Koirasusia jouduttu lopettamaan

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:En tiedä nimiä, mutta tiedän missä ominaisuudessa on siellä olleet.

Huomaan, että tapaus on koskettanut sua syvästi, siis se että kaikki ei usko virallisia tiedotteita. Oliko sun tuttuja paikalla?
Voit ottaa foliohatun päästäsi, en tunne tästä tapauksesta ketään. Sen sijaan olen kyllä ollut vuosia koiraharrastusmaailmassa, joten tiedän, että asiat saavat helposti värikynää ja osaan porukasta uppoaa kaikenlainen fake news kuin puukko mummoon.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Eiköhän nuo kaikki asiat tule oikeudenkäynissä esiin, vaikka siellä onkin kasvattaja syytettynä.

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki asiat tule oikeudenkäynissä esiin, vaikka siellä onkin kasvattaja syytettynä.
Kyllä varmasti.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Koirasusiryhmästä:

"Yli 30 koirasutta tapettiin poliisin toimesta kasvattajan tilalla
Etelä-Suomessa 28.1.2019 – vieläpä konepistoolilla. Useat kokeneet
koirasuden omistajat olivat tarjonneet apuaan eläinten
uudelleenkotiuttamisessa, ja monelle eläimelle oli jo löytynyt uusi
koti. Poliisi perusteli verilöylyä lausumalla, että koirasudet ovat
arvaamattomia ja mahdollisesti jopa vaarallisia. Läänineläinlääkäri
Jessica Löfgren-Eriksson kommentoi asiaa Hämeen Sanomille seuraavasti:
”Emme käsittele näitä eläimiä. Heitämme niille ruuan aidan yli. Ne ovat
suuria ja vahvoja – eivät mitään sohvakoiria.”

Minä, Areksen omistaja, olen yksi heistä, joka tarjosi apua uusien
kotien etsimisessä. Yli 30 vuoden koira-, susi- ja koirasusikokemukseni
perusteella ovat poliisin ja eläinlääkärin lausunnot epätosia;
tarkoituksellisia valheita, joiden tarkoitus on tehdä heidän
mokauksestaan ja taitamattomuudestaan hyväkysyttävää."

Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Joo, tota samaa ne teki mun kaverin kaukkarimixille, heittivät vaan ruokaa häkkiin ku pelkäs sitä niin paljon ja sitten päättivät että se pitää lopettaa ku se on niin vaarallinen. Tämä tapahtui siis Helsingin Viikissä.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!

RoteAF
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 4:52 pm

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja RoteAF »

Pizzaman kirjoitti:Koirasusiryhmästä:

"Yli 30 koirasutta tapettiin poliisin toimesta kasvattajan tilalla
Etelä-Suomessa 28.1.2019 – vieläpä konepistoolilla. Useat kokeneet
koirasuden omistajat olivat tarjonneet apuaan eläinten
uudelleenkotiuttamisessa, ja monelle eläimelle oli jo löytynyt uusi
koti.
Lauran avokki levitteli nää eläimenkuvatukset pitkin lähipitäjää.
Kuulan tarttis sekin, kuten nämä sekasikiöt.

Lauran valokuvaa kun katsoo, niin huomaa kyseessä olevan erittäin kylmä ihminen.
Ehkä jopa psykopaatti.
Narsisti vähintään.

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:Koirasusiryhmästä:

"Yli 30 koirasutta tapettiin poliisin toimesta kasvattajan tilalla
Etelä-Suomessa 28.1.2019 – vieläpä konepistoolilla. Useat kokeneet
koirasuden omistajat olivat tarjonneet apuaan eläinten
uudelleenkotiuttamisessa, ja monelle eläimelle oli jo löytynyt uusi
koti. Poliisi perusteli verilöylyä lausumalla, että koirasudet ovat
arvaamattomia ja mahdollisesti jopa vaarallisia. Läänineläinlääkäri
Jessica Löfgren-Eriksson kommentoi asiaa Hämeen Sanomille seuraavasti:
”Emme käsittele näitä eläimiä. Heitämme niille ruuan aidan yli. Ne ovat
suuria ja vahvoja – eivät mitään sohvakoiria.”

