Karma Hietalan koulusurmasuunnittelu vuonna 2016

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Pakko kysyä (jotta pysyn ajan hermolla), että onko tuo "hierominen" jotain uutta slangia - tarkoittaa siis jotenkin ihmeellisesti tappamista vai mitä tarkoittaa....?

Viimeksi opin "kuumottamisen", nyt edetään "hieromiseen. " 8)

Tästä epäillystä sen verran, että viimeisimpien ketjuun laitettujen infomurusten ja kuvausten perusteella lienee ollut paljon vakavampia mv-ongelmia taustalla kuin masennus ja eksistentiaalinen kriisi (vähättelemättä masennusta, toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan) .

Hieman sukii itsellä vastakarvaan se, että ei mahdollisesti olekaan ollut reaalisesti koulukiusattuna (ei sillä että kenellekään toivottaisiin), mistä olisi jotain säälitunnelmaa kertynyt. Nyt vaikuttaa siltä, että muista syistä (kts yllä oleva kohta) mennyt sekaisin kuin seinäkello- tilaan.
Sukupuoli-identiteettijupakan osaa vaikeaa arvioida, luultavasti "vain" osa kokonaisuudesta jossa vakavia mv-ongelmia ilmoilla sen lisäksi tai yhteenkutoutuneena kokonaisuudeksi. Genetiikallakin voi olla osansa - kortit (geenit) jaetaan ja niillä pelataan kuten sanotaan, yksilö ei voi pakalle mitiä.

Kuitenkin hän on hoidon kannalla ja ilmeisestikin Kellokoski mieleen, koska tosiaan on liittyneenä Kellokosken sairaalan alasajoa vastustavassa FB-ryhmässä. Siinä on jotain myönteistä, saattaa uumoilla että suuntaa voisi olla parempaankin.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
IidaA
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 5:01 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja IidaA »

Girl Detective kirjoitti:Vielä karmivammaksi tämän tekee se, että tyypin fb-kansikuvana oleva kuva on otettu ko.koulun lähellä olevan kiertoliittymän kohdalla koululle päin. Kuvaan muokattu sydämiä taivaalle ja kuvatekstinä "00710". Viittaakohan päivämäärään... :?


Ei mikään ratkaiseva asia, mutta korjataan nyt kuitenkin tämä: Tuo kuva on otettu ostarilla. Kiertoliittymän ei voi sanoa olevan koulun lähellä. Kouluun on vajaan kilometrin matka tuosta.
Avatar
Raatotanssi
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 9:06 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

Lassie kirjoitti:Pakko kysyä (jotta pysyn ajan hermolla), että onko tuo "hierominen" jotain uutta slangia - tarkoittaa siis jotenkin ihmeellisesti tappamista vai mitä tarkoittaa....?
Tarkoittaa joukkomurhaa tai verilöylyä, tulee siis käännettynä sanasta massage, joka muistuttaa kirjoitusasultaan kovasti sanaa massacre. Nyt on nokkelaa 8)
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

00710 on Pihlajamäen postinumero ja facebookin mukaan epäilty asuu juurinkin kyseisessä kaupunginosassa.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Ahaa. Meillä onkin siis ns. älykäs hullu tässä kyseessä. Ihan kuten Peikko-Eerikkikin oli.

Massacre = massage ja 00710 Pihlajamäki.

Sillälailla sanoisi Tarvajärvi.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Raatotanssi kirjoitti:
Lassie kirjoitti:Pakko kysyä (jotta pysyn ajan hermolla), että onko tuo "hierominen" jotain uutta slangia - tarkoittaa siis jotenkin ihmeellisesti tappamista vai mitä tarkoittaa....?
Tarkoittaa joukkomurhaa tai verilöylyä, tulee siis käännettynä sanasta massage, joka muistuttaa kirjoitusasultaan kovasti sanaa massacre. Nyt on nokkelaa 8)
Eri nokkelaa. :P Kiitos selvityksesta, siinähän on jännää logiikkaa. Kiitti myös CSI:lle.

