Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
reimareipas
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 11:28 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

swartt kirjoitti:Tirkkosella on nimittäin Aspergerin oireyhtymä, joka kai pitäisi ottaa huomioon.
Kävin googlettamassa asperger ja väkivaltaisuus ja löysin tosi mielenkiintoisen linkin. Voisiko tuo haastateltu "Mikko" olla tämä Tirkkonen?

http://www.hs.fi/sunnuntai/a1360384269467
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.

jaa-jaa
Martin Riggs
Viestit: 619
Liittynyt: Ke Marras 27, 2013 8:14 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja jaa-jaa »

Metal kirjoitti: Itse arvelen, että henkilöllisyys paljastui sähköpostipalvelimen kautta. Kyseiset tyypit käyttivät safe-mail.nettiä, joka on jostakin syystä torverkkoilijoiden suosiossa, vaikkei se eroa muista säpöpalveluista millään tavalla, ilmeisesti israelissa sijaitseva sähköpostipalvelu, ja sillä ei ole mitään tekemistä tor-verkon kanssa. Henkilöt olivat keskustelleet ko. ohjelman kautta ja antaneet riittävästi yksilöiviä tietoja, jotta kytät saattoivat poimia henkilöt talteen. Tämä teoria kuulostaa sikälikin uskottavalta, että tyypit olivat ehtineet jo tavata, joten oli hyvin mahdollista, että palvelusta löytyi jopa suorat osoitetiedot. Kaikki teon kannalta oleellinen sähköpostidata oli oikeudenkäynnissä esillä, ja se on todennäköisesti saatu kansainvälisellä virka-apupyynnöllä safe-maililta.
Totta, näkyi tosiaan tutkintapapereissa suoria printtejä maileista.

Käväisin katsomassa thorlaudalla, ja aivan kuten sanoit, kaverit käyttävät paljon Safe-Mailia osoitteet näkyvissä :D. Safe-Mail on käytännössä yhtä turvallinen kuin gmail tai hotmail tai hush-mail, eli avoimesti luettavaa virkavallalle. Ei voi ammattilaisiksi sanoa näitä suomalaisia pomminrakentajia.

Jos olisivat käyttäneet bitmessagea tai vastaavaa raskaasti salattua p2p viestinvälitystä salatulla kovalevyllä höystettynä, niin olisi jäänyt ehkä selvittämättä tämä case...
Valtakunnansyyttäjä: "Poliisin tekemä väärennös ei ole väärennös, koska se on tehty virkavastuulla."

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Destiny kirjoitti:Entäs mites selittyy syytetyn Thor-laudan kommentti, että nainen taitaa olla, vaikkei haluisikaan? Kyllä tämä åuhuu sen puolesta, että nainen haluaa mieheksi.
Muistelin ihan että olin vastannut sinulle tähän, mutta ilmeisesti en.

Minä olen seurannut todella monen transihmisen elämää nyt joidenkin vuosien ajan sattuneesta syystä ja uskoisin voivani vastata tähän järkevästi sitä kautta tulleen tiedon myötä:

Transihmisen elämä Suomessa on usein monessakin mielessä edelleen todella vaikeaa niin henkisesti kuin fyysisestikin (toki se on kaikkialla, jossain vieläkin pahemmin, mutta ei ne asiat täällä koti-Suomessakaan täydellisesti ole), että itse ymmärrän tuon lauseen lähinnä muodossa "taidan (valitettavasti) olla nainen, vaikka toivoisin etten olisi vaan olisin vain tavallinen mies joka on tyytyväinen omaan vartaloonsa ja sukupuoleensa". Sen tiedon valossa mitä itse olen nähnyt ei varmasti yksikään transihminen toivoisi olevansa trans, sillä oikeaan sukupuoleen syntyminen on kuitenkin sellainen lottovoitto ettei sitä ihminen varmasti ymmärräkään ennen kuin vasta sitten kun mieli sanoo toisin kuin mitä ruumis esittää.
BeenThereDoneThat kirjoitti:Entä jos Tirkkonen halusi ensin miehestä naiseksi ja lopulta ei olisi halunnut nainenkaan olla.
Saattaa selittää omituiset ristiin menevät lausahdukset ja sen, että ei kokenut tulleensa hyväksytyksi trans-ihmistenkään parissa.
Transpiireissäkin esiintyy ihan samalla tavalla hyljeksintää ja vinoon katsomista kuin missä tahansa muussakin porukassa. Jos henkilö on mielenterveydeltään erittäin epävakaa (kuten tämä henkilö kaikesta päätellen on), ei se vinoon katsominen käytännössä johdu transasioista välttämättä, vaan siitä että ko. henkilö on vain outo. Ehkä hän on kokenut jossain vaiheessa löytäneensä jonkinlaisen turvapaikan mutta kun todellinen olemus on tullut ilmi, on näille transpiireillekin selvinnyt ihan samaan tapaan ettei tämä henkilö käy täysillä.

