Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Svimba
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Pe Maalis 30, 2018 4:54 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Mä en ikinä ole mennyt treffeille kenenkään kanssa jonka kanssa en ole halunnut naida.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja dazu »

Tuukka kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 1:45 amSaatiinko tuo tyyppi kiinni poliisin toimesta?
Ei saatu. Tiedän kolme törkeää raiskausta tuon miehen tekemänä ja olen niistä ilmoittanut Tampereen poliisille, mutta naiset eivät itse ole noissa tapauksissa ilmoittaneet raiskauksista. Poliisin mukaan he eivät lähde tutkimaan, elleivät naiset itse tule ilmoittamaan niistä.
Naiset eivät ole ilmoittaneet teoista poliisille käsittääkseni mm. siksi, että kaksi uhreista oli naimisissa ja pelkäsivät siten pettämisen paljastuvan. Yhden uhrin kohdalla en tiedä, miksi hän ei tehnyt ilmoitusta, mutta tämä kolmas uhri on aikaisemmin joutunut raiskauksen uhriksi. Hänet on raiskattu, kun hän oli ollut 13-vuotias. Tekijä oli tuon asian tiennyt.
Teoissa uhrit oli huumattu ja sitten sidottu, jonka jälkeen asuntoon oli tullut toinen mies. Kaksi miestä oli sitten yhdessä raiskannut ja pahoinpidellyt uhria useita tunteja.

Tämän treffit sopineen miehen henkilöllisyys on minulla tiedossa. Kyseessä on 1975 -syntynyt virolainen Helsingissä asuva mies. Miehen kantapaikkana on Wall St. Bar Helsinki, jossa mies on säännöllisesti käynyt soittamassa kitaraa.
Kyseinen mies ainakin vuosina 2007-2014 käytti aikaansa lähinnä ryyppäämällä ja treffailemalla naisia netistä. Hän liikkui ympäri Suomea junalla, käyden treffeillä eri puolilla maata.

Tiedossani olevista raiskauksista kaksi on tapahtunut Tampereella yksityisasunnoissa. Molemmat yksityisasunnot sijaitsivat Tampereen keskusta-alueella.
Miehen yhteiksistä Tampereelle en tiedä muuta, kuin että miehellä oli ainakin 2009-2012 -aikoihin Tampereella myös vakituinen naisystävä. Kyseinen 1984 -syntynyt nainen asui Teiskossa vanhempiensa luona ja seurusteli samaan aikaan tamperelaisen miehen kanssa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Perkuleen Hoiroo
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Syys 16, 2019 7:15 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Perkuleen Hoiroo »

dazu kirjoitti: La Helmi 22, 2020 8:27 pm Exäni raiskannut Power Assertive -luokan sarjaraiskaaja toimi niin, että hän tutustui naisiin netin kautta antaen väärän henkilöllisyyden. Ensimmäiset treffit olivat julkisella paikalla ja raiskaus tuli vasta joskus kolmansilla, tai neljänsillä treffeillä. Raiskauksen jälkeen nainen herää sitten siihen, että hänellä on vain pre-paid-liittymän numero ja keksitty nimi.
Mulla oli tinder käytössä ehkä noin 1.5v. Jos suhde johti toisille treffeille niin seksiä oli yleensä jo siinä. Joskus jo ensimmäisillä. Tekijä siis hakenut jotain muutakin (jotain sairasta) kuin seksiä kun on täytynyt raiskata. Tosin kirjoittelin kyllä lähes aina aluksi pidempään. Olen käsittänyt että tinder tili on sidottu Facebook tiliin, tai mielestäni ainakin jokunen vuosi sitten oli. Siitähän oli helppo stalkata toisen valokuvat, kaverien määrä, kuka on tykännyt kuvista jne. Jos tälläiset asiat puuttuu fb tililtä ja näkee että tili on tekaistu niin hälytyskellot ehkä soivat. Mainittakoon että olen mies ja tuossa mainitsemassasi tapauksessa ei tainnut olla tinder treffit vaan joku muu netin treffisivu?.
Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4667
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Joo, tuossa mainitsemassani tapauksessa ei ollut kyse Tinderistä, vaan Suomi24:sta. Tinderhän tulikin vasta joskus 2013 Suomeen...

