Karma Hietalan koulusurmasuunnittelu vuonna 2016

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8149
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Hieno homma että moinen tapaus saatiin ajoissa vangittua ennen kuin ehti alkaa tapahtumaan. Luulee rakastavansa Auvista vaikka todellisuudessa rakastaa vain Auvisen viimeistä tekoa.

Niin kuin mainittua, niin valitettavasti vain jäävuoren huippuhan tällainen on. Isoin osa vastaavista vain onneksi tulee viranomaisten tietoon jo huomattavasti aiemmassa vaiheessa, mutta huolestuttavan paljonhan noita suunnittelijatapauksia tuntuu kuitenkin olevan. Pelkohan se on siinä että tuskin kaikkia tullaan pystymään edes ajoissa löytämään ja estämään.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Mimmi on herättänyt epäilyksiä kanssaan tekemisiin joutuneissa jo hyvän aikaa. Yksi noista touhottaa mediassa että hän se jo keksi kauan sitten mikä tämä lissu on naisiaan mutta sitä ei mukamas otettu silloin huomioon eikä poliisikaan tajunnut mitään. :mrgreen:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 66516.html
22.9.1016

Suomalaisen verkkoyhteisön entinen ylläpitäjä kertoi joukkosurman valmistelusta epäillyn naisen nettikirjoittelusta nettipoliisille jo marraskuussa 2014. Mies sanoo yrittäneensä ensin hillitä naisen kirjoittelua itse ja poistaneensa kerran naisen yhteisöstä.

– Hän vaikutti siltä kuin hän olisi suorastaan rakastunut Pekka-Eric Auviseen. Hän perusti Pekka-Eric Auvisen muistoyhteisön, jonka poistin. Kerroin hänelle miksi, koska mielestäni sivusto ihannoi koulusurmaa ja mielestäni se loukkasi uhreja, mies kertoo.

– Yritin puhua hänelle järkeä, mutta mikään ei mennyt perille. Koulusurman ihannointi jatkui ja mukana oli itsetuhoisuutta. Siksi ilmoitin asiasta poliisille. Kerroin, että sivustolla on ihminen, joka julkisesti ihailee Auvista ja profiili on synkkä ja ankea. Mainitsin myös poliisille, että he varmaan haluavat ehkäistä seuraavan kouluammunnan ja kerroin vielä, että tämä tyyppi voi sellaisen vetäistä, mies kertoo.

Hän tapasi naisen yhdessä yhteisön tapaamisessa.

– Tapaamisessa nainen yhtäkkiä hyppäsi Urho Kekkosen muistolähteeseen uimaan. Täysin yhtäkkiä. Hänen käyttäytymisensä oli outoa. Internetkeskusteluissa hän saattoi olla ensin iloinen ja sitten viisi minuuttia myöhemmin helvetin vihainen. Mielialat vaihtelivat tiuhaan. Hänen itsestään ottamat kuvat olivat ankeita ja kuvien linkitys ja tekstit viittasivat hyvin usein Auviseen. Minulle tuli sellainen fiilis, että hänestä on pakko kertoa poliisille.

Miehen mukaan poliisi vastasi, kiitos infosta, välitän eteenpäin.

Sen jälkeen mies ei enää poliisista omien sanojensa mukaan kuullut.

– Se olikin minusta aika outoa ja vielä oudompaa, kun ajattelee, että nainen on nyt vangittuna epäiltynä jo valmistelusta. Kun kuulin asiasta, arvasin heti, kenestä on kyse, mies sanoo.

Nainen otettiin kiinni viime viikon torstaina ja vangittiin sunnuntaina epäiltynä kouluun kohdistuneesta joukkosurman valmistelusta.
Taitaa olla niin että poliisi on ottanut "infon" täysin vakavasti vaikka ei arvon palstanpitäjälle ole toimistaan raportoinutkaan. Eikä siinä mitään outoa ole.

"Urho Kekkosen muistolähteellä" tämä entinen tarkoittaa varmaankin Urho Kekkosen muistomerkkiä, joka ei mikään lähde ole, vaan keinotekoisen altaan sisältävä taideteos. Sen nimi on kyllä Lähde.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Tässä pientä kuvakaappausta, mitä facessa joku jakoi. Peitin kuvat ja nimet varmuuden vuoksi.
Liitteet
garm kopio.jpg
garm kopio.jpg (102.25 KiB) Katsottu 5502 kertaa
soivapeli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Pe Marras 28, 2014 5:31 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja soivapeli »

Toinen keskustelupätkä vielä.
Liitteet
garm2 kopio.jpg
garm2 kopio.jpg (91.14 KiB) Katsottu 5449 kertaa
Plan B
Nikke Knakkertton
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Maalis 10, 2015 10:34 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Plan B »

On se kummallista kun aina, olkoon julkkis tai muu huomionkipeä, epäonnen tms. vastoinkäymisen kohdalla vedetään tuo koulukiusattuna oleminen -kortti esiin. Sillä selitetään kaikki mielensäpahoitukset. En usko ollenkaan noita kiusaamisjuttuja, nyt vaan tuntuu olevan vallalla trendi, että siihen pitää vedota joka käänteessä.

