Kahta poliisia ammuttiin Porvoossa 25.8.2019

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

Olisiko tämä "tempaus" ollut jonkinlainen koe? Loppukoe? jossa testataan miesten taisteluvoimaa todellista vihollista vastaan? Houkutellaan poliisi paikalle , aloitetaan tulitaistelu ammutaan ja paetaan.. Jossain seuraa "tutkinnon vastaanottaja" silmä kovana poikain suoriutumista?

Seuraava, vaativampi koe saattaa olla hyökkäys puolustusvoimien alueelle :?: :?: :idea:
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja CSI »

Lisää faktaa. Kyllä nämä olivat tosiaan niin uunoja, että pitivät kännykkänsä. Heitä kyettiin seuraamaan tolppatiedoille Tampereelle ja kiinniottoon.

Olisivat kyllä jääneet kiinni muutenkin, koska pakoauto oli toisen uunon nimissä.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja CSI »

Hippie Supremacist kirjoitti: Faktaa ei ole minullakaan tarjota, mutta Ylilaudalla eräs nyymi oli kirjoittanut näin tänään klo 14:54.. Käsittääkseni tuohon aikaan nuo tekijöiden koko nimet eivät olleet ihan "yleisesti" jaossa ympäri internettiä. Voi siis olla mahdollista, että tämä Ylilaudalle kirjoittanut henkilö tunsi/tuntee tämän kaksikon ihan oikeasti. No, ainakin nimet osuivat ja tuo Gipsy tatuointikin selittyy jos tämä on totta;
Ylilaudan anonyymi kirjoitti:Peitenimet Suomessa joku Riku (richard) ja Reiska(raymond) jotta sais töitä paremmin.
Anthony ja Nicholas sitten oikeet nimet :)) Numerotki vaihettu näitte jätkien kanssa :D
Äiti niillä on mustalainen ja iskä venäläinen mutta asuivat Ruotsissa jonka takia ruotsalainen rekkari autossa.
Laudan nyymi on kyllä vaan ollut nopee - hakenut pari perusfaktaa ja lisännyt tuubaa loput.

Oikeasti isä on suomalainen, suomenruotsalainen, syntyjään Porvoosta, jossa pojilla oli myös mummola.

Äiti on mannesukua nimeltä Asp, mutta ei manneile eikä välitä manneperinteistä eikä yhteydenpidoista.

Poikien oikeat nimet on kyllä Richard ja Raymond (Ray) - ja niillä heitä kutsutaan myös. Ovat voineet toki Rikua ja Reiskaa tarjota finskille nimiksi, sitä en ala väittämään kun en tiedä. Anthony ja Nicholas ovat ns. 2. ristimänimet eivätkä tiettävästi käytössä elleivät sitten ole uunottaneet porukkaa käyttämällä noita kakkosristimänimiään.

Richard käyttää rojua ja ylpeilee mannegeeneillään. Gypsy-touhu sopii kyllä häneen.
Viimeksi muokannut CSI, Ti Elo 27, 2019 12:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
eiole
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:39 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja eiole »

CSI kirjoitti:Lisää faktaa. Kyllä nämä olivat tosiaan niin uunoja, että pitivät kännykkänsä. Heitä kyettiin seuraamaan tolppatiedoille Tampereelle ja kiinniottoon.

Olisivat kyllä jääneet kiinni muutenkin, koska pakoauto oli toisen uunon nimissä.
Kyllähän nämä kaksi veijaria kilpailevat vahvasti maailman typerimmät rikolliset sarjassa.

Pitäisi se tyhmimmänkin rosvon tajuta nykyään jättää matkapuhelin pois keikalta tai pitää se ainakin kiinni. Poliisihan voi seurata vähintään tukiaseman tarkkuudella missä puhelin liikkuu tai on aiemmin liikkunut jos se on päällä.

Toinen iso moka on majoittua pienessä kaupungissa kilometrin päässä siitä missä lähtee keikalle ammuskelemaan poliiseja.

Kolmas iso moka on siinä että pakoauto on omissa nimissä ja ulkomaan kilvissä.

