Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Kun rikos käsitellään oikeudessa, vakavissa tapauksissa syytetyt yleensä peittävät jotenkin kasvonsa. Mietin onko tuo aina aitoa? Niin, voihan se olla aitoakin. Tuli mieleen kun ei niin vakavassa asiassa itsestä koitettiin ottaa kuva, laitoin vaistomaisesti kyynärpään ja kämmenen kasvojen eteen.

Isotalon Antti ja Rannanjärvi eivät kasvojaan peitelleet. Olen yhdessä Suomen vankilassa nähnyt kahleet joissa miehiä kuljetettiin. Painoivat monta kymmentä kiloa.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Nämä ihmisiä vastaan olevat *kadulla istuvat*, luulevat tekevänsä hyvää. Koko asia on pelkkää kiusaa. Kun siitä saa rapsut, turha kitistä!

Mennään ajassa yli 40- vuotta taaksepäin. Tuolloin kapakat menivät kaikki kiinni klo. 1.00. Lähdimme sieltä kaverin kanssa pois, ja matkalla johonkin hetken mielijohteesta kävelimme hyvin hiljaa suojatien yli. Tämä oli humalaisten päähänpisto ja tiesimme tekevämme väärin. Tuolloin ei ollut matkapuhelimia, mutta joku soitti lankapuhelimella poliisit. Poliisit tulivat todella nopeasti, sillä emme olleet edes kauaan kävelleet. Kumpikin autoon ja siitä putkaan. Pääsimme aamulla pois, eikä siinä mitään kitisty!

Muruhermanni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Su Syys 27, 2020 12:40 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Muruhermanni »

Kun Ruotsissa pidätetään laitetaan mies niin lujille että varmaan pysyy kiinni. Lyödään niin rautoihin ettei juuri happea saa. Hektessä niin kauan kun tulee tuomio ja siirretään Norrtäljeen tai Kumlaan. Kumlan paviljongeista on tietoa. Kumlassa saa helpoimmissakin paviljongeissä varmistaa selustansa. Koskaan ei tiedä milloin tvhuoneessa selän takaa lentää jotain ohi tai jotain kohti.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Tuossa 2000- luvulla olimme pari viikkoa Afrikassa. Jotain sattui ja jouduin sairaalaan. Oli vakuutukset kunnossa niin se oli yksityissairaala. Taksi ei meinannut löytää sinne reittiä, niin kysyimme yhdeltä nuorelta mieheltä osoitetta. Hän ei pelkästään neuvonut, vaan änkesi taksiin mukaan, tietä näyttämään. Perillä sairaalassa otettiin rötgenkuvat ja opas oli siinä samassa huoneessa. Sitten hän meni ulos, ja vaimo sanoi: Nyt se lähti. Sanoin arvaten, ei lähtenyt eikä lähtenytkään. Tuppautui vielä samaan huoneeseen. Oli siinä muka oppaana ja auttajana. Huomasin, että kyseessä on loinen, toisen omaisuudella elävä pummi ja minä olin ketä yritettiin käyttää hyväksi.

Sain lääkkeitä ja yksi oli peräpuikko. Naishoitaja sanoi ujostellen; tämänhän voit laittaa itse! Kun aloin jonkun ajan kuluttua ottamaan lääkkeitä, ja laittamaan puikkoa, siipiveikko tarjosi apuaan. Ei ei, laitan itse! Muutenkin tyyppi alkoi tympästä enemmän ja enemmän. Huoneessa oli kaksi sänkyä ja siivestäjä nukahti siinä toiseen. Menin samalla ulos huoneesta, ja sanoin tiskin takana oleville hoitajille, ettei tyyppi ole minun kaveri. He hämmästyivät ja olivat olleet luulossa, että on kaveri. Ottivat heti puhelimen ja soittivat. Menin huoneeseen petiin, josta seurasin näytelmän kehittymistä. Sairaalan vartija tuli huoneeseen 9 mm pistooli lonkalla kotelossa, ja sanoi ystävällisesti minulle: Sir, sleep! Otti siipiveikon mukaan ja lähti kuljettamaan pois. Käytävältä kuului kova pulputus kun juippi yritti selostaa jotain vartijalle.

