Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Astrid Thorsin rukous on kuultu:

Yle: Thors haluaa ulkomaalaisista tarkemmat rikostilastot

Ulkomaalaisten tekemiä rikoksia pitäisi tilastoida tarkemmin, ehdotti maahanmuuttoministeri Astrid Thors (r) Yleisradion Helsingin-toimituksen Pasilan parlamentti -ohjelmassa maanantaina
.

HS 21.12.2010.
Hans-Peter Haulikko vastasi Thorsin pyyntöön ja avasi minfoon oman osion. Hienoa!
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Hyväähän se vain tekisi jos ulkomaalaisten tekemät rikokset tilastoitaisiin ja verrattaisiin niitä heidän prosenttuaaliseen osuuteen kansasta. Siihen tilastoon tulisi ottaa vain tässä maassa asuvat ulkolaiset. Siitä saisi faktaa missä mennään.
Astrid taitaa valmistella loikkausta persuihin.
Piilohomot on in.

kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja kattila »

Entä jos ulkomaalaistaustainen tekee henkirikoksen, tekijän alkuperää ei välttämättä heti tiedetä. Nimimerkki x aloittaa tästä keskustelun ajankohtaista osiossa. Siirretäänkö se ketju sitten tähän ketjuun vai henkirikokset-kotimaa osioon ?

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

kattila kirjoitti:Entä jos ulkomaalaistaustainen tekee henkirikoksen, tekijän alkuperää ei välttämättä heti tiedetä. Nimimerkki x aloittaa tästä keskustelun ajankohtaista osiossa. Siirretäänkö se ketju sitten tähän ketjuun vai henkirikokset-kotimaa osioon ?
siis tähän ketjuun ei tarvitse siirtää mitään muita keskusteluja. tämä ketju on vain tämän vuoden ulkomaalaisten tekemien rikosten "listaukseen" ja niistä keskusteluun.

jos jostain aiheesta aloitetaan uusi ketju, niin sitä keskustelua tulee jatkaa siinä ketjussa. tänne ketjuun voi siitä kopioida uutisen/poliisiraportin jos kyseessä on ulkomaalaisen tekemä rikos.
mutta siis kokonaan ei tule siirtää muualla aloitettua ketjua. toki voi myös uutisesta keskustella suoraan täällä, eli laittaa uutisen/rikos jutun tänne.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... me_miesta/
Pysäköintilippuautomaatteihin kohdistuneista kolikkovarkauksista epäiltynä on vangittu kolme miestä. Kolikkovarkauksia on sattunut joulu- ja tammikuun aikana Helsingissä.

-Varkauksia tapahtui Helsingissä joulukuussa noin 30 ja tammikuussa noin kymmenen, rikoskomisario Kari Niinimäki Helsingin poliisista kertoo.

Lisäksi samanlaisia rikoksia on tapahtunut ainakin yksi Lahdessa ja yksi Porissa. On mahdollista, että varkauksia selviää tutkinnassa vielä lisää.

Ulkomaalaiset miehet ovat tunnustaneet teot.

Rahasaalis on useita tuhansia euroja. Vangitusta kolmikosta päätekijä, 31-vuotias mies, on tehtaillut kolikkovarkauksia noin 18 000 euron edestä. Kahden muun osuus varkauksiin on pienempi.

-Poliisi ei ole takavarikoinut takaisin kovinkaan kummoisia summia rahaa. Suurin osa rahoista on mennyt miesten kotimaahan, Niinimäki kertoo.

Helsingissä suurin osa pysäköintilippuautomaatteihin kohdistuneista murroista on sattunut keskustan eli kalleimman maksuluokan alueella.

Marke Harkas, Metro
ja kolikko varkaat olivat ulkomaalaisia, joka ei nyt ihan yllätyksenä tullutkaan.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Oho
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 4:19 pm

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Oho »

Kainuun poliisilaitoksen päivittäistiedote
05.02.2013
Kaupustelija tuli luvatta vanhuksen asuntoon Kajaanissa

