Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
fbiagentti
Sofia Karppi
Viestit: 418
Liittynyt: Su Joulu 21, 2014 7:35 pm

Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja fbiagentti »

Helsingissä asuva irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Käräjätuomion mukaan nuori mies oli sopinut isänsä kanssa sisarensa tappamisesta Helsingissä. Miesten mielestä tyttö oli vienyt perheeltä kunnian.

Nuori irakilaismies on tuomittu sisarensa tappamisen valmistelusta vankilaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Tuomion mukaan mies suunnitteli henkirikosta palauttaakseen perheensä maineen ja kunnian. Miehen mielestä 16-vuotias sisar ei noudattanut perheen kulttuurin ja islamin uskonnon mukaisia perinteitä.

20-vuotias mies oli sopinut tuomion mukaan siskonsa tappamisesta heidän isänsä kanssa.

Fakta
Häpeä "hyvitetään" väkivallalla

Niin sanottu kunniaan liittyvä väkivalta tarkoittaa suvun kokeman häpeän "hyvittämistä" väkivallalla tai kuolemalla. Uhrina on tyttö tai nainen.

Muita muotoja ovat painostus, vapauden rajoittaminen, pakkoavioliitto ja raiskaus.

Suomessa ilmiö liittyy yleensä muslimitaustaisiin maahanmuuttajiin Somaliasta, entisen Jugoslavian alueelta, Turkista, Irakista, Iranista, Afganistanista ja Pohjois-Afrikasta.

Ruotsissa "kunniamurha" nousi keskusteluun 2002, kun 56-vuotias kurdimies ampui 26-vuotiaan tyttärensä perheen silmien edessä.

Suomessa ei ainakaan poliisin tiedossa ole vastaavia henkirikoksia.

Käräjäoikeus määräsi miehelle kahden vuoden ja yhden kuukauden ehdottoman vankeusrangaistuksen. Tuomio tuli törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta sekä pahoinpitelystä.

Kyseessä on tiettävästi Suomen ensimmäinen tuomio kunniaan liittyvän perheen sisäisen henkirikoksen valmistelusta. Rikos tapahtui Helsingissä tämän vuoden huhtikuussa.

Irakilaisperhe muutti Suomeen viitisen vuotta sitten.

Perheeseen kuului isä, äiti, poika ja tytär. Isä muutti vanhempien eron jälkeen takaisin Irakiin vuonna 2012.

Perheen 20-vuotias poika kertoi oikeudessa, että heidän kulttuurissaan tyttöjen on elettävä tiettyjen sääntöjen mukaan perheen maineen vuoksi.

Vastoin veljensä ja äitinsä kieltoja tyttö oli liikkunut ulkona muulloinkin kuin koulumatkoilla, tavannut tuntemiaan tyttöjä ja poikia sekä pukeutunut perheensä mielestä epäsopivasti.

Mies myönsi muun muassa lyöneensä siskoaan sekä ottaneensa kiinni hänen hiuksistaan ja potkineensa häntä jalkoihin, kun sisko ei totellut häntä.

Tilanne kärjistyi tämän vuoden huhtikuussa. Tyttö karkasi tuolloin kotoaan.

20-vuotiaan miehen mielestä karkaaminen loukkasi häntä ja saattoi pilata perheen maineen. Raivostunut veli yritti löytää siskonsa ja teki hänestä katoamisilmoituksen poliisille.

Mies lähetti useille ihmisille viestejä, joissa kertoi tappavansa sisarensa ja ostaneensa aseen.

"Jos saan hänet kiinni, tapan saman tien. Voi Jumala, jos en tapa häntä. Jos äiti on tappamista vastaan, tapan äidinkin. Ei minua haittaa, vaikka joudun vankilaan", mies kirjoitti.

