14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
deadpan
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2022 12:09 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja deadpan »

Kuuluuko jotenkin näihin "hevospiireihin" tuo jumalasta ja uskossa olemisesta tolittaminen?
Kun ei nuo teot oikein uskovaisten hommiin kuulu.
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Ihan mielenkiintoista käytöstä tuo keskarien heiluttelu lapsenhakkaajalta vaikka lapsi on vielä itsekkin ni saattaa linnassa tulla mukavat oltavat ellei liskolle joudu. En sitte tiiä nykypäivänä ku tuo meno menny nii raa'aksi että katsotaanko linnassa tämmöstä lapsen kidutusta edes pahana asiana. Ei varmaan haittais ketään jos näitä kavereita vähä mukiloitas
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7677
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Kuulustelu videoitiin sairaalassa
14-vuotiasta tyttöä kuulusteltiin videolle sairaalassa kolme päivää myöhemmin. Kuulustelu videoitiin ja se esitettiin tänään oikeudessa.
Kuulustelussa poliisi ja tyttö istuivat vastakkain nojatuoleissa.
Vakavan oloisella tytöllä oli vasemmassa kädessään jonkinlainen side. Syytteiden mukaan tytön kättä poltettiin raa’an pahoinpitelyn aikana hellaa vasten.
Kuulusteluun tyttö oli vetänyt harmaan collegehupparin hupun päähänsä. Kenties siksi, että rajun pahoinpitelyn aikana hänen hiuksiaan leikattiin ja ajeltiin pois nöyryytysmielessä.
Tytön mukaan hänen alkuperäisenä suunnitelmana oli mennä kaverin luokse yöksi ja istua mukavasti iltaa. Hän kertoi menneensä yhden rikoksesta epäillyn asunnolle toisen tytön kanssa myöhään illalla 12. joulukuuta.
Asunnolla tuli ihmissuhteisiin liittyvää erimielisyyttä, joka eskaloitui aamuyön tunteina väkivallaksi. Tyttö joutui kahden nuoren miehen ja yhden nuoren naisen pahoinpitelemäksi. Hänen kaverinsa oli tuossa vaiheessa jo poistunut paikalta.
– Ne rupes yhtäkkiä vaan kattoon, et mitä tavaroita mul on ja ottaa niitä omaks. Ja yhtäkkiä se meni sellaseks pahoinpitelyks, että me mentiin uudestaan ulos. Sit multa poltettiin sytkärillä ja semmosella ihme deodorantilla mun hiuksia, ja mulle tehtiin semmonen lumipesu, että mun naamaan hinkattiin lunta ja makasin siellä hangessa.
– Sen jälkeen mut heitettiin käsistä ja jaloista semmoselta kalliolta alas ja ja mä ihan vierin sen kallion alas. Mä en oikein ymmärtäny siit tilanteesta mitään, et mä vaan jotenkin naureskelin ja mä olin niin shokissa varmaan, et mä en oikein osannu reagoida.

Tyttö kertoi reippaasti väkivallasta
Tyttö kertoi poliisille häneen kohdistuneesta nöyryyttävästä väkivallasta oma-aloitteisesti ilman, että poliisin tarvitsi kehottaa häntä edes jatkamaan. Vaikka kuulustelu järjestettiin sairaalassa, tyttö oli kuitenkin päällisin puolin hyväkuntoisen näköinen ja pystyi kertomaan tapahtuneesta reippaasti.
Tytön mukaan sisällä asunnossa hänen hiuksiaan leikeltiin, jonka jälkeen hänen piti imuroida hiukset ja pitää niitä suussaan.
– Sitten mulle tehtiin semmosella ihme sheiverillä tonne keskelle päätä semmonen pieni siilikohta, johon tumpattiin yks tupakka. No, sitten sen jälkeen mut vietiin vessaan, jossa mun kättä viilleltiin ja mun kättä poltettiin sytkärillä ja semmosella sähkösytkärillä ja siihen tumpattiin tupakka. Ja sitte mun pää tungettiin vessanpönttöön ja vessanpönttö vedettiin, ja mä jouduin nuolemaan vessanpöntön karmeja ja mua kuvattiin samalla. Ja sitte mä jouduin nuoleen myös mun omia veriä sieltä lattialta, ja mua vissiin kuvattiin siinäki.
Tyttö pakotettiin myös nielaisemaan tupakantumppi, jonka jälkeen häntä tökittiin isoilla veitsillä.
– Ne oli jotain varmaan metrin mittasia. Mua vaan tökittiin niillä siellä ja sit kysyttiin, et ”Sattuuko, sattuuko?”, ja en mä sit vastannu siihen mitään. Sit mut vietiin keittiöön, jossa mun käsi tungettiin kaks kertaa semmosen hellanlevyn päälle.
Tyttö pakotettiin myös nielemään pesuainetta. Hetkeä myöhemmin hän kertoi tulleensa huonovointiseksi.