Jossain aiemmin oli vihjailuja, että mimmi itse olisi ollut kiusaaja ja en ihmettelisi yhtään. Mutta tiukan paikan tullen asiat ulkoistetaan ja kortit käännetään nurin.

Onneksi poliisi pysäytti toiminnan etenemisen.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Nykyään koulukiusattuna oleminen on kovin muodikasta ja ihan normaalin kouluarjen eläneetkin tuppaavat tekemään numeroa asiasta. Oli siihen katetta tahi ei. Useimmilla kuitenkin on kouluajoista myös ankeita muistoja ja ne on helppo julistaa koulukiusaamiseksi.

Tämä tekijätyttönen vaikuttaa siltä, jolla ei tainnut olla kummoistakaan katetta kiusaamistarinalleen. Mutta jo tuo, että hän on kokenut jo silloin olleensa voimakkaasti erilainen kuin muut ikäisensä on voinut kasvattaa tunteen että on itse oikeassa ja muiden erilaisuus omaan itseen nähden on pelkkää kiusantekoa.

Heh, en voi olla ajattelematta mitä Pekka-Eric Auvinen olisi tällaisesta kiihkeästä ihailijasta ajatellut? Olisi mitä luultavimmin ollut kauhuissaan.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Koulukiusaukseen ei osata puuttua.
Pitäisi istua alas jokaisen oppilaan vuorollaan ja kertoa opelle kuka kiusaa.
Open tehtävä on poistaa tälläiset saatat luokasta pysyvästi.
Minuakin kiusattiin vuodesta toiseen ja sairastuin vakavasti.
Nyt olen yhteiskunnan loinen enkä yhtään iloinen siitä.
Koulusurmia suunnittelin paljon ennen Auvisia yms..
Kiusaaminen tuhoaa täysin itsetunnon.
Avatar
Raatotanssi
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 9:06 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Raatotanssi »

Plan B kirjoitti:On se kummallista kun aina, olkoon julkkis tai muu huomionkipeä, epäonnen tms. vastoinkäymisen kohdalla vedetään tuo koulukiusattuna oleminen -kortti esiin. Sillä selitetään kaikki mielensäpahoitukset. En usko ollenkaan noita kiusaamisjuttuja, nyt vaan tuntuu olevan vallalla trendi, että siihen pitää vedota joka käänteessä.
Minä taas en epäile yhtään, etteikö tämä kyseinen nainen olisi voinut olla kiusattu. Asia vain ei ole aina niin mustavalkoinen. Kuten joku jo jossain aikaisemmassa viestissä sanoi, ihmiset kokevat niin erilaiset asiat kiusaamiseksi ja joillekin pienikin vittuilu tai joukosta eristäminen voi olla iso asia. Varsinkin jos on jo valmiiksi mt-ongelmaa taustalla. Vaikka nälviminen olisikin näyttänyt ulospäin mitättömältä, niin ihmisen päässä siitä voi kasvaa järkyttävä mörkö. Joidenkin ihmisten itsetuntoon se vaikuttaa alentavasti, jotkut taas alkavat kehitellä näitä godlike-mielikuvia. Metsään mennään mielestäni silloin, kun kiusattuna olemisesta tai mt-ongelmista tai mistä tahansa tulee se ainoa asia, jolla selitetään koulusurmia tai mitä tahansa rikoksia. Tällaiset tapaukset ovat aina niin monien asioiden summa.

Mitä tuohon väitteeseen tulee, että KH olisi itse voinut olla kiusaaja, niin ihan todennäköistähän sekin on. Ei lie kovin harvinaista, että kiusattu myös tilaisuuden tullen kiusaa muita, sillä niin hassusti ihmismieli toimii.
Gunslinger, black duster, delusions of a western
He wears his hat on backwards; sets fire to his locker
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja CSI »

Ei olisi tainnut tätä henkilöä auttaa mitenkään vaikka Suomen kouluista olisi onnistuttu kitkemään kaikki kiusaaminen pois.

Hänen ongelmansa ovat aivan muualla.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
sc90
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2015 1:28 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja sc90 »

CSI kirjoitti:Ei olisi tainnut tätä henkilöä auttaa mitenkään vaikka Suomen kouluista olisi onnistuttu kitkemään kaikki kiusaaminen pois.