Hän kertoi myös poliisille tappavansa siskonsa, jos tämä ei palaa kotiin ja alistu sääntöihin. Tyttö oli ollut pois kotoaan viitisen päivää, kun veli kuuli hänen olevan Vuosaaren McDonald's-ravintolassa. Veljen kaveri haki tytön sieltä Vuosaaren metroaseman lähelle veljen luokse.

Todistajien mukaan mies oli yrittänyt lyödä siskoaan, mutta toinen mies esti sen.

Paikalle tuli myös vartija ja poliisi. Poliisi toimitti tytön sosiaaliviranomaisten huostaan, koska hän pelkäsi mennä kotiin.

Mies kiisti oikeudessa aikoneensa tappaa siskonsa tai hankkineensa asetta. Hän kertoi vain uhonneensa suuttuneena.

Käräjäoikeus kuitenkin vakuuttui, että mies oli laatinut toteuttamiskelpoisen tappamissuunnitelman ja aikoneensa toteuttaa sen.

Mies oli lähettämissään viesteissä harkinnut eri tapoja tappaa sisarensa, täsmentänyt tapposuunnitelmiaan ja ilmoittanut hankkivansa aseen.

Hän kertoi myös poliisille, miten hän tappaa siskonsa ja minkä rangaistuksen hän siitä saa oikeudessa. Lisäksi hän sanoi muuttavansa vankilasta vapautumisen jälkeen takaisin Irakiin.

Käräjäoikeuden mukaan miehen suunnitelma oli niin yksityiskohtainen, ettei kyse voinut olla vain uhoamisesta.

Kunniaan liittyvän väkivallan yleisyydestä ei ole olemassa tilastoja Suomessa.

Asia tulee esiin kuitenkin viikoittain esimerkiksi Monika-Naisten liiton työssä. Järjestö auttaa väkivaltaa kokeneita maahanmuuttajataustaisia naisia ja lapsia.

Väkivalta voi olla fyysisen vapauden riistämistä tai painostamista. Nuori tyttö ei saa olla hetkeäkään yksin, vaan hänellä on aina saattaja esimerkiksi koulumatkoilla.

"Sitten on ihan raakaa fyysistä väkivaltaa", Voimavarakeskus Monikan johtaja Natalie Gerbert kertoo.

Kunniaan liittyvän väkivallan muotoja voivat olla myös pakkoavioliitot ja itsemurhaan pakottaminen. Gerbertin mukaan Suomestakin lähetetään nuoria tyttöjä avioliittoon ulkomaille. Liittoja solmitaan Suomessakin.

"Meille tulee tietoon parikymmentä tapausta vuodessa. Se on tietenkin vain jäävuoren huippu", Gerbert sanoo.

Helsingin poliisin väkivaltarikosyksikköön asti kunniaan liittyvät rikokset tulevat äärimmäisen harvoin. Vuosaaren tapaus on ainoa, jota on tänä vuonna tutkittu "kunniajuttuna".

"Kynnys on äärettömän korkea, että asiasta lähdetään meille asti kertomaan", rikosylikomisario Arto Karalahti sanoo.

HS ei kerro tuomitun miehen nimeä rikoksen uhrin henkilöyden varjelemiseksi.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002836112.html

KAUPUNKI 4.7.2015 2:00 Päivitetty: 4.7.2015 12:40

Ihanaa kun meilläkin on tätä muista Pohjoismaista tuttua kulttuurin rikkautta!
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Bias »

Eikös toisen hengelle vaaralliset voida myös tuomita pakkohoitoon. Minusta olisi ihan kohtuullista, että veli laitettaisiin Niuvaan, pakkohoidolla kun ei ole ensikertalaisuusalennuksia eikä myöskään vapautumispäivämäärää etukäteen päätettynä. Pois pääsee, kun on oikeasti parantunut, eli muuttanut mielensä.