Meidän sakki oli yön hotellissa. Heti aamupalalla tarjoilija sanoi vaimolle: Miksi olette täällä kun mies on sairaalassa. No, se oli tarkoitus ja kohta oli sakki koolla. Sairaalan viereisessä huoneessa joku suvun päämies oli huonona, ja koko suku katsomassa. Joku mullahi kumarteli maton päällä Mekkaanpäin. Kohta huoneeseeni kuului varovainen koputus. Sisään tuli kaksi miestä kysyen voiko tulla. Voipa hyvinkin. Jutellessa paljastui, että toinen oli Kairon yliopiston professori.
Vakuutusyhtiöstä soittivat, mikä on ja olenko kunnossa. Kerroin tilanteen ja vakuutusyhtiön mies sanoi, että heille on sillä hetkellä minun hyvinvointi tärkein asia. Huumorimiehiä, ajattelin. Aikoi soittaa myöhemmin uudestaan. Aikaa tästä on reilusti yli 10 vuotta, eikä puhelua ole kuulunut.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Clarence kirjoitti:
Pe Loka 16, 2020 12:28 am
Tuossa 2000- luvulla olimme pari viikkoa Afrikassa. Jotain sattui ja jouduin sairaalaan. Oli vakuutukset kunnossa niin se oli yksityissairaala. Taksi ei meinannut löytää sinne reittiä, niin kysyimme yhdeltä nuorelta mieheltä osoitetta. Hän ei pelkästään neuvonut, vaan änkesi taksiin mukaan, tietä näyttämään. Perillä sairaalassa otettiin rötgenkuvat ja opas oli siinä samassa huoneessa. Sitten hän meni ulos, ja vaimo sanoi: Nyt se lähti. Sanoin arvaten, ei lähtenyt eikä lähtenytkään. Tuppautui vielä samaan huoneeseen. Oli siinä muka oppaana ja auttajana. Huomasin, että kyseessä on loinen, toisen omaisuudella elävä pummi ja minä olin ketä yritettiin käyttää hyväksi.

Sain lääkkeitä ja yksi oli peräpuikko. Naishoitaja sanoi ujostellen; tämänhän voit laittaa itse! Kun aloin jonkun ajan kuluttua ottamaan lääkkeitä, ja laittamaan puikkoa, siipiveikko tarjosi apuaan. Ei ei, laitan itse! Muutenkin tyyppi alkoi tympästä enemmän ja enemmän. Huoneessa oli kaksi sänkyä ja siivestäjä nukahti siinä toiseen. Menin samalla ulos huoneesta, ja sanoin tiskin takana oleville hoitajille, ettei tyyppi ole minun kaveri. He hämmästyivät ja olivat olleet luulossa, että on kaveri. Ottivat heti puhelimen ja soittivat. Menin huoneeseen petiin, josta seurasin näytelmän kehittymistä. Sairaalan vartija tuli huoneeseen 9 mm pistooli lonkalla kotelossa, ja sanoi ystävällisesti minulle: Sir, sleep! Otti siipiveikon mukaan ja lähti kuljettamaan pois. Käytävältä kuului kova pulputus kun juippi yritti selostaa jotain vartijalle.

Meidän sakki oli yön hotellissa. Heti aamupalalla tarjoilija sanoi vaimolle: Miksi olette täällä kun mies on sairaalassa. No, se oli tarkoitus ja kohta oli sakki koolla. Sairaalan viereisessä huoneessa joku suvun päämies oli huonona, ja koko suku katsomassa. Joku mullahi kumarteli maton päällä Mekkaanpäin. Kohta huoneeseeni kuului varovainen koputus. Sisään tuli kaksi miestä kysyen voiko tulla. Voipa hyvinkin. Jutellessa paljastui, että toinen oli Kairon yliopiston professori.
Vakuutusyhtiöstä soittivat, mikä on ja olenko kunnossa. Kerroin tilanteen ja vakuutusyhtiön mies sanoi, että heille on sillä hetkellä minun hyvinvointi tärkein asia. Huumorimiehiä, ajattelin. Aikoi soittaa myöhemmin uudestaan. Aikaa tästä on reilusti yli 10 vuotta, eikä puhelua ole kuulunut.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kairossa aivan sen keskustassa on basaari-alue. En ole ikinä nähnyt sellaista kurjuutta, mitä sen reunamilla oli. Paljon kerjäläisiä. Saattoi olla, että jollakin oli vain keskiruumis ja yksi käsi. Lähdimme pois, ja seurasi vieläkin kurjempi paikka. Se oli nimeltään *Kuollut kaupunki*. Se oli hautausmaa, jossa asui 2000- 4000 ihmistä. Ympärillä muurit ja poliisit vartioivat. Sieltä näkyi valoja ja muuta, josta tiesi sen olevan asuttu paikka.

