0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja murjaani »

*toivottavasti aiheesta ei ole ketjua, haulla en löytänyt*

Iltasanomissa osui silmään seuraava:

Huumerikollinen laittoi piipun perheenisän takaraivolle: "Joko sä rupeat kohta uskomaan"
Julkaistu: 9.11.2012 18:12

Äänekoskelainen perheenisä joutui elämänsä tiukimpaan paikkaan kotipihassaan toukokuussa.
Huumausainerikollinen uhkasi miestä teloituksella, mutta tilanteen aidan takaa nähnyt naapuri sai huudollaan säikäytettyä tekijän, joka poistui paikalta.

Rikos tapahtui tavallisena arkipäivänä Likolahden kaupunginosassa. 42-vuotias mies saapui alkuillasta laittoman Ruger Mark II -pistoolin kanssa 49-vuotiaan uhrin pihalle tarkoituksenaan selvittää kolmannen henkilön ja uhrin välinen riita.

Väittelyn päätteeksi 42-vuotias haki pistoolin autostaan ja palasi uhrin luo osoittaen piipun tätä kohti. Mies tempaisi uhrin niskalenkillä polvilleen teloitusasentoon ja laittoi piipun uhrin takaraivolle. Mies tehosti uhkaustaan sanomalla "joko sä kohta rupeat uskomaan". Uhrin onneksi naapurissa asuva viisikymppinen mies näki tilanteen.

Viikko tapahtuneen jälkeen poliisi löysi miehen asunnosta laittoman pistoolin lisäksi puoli kiloa amfetamiinia. Hallussapidetystä aineesta olisi saanut vajaat 500 käyttöannosta.

Keski-Suomen käräjäoikeus tuomitsi miehen perjantaina vuoden ja yhdeksän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Mies joutuu suorittamaan lisäksi 80 tuntia yhdyskuntapalvelua. Rikosnimikkeet olivat törkeä huumausainerikos, laiton uhkaus, ampuma-aserikos ja kätkemisrikos.

Laittoman uhkauksen uhrille mies joutuu maksamaan 3000 euron korvaukset henkisistä kärsimyksistä.
Kuulostaa aiheeseen perehtymättömältä aika niukalta kakulta 1 v 9 kk EHDOLLISTA ja 3000 euron korvaukset uhrille, kun on aseen kanssa temakoitu ja puoli kiloa piriäkin löytynyt. Kaiketi tämä menee todellisuudessa niin, että tekijä on laulanut syvien vesien kaloista ja siksi noin lievät seuraukset?

Toisena pointtina se, että kun tekijä tosiaan ehdollisella pääsee, niin en itse todistajana haluaisi että noin tarkkaan lehti selvittäisi kuka todisti ja mitä. Voi olla ehdonalaisessa olijalle juolahtaa mieleen poiketa kaffella noin tarkkasilmäisen naapurin luona.

Muoks: unohtui listasta tosiaan se 80 tunnin yhdyskuntapalvelu. Silti mennään minusta erittäin kevyillä seuraamuksilla teot huomioiden.
kurkuma
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Elo 13, 2012 9:06 am
Paikkakunta: 014

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja kurkuma »

95% sokeria? :mrgreen:
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Tuomio ei Suomessa lyhene, jos puhut kavereistasi. Lisäksi rikostovereiden kertomuksia ei hyväksytä todisteeksi huumejutuissa. Oikeuskäytäntö muuttui kun huumerikolliset "käräyttivät" piruuttaan syyttömän Juice Leskisen olemattomista pilvikaupoista joskus 80 tai 90 luvulla.

Sivullisen uhkailu pihamaalla aseella ei kuulosta ensinnäkään kovin pahalta rikokselta, ja toisekseen ei kovin ammattimaiselta. Kyseessä ei ole teloitusyritys, vaan lähinnä laiton uhkaus. Sama se nyt suurinpiirtein on, uhkaatko puukolla vai pyssyllä, josset kuitenkaan uhkaustasi toteuta. Veikkaan, että tekijä on ollut ensikertalainen, kun on saanut tuon vajaan 2 vuoden kakkunsa ehdollisena. Ensikertalainen siis ei ole 3 vuoteen ollut vankilassa.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Minulle ei tosiaan ole tuo rangaistusasteikko tuttu. Jotenkin on jäänyt mielikuva, että puolesta kilosta piriä olisi rangaistus parin vuoden hujakoilla. Ehkä se riippuu niin paljon kaikesta muusta kuvioon liittyvästä. Maallikkona jotenkin ajattelee, ettei tuo teloitusyritys olisi erityisen lieventävä.