Tuo mies tosiaan sai seksiä useilta naisilta, myös uhreilta, mutta hän kuitenkin halusi raiskata naisia. Miehellä oli minun mielestäni jonkinlaista vihaa ja katkeruutta naisia kohtaan ja halu nöyryyttää naisia. Hän tuntui näkevän itsensä pelimiehenä ja osa peliä oli tämä raiskaus, jonka tekemällä mies voitti tässä omassa pelissään.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2439
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Svimba kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 2:23 am Mä en ikinä ole mennyt treffeille kenenkään kanssa jonka kanssa en ole halunnut naida.
No mut ehkä säkään et innostuisi, jos paikanpäällä alkaisi tapahtua kaikenlaista, mitä et halua? Kaapista 6 karvaista jätkää mukaan sessioon, kuristamista ja ties mitä. Pointti on se, että miten voisi olla varma tuntemattomista ihmisistä, että olipa seksiä tai ei, niin treffikumppani ei väkivaltaa käyttäen ala tehdä itselle jotain? Raiskaa, lyö halolla päähän ja nyysi lompakkoa, anna tyrmäystippoja salaa, työnnä pamppua perseeseen ja kuvaa sitä livenä nettiin.
Joku mieskin huijattiin treffeille (oliko Akaalla) muka naisen luo ja vastassa oli väkivaltaunen mies.
Mitäs semmosesta tykkäisit?
Perkuleen Hoiroo
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Syys 16, 2019 7:15 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Perkuleen Hoiroo »

VastarannanKiiski kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 6:24 pm
Svimba kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 2:23 am Mä en ikinä ole mennyt treffeille kenenkään kanssa jonka kanssa en ole halunnut naida.
No mut ehkä säkään et innostuisi, jos paikanpäällä alkaisi tapahtua kaikenlaista, mitä et halua? Kaapista 6 karvaista jätkää mukaan sessioon, kuristamista ja ties mitä. Pointti on se, että miten voisi olla varma tuntemattomista ihmisistä, että olipa seksiä tai ei, niin treffikumppani ei väkivaltaa käyttäen ala tehdä itselle jotain? Raiskaa, lyö halolla päähän ja nyysi lompakkoa, anna tyrmäystippoja salaa, työnnä pamppua perseeseen ja kuvaa sitä livenä nettiin.
Joku mieskin huijattiin treffeille (oliko Akaalla) muka naisen luo ja vastassa oli väkivaltaunen mies.
Mitäs semmosesta tykkäisit?
Se oli legendaarinen Akaan "Jaana". Tullut kavereiden kanssa heitettyä mustaa huumoria tuon tapauksen tiimoilta jokusen kerran. Uhri antoi sitoa itsensä kun Jaana oli kuulemma kohta tulossa. Raiskaaja kiitti ja raiskasi.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2439
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Lassie kirjoitti: La Helmi 22, 2020 10:06 pm


En halua syyllistää Tinderiä käyttäviä ihmisiä. Luulen että kun se tosiaan on niin yleistä ja siitä on tullut tavallista, perusmeininkiä, niin moni nainen ei välttämättä pysähdy miettimään paikan riskikkyyttä. Kun jokin on yleistä, kun johonkin tottuu, kaikki mennyt ok siihenkin asti jne, niin arviointi mukautuu helposti sen pohjalta.

Näin se varmaan menee. Periaatteessa vähän kuin tilaisi jostain verkkokaupasta ulkomailta jotain roinaa. Ensin vähän miettii ja on varovainen, mutta kun homma toimii, eikä kusetuksia ilmene, ottaa isomipa riskejä ja tilaa suuremmilla summilla.
Ehkä tiedostamatta hämärtyy se, että tinderissä satakaan onnistunutta treffikertaa ei takaa sitä, etteikö 101 uusi tyyppi olisikin väkivaltainen. Että vaikka palvelun käyttämisestä olisi kuinka paljon kokemusta, sinänsä se että käyttää samaa tinderia, ei merkitse mitään, koska siinä ei mitään laatutakuuta ole ja ihmisiä ole mitenkään tarkastuttu etukäteen. Jokaiseen tapaamiseen pitäisi suhtautua tietyllä varovaisuudella ja järjellä.