Jäin miettimään kuitenkin myös sitä, että onhan meillä tietynlaisia kunniamurhia ja -pahoinpitelyjä ollut aina. Niistä vain ei puhuta sillä nimellä, koska perheväkivaltaa ei ole Suomessa osattu naamioida noin "ylevien" nimikkeiden alle. Lähipiirissänikin on näitä naisia, jotka ovat saaneet turpaansa aina, kun ovat toimineet miehen tahtoa vastaan, "nolanneet" tämän. Yhteistä näille kaikille, olipa tekijä mistä tahansa on se, että miehen oma käsitys omasta kunniastaan ja egostaan on niin heikko, että sen voi joku muu pilata ja silloin on ihan ok heidän mielestään turvautua väkivaltaan.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Lieneekö tämä ensimmäinen lajinsa tuomio Suomessa? Jos on niin sittenhän täällä osataan jotain tehdä myös oikein. Tarkoitan siis jannun kiinniottoa. Suomen kannattaisi neuvotella nämä kunniamurhaajat kärsimään lähtömaahansa tuomioitaan ja estää pääsy EU:n alueelle.
Hys hys!
rahima
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Marras 08, 2011 7:37 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja rahima »

On alkanut entistä enemmän suututtamaan nämä maahanmuuttaja-nuoret niehet. Kaiket päivät parveilevat kauppakeskuksissa ja kahviloissa.
Tätäkin tyyppiä huolletaan Suomen vankiloissa. Paljonkos se vankilapäivä maksaakaan? Karkotus ja heti tällaisille ja maahantulokielto. Nämä ovat asuneet Irakissa ja vastaavissa maissa, ovat pienestä pitäen kasvaneet äärimmäisen raaoiksi.Ja niissä maissa naisella ei ole minkäänlaista arvoa.
debbie

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja debbie »

Veljen mieli askartelee siis kovasti siinä, mitä sisar tekee.
Miksi ei oman elämänsä asioissa?
Veljelle viesti: hanki oma elämä. Get a life and let others live.

Tätä ei minun järkeni (tai tunteeni) koskaan tajua: miten kunnia voidaan palauttaa niinkin äärimmäisen kunniattomalla teolla kuin murha??
Karvaperuna
Nikke Knakkertton
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Marras 18, 2011 8:13 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Karvaperuna »

Tällasille mätäpaiseille ei pitäisi antaa mitään armoa. Maahan tulo/kansalaisuus evättävä ja kaikki paperit ja passit pois ja takaisin sinne mistä on tullutkin.
Täällä ei nautita systeemin eduista kunniamurhia tehden saatana.
Koht sattuu Juhaa leukaan! KopS! Noniin, nyt on Juhalla leuka kipeä.
Herne
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Maalis 12, 2015 3:20 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Herne »

Hellapoliisi kirjoitti:Lieneekö tämä ensimmäinen lajinsa tuomio Suomessa?
Pravda kertoo asiasta kieli keskellä suuta:

"Kyseessä on tiettävästi Suomen ensimmäinen tuomio kunniaan liittyvän perheen sisäisen henkirikoksen valmistelusta."

Voi olla aiempia kunniamurhan suunnitteluja, kunhan ei ole tuomittu.
Voi olla aiempia tuomioita, murhia ja/tai suunnitelmia, kunhan asiaan liittyy perheen ulkopuolinen henkilö.
Voi olla aiempia kunniamurhia, kunhan ei ole jäänyt valmisteluasteelle vaan on myös toteutettu.
Ja kaikki tämä "tiettävästi", kunhan toimittaja ei yritä ottaa asiasta selvää liian ponnekkaasti.

Katson ihan asialliseksi lukea Suomi-mediaa tällä silmällä nykyään.
Luopio
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2015 8:28 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Luopio »

Iltalehdestä vähän Irakilaismiehen viestittelyä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015070 ... 7_uu.shtml

Ja sama kopioituna tähän:
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi kesäkuun lopussa 20-vuotiaan irakilaismiehen kahden vuoden ja yhden kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Tuomio tuli törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta ja pahoinpitelystä.