Ilman noita hölmöjä virheitä voisivat olla vieläkin vapaana.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja CSI »

https://www.facebook.com/paul.murphy.1213

https://www.facebook.com/paul.granholm.7

https://www.facebook.com/diana.aspgranholm

Tuolta voi sherlokoida josko löytyis kuvia tms. Aika vähän pojista mitään.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
ANDYROM
Hetty Wainthropp
Viestit: 457
Liittynyt: La Elo 15, 2009 10:02 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja ANDYROM »

Olisko ullatus, jos olisi islamin uskoon lupsahtaneet, eihän se atta ja kumppanitkaan niin fiksuja olleet. Tästä voivat pojat saada kunniaa, olisiko ihan terrorismia siis tyhmimmillään, sellaisia tekojahan on, mm australian kahjopää. Eihan sitä allua tarvitse aina huutaa. jostakin nämä sen energiansa ovat saaneet näin hulluun menettelyyn. Eiköhän mämäkin yhteydet joudu kuulustelussa syyniin.
Ei tuo toinen niin suomalseltakaan vaikuta, voisi olla l-itäsyntyinen. Spekulaatiota, faktojahan ei varmaan kerota pitkään aikaan.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja CSI »

Islam lienee kaukana noista pojista. Ainakin isän someprofiilissa on F*ck Islam tyylistä aineistoa.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
palokirves
Axel Foley
Viestit: 2033
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja palokirves »

Paul Murphystä on lehtijuttu viime vuodelta. Itse artikkeli on maksumuurin takana. Remun frendejä, joten luultavasti ainakin entinen piripää.

"Entisestä raggarista kirjailijaksi – porvoolaislähtöinen Paul Murphy tekee eikä meinaa"
https://www.uusimaa.fi/artikkeli/713373 ... tekee-eika


Paul Murphyn kotisivut

"Hei kaikille

Tervetuloa sivuilleni, nimeni on Paul Murphy ja olen kirjailija. Olen syntynyt Helsingissä, mutta olen kasvanut lapsuuteni pienessä kaupungissa porvoossa, noin viidenkymmenen kilometrin päässä Helsingistä.

Muutin Tukholmaan Ruotsiin jo ollessani nuori. Monien vuosien jälkeen Tukholmassa aloitin elokuvakäsirjoitusten kirjoittamisen. Myöhemmin olen kuitenkin alkanut kirjoittaa monia erilaisia kirjoja. Romaaneja fiktiivisiä tarinoita, elämänkerta teoksia sekä yhden lastenkirjan. Olen löytänyt paljon hyvän olon tuntoa ja iloa kirjoittamisesta."

https://www.paulmurphy.se/fi/etusivu-3/
Even Steven kirjoitti: Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja CSI »

Seuraavan kirjan aihekin on jo tiedossa. Työnimi projektille on:

"Kuinka kasvatin kaksi v_un tyhmää gangsteria?"

"Mitt underbart liv som gangstafarsan"
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Teoriani piripäissään saadusta kuningasideasta lienee lähellä totuutta. Toki nuo kaksi ovat aivan saatanan tyhmiä, mikä ei ole yllätys, puolimanneja kun ovat. Mustalaisten keskimääräinen älykkyysosamäärä voi olla jopa somppuja alhaisempi.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
spin0
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 8:06 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja spin0 »

https://www.lexbase.se/personsok?Search ... 5&ajax=yw0

Perheen vanhempi poika, isä ja äiti löytyvät näemmä kaikki lexbase.se palvelusta. Tuon julkisen tiedon perusteella kaikilla siis on ollut jotain syytteitä tai tuomioita Ruotsissa. En tiedä tarkemmin mitä koska lisätiedot tarjolla vain palvelun jäsenille.