En ole kamalasti seurannut tätä koko tapausta mutta se mitä olen seurannut on saanut minut kyllä aika hyvin ymmärtämään että tämä transsukupuolisuus on tässä tapauksessa vain yksi hänen ominaisuuksistaan samaan tapaan kuin hiusten väri tai tapa kaataa maitoa kahviin ja että se todellinen ongelma on järkkynyt mielenterveys, johon hänen mielestäni pitäisi saada kunnollista hoitoa sen sijaan että passitettaisiin vain mätänemään vankilaan.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Kateellinen
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 1:15 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Kateellinen »

Muistan kyseisen naisen jotenkin. Jo ala-asteella hän puhui ettei halua olla poika. Häneltä sitten kysyttiin että tyttökö sitten haluaa olla, mutta kuulemma ei halunnut olla tyttökään, vaan vain ihminen. Jo silloin hän myös käytti itsestään jotain muuta nimeä kuin virallista nimeään, olisiko ollut juurikin tuo Nita tai Niti tms..?

vasikka
Javier Pena
Viestit: 1847
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja vasikka »

http://koulut.etela-karjala.fi/laulu/yh ... 007-08.pdf

Tuossa linkissä, jossa sivutaan Lauritsalan koulu-uhkausta uusien ylippilaiden listassa on ainakin Tirkkonen Niti.
Koulu uhkauksen aikoihin lehdistössä puhuttiin vielä miehestä.

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Joukkosurman valmistelusta vaaditaan kovia rangaistuksia Helsingin hovioikeudessa

Syyttäjä vaatii Helsingin hovioikeudessa yli kolmen ja puolen vuoden pituisia vankeusrangaistuksia yliopistoiskun valmistelusta. Käräjäoikeudessa viime kesänä tuomitut vaativat puolestaan syytteiden hylkäämistä.

Yliopiston iskun suunnitelija.jpg
Yliopiston iskun suunnitelija.jpg (55.78 KiB) Katsottu 2581 kertaa
Yliopistoiskusta tuomittu mies suojautui hupun alle Helsingin käräjäoikeudessa.

Helsingin hovioikeus on alkanut käsitellä Suomen oloissa äärimmäisen harvinaisia syytteitä. Syytteet liittyvät Helsingin yliopistoiskun valmisteluun. Helsingin käräjäoikeus tuomitsi viime kesänä nuoren miehen ja naisen kolmen vuoden pituisiin vankeusrangaistuksiin.

Käräjäoikeus katsoi, että tuomitut olivat syyllistyneet törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan rikoksen valmisteluun. Helsingin käräjäoikeuden langettama tuomio oli ensimmäinen, joka törkeän rikoksen valmistelusta on Suomessa annettu.

Helsingin käräjäoikeuden mukaan kaksi tuomittua olivat yhdessä tahallaan vakaasta harkinnasta laatineet suunnitelman, jonka mukaan heillä oli tarkoitus varsijousen ja puukon avulla ryöstää aseliikkeestä ampuma- ja muita aseita. Sen jälkeen tuomituilla oli tarkoitus siirtyä Helsingin yliopistolle toteuttamaan joukkosurma.

Tuomitut kiistävät syytteet myös hovioikeudessa

Syytteessä olleet mies ja nainen kiistivät Helsingin käräjäoikeudessa valmistelleensa joukkosurmaa. Nyt he vaativat Helsingin hovioikeutta kumoamaan käräjäoikeuden antaman tuomion.

