Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
samoilija
Neuvoja-Jack
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2016 11:06 am

Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Viesti Kirjoittaja samoilija »

Hurjaa menoa Tori.fissä – vasta 26-vuotiaan tutkintavankeus keskeytti jättipetoksen
26-vuotiaan vantaalaismiehen epäillään syyllistyneen useisiin kymmeniin petoksiin myymällä Tori.fi- markkinapaikalla olematonta omaisuutta. Epäillyn ja hänen veljensä vuosia jatkuneen ”petostelun” aiheuttama vahinko on kokonaisuudessaan satoja tuhansia euroja, poliisi tiedottaa.

Miehet esittivät myyvänsä muun muassa älypuhelimia, tabletteja ja kannettavia tietokoneita.

"Yksittäiset petoksen kohteeksi joutuneet ostajat maksoivat tavaroita näkemättä miehen ilmoittamalle pankkitilille olemattomista tuotteista yhteensä yli 10 000 euroa", poliisi toteaa tiedotteessaan.

Mies on tuomittu viimeisen kolmen vuoden aikana neljään ehdolliseen ja yhteen ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Poliisin mukaan mies on ollut tuomioista huolimatta vapaalla jalalla ja ”jatkanut rikollista toimintaa käytännössä keskeytyksettä”.

"Vasta 2017 tammikuussa toimeenpantu tutkintavankeus ja miehen pankkitilien sulkeminen keskeytti petosten tekemisen", poliisi kertoo.

Poliisi haluaa muistuttaa eri markkinapaikoilla kauppoja tekeviä ihmisiä, ettei kukaan maksaisi kauppahintaa tavaraa näkemättä, vaan pyrkisi tekemään kaupat livenä.

"Mikäli henkilökohtainen tapaaminen ei onnistu, niin suositeltava kauppatapa olisi se, että myyjä lähettää kauppatavaran postiennakolla ja niin sanotulla tarkastusoikeudella. Tällöin ostaja voi ennen tavaran maksamista varmistaa, että myyjä todella on lähettänyt sovitun tuotteen."

"Omaa taloudellisen tappion vaaraa ja määrää voi vähentää tarjoutumalla itse maksamaan postiennakkokulut ennakkomaksuna tai sopimalla kustannusten tasaamisesta myyjän kanssa", poliisi neuvoo.

Lähde: Uusi Suomi
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/hurjaa- ... 1449129246

Eikä minkäänlaista pelkoa kiinnijäämisestä, kukaan huijatuista ei tule saamaan penniäkään ja tekijä selviää jollain pikku-tuomiolla jatkaen piakkoin harrastustaan.
When the goings get weird, the weird turn pro
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Minullakin on ollut rikosilmoitus vetämässä viime syksystä lähtien, eikä siitä ole kuulunut mitään.. Saapa nähdä, että miten käy. Maksoin onneksi vain 25 euron PS4 -pelistä, mutta kyse onkin periaatteesta.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Jaahas. Poliisi oli minuun oma-aloitteisesti yhteydessä. Minun rikosilmoituksesta siellä ei ollut tietoa, koska sitä ei löytynyt enää mistään? Se oli siis hukkunut johonkin.

Onkohan kyse tästä samasta keissistä, koska minullekin kerrottiin rikoskumppanista?

Korvausvaade on nyt vetämässä, mutta mitään tuskin kuulemma kannattaa odottaa, koska tekijällä on jo ennestään ulosotossa niin paljon. Tekijän nimenkin sain tietää.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mä ostin 3 vuotta sitten ihan nettikaupasta (suomalaisesta) television jonka maksoin tililtä. No, telkkua ei koskaan näkynyt eikä kaupan pojat vastanneet yhteydenottoihin. Tein rikosilmoituksen joka sitten käsiteltiin ja jätkät määrättiin maksamaan mulle ja 2 muulle ilmoituksen tehneelle rahat takaisin. Mutta. Kun ne on työttömiä paskiaisia niin velkoja ilmoittaa säännöllisesti (pitää puolen vuoden välein uusia se ulosottohakemus itse), että "vastaajilta ei löytynyt ulosmitattavaa omaisuutta." Kelan ja sossun tukia kun ei katsota ulosmitattavaksi omaisuudeksi. Rikos kai vanhenee 5 vuodessa (?) joten jannujen ei kannata missään töissä naamaansa näyttääkään.

Olen mä ihmetellyt tätä touhua, veronmaksajien rahoista tuollaisten kusipäiden eläminen maksetaan ja toisilta pöllittyjä rahoja ei koskaan tarvitse palauttaa kun ei vaan mene töihin. :roll: :evil: . Jos olisin vähän veemäisempi ihminen palkkaisin jonkun hakemaan ne rahat noilta luusereilta väkisin.
lepajoki
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 10:56 am

Re: Petoksia tori.fissä yli 10 000 eurolla

Viesti Kirjoittaja lepajoki »

Varmaan suurinosa ihan ok myyjistä, mutta esim. tori tosi helppo petoksien tekijöille. Ja aivan saatanasti saat myydä ei mitään, ennen kuin puututaan. Itse pistin joskus aikoinaan ilmoituksen ostopalstalle joposta likalle. Ilmoituksia tuli jatkuvasti sähköpostiin, että saat tuolla hinnalla, jos et tarvi lukkoa. :). Katsoin lopuksi huutonetistä omastamielestä luotettavimman Kittilästä. No puolenvuodenpäästä soitti Oulun kyttä, ja kyseli pyörästä. Tottakai sanoin väärän rungonnumeron. Muutenhan olis jääny itelle 200 euron tappio.
Vastaa Viestiin