Aiemminhan suomalaisissa lehdissä puhuttiin vanhimman pojan veropetosjutusta, jossa oli useita epäiltyjä mutta vain yksi tuomittiin. Tiedä sitten olisiko noissa merkinnöissä kyse juuri siitä keissistä vaiko muusta.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7435
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

WalkingDisaster kirjoitti:
CSI kirjoitti:Selvennökseksi sanottakoon, että kaikki nämä tiedot julkisista lähteistä Ruotsista (mm. lehdistä - Ruotsissa aivan erilainen sananvapaus ja avoimuus kuin Suomessa)

Kiinniotetut ja murhayrityksestä epäillyt ovat:

Richard Nicholas Granholm, 30 vuotta, s. 17.8.1989
kirjoilla osoitteessa Lidköpingsvägen 81 lgh 1101121 39 Johanneshov, jossa myös kirjoilla isä lord Paul Granholm 59 v ja äiti lady Diana Asp Granholm (53 v). (Ilmeisesti nämä "lord" ja "lady" ovat itselle otettuja nimiä, eivät Englannista saatuja arvonimiä?)


Raymond Anthony Granholm, 25 vuotias, s 7.1.1994
kirjoilla osoitteessa Malmövägen 51 bv121 53 Johanneshov (jossa myös kirjoilla 53 vuotias suomalaisniminen mies, Parkkila sukunimi)


Kilttejä poikiahan nämä vesselit, vanhempi asuu vielä iskän ja äipän kaa, nuorempi on sentään löytänyt jonkun vanhemman setämiehen kaverikseen.
Nämä nimet ja syntymäajat ja asuinolosuhteet löytyivät ketjusta jo aikaa sitten.
Hyvä oli tuoda nämä esiin.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7435
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

CSI kirjoitti:Iltasanomissa kerrotaankin, että Porvoo oli tuttu paikka pojille ei vain mummolan vaan myös nuoruusvuosien asumisen vuoksi. Muuttivat takaisin Stokikseen noin 10 vuotta sitten.

Ainakin toinen veljistä "roinasi" mm. steroideja ja isoveljellä onkin tuomio jostain. Mennee vähän aikaa ennenkuin saan selville mistä.
Mielenkiintoista tietoa.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7435
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Satunnainen kirjoitti:Minusta tää on edelleen idioottien tekosia, tai sitten aineissa sekoiltu menemään. En näe jengitoimintaan liittyvääkään tuossa, muuta kuin ongelmien kerjäämistä mahdollista jengiä kohtaan.

Kovia jätkiä en noissa näe, olkoot vapari taustaa tai ei.
kovia olisivat olleet, jos olisivat menneet kolkutteleen ja uhoileen enkeleiden porteille ja haastaneet siellä riitaa, silloin voisin antaa respectia.

Poliisi on suomessa liian turvallinen riitakumppani rikollisille, tuomiot lievät, poliisi toimii lievimmän kautta ja rikolliset heittelee yläfemmoja täällä.
Eniten mua risoo kohtuullisena veronmaksajana näiden elättäminen. Toiset yrittää, maksaa vtsti veroja ja kovat jätkät loisii, käyttävät järjestelmiä hyväkseen ja ovat muka yhteiskunnan ulkopuolella. Jos näin, niin voisivat jättää kaikki yhteiskunnan palvelut käyttämättä, fine ja olkaa lainsuojattomia sillä tavoin.
Tosiaan tuntuu idioottien puuhastelulta. Oliko tarkoitus saada jännitystä ja tehtyä omaisuusrikos. Mahdollisesti on piripäissä saatu kuningasidea poliisia vastaan hyökkäämisestä ja aseiden viemisestä.

Hyvin harvinaista hyökätä poliisia vastaan aseilla. Ruotsissa tää on ollut paljon normaalimpi ilmiö ja ei oo yllätys, että löytyy suomenruotsalainen tausta ja on asuttu pitkään Ruotsissa.

Suomessa on tosi lyhyet tuomiot, mutta on Suomessa tapahtunut outoja putkakuolemia.
Arvailua
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 7:30 am

Re: Kahta poliisia ammuttu Porvoossa 25.8.2019

Viesti Kirjoittaja Arvailua »

Jospa näillä on ollut tapaaminen jonkun täkäläisen porukan kanssa ja ovat aikoneet ne listiä. Vaan nämäpä ovatkin soittaneet poliisit paikalle ja veljeksiltä on menny pasmat sekaisin?
Vastaa Viestiin