20-vuotias mies kertoi oikeudessa, että heiden kulttuurissaan tyttöjen on noudatettava perheen maineen vuoksi tiettyjä sääntöjä. Tyttö oli veljensä ja äitinsä kieltojen vastaisesti liikkunut ulkona muulloinkin kuin koulumatkoilla ja pukeutunut perheensä mielestä epäsopivasti.

Perhe oli muuttanut Irakista Suomeen viisi vuotta sitten. Perheen isä oli vanhempien eron jälkeen palannut takaisin kotimaahan vuonna 2012.

Mies myönsi lyöneensä siskoaan, potkineensa häntä jalkoihin ja ottaneensa kiinni tämän hiuksista silloin, kun sisko ei totellut häntä. Tuomion mukaan mies oli sopinut sisarensa tappamisesta takaisin isänsä kanssa.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat. HS:n mukaan kyseessä on tiettävästi Suomen ensimmäinen tuomio kunniaan liittyvän perheen sisäisen henkirikoksen valmistelusta.

Oikeus käytti kirjallisina todisteina miehen eri henkilöille lähettämiä chat-viestejä. Viestit oli lähetetty sen jälkeen, kun tilanne oli kärjistynyt ja tyttö karannut kotoaan tämän vuoden huhtikuussa.

Mies kiisti oikeudessa aikoneensa tappaa sisartaan tai hankkineensa asetta. Hän selitti olleensa vain suuttunut ja uhonneensa. Mies aikoo valittaa saamastaan tuomiosta hovioikeuteen.

Uhkaavat viestit käyvät ilmi Helsingin käräjäoikeuden antamasta tuomiosta:

19.4.2015

Kello 13.05: "Mut mä ajon puukotaa (uhrin nimi) jos näkisin sen koska äiti pyörii ja kaatui maahan".

Kello 13.06: "No saa nhää myöhemmii joudun vankilaan sen takia iha sama kolme vuot ei paha".

Kello 13.07: "Jos en tapa häntä, kuolen itse".

Kello 17.19: "Ei, nyt otan häntä kiinni ja tärvelen hänen kasvojaan niin että häntä nolottaa lähteä ulos kaduille ja ajelen hänen hiuksensa nollaksi / Jos nyt otan hänet kiinni, teen hänen kasvoilleen pahaa ja leikkaan hiukset kokonaan pois, että hänestä tulee niin ujo, että ei menee enää ulos".

Kello 17.23: "Joko hän tulee nyt kotiin ja kaikki on silloin hyvin tai kun tulen takaisin kotiin, hän on kuolleena".

Noin kello 18.49-18.50: "Jos saan (uhrin nimi) mun käteen. Mä ammun sen. Päätä. Vannon Allahin nimeeee. (Uhrin nimi) kuoleeeee. Ja mun kädessä laitan sen hautamaan".

Kello 18.55: "Mä ammun sen heti kun nään sen ja puhdistan mun häpeä sisko".

Kello 18.58: "Joudun 6 v vankila ja lähtee 3 v pois. Sit joudun 3 v. Ja lähen pois. Uudestaaan. Koska (uhrin nimi) on meille häpeä. Koska Allah sanoo et älkää väsyttäää teidän perhettääää koska et pääse taivaaseen jos perhe ei oo tyytyväisii".

Kello 18.58 kysymys: "Ja onks Allah antanut sulle lupaa viedä sun siskon hengen?"

Kello 18.58: "Mut ei se haittaa se ei voi ollaa poissa koko elämänsä."

Kello 18.59: "No ei antanut mut mun sisko on häpeä meille. Perheelle. Meillä ei käy et tyttö jää ulkona 2 pv. Himast pois. Eikä yks yö".

Kello 19.04: "Oikeesti, mä tapan hänet. Mun äiti itkee kovasti. Jos Jumala antaisi äidille voimaa, että hän kestäisi. Mä tapan (leikkaan) hänet. Tapan hänet jokaisesta tipasta, mikä tulee äidin silmistä. En saa mitään elämästä. Mä otin oma päätökseni."