Lomapaikkamme oli satoja kilometrejä Kairosta alaspäin. Kysyin siellä myöhemmin yhdeltä kauppiaalta, ketä tuolla hautausmaalla asuu. Hän vastasi: Poliisit veivät sinne huumeita käyttäviä sekä muihin rikoksiin syyllistyneitä. Lisäksi psyykkisesti sairaita.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Muruhermanni kirjoitti:
Ke Loka 14, 2020 11:24 pm
Kun Ruotsissa pidätetään laitetaan mies niin lujille että varmaan pysyy kiinni. Lyödään niin rautoihin ettei juuri happea saa. Hektessä niin kauan kun tulee tuomio ja siirretään Norrtäljeen tai Kumlaan. Kumlan paviljongeista on tietoa. Kumlassa saa helpoimmissakin paviljongeissä varmistaa selustansa. Koskaan ei tiedä milloin tvhuoneessa selän takaa lentää jotain ohi tai jotain kohti.

Kerro lisää Norrtäljestä ja Kumlasta varsinkin. Ikinä kuullutkaan noista, onko ne jotakin maakuntia vai mitä?
Kuinka nykyisessä sivistyneessä Ruotisissa ketään rautoihin lyötäisiin.
Mikä toi Hekte sana on? Olen kyllä ollut häktessä, mutta mun ruatti onkin niin huonoa.
Kesäisin on kiva istuskella paviljongeissa huurteisia juomassa, mut ei oikeastaan muuten.
Piilohomot on in.

Muruhermanni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Su Syys 27, 2020 12:40 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Muruhermanni »

kakkosurpo kirjoitti:
La Loka 17, 2020 12:27 am
Muruhermanni kirjoitti:
Ke Loka 14, 2020 11:24 pm
Kun Ruotsissa pidätetään laitetaan mies niin lujille että varmaan pysyy kiinni. Lyödään niin rautoihin ettei juuri happea saa. Hektessä niin kauan kun tulee tuomio ja siirretään Norrtäljeen tai Kumlaan. Kumlan paviljongeista on tietoa. Kumlassa saa helpoimmissakin paviljongeissä varmistaa selustansa. Koskaan ei tiedä milloin tvhuoneessa selän takaa lentää jotain ohi tai jotain kohti.

Kerro lisää Norrtäljestä ja Kumlasta varsinkin. Ikinä kuullutkaan noista, onko ne jotakin maakuntia vai mitä?
Kuinka nykyisessä sivistyneessä Ruotisissa ketään rautoihin lyötäisiin.
Mikä toi Hekte sana on? Olen kyllä ollut häktessä, mutta mun ruatti onkin niin huonoa.
Kesäisin on kiva istuskella paviljongeissa huurteisia juomassa, mut ei oikeastaan muuten.
Hektessa ollaan pidtettynä ja tutkintavankeudessa. Tuomion jälkeen vankilaan. Kumlassa on osastoja eikä kaikki siellä pahuuttaan ole. Kun sokeritauti on paha voi olla ainakin väliaikanen sijotus Kumla. Myöhemmin kevyempään vankilaan. Paviljongit on osastoja Ruotsin vankiloissa. Kumlan H paviljonki aika suljettu. Mitä raudotukseen tulee se tiukkenee kun rikokset raaistuvat. Pankkiryöstäjä on ja oli totaalisessa eristyksessä ennen tuomiota. Jos tekijä on suomalainen niin jotain vuoden oottelun jälkeen karkotus kotimaahan.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Muruhermanni kirjoitti:
La Loka 17, 2020 12:48 am
kakkosurpo kirjoitti:
La Loka 17, 2020 12:27 am
Muruhermanni kirjoitti:
Ke Loka 14, 2020 11:24 pm
Kun Ruotsissa pidätetään laitetaan mies niin lujille että varmaan pysyy kiinni. Lyödään niin rautoihin ettei juuri happea saa. Hektessä niin kauan kun tulee tuomio ja siirretään Norrtäljeen tai Kumlaan. Kumlan paviljongeista on tietoa. Kumlassa saa helpoimmissakin paviljongeissä varmistaa selustansa. Koskaan ei tiedä milloin tvhuoneessa selän takaa lentää jotain ohi tai jotain kohti.