Joukkosurman valmistelusta tuomitun naisen oikeusavustaja Oona-Karita Vainio toteaa hovioikeudelle lähettämässään valituksessa, että käräjäoikeudessa tuomitut nuoret ovat keskustelleet keskenään joukkosurmista ja jonkinlaista "suunnitelmaa" iskusta on tehty, mutta oikeusavustajan mukaan "suunnitelma" ei ole ollut realistinen.

- Päämieheni katsoo, etteivät hänen toimenpiteensä ole olleet sellaisia, että tosiallista vaaraa konkreettisesta rikoksesta olisi syntynyt, naisen oikeusavustaja Oona-Karita Vainio toteaa valituksessaan.

Myös tuomitun miehen asianajaja toteaa hovioikeuden valituksessa, että vaara rikoksen tekemisestä ei ole ollut suuri, vaikka hänen päämiehensä on laatinut mielessään erilaisia epämääräisiä ja jäsentymättömiä suunnitelmia joukkosurman tekemiseksi.

Syyttäjä: Joukkosurmaa suunnitelleet halusivat tappaa 50 ihmistä myrkkykaasulla ja aseilla

Syyttäjän näkemys nuorten toiminnasta on hyvin erilainen. Syyttäjä vaatii hovioikeudessa naiselle ja miehelle vähintään kolmen ja puolen vuoden pituista ehdotonta vankeusrangaistusta. Syyttäjän mukaan nuoret ovat valmistelleet ainakin 50 henkilön surmaamista yliopistolla myrkkykaasulla ja aseilla. Syyttäjän mukaan vaara rikoksen tekemisestä on ollut suuri.

- Valmistellun rikoksen laatu ja törkeys huomioon ottaen käräjäoikeuden tuomitsemaa kolmen vuoden vankeusrangaistusta ei voida pitää riittävänä seurauksena, kihlakunnansyyttäjä Kimmo Virtanen toteaa valituskirjelmässään.

Helsingin hovioikeus antaa ratkaisunsa joukkosurman valmistelusta myöhemmin.
Yle

Kuva oli pudonnut. Palautettu.
-NILS-
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Uusimmassa Image-lehdessä on asiasta pitkähkö juttu.

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6651
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Hovioikeus on tänään antanut päätöksensä. Nita-Mintun kohtalo ei todellakaan yllätä. Lähinnä ihmetyttää, miksei jo käräjäoikeus määrännyt päänuppiansa tutkittavaksi. Helsingin Sanomista:

"Helsingin hovioikeus kumosi keskiviikkona joukkosurmaa suunnitelleen 25-vuotiaan naisen aiemmin saaman vankeusrangaistuksen. Hovioikeus jätti tuomitsematta hänet rangaistukseen syyntakeettomana.

Toinen syytetty, 25-vuotias Josef Andrei Hannu sai käräjäoikeuden tuomion tapaan kolmen vuoden ja yhden kuukauden vankeustuomion.
- -
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi viime kesäkuussa myös 25-vuotiaan naisen kolmeksi vuodeksi vankeuteen.

Hovioikeuskäsittelyn aikana naiselle tehtiin mielentilatutkimus. Sen mukaan hän ymmärsi rikoksen tekohetkellä tekonsa merkityksen mutta hänen kykynsä säädellä käyttäytymistään oli mielisairauden vuoksi ratkaisevasti heikentynyt.

Siksi hovioikeus jätti tuomitsematta hänet syyntakeettomana rangaistukseen. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen lausunnon mukaan nainen on tahdosta riippumattomassa hoidossa.
- -
Hovioikeuden mukaan he syyllistyivät törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan rikoksen valmisteluun.

Kaksikon hallussa olleet välineet soveltuivat hovioikeuden mukaan joukkosurman toteuttamiseen. He olivat myös suunnitelleet yksityiskohtaisesti joukkosurman toteuttamistavan, eikä kumpikaan heistä luopunut suunnitelman toteuttamisesta ennen poliisin puuttumista asiaan.