Noin kello 20.46: "Vain kun saan sen kiinni. Allahin luvalla. Jokainen tippa mikä tulee äidin silmästä. Saman verran tulee verta hänestä (viittaa siskoonsa). Voi Suomi (koska annoit naisille tasa-arvon)".

Kello 20.56: "Me vain odotamme miten tämä päättyy. Teen niin, että hän kuolee nälkään".

Noin kello 20.57-20.59: "Jos saan hänet kiinni tapan saman tien. Voi Jumala, jos mä en tapa häntä. Jos äiti on tappamista vastaan, tapan äidinkin. Ei mua haittaa vaikka joudun vankilaan".

Noin kello 21.02: "Jos nään (uhrin nimi) tapan hänet. Ja jos en voi tappaa häntä tenn hänen naamasta kartan, kun nään hänet. Ja leikkaan hänen hiukset ja kulmakarvat. Ja teen näin että hän vihaa elämäänsä."

Kello 21.13: "Syön hänet omilla hampaillani jos nään hänet. Jos mä saan hänet kiinni, Jumalakaan ei voi auttaa häntä (siskoa)".

- Kello 21.13 kysymys: "Älä. Haluatko tehdä murhan?"

Kello 21.14: "Kyyyyllllllä. Allah kyllä, haluan tappaa sen. Hävettää tehdä näin".

Kello 21.21: "Mä poltan koko äidin talon. Koska hän on se syy. Hän antoi hänelle liikaa vapautta."

Kello 21.24: "Abbasin nimeen, hautaan hänet omalla kädellä."

Noin kello 21.25: "äidin rahat ja ostan aseen ja missä vaan nään hänet, jätän luodin hänen päähän".

Kello 21.26: "Abbasin nimeen, huomenna jos (uhrin nimi) ei ole jätän luodin hänen päähän ja tapan hänet".

Kello 22.20: "Mutta Wallah (Allah), jos hän ei palaa takaisin ja vahingoittaa äitiä tapan hänet, koska vain huorat tekevät niin".

20.4.2015

Kello 8.35: "Mä poltan hänet enkä vain tapa".

Kello 19.48: "Hei vittuuuuu sano (uhrin nimi) et matkustaa Suomesta parempii koska mä tapan sen ja oon etsimässä sitä ja tapan".

21.4.2015

Kello 10.44: "Oon huoranpenikka jos en tapa sen. Tapan iteni jos näkisin sitä".

Kello 10.50: "Mä ostin jo ase".

Kello 18.40: "Et tapan sen".

22.4.2015

Kello 7.12: "Mut jos löydän sen tapan sen samas paiaks mis e on ja kenen kaa se on".

Kello 7.15: "Jos mä en tapa yks niistä jotka oli auttamassa häntä".

Kello 12.38: "Tapan teitä kaikkiii".

Kello 15.28: "Tapan sut jo tänään" (sanoo uhrin kaverille)

Kello 16.32: "Mä ammun teidät, jos ette tuo (uhrin nimi) omaan kotiin. Mun äiti kuolee (uhrin nimi) takia".

HENNI AUVINEN
sine qua non

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Hyvin on tälläkin jumalanlahjalla ollut tiedossa, että Suomessa saa toisen hengen riistämisestä aivan säälittävän lyhyen tuomion. Ensikertalaisena (?) hän ei tästä parin vuoden murhanvalmistelutuomiosta istu kuin puolet (ja kuinka pian jo pääsee koevapauteen - toivottavasti ei edes periaatteessa voi päästä koevapauteen jo puolta vuotta ennen ehdolliseen vapauteen pääsyä, silloinhan tyyppi istuisi oikeasti linnassa vain n. puoli vuotta.:shock:)

