada kunnon otetta niljakkaasti luistavasta ihosta. Toiseksi hullunkohtauksen saaneella on todella hullun voimat (mistä lie tulevat) ja siihen tarvitaan monta, jolla on vain tavallisen ihmisen voimat.
Miksiköhän tämä naisihminen ei sekaantunut kiinniottoon??? Tiesikö että tämä on ainut tapa poliisien saada kyseinen henkilö taltutetuksi.
Alastomasta henkilöstä on vaikea saada pitävää otetta, kokeilkaapa huviksenne.
Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

tazeriahan mä suosittelin tohon tilanteeseen :wink:
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Aamen to Hans-Peter Haulikko

Juu, varmaan voisi olla käyttämättä voimakeinoja, jos pystyy, ei se poliisi (yleensä) huvikseen pamputa, olihan tuollakin silminnäkjöitä ja poliisi tiesi sen. Myönnän että myös ylilyöntejä poliisilta tulee, mutta niin tulee asiakkailtakin. Kun nyt esim. katsoo JIMin Poliisit -sarjaa, niin aika heveletin usein joku narkki ja alkki alkaa hankalaksi ja riehuu, tai sitten ne teinikänniääliöt. Mutta kun sekin vähä järki on jäässä, niin ei mene kaaliin että poliisille ei varmaan kannata kovin laittaa hanttiin? Oli oikeassa tai ei.

nevermind on kyllä aika fakiiri kun diagnosoi miehelle pelkän videon perusteella mielisairauden, vai oliko se Hervanta joka sen diagnoosin teki :)
There are no crimes behind enemy lines
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

nevermind kirjoitti:
Hans-Peter Haulikko kirjoitti:minua ei ole poliisi koskaan kohdellut väärin ilman syytä, aina on ollut oma syy.
Poliisi on kuitenkin kohdellut väärin ja sinusta se on oikein :wink:
no arvasin, että joku nun nun nuu alkaa inisemään pienestä virheestä, jota en jaksanut enää alkaa korjaamaan...elikkä sanottakoon nyt sitten kaikille ini ini nun nun nun nuu palikoille: minua poliisi ei ole koskaan kohdellut väärin.

kelpasko nun nun nuu nevermind ini inisellekkin nyt?
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

Rezah, villi veikkaus et kaveri on ollu mielenhäiriössä, mielenterveyspotilas tarkoittaa mielisairasta vai? Mielisairaus on hieman häilyvä käsite, veteen piirretty viiva 8)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012070 ... 8_uu.shtml
"Hänet toimitettiin sekavuuden vuoksi sairaalahoitoon. Häntä ei ole vielä pystytty kuulemaan tapahtumista."
Sparrow
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 02, 2011 10:47 pm

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Sparrow »

No mikäs tuossa nyt oli niin ihmeellistä voimankäyttöä? Ei kai poliisi voi antaa käydä kimppuunsa tai sekolijan voi antaa lähteä paikalta tuollaisessa tilanteessa? Jotenkinhan se täytyy estää. Kyllä kuulkaa turvattomuus lisääntyisi ihan teillä itsellännekin, jos ei poliisi voisi käyttää myös voimakeinoja. Ilmeisesti siinä odoteltiin lisävoimia ja vaikka videolta ei kuulu, niin todennäköisesti koko ajan neuvotellaan nakuilijan kanssa tilanteessa. Vaikka ei tuollaisen sekopään "sekakäyttäjän" kanssa puhuminen valitettavasti useinkaan auta.
Ja ihan himmeä ehdotus, että bussikuski olisi voinut osallistua tilanteeseen istumalla toisen henkilön päälle. :lol: :roll: Suomessa vain poliisilla on oikeus rajoittaa toisen ihmisen vapautta.
Spekultantti
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 4:32 pm

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Spekultantti »

Pääsipä henkilö kuitenkin lopulta hoitoon, ei pidä syyllistää poliisia, joka teki työtään.

Seiska-lehden uusimmassa Rikos-julkaisussa on monien kuuluisien rikostapausten asianajajan Heikki Lampelan haastattelu. Siitä sopii hyvin lainattavaksi seuraava pätkä:

" Asianajajan mielestä länsimaisen kulttuurin rappeutumismerkkejä on se, ettei rikollisten toiminta vastaa normaalia ihmisluontoa, eli sitä mikä on oikein ja mikä väärin. Lampela sanoo nykylainsäädännön ansiosta rikollisten muuttuneen entistä röyhkeämmiksi ja häikäilemättömämmiksi, jotka tietävät oikeutensa ja vievät tarkoituksellisesti huomion epäolennaisiin pikkuseikkoihin, kuten siihen, onko poliisilla ollut esimerkiksi kotietsintälupa henkirikoksessa."

Niin tässäkin: mussutetaan saako poliisi lyödä pampulla, ja kuitenkin tyyppi hilluu alasti kadulla ja puree poliisia...!!!
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

Ei voi olla totta :shock: Minun mielestäkin on oikein jos itsepuolustukseksi lyö vaikka pampulla, en vaan ymmärrä miten tuota
itsepuolustustilanteeksi voi nähdä :roll:
En halua että poliiseina on noin ammattitaidottomia
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

nevermind kirjoitti:Ei voi olla totta :shock: Minun mielestäkin on oikein jos itsepuolustukseksi lyö vaikka pampulla, en vaan ymmärrä miten tuota
itsepuolustustilanteeksi voi nähdä :roll:
En halua että poliiseina on noin ammattitaidottomia
Poliisin tehtävä ei ole olla "itsepuolustettavana", vaan suojella muita, jottei heidän tarvitsisi itsepuolustautua. Silloin kun pamppua joutuu käyttämään, on menty jo aika monta pehmeämpää konstia läpi. Pampulla ei myöskään yritetä hakata kohdetta ns. paskaksi, vaan murtaa vastarinta (siitä aiemmin kirjoitettukin täällä).

Taser on muuten taser, ei tazer.
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja Waja »

Ihmisen purema on todella vaarallinen suussa olevan bakteerikannan vuoksi.
Mielensä hallinnan menettänyt ei poliisien käskytystä totellut, joten pakkohan hänet oli taltuttaa jo oman turvallisuutensa vuoksi. Jos poliisit olisivat ampuneet hänet kuoliaaksi, pohdiskelu liiallisesta väkivallasta voisi olla kohdallaan.
Noin sekaisin olevan ihmisen saama muutama pampun isku ei hänelle mustelmia kummempia traumoja lisää.
Toivottavasti tyyppi saa parantavaa hoitoa ongelmiinsa.
nevermind
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 12:03 am
Paikkakunta: JKL

Re: Tampereen nakupamputus

Viesti Kirjoittaja nevermind »

Minusta tazer kuulostaa paremmalta kuin taser :wink:
Kyllä tietysti poliisin pitää saada sekopää rautoihin, mutta poliisilla pitäisi olla siihen paremmat konstit kuin pamppu. Teleskooppipampulla voi murtaa luita..
Vastaa Viestiin