- -
"

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Eli siis tällainen psykopaatiksi haukkuminen, ulkonäön pilkkaaminen, sukupuolikokemuksen mitätöiminen, sen väittäminen että todellinen kiusaaminen ja vainoaminen on vain "seonneen mielen omaa kuvitelmaa" on siis sitä "oikeaa toimintaa" joka tekee teistä kaikista "viattomia sivullisia", joiden fyysinen vahingoittaminen on kaikissa olosuhteissa ehdottoman väärin?

Ette ole. Olette säälittäviä itsekeskeisiä paskoja. Ja sitä paitsi eikös palstan säännöissäkin ole toisten loukkaaminen ja halventaminen kielletty?
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Lukekaa saa**na oikeasti niitä ENSIMMÄISIÄ Suomi24-transpalstalle kirjoittamiani tekstejä keväältä 2012. En uhkaile ketään viatonta sivullista, kerron vain että miten pahalta tuntuu yksinäisyys ja pilkan kohteeksi joutuminen. Ja vastaukset ovat tasoa "mee hoitoon" "evvk" "elämä on". Ja vielä parempi olisi jos pääsisitte näkemään puuteri.orgin suljetut palstat ja poistetut ketjut ja chattilogit. Varsinkin jälkimmäiset, en tehnyt hel*tti MITÄÄN mikä antaisi kenellekään terveelle ihmiselle aihetta alkaa vihata ja vainota minua, silti niin tapahtui ja ei edes Niuvan lääkärit osanneet selittää ilmiötä, sanoivat että varmasti sellainen kokemus hämmentää jota ei millään voi selittää. Se on yhä tänäkin päivänä kaikille arvoitus, miksi juuri minä valikoiduin silmätikuksi ja miksi ylipäätään jotkut kokevat tarvetta kiusata toisia palstalla joka on tarkoitettu vertaistuen tarjoamiseen. Paras selitys minkä keksin on ideologinen fanatismi, eli kun en jakanut muiden häiriiintynyttä mielipidettä siitä että transsukupuolisuus velvoittaa ihmisen hyväksymään kaikenlaisen sairaan touhun kuten pissakakkaleikit ja eläimiinsekaantumisen, niin minusta leimattiin joku "omien petturi" vähän kuin Neuvostoliitossa aikoinaan. Samaten mikään ei selitä miksi lääkärin ammattiin hakeutuu ihminen joka ei omaa aitoa halua auttaa ihmisiä tavoilla jotka auttavat heitä parhaiten tai piittaa hippokrateen valasta saati suomen perustuslaista tuon taivaallista. Onko ne palkat siellä sitten niin isoja? Joka tapauksessa ei ole tämäkään käytös nähnyt sitä "oikeaa toimintaa" mistä joku valistumaton idiootti tuossa pari sivua takaperin kirjoitti.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Ai niin ja kukaan ei näköjään ole vuoden kuluessa oivaltanut natsitervehdyksen todellista merkitystä: no voisiko se olla vaikka se, että minä olin oikeussalissa syytettynä "vääränlaisena ihmisenä olemisesta" aivan samalla tavalla kuin aikoinaan Natsi-Saksassa monenlaiset ihmisryhmät olivat. Hitler oli paha ihminen enkä missään nimessä kannata natsiaatetta. Ja jos etsitään yhtymäkohtia Natsi-Saksan ja Nyky-Suomen väliltä, niin niitähän löytyy...Tää asia ei oikeasti voi olla noin vaikea tajuta...
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Ja vielä aikaisemmasta koulu-uhkauksesta: silloin ei todellakaan ollut mitään aikomusta toteuttaa mitään, vaan se oli ainoa tapa tuoda pahaa oloa esille. Minua syrjittiin myös lukiossa, en saanut yhtään kavereita, istuin välitunneilla yksin pihalla. Aikaisempi uhkaus tekee siis minusta vähemmän vaarallisen eikä suinkaan enemmän: se kuvaa sitä miten tilanne on kehittynyt huonompaan suuntaan asteittain ja alleviivaa sitä että väkivalta ei ole minulle luontainen tapa reagoida siihen että joku asia ottaa pannuun. Tässä ei ole mistään rakettitieteestä kysymys, vaan siitä, että halattu lapsi halaa ja lyöty lapsi lyö. Sillä erolla että minulta on viety mahdollisuus lyödä ketään adekvaattia kohdetta, koska tekijät ovat anonyymejä nettikirjoittajia tai korkeilla palleilla istuvia virkamiehiä. Se että tilanne on tämän takia eskaloitunut niin, että "koston kohteiksi" ovat alkaneet kelvata ketkä hyvänsä, ei ole millään lailla minun vastuullani. Se on seurausta yhteiskuntamme kaksinaismoralistisesta mädännäisyydestä, jossa rikollisten ja väärintekijöiden oikeudet ovat kirkkaasti tärkeämpiä kuin uhrien. On kumma ettette kykene tässä asiassa asettumaan minun puolelleni, vaikka tältä palstalta saa lukea jatkuvasti miten rikollisten hyysäys ärsyttää ja uhreilla pitäisi olla oikeus hyvitykseen. Emmekö kannata pohjimmiltamme samoja asioita? Eikö oikeudenmukaisuus ole teille tärkeää, haluatteko itse pahaa ihmisille, joista ette vaan satu pitämään?
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