Nuoremmat osaavat digipalvelujen käytön sujuvasti, se on näppärää ja niihin voi tulla hölmö sokea usko. Vanhempien ihmisten huijaamisessa ehkä tunnepuoli sokaisee tai rahajutuissa esiintyminen kunnioitettuna auktoriteettinä, kuteen poliisi, pankkivirkailija, tulli tai verottaja.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2439
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Perkuleen Hoiroo kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 6:34 pm

Se oli legendaarinen Akaan "Jaana". Tullut kavereiden kanssa heitettyä mustaa huumoria tuon tapauksen tiimoilta jokusen kerran. Uhri antoi sitoa itsensä kun Jaana oli kuulemma kohta tulossa. Raiskaaja kiitti ja raiskasi.
On tosi rasittavaa, kun naisilla seksuaalisen väkivallan uhka tai potentiaali on jotenkin aina läsnä. Ehkä miespuoliset hahmottaa paremmin sitä, jos miettii vaikka tuota Akaan juttua.. Että vaikka seksi kelpaisikin liki aina, niin onhan siinä joku raja, mitä ja millaista seksiä ei halua. Ja vittumaista on se, jos alkaa tapahtua asioita, joita ei halua ja joihin ei halua suostua.
Missä vaiheessa tuon tyypin olisi pitänyt tajuta? Tuliko hänelle jo mieleen, että ehkei kaikki ole nyt ihan kunnossa ja aikoi ehkä perääntyä, sitten mietti, että ylireagoiko itse nyt? Missä vaiheessa uhrin ylipäätään pitäisi tajuta, että kohta mut ryöstetään, tapetaan tai raiskataan? Paljonhan on käynyt niitäkin, että tuttu tai kaveri sanoo, että sä voit nukkua tuossa sohvalla ja sitten kuitenkin nainen herää siihen, että on housut nilkoissa ja yösijan luvannut on kuitenkin kimpussa. Luulen, että noita jää ilmoittamatta aika paljon.

Mukavaahan se olisi jos ihmisiin voisi luottaa, mutta kun ei oikein kannata olla liian hyväuskoinen.
Tuukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Marras 26, 2019 8:06 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

dazu kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 9:36 am
Tuukka kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 1:45 amSaatiinko tuo tyyppi kiinni poliisin toimesta?
Ei saatu. Tiedän kolme törkeää raiskausta tuon miehen tekemänä ja olen niistä ilmoittanut Tampereen poliisille, mutta naiset eivät itse ole noissa tapauksissa ilmoittaneet raiskauksista. Poliisin mukaan he eivät lähde tutkimaan, elleivät naiset itse tule ilmoittamaan niistä.
Vähitellen alkaa vituttamaan tuo "tulkaa ite ilmoittamaan väkivaltaisesta sarjaraiskaajasta, jos rohkeus riittää" laki. Ehkä yksittäistapauksessa ihan ok vielä, mutta että sarjaraiskaamisessa, jossa on psykopatian piirteita.... Samoilla perusteillahan tunnettu toimittaja sarja-raiskaaja Arhinmäkikin on päässyt kuin koira veräjästä. Journalisti-lehti haastatteli monia naisia, ja siellä oli 5-10 selkeää raiskausta. Mutta poliisi ei tutki, kun tytön-nassukat eivät tule itse nostamaan syytettä. (En nyt vittuile tytöille, vaan poliiseille, ja ennen kaikkea lainsäätäjille).

Toi on mun mielestä lähinnä raiskaajia suojeleva laki, ja tosiaan vedän jonkin verran linjanvetoa yksittäistapauksen ja sarja-raiskaamisen välille. Vaikka en mitenkään hyväksy yksittäistapauksia, niin joskus voi tapahtua "oma poikaystävä + voimakas humalatila + yhteisesti hyväksytty BSDM meininki" ja sitä kautta tapahtu jonkinlainen vahinko (Vaikka välillä mietinkin voiko se koskaan olla ihan täysin totaaalinen vahinko. Ehkä, en tiedä. Itsellä tommoinen vahinko ei tapahtuis, mutta ihmiset on erilaisia).

Kuitenkin, sarjaraiskaajat vittuun.

Kiitos tuntomerkeistä mitä annoit aiemmin. Käyn tsekkaan.
Tuukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Marras 26, 2019 8:06 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Sanoisin muuten tähän väliin sellaisen asian, että kyllä ne raiskaajat saa pillua muutenkin. Jos ei muuten, niin prostituoiduilta. Joita Suomestakin löytyy helposti, ainakin vähän isommista kaupungeista.