Hänen ongelmansa ovat aivan muualla.
Kyllä nyt vähättelet koulukiusaamista, se ei ole niin pieni asia kuin ehkä kuvittelet. Se että sinä haukuit joka päivä 6 vuoden sitä luokan perällä istuvaa, ujoa oppilasta homoksi ja vaikka miksi, ei ole mikään pikku juttu hänelle. Otetaan tähän vielä että myös ne sinun 5 kaveria teki ihan samaa asiaa. Kun lapsi on kehittyvässä iässä siinä 12-16 vuotiaana, niin kyllä tuollainen henkinen väkivalta tuhoaa ihmisen ajatusmaailman ihan täysin, vaikka hän ei sitä ulospäin näytä. Aika harvan, ei-kiusatun ihmisen kiinnostuksen kohteet on koulusurmissa ja niiden tekijöissä sekä kaikessa kuolemaan liittyvässä kuten tässäkin tapauksessa.

Jotenkin ärsyttää tämä ihmisten tuomitseminen, joka paikassa toivotaan loppuelämää pakkohoidossa tai jopa kuolemaa. Sellaiset ihmiset minä haluan pakkohoitoon, noista kirjoituksista tulee mieleen juurikin koulukiusaaminen.

Uutisointikin voisi joskus olla objektiivisempaa ettei aina syyllistetä ihan helvetisti ja käännetä ihmisiä täysin näitä epäiltyjä vastaan, en usko että se auttaa yhtään vaan pahentaa tilannetta. Nytkin on tekstejä miten "karmaisevaa" materiaalia on löytynyt, ja mitä sitten? vielä karmaisevampaa on ihmisten reaktiot näihin.
tena lady
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 28, 2015 6:22 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja tena lady »

sc90 kirjoitti:Kyllä nyt vähättelet koulukiusaamista, se ei ole niin pieni asia kuin ehkä kuvittelet. Se että sinä haukuit joka päivä 6 vuoden sitä luokan perällä istuvaa, ujoa oppilasta homoksi ja vaikka miksi, ei ole mikään pikku juttu hänelle. Otetaan tähän vielä että myös ne sinun 5 kaveria teki ihan samaa asiaa. Kun lapsi on kehittyvässä iässä siinä 12-16 vuotiaana, niin kyllä tuollainen henkinen väkivalta tuhoaa ihmisen ajatusmaailman ihan täysin, vaikka hän ei sitä ulospäin näytä. Aika harvan, ei-kiusatun ihmisen kiinnostuksen kohteet on koulusurmissa ja niiden tekijöissä sekä kaikessa kuolemaan liittyvässä kuten tässäkin tapauksessa.

Jotenkin ärsyttää tämä ihmisten tuomitseminen, joka paikassa toivotaan loppuelämää pakkohoidossa tai jopa kuolemaa. Sellaiset ihmiset minä haluan pakkohoitoon, noista kirjoituksista tulee mieleen juurikin koulukiusaaminen.

Uutisointikin voisi joskus olla objektiivisempaa ettei aina syyllistetä ihan helvetisti ja käännetä ihmisiä täysin näitä epäiltyjä vastaan, en usko että se auttaa yhtään vaan pahentaa tilannetta. Nytkin on tekstejä miten "karmaisevaa" materiaalia on löytynyt, ja mitä sitten? vielä karmaisevampaa on ihmisten reaktiot näihin.
Aamen ja hyvin puhuttu. Mun koulukiusaamiskokemuksesta (kesti 9 vuotta) rupeaa olemaan jo aika kauan aikaa, mut vieläkin vetäisin kiusaajia turpaan jos kadulla tulis vastaan. Onneks asun eri kaupungissa nykyisin...
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja Muppe »

tötterö kirjoitti:Koulukiusaukseen ei osata puuttua.
Pitäisi istua alas jokaisen oppilaan vuorollaan ja kertoa opelle kuka kiusaa.
Open tehtävä on poistaa tälläiset saatat luokasta pysyvästi.
Minuakin kiusattiin vuodesta toiseen ja sairastuin vakavasti.
Nyt olen yhteiskunnan loinen enkä yhtään iloinen siitä.
Koulusurmia suunnittelin paljon ennen Auvisia yms..
Kiusaaminen tuhoaa täysin itsetunnon.
Kyllä on vajaa kuin tuollasta ajattelee,itse olin rankasti kiustattu,hakattiin ja ryöstettiin tupakat ja rahat 7-8 luokilla,jatkuvasti,joka päivä sai pelätä,mutta en koskaan ajatellut mitään kouluampumista,myöhemmin löin moran yhden kiusaajan reiteen kahvaa myöten.
Mä halusi kostaa kiusaajille,ei ikinä käyny miellessäkään kostaa viattomille,hulluhan semmoen on joka niin ajattelee ja se pitäsi lopettaa hyvissä ajoin.
Loppu muuten kiusaamiset seinään ja sain paljon kavereita,nämä kiusaajat vielä vajaan 30 vuoden jälkeenki vaihtavat kadulla puolta,yhdeltä kerran aikuisena baarissa kysyin,että haluatko puukosta päähän vain rintaan(se oli vitsi,en kanna puukkoa mukana,seku heitin ku oli niin pelokkaan olonen,näin itseni samassa tilanteessa koulussa pelkäämässä kun nämä sankarit tuli luokaan eikä opettaja ollut paikalla,halusin,että se kokee sen pelon mitä mä koin 2 vuotta jatkuvasti,mä pelkäsin aina että mua lyödään ku ope ei ollu paikalla,nyt tämä kaveri oli siinä tilassa missä piti mua vuosia ja sitä pelotti...harmi että on kadonneet jonneki...),niin anto satasen että sai lähteä kotiin ja saa jonku verran etumatkaa :D
Samaa opetin linnassa heikommille,että jos vittuilaan ja rääkätään syyttä niin lyö puukko koipeen varotukseksi ja sano että seuraava tulee rintaan.
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
sc90
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2015 1:28 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja sc90 »