-----------------

Facebookin julkisen kuvansa yhteyteen hän on kirjoittanut "kuoleman riitti, rakkauden profetia." Tulkintakysymyksiä ja ehkä kaukaa tulkittua, mutta mieleen tulee että olisi mieltänyt "hierovan suunnitelmansa" 8) kuin fanityttö rakkauden osoituksena edesmenneelle kouluampujamiehelle. Alisteista eksistenssiä.

Toivotaan että hoidon kautta hän alkaisi elää ja antaisi muidenkin elää, live and let live.
Viimeksi muokannut Lassie, To Syys 22, 2016 12:23 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja janita »

Tällaista kirjoitellut itsestään...
Liitteet
elikkäs.png
elikkäs.png (6.88 KiB) Katsottu 4975 kertaa
tena lady
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 28, 2015 6:22 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja tena lady »

janita kirjoitti:Tällaista kirjoitellut itsestään...
mistä tää on?
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja janita »

Pläräilin niin paljon sivuja (kännykällä - nyt olen koneella), etten enää muista mistä yhteisöstä tuo oli, mutta ehkä täältä: http://ihminen-x.deviantart.com/
tai https://randomi.fi/user/IhminenX/95146.html
Viimeksi muokannut janita, To Syys 22, 2016 1:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vespertilio
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2015 2:31 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Vespertilio »

deviantArtissa on myös tämmöinen journal, jonka tyyppi on kirjoittanut:
KAUNEIN PSYKOOSI #1 / Rakkaalleni Pekka-Ericille
by ihminen-x, Dec 31, 2014, 1:20:03 PM
Journals / Personal

Mentiin kesällä kavereiden kanssa rannalle. En muista sen paikan nimeä, mutta rapakon pohja oli tasainen ja piti kahlata kymmeniä metrejä niin että pääsi edes uimaan kunnolla. Kaverit jäi rantaveteen pulikoimaan, mutta mä jatkoin eteenpäin.

Melkein kaikki uimarit jäi nopeasti taakse, ja mä vaan kahlasin. Taivas oli vaalea, ilta-aurinko ihmeen väritön, silmiä häikäisi kamalasti ja tuntui kuin olisin ollut Salar de Uyunin suola-aavikolla; loputtomasti julmaa valoa ja hiljaisuutta. Sukelsin pitkiä jaksoja, sukelsin niin pitkään että happi loppui.

Katsoin veden pintaa itse maatessani pohjassa, ja Sinä olit minun kanssani. Nousin pintaan enkä sanonut mitään, Sinä olit minun kanssani. Ei ollut enää muuta maailmaa. Sinulla oli mustat housut, musta paita ja märät hiukset. Minulla oli musta uimapuku ja kylmä iho. Tuijotin suoraan aurinkoon ja sokaistuin.
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja janita »

Pientä tiivistelmää kaikesta selaamastani näin muistin pohjalta. Pahoittelen, jos jo mainittuja ja tietojen oikeellisuudesta en mene takuuseen, sillä nämä ovat eri puolilta netistä ahetta käsittelevistä keskusteluista.

Kokkolasta kotoisin
Käynyt peruskoulun ja ilmeisesti myös lukion (ei tietoa onko loppuun)
Ei vain fanittanut Pekka-Ericiä, vaan oli tähän rakastunut
Asuu kämppiksen kanssa
On ollut aktiivinen netissä
On ollut hoidossa ainakin Kellokoskella ja omaa sairaudentunnon (positiivista)
Oli ilmeisesti jo aikeissa toteuttaa tuon koulusurman ja oli poliisi tavoittanut Pihlajamäestä aseen kanssa (kouluun oli poliisi ilmoittanut kyseisenä päivänä ja siellä oltiin oltu valmiustilassa)
Kaikki hänet tunteneet luonnehtivat mukavaksi

