^
Yleisluontoista (erisnimi)termiä käytettäessä, se ei kerro käyttäjänsä tietämyksestä asian suhteen.
vrt. "mimmit" tarkoittaa useimmille meistä naisjoukkoa. Ei ryhmää, jossa kaikki ovat Mimmi-nimisiä.
tupolevit tarkoittavat useimmille meistä Neuvostoliiton käyttämiä matkustajalentokoneita.
Oikea termi Sinulle varmaankin kuuluisi "Neuvostoliiton valtiollisen lentoyhtiö Aeroflotin käyttämää lentokalustoa matkustaja/siviililiikenteessä"
Olen pahoillani, jos ymmärsit tahallasi väärin.
En maininnut tekstissäni koneen valmistajaa enkä tyyppiä, vaikka niin väität.
Työhistoriasi ilmeisesti ulottuu Neuvostoliiton ajoille. Olet ollut huoltotöissä Aeroflotin palveluksessa sekä siinä sivussa vähän lennellyt Neuvostoliiton valtiollisen lentoyhtiö Aeroflotin käyttämämällä lentokalustolla matkustaja/siviililiikenteessä?
Urasi huoltotöiden parissa ei mielestäni luo/anna Sinulle tietämystä kommentoida Aeroflotin yksilöllistä palvelua lentojen yhteydessä. Eli sitä, miten matkustamossa lentoelämys koetaan. Kuinka lentäjä selviytyy ukkosen iskusta lennon aikana tahi haastavista sääolosuhteista noustessa/laskeutuessa.
Töidesi puolesta olet kuitenkin siis päässyt todistamaan, sitä kuinka Aeroflot 70- sekä 80-luvuilla menetti hyvin monia lentokoneita. Turhaan.
Valaisepas siis meitä, kuinka ne "poliittiset vaikuttimet" olivat syynä lentoturmiin?
(ja nimenomaan NL:n SISÄISILLÄ lennoilla)
Keskustellessani venäläisten kanssa turmien syistä korostuneina ovat olleet: Huoltovarmuus liittyen liiallisiin lentotuntimääriin, suoranainen piittaamattomuus yhdistettynä huonoon varaosien saatavuuteen sekä neuvostoliittolainen "tehokkuuden" maksimointi riskejä kaihtamatta
(Eli ylhäältä tulleet käskyt toimeenpannaan. Ei kyselyitä. Ruumiita voi tulla. Ok, kunhan ei itse joudu vastuuseen)
Kaikki tämä yhteenlaskettuna johtopäätöksenä on, että lentäjältä vaaditaan näissä vaativissa olosuhteissa enemmän riskinsietokykyä, ammattitaitoa riskitilanteissa sekä erittäin hyvää tuntemusta käytettävien lentokenttien suhteen. Eli lentäjän täytyy olla parempi työssään jos kalustoon ei voi joka tilanteessa 100% luottaa.
En jatka tästä enempää, koska jo nyt on OT-laukalle lähdetty. Jatketaan lautamiehissä tai YV:nä.
PS. Jos tämä oli liian
lennokasta Sinulle arvoisa "Miekka-rakkaus" ymmärrän oikein mainiosti stalkattuani aikaisemman antisi tälle foorumille.