Kajaanissa Louhikatu 16:ssa tuli 30.1. kello 16-17 vanhuksen ovelle kaupustelija mies, joka myi vanerisia koriste-esineitä. Mies vaikutti vanhuksen mielestä ulkomaalaiselta. Mies oli tullut asuntoon sisälle omavaltaisesti. Käytävässä oli odottanut miehen kanssa ollut nainen. Vanhus oli pyytänyt miestä poistumaan asunnosta useita kertoja, mutta mies ei ollut totellut. Mies oli soittanut vanhuksen puhelimella ja lopuksi poistunut, kun vanhus oli uhannut soittaa poliisille. Mies oli alle 30-vuotias ja hän oli noin 180 cm pitkä. Hänellä oli yllään tumma nahkatakki ja siniset farkut. Mukanaan miehellä oli punainen laukku, jossa myytävät tuotteet olivat. Mies ei puhunut suomea. Poliisi tutkii asiassa kotirauhan rikkomista ja luvatonta käyttöä. Havainnot voi soittaa numeroon 0718765691.
http://www.poliisi.fi/poliisi/kainuu/ho ... 0900508246

Janex
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 12:54 am

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Janex »

Vähän offtopic mutta tämän viikon Veckans Brott ohjelmassa käsiteltiin vuoden 2007 Suomen Pankin Turun konttorin ja Liedon rahankuljetusryöstöä. SVT:n svt playn kautta kattelin.

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Janex kirjoitti:Vähän offtopic mutta tämän viikon Veckans Brott ohjelmassa käsiteltiin vuoden 2007 Suomen Pankin Turun konttorin ja Liedon rahankuljetusryöstöä. SVT:n svt playn kautta kattelin.
ei ainoastaan vähän offtopic, vaan ihan päin vittua. eikö ihmiset osaa lukea enää edes keskusteluketjun otsikkoa?

EDIT: Janex tässä ei ole mitään henkilökohtaista, vaan muistutus otsikon mukaiseen keskusteluun.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Oho
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 4:19 pm

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Oho »

Poliisi varoittaa kiertelijästä: "Hän soittaa ovikelloasi"
Julkaistu: 6.2.2013 9:13

Poliisi varoittaa röyhkeästä varkaasta Kanta-Hämeessä.
- Ovikelloasi soittaa huonosti suomea, mutta paremmin englantia, puhuva tummahiuksinen mies. Hän kertoo tarinaa sairaista lapsistaan ja kertoo rahoittavansa hoitoja myymällä taideteoksia. Tarinan tueksi mies esittelee kuvia lapsistaan, poliisi muotoilee tiedotteessaan.

- Miehellä on myös kansiossa taiteeksi kuvailemiaan vedoksia. Saattaapa kauppamies olla janoinen ja pyytää lasia vettä. Toivottavasti sisäinen kello herättää sinut ja olet varovainen.

Poliisi mukaan tuntomerkkeihin sopiva henkilö kävi Hämeenlinnassa asunnon porstuassa ja vei matkapuhelimen sillä aikaa kun asukas haki vettä.

Tässä tapauksessa mies sai kolme päivää etumatkaa, kun ilmoitus puhelimen anastuksesta tuli sähköpostitse vasta eilen.

- Ilmoitelkaa nopeasti jos jotain häviää, että päästään tuoreille jäljille. Painakaa ainakin tuntomerkit hyvin mieleen, poliisi pyytää.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 12406.html

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Turvapaikanhakija sytytettiin tuleen

Kaksi turvapaikanhakijaa poltti kolmatta käyttäen deodoranttia ja sytytintä.

Kaksi turvapaikanhakijaa poltti sytyttimellä ja deodorantilla turvapaikanhakijaa Helsingin Uudenmaankadun vastaanottokeskuksessa varhain keskiviikkona.

Uhria poltettiin tupakansytyttimellä suoraan iholle. Lisäksi deodoranttia suihkutettiin tulen läpi, jolloin tulisuihku poltti miehen ihoa.

Tekijöiksi epäillyt miehet ovat poliisin hallussa, ja heitä kuulustellaan myöhemmin tänään.

Uhrin vammat eivät ole vakavia.

Tapausta tutkitaan pahoinpitelynä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 1_uu.shtml
6.2.2013 klo 10.52 (päivitetty klo 11.09)

Ensin paetaan "vainoa" tai ex-vaimoa tai jotain muuta pahaa ja sitten itse tehdään pahaa. Olikohan tässä tullut riitaa kenenkä allah on suurin? Vai onko ollenkaan suurin, jos se vaikka onkin vaan keskikokoinen.
Hans-Peter Haulikko kirjoitti:Huomio!