Tämän tekijän entisyydestä ei ole minulla tietoa, mutta kun ehdollista sai niin ei varmaan mitään kovin tuoretta ole plakkarissa.
Kivireki
Sofia Karppi
Viestit: 410
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 3:13 pm
Paikkakunta: Mierontie 666, Hunninko 420247

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

kurkuma kirjoitti:95% sokeria? :mrgreen:
Samaan kiinnitin huomiota...
Viikko tapahtuneen jälkeen poliisi löysi miehen asunnosta laittoman pistoolin lisäksi puoli kiloa amfetamiinia. Hallussapidetystä aineesta olisi saanut vajaat 500 käyttöannosta.
Noi boldaukset siis. Gemmin vetoja? No siis, jatkettuahan toi yleensä on mut joku raja... Jos ton sorttista kauppais ni aika nopeaan tulis ainakin nenä ja jokunen raaja kipeäksi...
bibo ergo sum
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Kivireki kirjoitti:
kurkuma kirjoitti:95% sokeria? :mrgreen:
Samaan kiinnitin huomiota...
Viikko tapahtuneen jälkeen poliisi löysi miehen asunnosta laittoman pistoolin lisäksi puoli kiloa amfetamiinia. Hallussapidetystä aineesta olisi saanut vajaat 500 käyttöannosta.
Noi boldaukset siis. Gemmin vetoja? No siis, jatkettuahan toi yleensä on mut joku raja... Jos ton sorttista kauppais ni aika nopeaan tulis ainakin nenä ja jokunen raaja kipeäksi...

Jos kivireellä on kuluttajakokemuksia, niin osaatko arvioida, kuinka vahvaa tuo tavara olisi ollut? Kuinka paljon sokeria saa olla gramman käyttöannoksessa, että se vielä nuppiin kolahtaa? :D
Kivireki
Sofia Karppi
Viestit: 410
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 3:13 pm
Paikkakunta: Mierontie 666, Hunninko 420247

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

Isoviha kirjoitti:Jos kivireellä on kuluttajakokemuksia, niin osaatko arvioida, kuinka vahvaa tuo tavara olisi ollut? Kuinka paljon sokeria saa olla gramman käyttöannoksessa, että se vielä nuppiin kolahtaa? :D
Aika heikosti kokemuksia vauhdista, mutta koitetaan olla avuksi. Silloin ku mä moista nappailin hetken, ni mulle (kokematon) sopiva annos oli 0,5 puolessa litrassa nestettä ja se puoleen tuntiin. Kaveri tööttäili samaa tavaraa vuosien kokemuksella ja 0,7 oli kertalaakina usein. 0,7 kerralla suoneen on jo mun laskuissa kova määrä, vaikka aineen laatua ei ollut tarve epäillä.
Sokerin määrää tossa en osaa arvioida, mut jos kertasatsiksi on arvioitu reilu gemmi ni laatu on mitä heikointa, joko jatkeen takia tai ihan perusmateriaalin osalta. Sanoisin että vähintään 80% jatketta mukana. Jos ei huomattavasti enemmän, 95% asti.
bibo ergo sum
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Kiitos tiedosta :D
SuBuTeX
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 9:24 am

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja SuBuTeX »

Joo, kyllä grammasta vetää neljätkin vedot ilman toleranssia jos on hyvää piriä.
Toi satsi on ilmeisesti ollu ihan kaikkee muuta kun vauhtia :lol:
Vakavasti otettava nimimerkki?!
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

Miten on mahdollista että jos puoli kiloa oli piriä ettei häkkiheilunnut? elikkä siis voikos kuka tahansa puhtaan rikostaustan omaava henkilä kanniskella mukanaan puoltakiloa piriä joutumatta vankilaan?
mr legend
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 18, 2013 11:12 am

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja mr legend »

Häkki heilahtaa nyt!

http://aksa.fi/kivetyn-murhan-esitutkinta-valmistui/

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013121 ... 7_uu.shtml

Tämä joka kävi uhkailemassa aseella likolahdessa, on syyllistynyt tähän 30vuotiaan murhaan.
T. Likolahden kasvatti.
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja vempele »

Loistavaa, jokohan tämän cowboyn pallit on laskeutunut tarpeeksi? Kerkeävä piripää, ei siinä jos on tavoite edetä urallaan. pelle mikä pelle.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
kallesanteri
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 5:11 pm

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja kallesanteri »

murjaani kirjoitti:Rikos tapahtui tavallisena arkipäivänä Likolahden kaupunginosassa.
"Rantamalla Likolahden, Hilma Holkin kanssa kahden..." Liekö sama paikka kuin JaakkoTepon piisissä?
Joo, oikeen tuntuu joo, kyllä, hjyvää on.
hirvoska

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja hirvoska »

vittu että vituttaa tuollaiset piripäät tärvis saada tuo piripää kovan siperian rangaistuksen siperian vankileirillä ...Mua risoo todella paljon noitten narkkien tekoset ja jälleen syysttömät ihmiset joutuvat kärsimään piripäitten sekoilusta ja mun mielestä olisi tarvinnut ehmottoman 20 vuoden rangaistuksen vankilassa mihin ei ole vierailuaikoja ja on erittäin tarkasti vartioitu mihin ei varmasti pääse kiljupöntöt ja huumausaineet
MAFIA
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 5:03 pm

Re: 0,5 kg piriä ja teloitusyritys Äänekoskella

Viesti Kirjoittaja MAFIA »

<--------- Meitsillä ne parhaat HUUMEET on! :shock:
!!!!!!! Tämä on MUN leikkikenttä se olen MINÄ joka MÄÄRÄÄN !!!!!!!
Vastaa Viestiin