Itse olen muutaman kerran joutunut elämäni aikana kohtaamaan sarja-raiskaajaan (Läheisten naisten kautta) ja ne on olleet poikkeuksetta niitä suosittuja poikia/miehiä, jotka olisivat saaneet joka reikää muuutenkin, ja niiltä kaikkein paremmannäköisiltä naisilta. Eli omakohtaisen kokemuksen kautta näen nuo sarja-raiskarit lähinnä omahyväisinä, narsistisina tyyppeinä, jotka on tottuneet siihen, että joka nainen antaa. Ja jos ei anna, niin sitten otetaan väkisin. Eikä siitä koeta syyllisyyttä, vaan lähinnä omahyväistä tyytyväisyyttä.

Tämä siis ei ole mitään tilastollista faktaa, mutta aika laajaa omakohtaista kokemusta kuitenkin.
VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2439
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Tuukka kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 8:48 pm
Toi on mun mielestä lähinnä raiskaajia suojeleva laki, ja tosiaan vedän jonkin verran linjanvetoa yksittäistapauksen ja sarja-raiskaamisen välille. ,
Tuukka kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 8:55 pm
Itse olen muutaman kerran joutunut elämäni aikana kohtaamaan sarja-raiskaajaan (Läheisten naisten kautta) ja ne on olleet poikkeuksetta niitä suosittuja poikia/miehiä, jotka olisivat saaneet joka reikää muuutenkin, ja niiltä kaikkein paremmannäköisiltä naisilta. Eli omakohtaisen kokemuksen kautta näen nuo sarja-raiskarit lähinnä omahyväisinä, narsistisina tyyppeinä, jotka on tottuneet siihen, että joka nainen antaa. Ja jos ei anna, niin sitten otetaan väkisin. Eikä siitä koeta syyllisyyttä, vaan lähinnä omahyväistä tyytyväisyyttä.
Seksuaalirikoslaissa on paljon puutteita. Oikeudessa uhrille on tehty tietynlainen teurastus ja paikoin tehdään vieläkin. Ymmärrys uhrin käyttäytymisestä näissä tilanteissa on ollut hyvin puutteellista, eikä vaikkapa lamaantumista ole ymmärretty. Ihmiselle voi todellakin käydä niin, että menee toimintakyvyttömäksi ja tämän vuoksi häntä on syytetty "vastustelun puutteesta" ja oletettu olevan suostuvainen. Ehkä tässä heijastuu menneiden aikojen ajatus normaalista seksistä, jossa nainen makaa lahnana. Käsittääkseni ei ole vaikeaa huomata onko toinen hommassa mukana ja jos epäselvyyttä on, voi kysyä.

Toinen puoli tosiaan on se liittyen näihin sarjaraiskaajiinkin, niin kysehän ei ole seksistä, vaan se on tässsä lähinnä väline saada se vallan ja alistamisen tunne. Monella on tosiaan muutenkin ihan aktiivinen seksielämä, jopa puoliso tai tyttöystävä. Se vaan ei riitä. Lisäksi tarvitaan saalistamista ja toisten nyöryyttämistä, alistamista ja satuttamista ja lisänä on yleensä naisvihaa ja empatiakyvyttömyyttä; ihmisillä on vain välinearvo.

Näistä tosiaan pitäisi pystyä tekemään ulkopuolisenkin vaikkapa tutkintapyyntö tai antaa vihje. Toimintatapojen oikeudenkäynneissä pitäisi myös muuttua, yleisen tietoisuuden mahdollisesta toiminnasta uhriksi joutuessa lisääntyä ja asenteiden muuttua. Ehkä uhriksi joutuneiden olisi sitten helpompi rikoksista ilmoittaakin.
Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

damfin kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 1:37 amEnglannin kielen taitoa tärkeämpänä näillä suomenkielisillä keskustelupalstoilla pitäisin sarkasmin ymmärtämisen taitoa, sillä erotetaan älykkääseen keskusteluun kykenevät älykääpiöistä jotka pitävät itseään muita älykkäämpinä eivätkä edes ymmärrä että heitä viedään 100-0 yksinkertaisuudelleen naureskellen.
Ei sinun kanssa kannata tästä enää jatkaa sen enempää koska vasikoit heti eri mieltä olevat ylläpidolle "lievästä lautamiestekstistä". Ilmeisesti osui ja upposi. Sarkasmia sinun kirjoituksissasi on 0%.
Radiopuhelin kirjoitti: Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
Avatar
John Kimble
Michael Knight
Viestit: 4124
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 5:19 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja John Kimble »

dazu kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 9:36 amEi saatu. Tiedän kolme törkeää raiskausta tuon miehen tekemänä ja olen niistä ilmoittanut Tampereen poliisille, mutta naiset eivät itse ole noissa tapauksissa ilmoittaneet raiskauksista. Poliisin mukaan he eivät lähde tutkimaan, elleivät naiset itse tule ilmoittamaan niistä.
Ei tämä nyt ihan täsmää Suomen rikoslain kanssa. Raiskaus on virallisen syytteen alainen rikos ja poliisilla on tietääkseni velvollisuus tutkia kaikki tällaiset rikosilmoitukset riippumatta siitä onko itse uhri tehnyt rikosilmoituksen vai ei.
Suurin osa rikoksista on virallisen syytteen alaisia rikoksia. Ne poliisi tutkii aina, kun saa niistä tiedon. Pahoinpitely ja raiskaus ovat virallisen syytteen alaisia rikoksia myös silloin, kun rikos tapahtuu kotona tai tekijänä on oman perheen jäsen. Lieväkin väkivalta perheessä tai parisuhteessa on virallisen syytteen alainen rikos. Kun asiasta tehdään rikosilmoitus, poliisilla ja muilla viranomaisilla on mahdollisuus puuttua asiaan.
https://oikeus.fi/ss/index/josjoudutrik ... minen.html

Ellei sitten Tampereen poliisi ole korruptoitunut (Suomessahan ei ole korruptoituneita aarniopoliiseja)...
Radiopuhelin kirjoitti: Ma Heinä 30, 2012 2:01 pm Ulkomaalaisia ei tuomita heppoisimmilla perusteilla kuin suomalaisia. Korostuminen raiskaustilastoissa johtuu vain siitä että maahanmuuttajat yksinkertaisesti raiskaavat enemmän.
Tuukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ti Marras 26, 2019 8:06 pm

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

John Kimble kirjoitti: Ti Helmi 25, 2020 12:28 am
dazu kirjoitti: Su Helmi 23, 2020 9:36 amEi saatu. Tiedän kolme törkeää raiskausta tuon miehen tekemänä ja olen niistä ilmoittanut Tampereen poliisille, mutta naiset eivät itse ole noissa tapauksissa ilmoittaneet raiskauksista. Poliisin mukaan he eivät lähde tutkimaan, elleivät naiset itse tule ilmoittamaan niistä.
Ei tämä nyt ihan täsmää Suomen rikoslain kanssa. Raiskaus on virallisen syytteen alainen rikos ja poliisilla on tietääkseni velvollisuus tutkia kaikki tällaiset rikosilmoitukset riippumatta siitä onko itse uhri tehnyt rikosilmoituksen vai ei.
Suurin osa rikoksista on virallisen syytteen alaisia rikoksia. Ne poliisi tutkii aina, kun saa niistä tiedon. Pahoinpitely ja raiskaus ovat virallisen syytteen alaisia rikoksia myös silloin, kun rikos tapahtuu kotona tai tekijänä on oman perheen jäsen. Lieväkin väkivalta perheessä tai parisuhteessa on virallisen syytteen alainen rikos. Kun asiasta tehdään rikosilmoitus, poliisilla ja muilla viranomaisilla on mahdollisuus puuttua asiaan.
https://oikeus.fi/ss/index/josjoudutrik ... minen.html

Ellei sitten Tampereen poliisi ole korruptoitunut (Suomessahan ei ole korruptoituneita aarniopoliiseja)...
Mielenkiintoista luettavaa, mutta jotkut kohdat ovat jonkin verran tulkinnanvaraisia, etenkin tuo, että kuka voi tehdä asiasta rikosilmoituksen, ja milloin se johtaa välittömästi tutkintaan.

Esim. Kaikki tietävät Journalisti-lehden haastattelujen perusteella että toimittaja Lahdenmäki on syyllistynyt useisiin raiskauksiin, joista kerrottiin lehdessä varsin seikkaperäisesti. Kun poliisilta kysyttiin että aikovatko he tutkia asiaa, niin vastasivat, että eivät aio. Ellei joku naisista tee ensin rikosilmoitusta.

Eli valehteleeko poliisi, vai onko laki tulkinnanvarainen, vai onko joku nyt tulkinnut sitä väärin?

Sehän ei auta yhtään mitään, jos minä menen tekemään Lahdenmäestä rikosilmoituksen sen perusteella, mitä olen Journalisti-lehdestä lukenut.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Useita naisia pahoinpidelty Satakunnassa – tekijä tavannut uhreja Tinderin kautta

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Eiköhän tekijä löydy vasemmistosta. Heidän tyyliään.

Kuva
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Vastaa Viestiin