Itse asiassa "lyöty lapsi lyö ja halattu lapsi halaa" ei ole aivan oikein tässä tapauksessa. Minun ongelmani on NIMENOMAAN se, että minulla oli ONNELLINEN lapsuus. Minua ei kasvatettu olemaan kova. Minulle sitä vastoin kerrottiin, että koska olin lahjakas ja ahkera koulussa, että minusta voisi tulla vaikka mitä. Ei kerrottu, millaista byrokratiahelvettiä ja perseiden nuoleskelua aikuisten ihmisten elämät oikeasti ovat. Ei kerrottu että poliisi ei ole rehdin kansalaisen paras ystävä jonka puoleen voi aina kääntyä jos on ongelmia jonkun kanssa. Jos olisin kasvanut väkivaltaisessa kodissa ja ilman unelmien rakentelua minun ei olisi tarvinnut aikuisiällä pidätellä itseäni turhien mielikuvien maailman parantamisesta lopettamalla paskan kierre takia tai koska olisin arkaillut tulevien menestymismahdollisuuksien riskeeraamista esim. rikosrekisterillä, ja olisin paljon onnellisempi ja toimintakykyisempi ihminen, vaikka välistä tinttaisinkin jotakuta.

Länsimainen kulttuuri onkin oikeastaan maailman kaikista kulttuureista brutaalein sen takia, että täällä lapsille uskotellaan että elämässä menestyy kun on tunnollinen ja hoitaa velvollisuutensa ja kohtelee muita hyvin ja sitten saa kaikkea kivaa, vaikka todellisuus on jotain ihan muuta ja kaikkien unelmat tullaan murskaamaan perusteellisesti 18-25 vuoden iässä.
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

NapalmLolita kirjoitti:Olette säälittäviä itsekeskeisiä paskoja. Ja sitä paitsi eikös palstan säännöissäkin ole toisten loukkaaminen ja halventaminen kielletty?
Ei kai. Ainakaan sellaisten, jotka ovat uhanneet kymmenien ihmisten henkiä.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 4:25 am

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

WalkingDisaster kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti:Olette säälittäviä itsekeskeisiä paskoja. Ja sitä paitsi eikös palstan säännöissäkin ole toisten loukkaaminen ja halventaminen kielletty?
Ei kai. Ainakaan sellaisten, jotka ovat uhanneet kymmenien ihmisten henkiä.
Logiikkasi johtaa umpikujaan: A perustelee B:n loukkaamista ja halventamista sillä, että B on uhkaillut joitain ihmisiä fyysisellä väkivallalla -> B perustelee sitä että käyttää joihinkin ihmisiin fyysistä väkivaltaa A:n harjoittamalla henkisellä väkivallalla. Jokaisella ihmisellä on velvollisuus KYKYJENSÄ MUKAAN pidättäytyä pahanteosta. Minun kykyni on tieteellisesti todettu olevan alentunut. Mikä on sinun tekosyysi?
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.

Vastaa Viestiin