Kerro lisää Norrtäljestä ja Kumlasta varsinkin. Ikinä kuullutkaan noista, onko ne jotakin maakuntia vai mitä?
Kuinka nykyisessä sivistyneessä Ruotisissa ketään rautoihin lyötäisiin.
Mikä toi Hekte sana on? Olen kyllä ollut häktessä, mutta mun ruatti onkin niin huonoa.
Kesäisin on kiva istuskella paviljongeissa huurteisia juomassa, mut ei oikeastaan muuten.
Hektessa ollaan pidtettynä ja tutkintavankeudessa. Tuomion jälkeen vankilaan. Kumlassa on osastoja eikä kaikki siellä pahuuttaan ole. Kun sokeritauti on paha voi olla ainakin väliaikanen sijotus Kumla. Myöhemmin kevyempään vankilaan. Paviljongit on osastoja Ruotsin vankiloissa. Kumlan H paviljonki aika suljettu. Mitä raudotukseen tulee se tiukkenee kun rikokset raaistuvat. Pankkiryöstäjä on ja oli totaalisessa eristyksessä ennen tuomiota. Jos tekijä on suomalainen niin jotain vuoden oottelun jälkeen karkotus kotimaahan.
Oikeassa olet ettei Kumlassa kaikki pahuuttaan istu, minäkin oman aikani ihan hyvää hyvyyttäni oleskelin nuoruudessani BSK:n tyyppien kanssa samoilla leveleillä. Kyl siinä karkoituksessa vierähti parikin vuotta. Juu ja ruattiin tulokielto päälle. Aika vitsi sinällään. Ja kuten kirjoitin, niin mielelläni istun paviljogilla huurteisia siemaillessa. Täällä Suomessa paviljonki on hiukan vapaampi, joskus jopa tarjoilija tuo uuden huurteisen maksua vasten.
Piilohomot on in.

palokirves
Axel Foley
Viestit: 2034
Liittynyt: Pe Elo 02, 2019 11:01 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja palokirves »

kakkosurpo kirjoitti:
La Loka 17, 2020 1:11 am
Kyl siinä karkoituksessa vierähti parikin vuotta. Juu ja ruattiin tulokielto päälle.
Näinhän siinä käy kun lapsiin sekaantuu Ruotsissa. Elämäsi tähtihetkiä. Mahtava menestystarina!
Even Steven kirjoitti:
Ke Maalis 01, 2023 10:54 pm
Olen ollut pakkohoidossa viimeiset 10 vuotta.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Kangasalalla ammuskeltu, jossain oli, että mustalaiset. Rikosraportti kertoi, että pääkaupunkiseudulla lyhyessä ajassa 40 mustalaisten alulle panemaa ammuskelua. Mielestäni poliisin on kerrottava, että ampujat ovat mustaisia, tai ketä milloinkin ovat.

Kun kuka tahansa tavallinen ihminen menee pitseriaan tai ravintolaan syömään, hän haluaa myös ruokarauhan. Ammuskeluissa ovat aina sivulliset vaarassa.

Näitä ihmisjoukossa viihtyviä ammuskelijoita ihmettelen. Sopisivat määrätyn päivän, että menevät jonnekin soramontulle ampumaan. Kuka haluaa, että vieressä sattuu tilanne, jossa joku ampuu syyttä?

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Joskus 70- luvun puolivälissä vanha vanki kertoi, että joskus Sörkassa oli vartijan ovisilmästä katsominen alkanut ärsyttää. Olivat laittaneet harjan sisältä aukon kohdalle, ja toinen oli jakkaralla pamauttanut vauhtia. Jälki varmasti huonoa ja kiinni jääminen 100 % varmaa. En sitten tiedä, oliko tuo jokin vankilassa liikkuva juttu, mutta voi olla mukana totuuden siemen.
Itsellä oli tapana sellin sisältä tyhjällä voinapilla painaa tirkistysluukun lasiin, niin näkymä ulkoa selliin himmeni selvästi.

Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Ite laitoin post-it lapun tai maalarinteipin palasen kyyläkololle yoksi, aamulla oli paikoillaan mut töistä tullessa pois. Mktään ei pamput sanonu, kai se oli sellasta kissahiiri leikkiä. Pienet piirit, pienet huvit.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Tiukkameno kirjoitti:
La Loka 24, 2020 6:54 am
Ite laitoin post-it lapun tai maalarinteipin palasen kyyläkololle yoksi, aamulla oli paikoillaan mut töistä tullessa pois. Mktään ei pamput sanonu, kai se oli sellasta kissahiiri leikkiä. Pienet piirit, pienet huvit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#" kai se oli sellasta kissahiiri leikkiä. Pienet piirit, pienet huvit." Tiukkameno kirjoittaa, ja kuittaan asian myös omalta kohdalta todeksi.

Kauan sitten Keravalla Nupiksessa kirjoiteltiin toiseen vankilaan samalla postimerkillä moneen kertaan. Kirje täytyi jättää postilaatikkoon auki, ja vankinumeron täytyi näkyä. Postimerkkiin laitoimme saippuaa, niin toisessa vankilassa vanki pyyhki postin laittaman leiman pois, ja sama homma niin kauan, kuin merkki kesti, tai asiaan kyllästyi.

-70- luvun puolivälin kieppeillä ei televisio ollut kovinkaan yleinen vangin sellissä. Joillakin oli mustavalko matkaTV. Yhdessä lääninvankilassa oli kuuromykkä, kuka oli ikänsä jo tuolloin ollut vankilassa. Hänellä oli mustavalko matkaTV. Samassa sellissä ollut vanki sai myös katsoa telkkaria, kunnes jotenkin suututti kuuromykän. Sen jälkeen kuuromykkä väänsi televisiossa aseman, että se oli vain vilinää, ja otti säätimen matkaan kun kävi töissä. Tuolloin ei ollut kaukosäätimiä, vaan se oli TV: ssä oleva säädin.

Tämä kuuromykkä oli varastanut kuorma-auton. Ei murtautunut kioskiin, vaan nosti hiiopilla koko kioskin kuorma-auton lavalle. Tuolloin kioskit eivät olleet yhtä isoja kuin nykyään R- kioskit. Tällaisia ja muita vinkeitä mies oli istunut jo lähemmäs kymmenen vuotta omaisuusrikoksista. Eri vuosikymmenellä oli vankilassa tämän kuuromykän serkku, myös kuuromykkä, mutta samat tavat. Kauemmin vankilassa olleen näin yhdessä uimahallissa. Piti siellä peliään ja kävi välillä pukuhuoneessa ottamassa ryypyn. Tunnisti minut ja ilahtui. Tämä mies osasi lukea puheen huulilta. Sanoin, etkö anna jo olla, kun sinullakin on jo noita vankilavuosia paljon. Hän virnisteli ja näytti kuinka sorkkaraudalla väännetään liikkeen ovi auki.

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Tietomurto Vastaamo,on on kuin Die Hard 4 elokuvasta. Kun asia selviää, onkohan se nuhtelutilaisuus vai rapataanko niin, että tuntuu?

Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1459
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Rikoksen jälkeen - ajatukset, fiilikset

Viesti Kirjoittaja Clarence »

15- vuotias tyttö yritti lyödä poliisia hedelmäveitsellä. Hetkinen, noin nuori ja vakava rikosepäily! Itsekin nuorena olen laittanut poliisille hanttiin, mutta en koskaan väkivaltaisesti. Samaa olen kuullut taparikollisilta ja niiltä, jotka osaavat katutappelijan niksit. Poliisilla on aina se auktoriteetti, ja ikään kuin "golgate- suoja" ympärillä, että tuommoinen tytön veitsihomma kysyy pokkaa. Yksi vaihtoehto on, ettei tyttö tajua tekonsa vakavuutta.

Kynnys antaa tytölle tuomio poliisin murhayrityksestä on korkea. Jos tuomio tulee, veikkailisin minimissään 6 vuotta.

Vastaa Viestiin