Hänen kanssaan samaa koulua käyneet tuntuvat järjestäen vähättelevän kiusaamista. Ehkä siksi, kun kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä on ollut, eikä ole ollut fyysistä väkivaltaa tai suoranaista huutelua. En törmännyt yhteenkään viestiin, jossa kukaan toteaisi häntä kiusatun, mutta silti oli mainintoja siitä, että on kuitenkin ollut supattelua ja eristämistä. Minun johtopäätökseni siis on, että kiusaamista on ollut.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7435
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

janita kirjoitti: Hänen kanssaan samaa koulua käyneet tuntuvat järjestäen vähättelevän kiusaamista. Ehkä siksi, kun kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä on ollut, eikä ole ollut fyysistä väkivaltaa tai suoranaista huutelua. En törmännyt yhteenkään viestiin, jossa kukaan toteaisi häntä kiusatun, mutta silti oli mainintoja siitä, että on kuitenkin ollut supattelua ja eristämistä. Minun johtopäätökseni siis on, että kiusaamista on ollut.
Tuo kiusaamisteoria on nostettu joka kerta esiin kun näistä tapauksista uutisoidaan tai kommentoidaan. Ei oo oikein koskaan osunut kunnolla kohdilleen tai sitten en ole huomannut hyviä todisteita siitä. Se on sellainen yleispätevä selitys ja ei sen takia vaikuta pitävän paikkaansa.
janita
Jane Marple
Viestit: 1013
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja janita »

holmesin haamu kirjoitti:
janita kirjoitti: Hänen kanssaan samaa koulua käyneet tuntuvat järjestäen vähättelevän kiusaamista. Ehkä siksi, kun kavereita ja sosiaalista kanssakäymistä on ollut, eikä ole ollut fyysistä väkivaltaa tai suoranaista huutelua. En törmännyt yhteenkään viestiin, jossa kukaan toteaisi häntä kiusatun, mutta silti oli mainintoja siitä, että on kuitenkin ollut supattelua ja eristämistä. Minun johtopäätökseni siis on, että kiusaamista on ollut.
Tuo kiusaamisteoria on nostettu joka kerta esiin kun näistä tapauksista uutisoidaan tai kommentoidaan. Ei oo oikein koskaan osunut kunnolla kohdilleen tai sitten en ole huomannut hyviä todisteita siitä. Se on sellainen yleispätevä selitys ja ei sen takia vaikuta pitävän paikkaansa.
No näin rautalangasta väännettynä esimerkiksi minua kiinnostavat rikokset siksi, mikä ihmisen psyykessä saa tekemään pahaa toisille ihmisille ja sen myötä koko yhteiskunnalle. Tämä koko ketju on minusta tärkeä - ei vain itse rikos ja rangaistus. Sen ymmärryksen myötä näitä voidaan vähentää, torjua ja ehkäistä.

Samantyyppisissä rikoksissa on yleensä paljon samanlaista. On mm. väitetty koulusurmien syyksi SSRI-lääkkeitä. Koulusurmaajissa on yhteistä se, että niin Kauhajoen kuin Jokelankin tapaukselle oli määrätty näitä, mutta tiettävästi kumpikaan ei käyttänyt näitä määrättyjä lääkkeitä, koska eivät kokeneet niiden auttavan. Sen sijaan näitä käyttävät miljoonat muut, jotka eivät ole syyllistyneet mihinkään väkivaltarikoksiin. Yhdistävää tekijää kannattaa mielestäni hakea syvemmältä: siitä mihin nämä lääkkeet on määrätty. Koulukiusaamisesta on kuitenkin puhuttu molempien osalta.

Millaisia todisteita koulukiusaamisen kokemus mielestäsi tarvii? Minä olen selannut tuon Karman koko nettikaveripiirin läpi ja minusta liki jokainen hänen kaverinsakin näyttää mahdollisesti koulukiusatulta. Niin - näyttää erilaiselta ja eroaa mmassasta. Sellaiselta, jota helposti kiusataan. Lapset ja nuoret eivät osaa käsitellä erilaisuutta, kuten aikuiset (eivätkä kaikki aikuisetkaan osaa käsitellä). Kun joku erottuu massasta ja pää ei käsitä (eikä asianosaisen omakaan vielä monesti niin vaikeita juttuja), tästä tulee kummmajainen, eikä tule kohdelluksi kuin muut, tasavertaisesti ja reilusti.