Arvoisat kommentoijat PaxCow ja Doctor Lecter, haluaisin ystävällisesti muistuttaa tämän ketjun tarkoituksen ja keskustelun aiheen, joka on siis: "Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013".
Myöhästyneet pahoittelut! Yritetään jatkossa pysyä aiheessa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

Doctor Lecter kirjoitti:Turvapaikanhakija sytytettiin tuleen

Kaksi turvapaikanhakijaa poltti kolmatta käyttäen deodoranttia ja sytytintä.

Kaksi turvapaikanhakijaa poltti sytyttimellä ja deodorantilla turvapaikanhakijaa Helsingin Uudenmaankadun vastaanottokeskuksessa varhain keskiviikkona.

Uhria poltettiin tupakansytyttimellä suoraan iholle. Lisäksi deodoranttia suihkutettiin tulen läpi, jolloin tulisuihku poltti miehen ihoa.

Tekijöiksi epäillyt miehet ovat poliisin hallussa, ja heitä kuulustellaan myöhemmin tänään.

Uhrin vammat eivät ole vakavia.

Tapausta tutkitaan pahoinpitelynä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 1_uu.shtml
6.2.2013 klo 10.52 (päivitetty klo 11.09)

Ensin paetaan "vainoa" tai ex-vaimoa tai jotain muuta pahaa ja sitten itse tehdään pahaa. Olikohan tässä tullut riitaa kenenkä allah on suurin? Vai onko ollenkaan suurin, jos se vaikka onkin vaan keskikokoinen.
Hans-Peter Haulikko kirjoitti:Huomio!

Arvoisat kommentoijat PaxCow ja Doctor Lecter, haluaisin ystävällisesti muistuttaa tämän ketjun tarkoituksen ja keskustelun aiheen, joka on siis: "Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013".
Myöhästyneet pahoittelut! Yritetään jatkossa pysyä aiheessa.
juu ei mitään pahoitteluja tartte sano.

mutta huh huh minkälaista touhua! siis poltetaan toista "sotaa/hätää" pakoon lähtenyttä elävältä. kyllä alkaa olemaan melkoista tuo "sorrettujen" touhu täällä suomen päässäkin.
eikös siellä karjalan suunnallakin eräät turvapaikka porukat oikeen porukalla hakanneet toisiaan?
kyllähän viranomaiset ovat myöntäneet, että niin sanotut "heimosodat" jatkuu pakolaisilla, vaikka ovat päässeet turvaan muualle.
"huhujen" mukaan onhan niitä "työpaikkojakin" ja mm. päiväkerhopaikkoja jaettu "heimojen" toimesta täällä suomen päässä. ja kerran kuulin eräältä tutulta rauhan uskonnon mieheltä, että olisivat evänneet "vääränheimon" pojat "kokoontumis tilojen" oveltakin. vähän kummallista touhua minun mielestä.

saas nähdä saako nuo tulenteko insinöörit pika vauhtia kansalaisuudet ja turvapaikat, kun eihän suomesta edes saa enää karkoittaa ketään. eikä varmasti esim. tasa-arvo valtuutettu vai mikä vittu se kyvytön ja kouluttamaton "hurri" nyt olikaan, niin ei hänen mielestään varmaankaan toisen ihmisen tuleen sytyttäminen ole este kansalaisuudelle, eikä aiheuta karkoitusta.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

http://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/ ... endocument
Sunnuntaina 3. helmikuuta Helsingin Länsisatamassa risteilylle lähdössä ollutta 68 -vuotiasta naista oli tullut halaamaan ulkomaalaistaustainen mies, joka oli halunnut halauksen jälkeen nähdä naisen käden. Mies oli sanonut naiselle huonolla englannilla, että "Big troubles is coming". Hieman myöhemmin nainen huomasi, että hänen ranteestaan oli anastettu paksuhko kultaketju. Mies oli ollut noin 45 -vuotias, noin 170 cm pitkä ja mahdollisesti kotoisin Etelä-Euroopan suunnalta.

joo big troubles vaan ja onnea.

Sunnuntaina 3. helmikuuta noin klo 16 aikaan kaksi ulkomaalaista miestä anasti lappeenrantalaiselta junamatkustajalta lompakon Helsingin rautatieasemalla ennen junan lähtöä. Miehet olivat tehneet ruuhkaa vaunuosastolle ja siinä yhteydessä 56 -vuotiaan suomalaismiehen rahapussi katosi takin rintataskusta. Vastaavia tapauksia on sattunut lähiaikoina useita.
ja niin kuin arvelinkin, aikaisemmin mediassa olleet "junarötökset" osoittautuivat yllätys yllätys ulkomaalaisten tekemiksi.