Arvelisin, että siskolikan henki on jätkän vapauduttua jälleen aika heikoissa kantimissa. Ainoa keino varjella sisarta olisi karkottaa tämä islamilaisen kulttuurin lähettiläs niiltä suorilta, kun on tuomiostaan aktuaalisen istumisajan suorittanut.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Tuo sikahan uhkaili sitten myös äitiään ja uhrin kavereita. Mikäli ei karkoiteta heti tuomion päätyttyä, niin takuulla joku kuolee tuon paskaläjän toimesta. Karkoittaa voisi ihan hyvin sinne, missä isänsäkin asustelee, ei tarvitse turvapaikkaa Suomessa.
Hulluhan se on, mutta miksi suomalaisten pitäisi sen hoidot kustantaa?
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Persut hallituksessa ja kaikkea, jo on kumma jos tuota tyyppiä ei karkoteta kun tuomio on lusittu. Varmaa on että jonkun tuo tappaa jos suomeen jää.
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Kyllä nuo viestit todistavat että kyse on kulttuurista ja uskonnosta. Ei tässä ole mistään yksittäisestä mustasukkaisuustapauksesta kyse. Tätä vielä korostaa se että uhkaaja on samaa perhettä ja sukua. Miksei näihin vinoutuneisiin asenteisiin haluta puuttua? Kyllä maahantulon ja maassaolon edellytyksenä tulee olla ymmärrys ja hyväksyntä paikallisille tavoille.
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Pirhonen kirjoitti:Persut hallituksessa ja kaikkea, jo on kumma jos tuota tyyppiä ei karkoteta kun tuomio on lusittu. Varmaa on että jonkun tuo tappaa jos suomeen jää.
Se että persut on hallituksessa ei takaa yhtään karkoitusta. Lopulliset päätökset kun tekee oikeus, ja ylimmät oikeusasteet ovat täynnä muumimamman sinne nimittämiä demlalaisia...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
meshukka
Remington Steele
Viestit: 216
Liittynyt: La Touko 24, 2014 3:28 am

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja meshukka »

Maahanmuuttajanaisten (eli lähinnä siis musliminaisten) kokema perheväkivalta on muutenkin Suomessa vaiettu aihe. Nämä naiset kohtaavat väkivaltaa useita kertoja enemmän, kuin valtaväestöön kuuluva nainen. Ilmoituskynnys viranomaisille on varmasti todella korkea, joten voi vain kuvitella mitä siellä kodin seinien sisällä tapahtuu.

Varsinkin näin kesäisin tulee kiinnitettyä huomiota siihen seikkaan, että esimerkiksi uimarannoilla ja puistoissa suklaasilmäiset koneinsinöörit kiusoittelevat vaaleita tyttöjä, mutta "heidän" naisia ei näy missään. Joskus näitä näkee kaapu päällä raahaamassa kauppakasseja kotiin.

Useat musliminaiset ovat lähes orjuutettuna kotona kokkaamassa ja perheestä huolehtimassa, samaan aikaan kun miehet keppostelevat ulkona. Nämä naiset eivät opi kunnolla kieltämme, eivät saa kotoutumisen kannalta elintärkeitä ihmiskontakteja valtaväestöön, eivät työllisty...

Nämä ovat kuitenkin ilmeisesti niitä positiivisia ja tervetulleita kulttuurieroja, koska esimerkiksi kotimaiset feministimme eivät pidä näistä asioista meteliä. Tässä olisi femakoille oikeasti sitä työnsarkaa, vaan mukavempihan se on lillukanvarsien kanssa puuhailla ja sulkea silmänsä oikeilta ongelmilta.
"Lentäväthän linnutkin rajojen yli" - Kimmo Kiljunen
Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: Irakilaismies aikoi tappaa sisarensa kunniasyistä

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Olisipa onnistunut aikeissaan. Olisi päästy kahdesta paskaläjästä kerralla eroon.
Toisesta tosin vain muutaman vuoden ajaksi...
Vastaa Viestiin