Minä olin kauan kuvitellut saaneeni olla kouluissa, joissa ei ole ollut kiusaamista. Yhden ala-asteen entisen luokkatoverini nimi oli "Mätis" niin kauan, ettei kukaan muu enää muistanut hänen oikeaa nimeään. Viisi vuotta sen jälkeen, kun hän oli muuttanut toiselle paikkakunnalle joku joskus muisti, että niin joo Mätis oli joskus meidän luokalla, mutta mikä sen nimi muuten oli? Yksi tyttö samasta koulusta muutti perheineen Helsinkiin, koska menee "lihavien tyttöjen kouluun" . Ihmettelin silloin, että mikä se sellainen koulu on.

Tänä syksynä oli vanhan yläasteeni vuosijuhla, jonka yhteyteen järjestettiin luokkakokouksia ja olin tosi innostunut siitä saatuani tiedon vanhoilta luokkatovereiltani. Välitin tiedon myös sisarelleni, joka on käynyt samaa koulua. Tämä totesi, että joo ei kiitos, ei vois se koulu ja luokka vähempää kiinnostaa! Otin yhteyttä sitten hänen sen aikaiseen parhaaseen kaveriinsa (ajattelin, että voisi ammattinsa puolesta kiinnostaa) ja kummastelin samalla siskon nuivaa suhtautumista (jonka olin siihen saakka laittanut tämän luonteen piikkiin). Tämä nykyään luokanopettajana työskentelevä ystävänsä kertoi, ettei "heidän luokkahenkensä ollut siihen aikaan paras mahdollinen". Minä olin liki tyrmistynyt, koska olin aina mieltänyt sisareni ja tämän kaverit tosi suosituiksi ja kuvitellut näiden tykänneen koulusta ja viihtyneen siellä, kuten itse olin viihtynyt (vaikka en todellakaan ollut mitenkään suosittu, yritin vain sulautua massaan).

Tämän myötä oikeasti heräsin miettimään omaa kokuluhistoriaani ihan kunnolla ja mieleen tuli lukuisia tyyppejä "lempinimineen" tai uniikkeine piirteineen. Yhdestä tytöstä puhuttiin koko yläasteen, että se on raskaana (joo, kolme vuotta hei!) ja yhden pojan nimi lukiossa oli muurahaiskarhu ja toisen hiirenpillu. Tänäkin päivänä kun mietin miespuolisia tuttuja, niin ihan oikeasti kaikki lempinimet "Tuhnu" tms. jotka ovat ehkä kouluajoilta vakiintuneet ihan kavereillekin, eivät oikeasti ole kivoja! Kiusatun ihmisen on varmaan pakko kasvattaa ympärilleen kova kuori jonkin aatteen kautta, selviytyäkseen.

Sama se on %-jengiläisillä. Kaikki, jotka henk koht. tiedän ovat aikanaan koulukiusattuja (käynyt ilmi kerrotusta) tai jotenkin hyljeksittyjä. "Massaan sulautumattomuus" on käännetty yhteiskuntaan sopeutumattomuudeksi", josta ollaan ylpeitä. Ihmisillä on luontaiset psyyken puolustusmekanismit ihan sisäänrakennettuna ja ne kehittyykin useimmilla kasvun myötä. Niihin perussellaisiin törmää nettikeskusteluissakin koko ajan.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11398
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja URSA »

Vespertilio kirjoitti:deviantArtissa on myös tämmöinen journal, jonka tyyppi on kirjoittanut:
KAUNEIN PSYKOOSI #1 / Rakkaalleni Pekka-Ericille
by ihminen-x, Dec 31, 2014, 1:20:03 PM
Journals / Personal

Mentiin kesällä kavereiden kanssa rannalle. En muista sen paikan nimeä, mutta rapakon pohja oli tasainen ja piti kahlata kymmeniä metrejä niin että pääsi edes uimaan kunnolla. Kaverit jäi rantaveteen pulikoimaan, mutta mä jatkoin eteenpäin.