24 ja 22 -vuotiaat afrikkalaistaustaiset miehet ryöstivät tiistaina 5.2.2013 illalla Helsingissä asematunnelissa ulkomaalaistaustaisen 30 -vuotiaan miehen puhelimen ja lompakon. Poliisi oli nopeasti paikalla ja lyhyen juoksukilpailun jälkeen molemmat ryöstöstä epäillyt miehet saatiin kiinni ja toimitettiin kiinniotettuna poliisivankilaan.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Hans-Peter Haulikko kirjoitti:saas nähdä saako nuo tulenteko insinöörit pika vauhtia kansalaisuudet ja turvapaikat, kun eihän suomesta edes saa enää karkoittaa ketään. eikä varmasti esim. tasa-arvo valtuutettu vai mikä vittu se kyvytön ja kouluttamaton "hurri" nyt olikaan, niin ei hänen mielestään varmaankaan toisen ihmisen tuleen sytyttäminen ole este kansalaisuudelle, eikä aiheuta karkoitusta.
- Suomesta saa edelleen karkottaa ihmisiä.
- Tasa-arvovaltuutettu ei tee kansalaisuus- eikä turvapaikkapäätöksiä.
- Kansalaisuutta myönnettäessä nuhteettomuus on yksi peruste, joten ei tuo ainakaan nopeuta käsittelyä.
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

jaakkima
Sofia Karppi
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 3:04 pm

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... si_news_p4

" Poliisipartio sai ilmoituksen junassa tapahtuneesta puhelimen ryöstöstä, jonka tekijää sivullinen henkilö seuraa Tikkurilan keskustassa tiistaina puoli kahden aikaan iltapäivällä.

Asiaa selvittelemään menneelle partiolle selvisi, että junassa olleen naisen kädestä oli anastettu matkapuhelin sieppaamalla niin että naisen käteen tuli vamma.

Puhelimen siepannut mies poistui junasta ja pakeni paikalta. Sivulliset antoivat tekijästä tuntomerkit ja pakosuunnan. Poliisipartio aloitti etsinnät tekijän löytämiseksi ja toinen poliiseista saikin näköhavainnon tuntomerkkeihin sopivasta henkilöstä.

Pienen juoksukilpailun päätteeksi poliisi tavoitti miehen piileskelemästä erään rakennuksen portaiden alta. Mies otettiin kiinni ja puhelin löytyi hangesta miehen pakoreitin varrelta. Asian esitutkinta on aloitettu."


Eiköhän tämäkin mahdu tähän ketjuun kunnes toisin todistetaan..

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Ulkomaalaisten tekemät rikokset suomessa vuonna 2013

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

jaakkima kirjoitti:http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... si_news_p4

" Poliisipartio sai ilmoituksen junassa tapahtuneesta puhelimen ryöstöstä, jonka tekijää sivullinen henkilö seuraa Tikkurilan keskustassa tiistaina puoli kahden aikaan iltapäivällä.

Asiaa selvittelemään menneelle partiolle selvisi, että junassa olleen naisen kädestä oli anastettu matkapuhelin sieppaamalla niin että naisen käteen tuli vamma.

Puhelimen siepannut mies poistui junasta ja pakeni paikalta. Sivulliset antoivat tekijästä tuntomerkit ja pakosuunnan. Poliisipartio aloitti etsinnät tekijän löytämiseksi ja toinen poliiseista saikin näköhavainnon tuntomerkkeihin sopivasta henkilöstä.

Pienen juoksukilpailun päätteeksi poliisi tavoitti miehen piileskelemästä erään rakennuksen portaiden alta. Mies otettiin kiinni ja puhelin löytyi hangesta miehen pakoreitin varrelta. Asian esitutkinta on aloitettu."


Eiköhän tämäkin mahdu tähän ketjuun kunnes toisin todistetaan..
itseasiassa ei kuulu tänne, koska minkäänlaista faktaa ei ole tekijän taustasta. silloin kun taustaa ei ole kerrottu, edes kiertoilmaisuilla, niin niitä ei tule laittaa tänne, koska tämä ketju koskee vain ulkomaalaisten tekemiä rikoksia suomessa vuonna 2013.

jos rikoksen tekijäksi paljastuu ulkomaalainen, niin sitten voi laittaa tänne juttua.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Vastaa Viestiin