Riehuminen oikeussalissa?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Riehuminen oikeussalissa?

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Joku paremmin asiaa tietävä osaa varmasti sanoa onko tämmöinen yleistä suomessa? en ole ainakaan kuullut että täällä tapahtuisi tuommoista...ainakaan kovin useasti.

Linkki ei toimi. Poistettu
-NILS-


Montako vahtia yleensä on täällä meillä oikeusalissa? esim jos joku hyökkää tuomarin kimppuun yms...
0553
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 10:08 am

Viesti Kirjoittaja 0553 »

eihän itse salissa ole normaalisti yhtään... riippuu myös käsiteltävästä rikoksesta
Violent By Nature , Gangster By Passion
Been there, done that. I did my time, and now im back
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

En ainakaan muista mistään lehdistä lukeneeni ainakaan kovin montaa tapausta, missä oikeussalissa olisi riehuttu. o.O Pari sellaista muistan, että oikeussalin ulkopuolella on vähän jotain ollut, muttei itse oikeussalissa.

Eikös tuomari ole sen verran ns. kaukana vastaajasta & kantajasta, ettei siitä noin vain pysty kimppuun hyökkäämään? En ole tästä yhtään varma, koska en koskaan ole ollut oikeussalissa ja olen nähnyt oikeussalidraamoja vain jenkkiversiona :D
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

kyllä sitä ollaan aika kaukana :wink:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

cicero kirjoitti:kyllä sitä ollaan aika kaukana :wink:
Mutta ei se estä paiskomasta tuoleja päin tuomaria, hahah.

Ei sillä, että mä oisin noin tehnyt, mutta yks tuttu kyllä. Halus lusimaan ja kelas, että näin tuomio ainakin on varma.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

katupoika kirjoitti:
cicero kirjoitti:kyllä sitä ollaan aika kaukana :wink:
Mutta ei se estä paiskomasta tuoleja päin tuomaria, hahah.

Ei sillä, että mä oisin noin tehnyt, mutta yks tuttu kyllä. Halus lusimaan ja kelas, että näin tuomio ainakin on varma.
mikä ihme sulla on tuomareitakin vastaan? jotenkin ymmärrän poliisin vihaamisen mutta tää menee jo yli :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

cicero kirjoitti:mikä ihme sulla on tuomareitakin vastaan? jotenkin ymmärrän poliisin vihaamisen mutta tää menee jo yli :roll:
Katupojan mielestä ilmeisesti myös tuomariviha on terveen ihmisen merkki. :lol:
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Kokemukseni mukaan pienemmissä käräjäoikeuksissa ei ole vartiointia muulloin kuin jos paikalle tuodaan vangittuna oleva vastaaja, jota vahtaa yleensä kaksi poliisia. Haastemiesten huoneet sijaitsevat yleensä käräjäsalien läheisyydessä, joten sieltä saa apua tarvittaessa.

Suuremmissa käräjäoikeuksissa on paikalla aina aulavartija, joka suorittaa jo taloon saapuessa turvatarkastuksen. Hän on myös aina hälytysvalmiudessa.

Jos tuomarilla on syytä epäillä oikeudenkäynnin turvallisuutta, voi hän pyytää virka-apua poliisilta tai tilata vartijan paikalle yksityisestä vartiointipalvelusta.

Tuomarilla on myös hälytysnappi pöytänsä alla.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
Avatar
Zodiac
Agentti Scully
Viestit: 674
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Tuommoinen ei kyllä minusta kuulosta hirveän turvalliselta. Tuossakin videossa tarvittiin viisikin ukkoa jotta saivat riehujan taltutettua...
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

cicero kirjoitti:
katupoika kirjoitti:
cicero kirjoitti:kyllä sitä ollaan aika kaukana :wink:
Mutta ei se estä paiskomasta tuoleja päin tuomaria, hahah.

Ei sillä, että mä oisin noin tehnyt, mutta yks tuttu kyllä. Halus lusimaan ja kelas, että näin tuomio ainakin on varma.
mikä ihme sulla on tuomareitakin vastaan? jotenkin ymmärrän poliisin vihaamisen mutta tää menee jo yli :roll:
Mulla? Mähän just sanoin, etten mä tollasta oo tehnyt. Kunhan kerroin yhden esimerkin kotimaisesta oikeussalissa riehumisesta.
Iso-Jorma
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 10:37 pm

Viesti Kirjoittaja Iso-Jorma »

Olen kuullut parista konfliktista. Kerran Kuopiossa yhden jutun vangittuna ollut syytetty kävi asianomistajan päälle. Vartija ja syyttäjä pisti sen lattiaan samalla kun tuomari ja lautamiehet hipsi sivuovesta karkuun.

Pohjanmaalla vuosia sitten yksi kaveri loikkasi ihan pöydän yli tuomarin kimppuun.

Tuo on paljon talosta ja ihmisistä kiinni. Pikkupaikkakunnilla, varsinkin noissa maaseudun istuntopaikoissa, ei ole mitään turvajärjestelyjä, enintään poliisilaitos puhelimen päässä naapuritalossa eli kaukana.

Hälytysnappi on melkein joka paikassa, ja olen kuullut, että ainakin yhden paikkakunnan syyttäjistä ja tuomareista osa pitää kaasusumutinta mukana, varmaan yleisempääkin. En ole kuullut, että kukaan olisi koskaan käyttänyt.
Ilman kovaa ei ole elämää.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Muistaakseni naistuomaria on mies"asiakas" heittänyt tuolilla.
Iso-Jorma
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 10:37 pm

Viesti Kirjoittaja Iso-Jorma »

Katsa kirjoitti:Muistaakseni naistuomaria on mies"asiakas" heittänyt tuolilla.
Tämä oli muistaakseni miestuomari, oliko Kauhavalla tai jossain siellä. Korpela vai Korpinen niminen kaveri kävi päälle.

Eikös Helsingissä semmoinen nuori syyttäjäpoika saanut tuolista pari vuotta sitten.
Ilman kovaa ei ole elämää.
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Iso-Jorma kirjoitti:
Katsa kirjoitti:Muistaakseni naistuomaria on mies"asiakas" heittänyt tuolilla.
Tämä oli muistaakseni miestuomari, oliko Kauhavalla tai jossain siellä. Korpela vai Korpinen niminen kaveri kävi päälle.
Pohjanmaalta muistan vuosi-pari takaperin uutisoideun tapauksen, jossa elinkautiselle lähetetty nuori romanimies paiskasi tuomaria tuolilla.
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Iso-Jorma kirjoitti:Tämä oli muistaakseni miestuomari, oliko Kauhavalla tai jossain siellä. Korpela vai Korpinen niminen kaveri kävi päälle.
Olen kuullut version naistuomarista ja Kouvolasta.
J. Korpela tämä heppu kuitenkin on, joten puhunemme samasta keissistä kuitenkin.
Vastaa Viestiin