Muppe kirjoitti: Kyllä on vajaa kuin tuollasta ajattelee,itse olin rankasti kiustattu,hakattiin ja ryöstettiin tupakat ja rahat 7-8 luokilla,jatkuvasti,joka päivä sai pelätä,mutta en koskaan ajatellut mitään kouluampumista,myöhemmin löin moran yhden kiusaajan reiteen kahvaa myöten.
Mä halusi kostaa kiusaajille,ei ikinä käyny miellessäkään kostaa viattomille,hulluhan semmoen on joka niin ajattelee ja se pitäsi lopettaa hyvissä ajoin.
Loppu muuten kiusaamiset seinään ja sain paljon kavereita,nämä kiusaajat vielä vajaan 30 vuoden jälkeenki vaihtavat kadulla puolta,yhdeltä kerran aikuisena baarissa kysyin,että haluatko puukosta päähän vain rintaan(se oli vitsi,en kanna puukkoa mukana,seku heitin ku oli niin pelokkaan olonen,näin itseni samassa tilanteessa koulussa pelkäämässä kun nämä sankarit tuli luokaan eikä opettaja ollut paikalla,halusin,että se kokee sen pelon mitä mä koin 2 vuotta jatkuvasti,mä pelkäsin aina että mua lyödään ku ope ei ollu paikalla,nyt tämä kaveri oli siinä tilassa missä piti mua vuosia ja sitä pelotti...harmi että on kadonneet jonneki...),niin anto satasen että sai lähteä kotiin ja saa jonku verran etumatkaa :D
Samaa opetin linnassa heikommille,että jos vittuilaan ja rääkätään syyttä niin lyö puukko koipeen varotukseksi ja sano että seuraava tulee rintaan.
Johtunee siitä että silloin ei pahemmin missään tapahtunut koulusurmia, nyt kun nuorisolla on mallina muiden suorittamia koulusurmia, netti ja kiusaaminen saattaa olla paljon rankempaa kuin ennen. Ennen kuin edellämainittuun puutut niin totta se on, nykyään jos vedät turpaan kiusaajaa niin saat kahta pahemmin turpaan ja siitä seuraa ties minkälaisia ongelmia. Sinusta tehdään siinä tapauksessa syntipukki ihan kaikkeen ja luultavasti joudut vaihtamaan koulua koska sinut erotetaan kyseisestä koulusta. Nykyään kiusaamiselta suljetaan silmät ihan täysin, opettajiakin kiusataan ja jotkut heistä ei edes uskalla puuttua muiden kiusaamiseen.

Aika hyvä esimerkki on se YLE folkin hiljattain lataama lyhyt dokkari jossa koulukiusattu oppilas puukotti yhtä kiusaajaansa, ja puukottajasta leimattiin se paha joka "yllättäen" puukottaa jotain. Ei tarvitse olla hirveä MacGyver arvatakseen että kiusaaja sai kaiken lohdun ja huolenpidon, kun kiusattua pidetään mielisairaana ja hulluna.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Mitä joku tulee inisee että miksi koko yhteisölle pitää kostaa?
Juuri siksi että ovat niin kädettömiä puuttumaan selvästi nähtävää tilanteeseen.
Joukolla nuo kiusaajat pitäisi aikuisten oikeasti niittää.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Nuori nainen vangittu koulusurman valmistelusta

Viesti Kirjoittaja poikani »

Mulla on mielikuva, että olin tämän sekopään kotona 2015, kun hän oli jonkin hetken poissa Pihliksestä. Voisiko joku kertoa vaikka YV:nä tarkemman osoitteen? Ostarin tuntumassa? Muun muassa erikoinen nimi jäi mieleen.
????? ?? ??????.
Vastaa Viestiin