Pakeni poliisia metsään
Seurue lähti ulos asunnosta, jonka jälkeen yksi pahoinpitelijöistä soitti hätäkeskukseen saadakseen tytölle ambulanssin.
– Mä lähin sitä ambulanssia ja poliisei karkuun, koska mä en halunnu mihinkään sairaalaan tai mihinkään. Mä olin varmaan jotenkin sit niin sekasin siinäki tilanteessa, et mä vaan lähin juokseen pois sieltä, kun ne oli soittanu mulle ambulanssin. Sit mä olin jossain metässä jonkun aikaa. En mä osaa sanoa kuinka kauan, mut mä vaan istuskelin siellä, ja sit sinne tuli poliisit paikan päälle, tyttö kertoi kuulusteluissa.
Poliisille tyttö kertoi valehdelleensa vammojensa synnystä, koska tekijät olivat käskeneet häntä tekemään niin.
– Mä en sillon vielä kertonu, et se oli pahoinpitely, vaan mä sanoin, et mä olin ite tehny kaikki, koska mua oltiin niin paljon uhkailtu siitä, että jos mä kerron asiasta eteenpäin, niin sit mä saan uudestaan turpaan ja että mä kärsin vielä pahemmin, niin mä en uskaltanu kertoa.
Tytön mukaan hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta poistua asunnosta pitkään kestäneen pahoinpitelyn aikana.
– Mulle sanottiinkin jopa, että jos sä lähet ees yrittään karkuun, niin me tapetaan sut. Ja kun ne oli niin paljon vanhempii ja isompikokosia niin mä tiedän, et mä en ois pärjänny, mä olisin vaan saanu kahta kauheemmin niiltä jollain tavalla turpaan tai jotain.
Tyttö oli itse juovuksissa alkoholista ja lisäksi hän oli ottanut adhd-lääkkeitä, kun hänelle oli niitä asunnolla tarjottu. Lääkkeet ja alkoholi yhdessä tekivät hänet sekavaksi.
– Mä olin tosi hädissäni, peloissani ja ahistunu, mutta samaan aikaan mulla oli semmonen… Mä hymyilin, koska mä ajattelin jotenki siinä tilantees, et mä en enää selvii tästä, et mä kuolen. Ja sit mä ajattelin, et tässä on, niinku, vikat hetket mitä mä elän ja silleen, niin jotenkin mä vaan hymyilin siinä tilanteessa, että kiva elämä ollu ja vastaavaa, vaikka mä ajattelin jo silleen, koska mä olin vaan mielentilassa, et mä en elä enää kauaa, et tää on vika päivä kun mä elän ja että mä kuolen kohta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jul ... #gs.5d71qk
Saimaanorppa
Hetty Wainthropp
Viestit: 489
Liittynyt: To Tammi 14, 2021 11:13 am

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Saimaanorppa »

Vittu näitä kermaperseitä..
Syytetty tyttö selaili puhelinta oikeudessa kun jotain kysyttiin :roll:
mitä viddua..
Eiarmoa
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 20, 2022 6:31 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Eiarmoa »

malminnova kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 7:03 pm
Wickeddy kirjoitti: La Tammi 01, 2022 11:14 pm Taivaanranta on romanien käyttämä sukunimi (ehkä joku poikkeus voi olla jossain ,mutta epäilen).
Kuulin tämän nimen liittyvän vahvasti uskontoon mutta mene ja tiedä siitä sitten.
Veera on myös ns. romani nimi vaikkei ulkonäöllisesti pukeutumistyylistään siltä näytä niin veressä sitä voi olla.
Tummat piirteet näyttää kuitenkin olevan.
Onkohan tämä uhri oikeasti ollut edes syyllinen mihinkään.
Näillä kun tuntuu olevan tapana kostaa lähipiirille vaikkei ne asiaan liittyisikään. Sama suku riittää siihen hyvin.
Se ehkä selittäisi myös kuvaamiset…
Ei toi veera ole romania nähnykkään, esittää vaan kun seukkaa romanin kanssa. Vanhemmat on ihan pääväestöä ja veeran isukin löytää facesta. Kattokaa vaik veeruskan vanhoja kuvia (instasta löytää, löytyy omal nimel) näyttää ihan suomalaiselta vaik värjääki hiuksensa ja meikkaa ohuet romani-tyyliset kulmat :D ylilaudal oli muuten jotain juttua että tämä tino olisi lähetellyt kyrpärunkkaus videoit 13-vuotiaille. Rahnu ja rahnun akka. Voi voi.
Rahnu tai ei niin mitäs ylhälistöä sinä olet. Kyllä totuus vaan on se että kellään kaalolla varaa puhua yhtään mitään kenestäkään. Sinunki sukulaiset koinineet ristiin rastiin itteesä ja millon on ollut tätit matkassa ja millon siskot. Turpa vaan kiinni ja takaisin ompelemaan ja piknaamaan röijyjä parilla kympillä ja muista anoa sossurahaa samalla.
Eikös teillä maailmalla itteesä jakaneet kulkeneet vielä pikkuhameissa vanhojen ihmisten taloissa leikkimässä neitsyttä kun oli kylä käyny setiä myöten uittamassa peeloonsa??
aumari
Vic Mackey
Viestit: 1998
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja aumari »