Melkein kaikki uimarit jäi nopeasti taakse, ja mä vaan kahlasin. Taivas oli vaalea, ilta-aurinko ihmeen väritön, silmiä häikäisi kamalasti ja tuntui kuin olisin ollut Salar de Uyunin suola-aavikolla; loputtomasti julmaa valoa ja hiljaisuutta. Sukelsin pitkiä jaksoja, sukelsin niin pitkään että happi loppui.

Katsoin veden pintaa itse maatessani pohjassa, ja Sinä olit minun kanssani. Nousin pintaan enkä sanonut mitään, Sinä olit minun kanssani. Ei ollut enää muuta maailmaa. Sinulla oli mustat housut, musta paita ja märät hiukset. Minulla oli musta uimapuku ja kylmä iho. Tuijotin suoraan aurinkoon ja sokaistuin.
Olen nähnyt jonkun pätkän jostain Twilight-elokuvasta, jota tuo kuvaus muistuttaa. Eikös jossakin elokuvassa Bella hukuttaudu, että näkisi Edwardin? Ei siis kovinkaan omaperäinen psykoosi/fantasia.

Karma kertoi jollakin sivulla haluavansa sadomasoa ilman seksiä. Perustuisiko murhapoikaan ihastuminen siihen, että koulusurma herättää Karmalla mielikuvan julmasta sadistista, joka kykenisi kiduttamaan androgyynia masokistia tuntikaupalla? Näin keittiöpsykologina tulee muutenkin mieleen, että oman sukupuolen häivyttämisen päämotiivi on ollut kuvitelma siitä, että tyttönä elämä alkaisi tuntumaan mielekkäämmältä ja paremmalta. (Blondilla on hauskempaa?) Kun sukupuolen häivyttäminen ei olekaan tuonut taikaiskusta hyvää mieltä, tilalle on tullut kuvitelma siitä, että jonkin riittävän "suuren" ja kohahduttavan teon tekeminen toisi normaalista poikkeavan, ekstaattisen olotilan. En muuten huomannut ketjuun linkatuilla sivuilla merkkiä oman sairauden tiedostamisesta, ainakaan sillä tavalla että se olisi estänyt kouluhieronta-kuvitelmat. (Taitaa muuten tuo "hieronta" olla yritys väistellä Fobbaa.) Mielestäni Karma vaikuttaa säästyneen kiusaamiselta hyvin siihen nähden, kuinka poikkeaa massasta ja mitä on tehnyt netissä. Joku supattelu ei oikein riitä motiiviksi tällaiseen toimintaan. Syy on varmaankin vain perustavanlaatuisessa pahanolon tunteessa, johon Karma yrittää löytää jotain radikaalia "hoitomuotoa."

Mutta olikohan Karmalla koulun lähellä pyöriessä mukana ollut ase oikea ase, vai pelkkä muovikuulakivääri, jollainen hänellä tunnistettiin olevan jossain kuvassa aiemmin tässä ketjussa? Oliko kyse sittenkin vain pitkälle viedystä kuvitelmasta? Oliko Karma edes opetellut ampumaan oikealla aseella?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

URSA kirjoitti:(Taitaa muuten tuo "hieronta" olla yritys väistellä Fobbaa.)
Hieronta on ollut näissä piireissä terminä käytössä jo varmaan vuodesta 2009 ainakin, Kauhajoen jälkeen. Eli 7 vuotta vanha termi kuitenkin kyseessä, ei mitään uutta. Veikkaan että tämä henkilökin on sen Minfolta itselleen käyttöönsä napannut, sikälimikäli sitä itse edes on käyttänyt (ainakin itse ymmärsin että Ylilauden jutussa asiasta kerrottiin lähinnä ylilautalaisin sanoin). Ainakin 2009 marraskuussa olen siitä Minfolle kirjoittanut jonkin koulu-uhkauksen yhteydessä: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 10#p281572

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin