Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8116
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tuomioistuin ei tunnu osuvan oikeastaan kertaakaan täysin oikeaan päätöksissään. Nytkin joidenkin mielestä syyllinen on päässyt kuin koira veräjästä kun ei tuomittu millään tasolla. Se on selvää että mopopoika oli se rikkovin ja välinpitämättömin osapuoli ja se johti hengen menettämiseen.

Hassuttelua on joidenkin toimesta ketjussa muutenkin ollut. Mutuilua että mitä EHKÄ on auton ratin takana muuta touhuttu kuin vain keskitytty liikenteeseen, ja jopa auton merkilläkin on tuntunut olevan merkittävääkin merkitystä. Sellainen ihan pieni HEH! nyt tähän kohtaan.

Niiden puolesta jotka näkevät tässä käytettävissä olleiden faktojen perusteella muunkin syyllisen kuin vain omalla toiminnallaan hengellään maksaneen mopopojan, niin toivon ettette koskaan joudu samankaltaiseen tilanteeseen, ja että olette täydellisenä haukkana pään kääntymisineen ja katseineen aivan joka tilanteessa. Myöskin sellaisessa tilanteessa jossa valoton ja selkeää ylinopeutta kaahaava mopo sattuu yllättäen kohdalle. Se on ainakin miljoona ja yksi mahdollisuutta joutua kaiken liikenteen seassa aivan yllättäviin tilanteisiin.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.

Avatar
Säde-Sisko
Axel Foley
Viestit: 2222
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2020 4:50 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Säde-Sisko »

Virdon kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 12:07 am
Myöskin sellaisessa tilanteessa jossa valoton ja selkeää ylinopeutta kaahaava mopo sattuu yllättäen kohdalle..
Väitän tätäkin karrikoinniksi kun mahdollisuus havannointiin autoilijalla on 100%. 6 voltin susukin valot loistaa heikommin kuin kuljettajan pupillit ajamisen innosta.

Voitte vaikka kutsua jatkossa rekkalesboksi mutta itsellä vahva tausta 2-12 pyöräisten ajoneuvojen käsittelystä jo vuosia. Joka helvetin kesä kun kahdella pyörällä liikkuu niin ilman omaa ennakoivaa ajoa ja huomioimatta muiden tien käyttäjien törttöilytä olisi kyllä päässyt hengestään joka kesä.

Ennakoivuus ei ole sellainen ominaisuus joka tuoreilta mopoilijoilta löytyy kun olettavat että heidät kyllä nähdään joka tilanteessa. Laki on kuitenkin sellainen että oli ajoneuvo minkälainen hyvänsä liikenteessä niin se pitää kyetä havainnoimaan AINA koosta riippumatta. Edelleenkin tässä tapauksessa auton kuljettaja ei nähnyt mopoa ollenkaan vaikka se oli ollut nähtävissä suoralla tiellä ja kirkkaalla päivällä vähintään viiden sekunnin ajan.

Aivan samalla lailla kuin aiemmin linkittämäni pätkän tapauksessa polkupyörä.

https://www.riemurasia.net/video/Pyorao ... uus/212986
”En ole puolesta, enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin”

Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8116
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Sitä mitä auton kuljettaja näki tilanteessa varsinkin kun olisi ollut vielä jotain onnettomuuden estämiseksi tehtävissäkin, ei voi kukaan tietää täällä Minfossa. Jos autoilijalla on 100%:n mahdollisuus havainnointiin ja siten olisi pitänyt kyetä tämä onnettomuus estämään, niin mopoilijalla olisi ollut sama 100%:n mahdollisuus pitää ajokkinsa valot kunnossa ja ajaa vain sallittua nopeutta. Mainittiinhan asiaan liittyvissä uutisoinneissakin asiantuntijan todenneen että hiljaisemmalla nopeudella onnettomuus olisi voinut olla vältettävissäkin samassa tapahtuman olosuhteessa. Siis lähinnä mopoilijan toimesta.

Ymmärrän että kaksipyöräisillä on aika varovainen oltava omaltakin osaltaan isompien ajoneuvojen keskellä kulkiessa. No, sitä varovaisuuttahan ei tämän mopoilijan toimissa ollut kyllä ollenkaan ja kuitenkin sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt olla. Samat yllättävät tilanteet ne edessä voivat liikenteessä olla ajoneuvon rengasmäärästä huolimatta.

Kyllä tuoreimmiltakin kuskeilta pitää voida edellyttää ihan samat ennakoinnit ja toiminnat liikenteen seassa kuin mitä muiltakin. Liikenne ja tilanteet ovat samat iästä ja kokemuksesta riippumatta, "harjoittelijakaistoja" ei ole. Se että muiden kuuluisi ennakoida toisen ajama ylinopeus, ei voisi olla oikein. Ajettu reilu ylinopeus ei ainakaan helpota sen enempää omaa kuin muidenkaan mahdollisuuksia reagoida tällaisissa kohtaamisissa mahdollisimman vahingottomasti.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Säde-Sisko kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 12:39 am
itsellä vahva tausta 2-12 pyöräisten ajoneuvojen käsittelystä jo vuosia
Luulisi ettei siinä tapauksessa olisi yllätys ja uutinen, että mitä enemmän kokemusta karttuu liikenteessä, sitä enemmän huomiointikin automatisoituu. Toisin sanoen joku sadan metrin päässä oleva mopo on voitu havaita, mutta koska se ei ole risteyksen vaikutusalueella, niin tietoinen fokus on siirtynyt jo muualle.

Juuri tuosta seikasta johtuen tökeröissä ylinopeuksissa ignooraataan tyystin väistämisvelvollisuudet, koska ei se koske niitä, jotka eivät ole vaikutusalueella.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No mulla on lepikossa semmonen auto johon on tullu moottoripyöräilijä kuskin oveen 80km/h,ei ole mun tekosia kun vaan varaosiksi omaan tuli.
Ei nähnyt autokuski yhtään mitään kunnes kolahti ja silloin oli JO myöhäistä tehdä mitään,sitä en tiedä kumpi syyssä oli mutta sen sain kuulla että täysi ylläri oli tuokin kolari molemmille osapuolille.
Että jollei näe tai näy niin sille ei mitään voi mutta... niitä sallittuja tienopeuksia ja suuntamerkkejä on hyvä opetella käyttämään.
Sellaista asiaa olen kovasti ihmetelly että miksi moottoripyörällä on vaikea ajaa auton perässä? kun ohi pitää päästä vaikka henki menisi? olen ajanu jopa kokeeksi reilua ylinopeutta niin ohi menty,että en ainakaan tietukkeenakaan ollut...
Liekö tuossa joku psykologinen juttu kun itse en ole kaksipyöräsillä ajellu niin toiset saa siihen vastailla.
Toivotaan ettei kenenkään kohdalle satu pahoja yllätyksiä,ne ei ole kivoja eikä toivottuja.

Sivustahuutelija
Poliisikoira Rex
Viestit: 289
Liittynyt: Pe Joulu 18, 2020 6:07 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Sivustahuutelija »

Motoristien kuolemista Suomessa vähän karrikoituna puolet on suistumisia ja toinen puoli kun auto tulee kolmion takaa eteen tai kääntyy vasemmalle eteen. Suistumisissa osassa mukana ylinopeus, huumeet, alkoholi ym. Varastettu pyörä tai kaverilta lainattu.

Auton kanssa yhteenajoissa motoristi edesauttaa 0-80% ylinopeudella, valottomuudella ja yleisellä hölmöilyllä. Vaajakoskella vedettiin kilvettömällä crossilla pimeällä taajamassa urku auki auton kylkeen. Varsinkin nyt keväällä on iso riski kun autoilijat eivät osaa katsoa moottoripyörää, kun puoleen vuoteen ei ole näkynyt. Bemarimiehet ja vanhukset erityisen pahoja.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja damfin »

Säde-Sisko kirjoitti:
La Touko 01, 2021 7:36 pm
damfin kirjoitti:
La Touko 01, 2021 7:20 pm

Jos pitäisi alkaa pohtimaan varsinkin taajama-alueella ylinopeus huomioiden muiden liikkeitä niin liikenne tökkisi kun ei uskallettaisi kääntyä eikä ylittää risteystä jos jossain kaukaisuudessa näkyy lähestyvä ajoneuvo.
Hieman karrikoitu.

Parin kolmen kympin ylinopeudet ei vaikuta sadan metrin matkalla enää siihen että onko lähestyvä ajoneuvo havaittavissa vai ei. Sadan metrin matkalla 80km/h lähestyvää mopedia olisi aikaa havainnoida noin viisi sekuntia. Se on liikenteessä ikuisuus.
Viestini ei ollut karrikoitu, omasi sen sijaan oli ainakin virheellinen.
Katsos kun havainnointiaikaa saattaa olla vain se sekunti joka on siis se hetki kun katsotaan sinne vastaantulijoiden suuntaan, kun ei nähdä siellä varoetäisyyden sisällä ketään niin sen saman sekunnin sisällä jo keretään kääntää se oma auto siihen vastaantulijoiden kaistalla, ja vaikka sitten sen toisen sekunnin aikana havaittaisiinkin se kovaa vauhtia tuleva mopo, on jo myöhäistä tehdä asialla muuta kuin kiihdyttää ja toivoa että ehditään alta pois.
Ja vaikka jankkaatkin tuota sadan metrin näkyvyyttä, niin onnettomuustutkijat ovat tuosta kyseisestä risteyksestä havainnoineet että siinä on liikennemerkkejä jotka voivat peittää jossain kohdilla näkyvyyttä, eli mopo on voinut sen ratkaisevan sekunnin aikana jonkin sellaisen takana.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Tessu kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 5:04 am

Sellaista asiaa olen kovasti ihmetelly että miksi moottoripyörällä on vaikea ajaa auton perässä? kun ohi pitää päästä vaikka henki menisi? olen ajanu jopa kokeeksi reilua ylinopeutta niin ohi menty,että en ainakaan tietukkeenakaan ollut...
Liekö tuossa joku psykologinen juttu kun itse en ole kaksipyöräsillä ajellu niin toiset saa siihen vastailla.
Myös jotkut autoilijat harrastavat ihan samaa - Mahdotonta ajaa toisen perässä vaan ohi on mentävä kun siihen tulee tilaisuus ja vaikka tulisi vähän tiukkakin ohitus vastaantulikoiden vuoksi.

Eräs entinen kollegani analysoi tätä, koska hänen vaimonsa oli kertomansa mukaan juuri tällainen ohittelija. Tien kuulemma piti olla avoin edessä ja siksi jonkun toisen perässä ajaminen ahdisti. En sitten tiedä kuinka laajalti pätee tuo sama syy.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Säde-Sisko kirjoitti:
La Touko 01, 2021 5:47 pm
damfin kirjoitti:
La Touko 01, 2021 5:43 pm
mopoilija ei ollut autonkuljettajan havaittavissa vielä silloin kun hän aloitti kääntymisen.
100 metriä luoti suoraa tietä missä mopo lähestyy keskellä kirkkainta päivää. Miksi se ei olisi ollut havaittavissa? Ei ainakaan silloin jos autoilija ei keskity olennaiseen.
Tie muuten ei ole luotisuora, risteyksen kohdalla tie kääntyy autoilijaan nähden vasemmalle:

https://www.google.fi/maps/place/Kisaku ... 24.7453311

On ihan mahdollista, että keskikorokkeiden liikennemerkit ovat peittäneet huomattavaa ylinopeutta lähestyvän valottoman mopon.

Minulla on sellainen arvelu, että tuo onnettomuus kalvaa bemarinaista joka ikinen päivä, siitä huolimatta että on vapautettu syytteistä kahdessa oikeusasteessa. Vaikka onnettomuuden juurisyy oli juurikin se, että mopopoika ajoi laittomalla ja valottomalla viritelmällä huomattavaa ylinopeutta, niin kukaan ei halua olla osallisena alaikäisen pojan kuolemaan.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Hermione kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 9:36 am
Minulla on sellainen arvelu, että tuo onnettomuus kalvaa bemarinaista joka ikinen päivä, siitä huolimatta että on vapautettu syytteistä kahdessa oikeusasteessa. Vaikka onnettomuuden juurisyy oli juurikin se, että mopopoika ajoi laittomalla ja valottomalla viritelmällä huomattavaa ylinopeutta, niin kukaan ei halua olla osallisena alaikäisen pojan kuolemaan.
Luulen, että saatat olla arvelujesi kanssa lähellä oikeaa. Viime syksynä kävi omalla kotitielläni tapaus, jossa ajoin keskustan suuntaan mutkaista tietä ja mutkassa tuli vastaan kevarin päällä kaksi nuorta. Itse pysyin omalla kaistallani ja ajoin nopeusrajoitusten mukaan, koska aika pian tuon mutkan jälkeen nopeusrajoitus muuttuu kuudestakympistä viiteenkymppiin. Pojat puolestaan leikkasivat hieman oikaisten heidän näkökulmastaan vasemmalle kääntyvän mutkan ja ilmeisesti ajattelivat ottaa vauhtia edessään häämöttävälle suoran pätkälle, joka on ylämäkeä.

Kohtasimme mutkassa ehkä sekunnin verran, mutta silti muistan vieläkin poikien päät ja ilmeet lähellä kasvojani, joten arvelen heidänkin huomanneen, kuinka lähellä oli, ettemme törmänneet toisiimme. Jos törmäys olisi tapahtunut, niin voi olla, että henki olisi lähtenyt meiltä kaikilta kolmelta. On kyllä tärkeää, että me vanhemmat jaksamme muistuttaa nuoriamme asianmukaisesta liikennekäyttäytymisestä ja siitä, kuinka tärkeää on huolehtia omien kulkupelien asianmukaisesta kunnosta. Pitää sitten vielä muistaa itsekin käyttäytyä asianmukaisesti liikenteessa ja olla hyvänä esimerkkinä. Kaikkia onnettomuuksia ei valitettavasti millään etukäteisvarautumisella ja huolellisuudella pysty estämään, vaikka kuinka haluaisi.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Insattsgruppen
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Loka 04, 2016 1:42 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Insattsgruppen »

Kalapaliikki kirjoitti:
La Touko 01, 2021 8:44 pm
Insattsgruppen kirjoitti:
Pe Huhti 30, 2021 11:46 pm
Autoilijana en ymmärrä miksi kääntyä tielle jos näkee että jotain tulee.
Itse opin sen jo autokoulussa että et voi koskaan olla mopojen vauhdista varma.
Oletko jotenkin harhainen? Kuski ei nähnyt mopoilijaa ja tähän oli hyvin todennäköisesti syynä mopon valtava ylinopeus. Kovahermoinen pimu jos on oma lapsi kyydissä tahallaan kääntynyt mopon eteen oma lapsi kyydissä. Nostan hattua.
En vain lukenut jutusta että autoilija ei nähnyt mopoilijaa, ilmeisesti tieliikennemerkkien takia.

Mutta sen olen monesti nähnyt että autoilijat kurvaa mopoilijoiden ja moottoripyöräilijöiden eteen. Monesti. Enkä ymmärrä miksi he tekevät sitä. Ajattelevatko että auto on nopeampi, mopo/mc ei kulje lujaa, mopo/mc saa nätisti väistää koska täältä tullaan.

Jos et ymmärtänyt sitä mun tekstistä niin sinä olet se harhainen.

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Likeavirgin kirjoitti:
Pe Huhti 30, 2021 12:50 pm
Jos autoilijan syyllisyyttä mietitään niin uutisessa puhutaan hiljentämisestä.. naisella oli kuitenkin kaiketi edessään kolmio?

Hiljentämisestään huolimatta nainen ei huomannut liikenteenjakajan kohdalta lähestynyttä mopopoikaa ollenkaan.

Vaikka mopo olisi ollut mopo niin tämä nainen olisi silti rikkonut velvollisuuttaan väistää kolmion takaa tullessaan muuta liikennettä. Tilanne olisi ollut muuten sama, mutta mopoilija olisi ehtinyt jarruttaa.

Eli, kun nainen jättää väistämisvelvollisuutta noudattamatta kyseessä ei ole edes rikesakon veroinen suoritus. On se jännä :roll:
Näissä vehkeistä,ei ole edes uutena ollut kunnon pitäviä jarruja.Puhumattakaan kun vauhti kasvatetaan virittämällä.Ovat hengenvaarallisia laitteita.Jotka pitäisi ehdottomasti saada hävitettyä maailmankartalta.Toinen on niiden havaittavuus liikenteessä.Kuski mopoineen häviää taustapeileistä tmv.Faktaa on myös se että varmasti joka toinen on kaikelta osin, jarruista ja valoista lähtien epäkunnossa.