On se kumma, että yksi heimo elää vastikkeettomasti yhteiskunnan elätteinä. Virkavalta ym. pelkäävät rasistin leimaa, ja vielä syyttä.
Muistelen, että oisko ollut 70 - 80 lukua kun romaniasiat olivat kovasti tapetilla. Hortto Kaalo lauloi "Miksi ovet ei aukene meille, onko rotumme syytä tää". Veijo Balzar taisi olla etujoukoissa vaatimassa romaneille etuoikeuksia. Saivatkin, mutta vastaavasti yhteiskunta ei ole saanut heimon taholta mitään muuta mainittavaa kuin sopeutumattomuutta.
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7677
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Vaikka nimet ovat jo tässä ketjussa esiintyneet, ajattelin, että olisi ehkä syytä kerrata ketkä kolme ovat tässä jutussa epäiltyjä ja syytettyjä.

Tino Taivaanranta. Romani, joka esiintyy FaceBookissa myös nimellä Toni Lindeman.
Edellisen tämänhetkinen naisystävä Veera Vekkilä. WannaBe romani.
Christian Aaltonen. Myös Mersu-miehiä
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Olikos Taivaanranta suomennos nimestä Bollström? Tällainen junttihan suomentaisi sen muotoon Pallovirta.
KimJongUn
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Syys 06, 2023 10:10 am

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja KimJongUn »

Jos Venäjä joskus Suomen valtaa, niin tullaan täällä ainakin jakamaan väkivaltarikoksista pykälän verran ankarampia tuomioita.
July
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 7:31 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja July »

Downshifting kirjoitti: La Tammi 01, 2022 10:59 am Aaltoselle ei löydy profiilia, mutta ikävän oloista elämänkoululaista pukkaa, kiitos tästä. Motiivi jäänee epäselväksi, muu kuin oman mitättömyyden korostaminen tässä yhteiskunnassa. Menkää töihin.
Kyllä sille profiili löytyy, siellä ei vaan juurikaan mitään ole
https://www.facebook.com/christian.aaltonen.1
Lomallelompsis
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 22, 2023 3:30 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Lomallelompsis »

Saimaanorppa kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 6:08 pm Vittu näitä kermaperseitä..
Syytetty tyttö selaili puhelinta oikeudessa kun jotain kysyttiin :roll:
mitä viddua..
Onko tää sama, kuin tekijä?? Fb:ssä monta v.vekkilä nimistä hlöä ja profiilia?

https://www.facebook.com/groups/1173829 ... 7/?app=fbl
Yrjö Yrjönsuuri
Rico Tubbs
Viestit: 1213
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönsuuri »

vasikka kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 7:02 pm Olikos Taivaanranta suomennos nimestä Bollström? Tällainen junttihan suomentaisi sen muotoon Pallovirta.
▪︎
Muuten kyllä aivan oiva suomennos, mutta tässä tapauksessa nimi ei ole enne, kun eipä taida olla paljonkaan virtaa pollassa. :?
Yrjö Yrjönsuuri
Rico Tubbs
Viestit: 1213
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönsuuri »

Saimaanorppa kirjoitti: Ke Syys 06, 2023 6:08 pm Vittu näitä kermaperseitä..
Syytetty tyttö selaili puhelinta oikeudessa kun jotain kysyttiin :roll:
mitä viddua..
▪︎
Tähh.?? Jopa on tosi munaton tuomari kun ei tuollaisen käytöksen jälkeen ottanut puhelinta pois istunnon ajaksi. :?
Lomallelompsis
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Elo 22, 2023 3:30 pm

Re: 14-vuotias tyttö joutui rajun väkivallan kohteeksi Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Lomallelompsis »

Sama nainen kuin linkittämäni fb profiili, v.v. profiileja fb ainakin 3. Ig myös monta profiilia, pelkällä: vekkilä-haulla. Tiedän että v.v. isän nimi on myös v.v., nurmijärveltä,. Isällä ei myöskään puhdas rekisteri, ja huumeet kuuluneet hänenkin nuoruuteen.
Vastaa Viestiin