Minä, Areksen omistaja, olen yksi heistä, joka tarjosi apua uusien
kotien etsimisessä. Yli 30 vuoden koira-, susi- ja koirasusikokemukseni
perusteella ovat poliisin ja eläinlääkärin lausunnot epätosia;
tarkoituksellisia valheita, joiden tarkoitus on tehdä heidän
mokauksestaan ja taitamattomuudestaan hyväkysyttävää."
En kyllä valitettavasti saanut tuon jutun kirjoittajalta mitään vastausta, kun kysyin linkkiä Hämeen Sanomien uutiseen, koska en itse moista eläinlääkärin kommenttia löytänyt. Sen sijaan kysymykseni poistettiin :D Hyvä, että alan harrastajat jakavat vain oikeaa tietoa ja ovat asiallisia, kun viranomaisilta se ei onnistu :mrgreen:
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Raimond
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Elo 07, 2012 5:20 pm

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Raimond »

Jaa poliisi konepistoolilla lopetellut koirasudet :roll: Varmaan eläimet ensin komennettu vielä riviin ja sen jälkeen ammuttu sarjatulella niskaan....

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Raimond kirjoitti:Jaa poliisi konepistoolilla lopetellut koirasudet :roll: Varmaan eläimet ensin komennettu vielä riviin ja sen jälkeen ammuttu sarjatulella niskaan....
Ampuihan Marko Kilpikin moottoritiellä seikkailleen koiran. Muistaakseni koira huusi vielä useamman laukauksen jälkeen...

Tässä adressi koskien ampumista koirasusikennelissä

https://www.adressit.com/veriloyly_koir ... ittava?a=2

LaveallaTiellä
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: To Tammi 17, 2019 12:21 pm

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja LaveallaTiellä »

Hyvä että ampuivat pois. Koira on koira syystäkin ja sus on sus.

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:
Raimond kirjoitti:Jaa poliisi konepistoolilla lopetellut koirasudet :roll: Varmaan eläimet ensin komennettu vielä riviin ja sen jälkeen ammuttu sarjatulella niskaan....
Ampuihan Marko Kilpikin moottoritiellä seikkailleen koiran. Muistaakseni koira huusi vielä useamman laukauksen jälkeen...

Tässä adressi koskien ampumista koirasusikennelissä

https://www.adressit.com/veriloyly_koir ... ittava?a=2
"Kilpi sanoo, että koiran omistaja oli antanut luvan koiran lopettamiseen, sillä koira oli villiintynyt eikä antautunut kiinni." (https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807182201082922) Linkin takana asiallinen haastattelu ampujalta itseltään: suoraselkäistä toimintaa kommentoida asiaa omalla nimellä ja naamalla. Toista se näyttää olevan suoraselkäisyyden ja rehellisyyden kanssa koirasusi-ihmisillä :D

Jännä kyllä, miksi koirasusiporukalla on niin suuri tarve saada tapahtunut viranomaisten syyksi. Tämän eläinrääkkääjä-Lauran kennelin Fb-sivu on lähes koskematon, siellä on vain pari negatiivista kommenttia, mutta nekään ei luultavasti ole tulleet "omilta". Onko siellä ehkä kimpassa käytetty pennuttamiseen niitä saunaan teljettyjä, kituvia susia ja siksi koitetaan johtaa tapausta seuraavia harhaan? Oliko tämä eläinsuojelurikos kuitenkin porukalla tehty?