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Säde-Sisko kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 12:39 am
Laki on kuitenkin sellainen että oli ajoneuvo minkälainen hyvänsä liikenteessä niin se pitää kyetä havainnoimaan AINA koosta riippumatta. Edelleenkin tässä tapauksessa auton kuljettaja ei nähnyt mopoa ollenkaan vaikka se oli ollut nähtävissä suoralla tiellä ja kirkkaalla päivällä vähintään viiden sekunnin ajan.
Oikeusistuin totesi, ettei BMW-kuskilla ollut "velvollisuutta havaita" mopoilijaa, koska mopopoika ajoi niin rajua ylinopeutta ja oli lisäksi ilman ajovaloja. Eli puhut täyttä paskaa.
Insattsgruppen kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 10:41 am
Mutta sen olen monesti nähnyt että autoilijat kurvaa mopoilijoiden ja moottoripyöräilijöiden eteen. Monesti. Enkä ymmärrä miksi he tekevät sitä. Ajattelevatko että auto on nopeampi, mopo/mc ei kulje lujaa, mopo/mc saa nätisti väistää koska täältä tullaan.
Tämä eteen valuttamisen käytös koskee myös jalankulkijoita ja fillareita. Lukemattomia kertoja on käynyt niin, että kun joko kävellen tai pyöräillen olen lähestynyt suojatietä, niin siihen seepranraitojen taakse pysähtynyt kuski valuttaakin autonsa suoraan suojatien päälle ikään kuin vittuillakseen. Mutta ei liity tähän kaaharipojan tapaukseen.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja damfin »

Insattsgruppen kirjoitti:
Su Touko 02, 2021 10:41 am
Mutta sen olen monesti nähnyt että autoilijat kurvaa mopoilijoiden ja moottoripyöräilijöiden eteen. Monesti. Enkä ymmärrä miksi he tekevät sitä. Ajattelevatko että auto on nopeampi, mopo/mc ei kulje lujaa, mopo/mc saa nätisti väistää koska täältä tullaan.

Jos et ymmärtänyt sitä mun tekstistä niin sinä olet se harhainen.
Minäkin olen nähnyt sen että autoilija kurvaa moottoripyörän tai mopon eteen, ja näin teen itsekin, minä en rupea arvioimaan sitä että se moottoripyörä saattaakin tulla 180km/h mittarissa siinä kuudenkympin tai kahdeksankympin risteysalueella, eli katson sen etäisyyden ja arvioin kerkeänkö sujuvasti kääntyä siitä edestä sillä edellytyksellä että se pyörä tulee rajoitusten mukaista nopeutta, ja jos taas se mopo/moottoripyörä tosiaan tulee reilua ylinopeutta niin sitä kuskia saa sitten minun puolestani vituttaa ja harmittaa se että joutui jarruttamaan, se on ihan hänen ongelmansa, mitäs kaahasi.

Kyllä niissä moottoripyörissäkin yleensä nopeusmittari on, ja sitä kannattaa silmäillä varsinkin silloin kun risteysalueelle tulee, ei autokuskia kiinnosta ihastelle kuinka mahtavaa vauhtia se moottoripyörä siitä risteyksen läpi pärähti vaikka suuri osa moottoripyöräkuskeista ilmeisesti niin luuleekin, olen nähnyt monen vielä oikein kiihdyttävän siinä risteysalueella auton havaitessaan... ilmeisesti ajattelevat että siellä autossa saattaa joku nainen istua haaveilemassa nahkahousuisesta prätkämiehestä kiitävän pyöränsä selässä. :lol:

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Nurmijärvi: Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Veljelleni kävi aivan vastaava tapaus kun oli kääntymäss vasemmalle matkailuautollaan ja moottoripyörä ajoi hänen auton taka kulmaan vastakkaisesta suunnasta.
Outoa tapausessa oli se että juuri tuossa kohtaa nopeus vaihtuu 60-50 ja motoristi oli kerennyt JO kaataa pyöränsä kun liukui auton alle takaosaan...
Että jälleen se motoristi näki autonkin mutta mikä olikaan hänen nopeus kun veljeni ei nähnyt ketään kun oli melkeen JO kääntynyt??
Aika kumma kolari kun jos itse ajaisin kääntyvään päin ja takaosaan niin siinä edessähän se auto on ollu nähtävissä,no veljeni autonvakuutus toki korvasi ja syyllinenkin tietysti oli mutta silti ihmetyttää tuo paikak jonne ajoi?
Ja sellastakin asiaa kannatta varoa kuin peruuttamista kun melkeen aina on syyllinen peruuttaja ei häneen törmääjä,sellasenjkin tapauksen olen kuullut että ylinopeutta ajava törmäsi auton kylkeen kun se peruutti pihaan,yllättäen olikin syyllinen peruuttaja ei nopeuden ylittäjä,eika hassua eikö?

Vastaa Viestiin