Adressiin kaipailisin viranomaisten nimeämisen lisäksi myös koirasusipuolen ihmisten nimeämistä. Ei anna kovin vakuuttavaa kuvaa nyt kyllä tästä vouhotusadressista, että toinen puoli on sen takana anonyymisti. "Löfgren-Eriksson on Hämeen Sanomille kertonut viranomaisten pelänneen suurikokoisia koiria.": tätä ei kyllä edelleenkään löydy mistään.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:En kyllä valitettavasti saanut tuon jutun kirjoittajalta mitään vastausta, kun kysyin linkkiä Hämeen Sanomien uutiseen, koska en itse moista eläinlääkärin kommenttia löytänyt. Sen sijaan kysymykseni poistettiin :D Hyvä, että alan harrastajat jakavat vain oikeaa tietoa ja ovat asiallisia, kun viranomaisilta se ei onnistu :mrgreen:
Sulla ei taida olla lehden tunnuksia? 25.1. julkaistusta jutusta "Risteyttäminen jolkotellut sudenkuoppaan" tuo löytyy. Varmaan kirjoittajalla on ollut joku muu syy poistaa kommenttisi?

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:
mobiililaiteukkeli kirjoitti:En kyllä valitettavasti saanut tuon jutun kirjoittajalta mitään vastausta, kun kysyin linkkiä Hämeen Sanomien uutiseen, koska en itse moista eläinlääkärin kommenttia löytänyt. Sen sijaan kysymykseni poistettiin :D Hyvä, että alan harrastajat jakavat vain oikeaa tietoa ja ovat asiallisia, kun viranomaisilta se ei onnistu :mrgreen:
Sulla ei taida olla lehden tunnuksia? 25.1. julkaistusta jutusta "Risteyttäminen jolkotellut sudenkuoppaan" tuo löytyy. Varmaan kirjoittajalla on ollut joku muu syy poistaa kommenttisi?
Jos sinulla on tunnukset, laita juttu ihmeessä tänne kokonaisuudessaan: kuvakaappaus olisi kaikista paras. Kysymykseni oli täysin asiallinen, mutta kirjoittaja ilmeisesti katsoi, että sotken lokakampanjaansa, kun haluaisin nähdä todisteita väitteille. Omituinen reaktio ihmiseltä, joka puhuu totta? Adressiin oli joku tuohtunut kirjoittanut, kuinka saunasudet olisi pitänyt Korkeasaaren kautta vapauttaa luontoon :lol: Muitakin kommentteja lukiessa ymmärrän ihan täysin, miksi poliisi päätti päästää eläimet taivaaseen eikä "koirasusiammattilaisten" käsiin. Ongelmia kuuluu olleen jo niistä, jotka oli tilalta viety ennen lopettamista.

Eläinten oikeudet on minulle itsellenikin tärkeitä, teen ihan jokapäiväisessä elämässä valintoja juuri siitä näkökulmasta, mutta tuommoinen kaikenlainen hysteerinen, huhuihin pohjautuva somemöykkä kääntyy kyllä tarkoitustaan vastaan. Tämä ei nyt koske ainostaan näitä koirasusia, vaan monia muitakin "ilmiöitä", jotka on aikakautemme tuotoksia.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

Ei mulla ole sinne tunnuksia. Kaveri luki jutun mulle puhelimessa.
Voithan toki soittaa toimitukseen ja sanoa epäileväsi ko. jutun olemassa oloa. Ehkä he lähettää sen sulle sähköisesti.

Muistutan lukijoita adressista, koska tainnut peittyä tämän hälyn alle:


https://www.adressit.com/veriloyly_koir ... ittava?a=2

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Koirasusia jouduttu lopettamaan

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Pizzaman kirjoitti:Ei mulla ole sinne tunnuksia. Kaveri luki jutun mulle puhelimessa.
Voithan toki soittaa toimitukseen ja sanoa epäileväsi ko. jutun olemassa oloa. Ehkä he lähettää sen sulle sähköisesti.

Muistutan lukijoita adressista, koska tainnut peittyä tämän hälyn alle:


https://www.adressit.com/veriloyly_koir ... ittava?a=2
Kyllä todistustaakka on mielestäni tässä nyt kaverinsa eläinrääkkäysjuttua syystä taikka toisesta peittelevillä lokakampanjoijilla, ei lehden toimituksella :lol:
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Vastaa Viestiin