Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Gentle
Theo Kojak
Viestit: 1156
Liittynyt: To Maalis 12, 2020 3:19 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja Gentle »

Universal Exports kirjoitti: Su Touko 08, 2022 1:11 pm
Gentle kirjoitti: Su Touko 01, 2022 5:57 pm Tuskin tässäkään kiusaajan puolella on ollut kukaan, mutta oikeuden oli helppo määrätä tässä kyseisessä tapauksessa kovat korvaukset.
Kannatan enemmän Amerikan mallia:
Päällekäyjät saa ampua.

Itseasiassa, jos itseni kimppuun olisi tullut autollinen porukkaa, joista yksi on vielä joku entinen koulukiusaaja, olisin todennäköisesti kylmännyt koko porukan.
Miksei muuten noita muita tuomittu?
Kuvasivat ja yllyttivät: Yllyttäjät tulee Suomen lain mukaan tuomita kuten tekijä.
Tietenkin olis pitänyt tuomita, täysin kusipäitähän noi on jo sen takia, että meinasivat kuvata koko homman. Siis vielä aikuisia, en ymmärrä sitä kuvaamista teineiltäkään.
Ei Amerikassakaan ihan miten vaan saa ampua, riippuu vielä osavaltiosta miten aseen kanssa saa puolustautua, ihan miten vaan sielläkään ei saa murhailla vaikka joku vähän uhkais.
Eikö tossa ollu kiusatun kavereitakin paikalla? Ainakin yrittivät olla välissä jonkin aikaa.
NetMan
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 18, 2021 12:55 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja NetMan »

Rampsin Kari kirjoitti: To Touko 05, 2022 3:01 pm Onko jollakin olemassa virallista käräjäoikeuden tuomiota asiasta? Seiskapäivää ei välttämättä ihan kaikkea kerro...
Saa kysymalla esim hovioikeudesta, kysy esim tilanteen aloittaneen hyokkaajan nimella, Patrik Petri Fjäder. Hyokkayksen uhri oli Patrick, eli ehka riita on peraisin samanlaisista nimista.
Viimeksi muokannut NetMan, Su Touko 08, 2022 9:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
claw
Poliisikoira Rex
Viestit: 277
Liittynyt: To Touko 28, 2020 9:20 am

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja claw »

”Sadistinen vallankäyttäjä”

Seiska tavoitti koulukiusaajansa piesseen Patrickin kommentoimaan tapaustaan. Nykyään 21-vuotias opiskelija kertoo yllättyneensä, että hänen juttunsa nousi Seiskan nettisivuston ykkösuutiseksi viime viikolla.

– Olen hämmentynyt, sillä olen saanut jutusta paljon palautetta. Vähintään 99 prosenttia palautteesta on tosin positiivista, Patrick sanoo alle vuorokausi nettijutun julkaisun jälkeen.

Patrick yhtyy yleiseen mielipiteeseen, että hän sai itsensä puolustamisesta kohtuuttoman kovan tuomion.

– Koko juttu oli tosi väärin minua kohtaan, sillä puolustin vain itseäni. Hän on sellainen kaveri, että jos hän olisi saanut minut tiputettua, niin hän olisi hakannut minut henkihieveriin. Minähän olin oikeastaan armollinen, kun päästin hänet aina jaloilleen, Patrick sanoo.

Patrick ei kiistä sitä, että antoi tilanteessa myös omien nyrkkiensä puhua.

– Minulla oli paljon adrenaliinia veressä, koska tiesin hänen olevan vaarallinen tyyppi. Tunnelataus oli myös kova, koska kyseessä oli koulukiusaajani.

– En kokenut, että olisin voinut lähteä tilanteesta pois. En olisi myöskään halunnut, että tilanne jatkui kaverin ensimmäisen putoamisen jälkeen.

Patrick vahvistaa, että oli kyseisen miehen koulukiusauksen kohteena yläasteella.

– Hän sai tietää, että minulle oli annettu ADHD-diagnoosi. Hän huomasi, että se oli heikko kohta minulle, ja että olin aina peloissani ja sydän hyppäsi kurkkuuni, jos joku puhui asiasta minulle.

– Jos en toiminut hänen mielikseen, niin hän ryhtyi käyttämään diagnoosiani lyömäaseenaan. Hän saattoi haukkua minut pystyyn kaikkien nähden, jolloin lähdin vain itkien kotiin. Olin niin haavoittuvassa tilanteessa kuin olla ja voi.

Patrick uskoo tietävänsä, miksi joutui kiusaajan hampaisiin.

– Hän oli muita isompi ja harrasti sadistista vallankäyttöä. Minä en kuitenkaan suostunut kumartelemaan häntä. Kun hän löysi heikon kohtani, niin hän pisti minut aivan paskaksi. Hänestä näki, että hän nautti satuttamisestani.

– Hän kiusasi paljon muitakin oppilaita, ja hallitsi pelolla kaikkia. Kukaan ei uskaltanut mennä kertomaan opettajille.

Patrick kertoo, että suostui sovittelemaan asian hovioikeuden käsitellessä asiaa.

– Suostuin lopulta maksamaan hänelle 20 000 euroa, koska halusin päästä tästä jutusta eroon. Jouduin vetämään tämän läpi opiskelijaresursseillani, enkä jaksanut enää lähteä taistelemaan, vaikka olisi pitänyt.

Kiusattu kohtasi kiusaajansa viimeksi sovittelutilanteessa.

– Hän ei pystynyt edes katsomaan minua silmiin, niin kuin ei oikeudessakaan pystynyt. Hän vaikutti todella pelokkaalta, mutta itsepä on ahdinkonsa aiheuttanut, Patrick sanoo.

https://www.seiska.fi/Rikos/Koulukiusat ... usaaja-oli
Murheli
Axel Foley
Viestit: 2008
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Aika hienosti Patrick tilanteesta kertoo, ja on selvästi miettinyt asioita paljon. Tämän haastattelun jälkeen tuomio tuntuu vielä entistäkin vääremmältä minun mielestäni
Voi voi, kun päättyi elämän koi
QwertyKeyboard
Martin Riggs
Viestit: 633
Liittynyt: To Huhti 25, 2019 4:05 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Tämä kiusaaja on itse valinnut tehdä rikollisia alistusvideoita, mutta hän on myös valinnut olla vasikka kun ei pärjääkään, joka vasikoi muut poliisille. Sellaisena kaverina hänet tunnetaan tästä eteenpäin.
inka
Jane Marple
Viestit: 1035
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja inka »

QwertyKeyboard kirjoitti: Ke Touko 11, 2022 7:56 pm Tämä kiusaaja on itse valinnut tehdä rikollisia alistusvideoita, mutta hän on myös valinnut olla vasikka kun ei pärjääkään, joka vasikoi muut poliisille. Sellaisena kaverina hänet tunnetaan tästä eteenpäin.
Juuri näin! Tähän sellainen peukku-hymiö.
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Veijo Neste
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 7:00 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja Veijo Neste »

MTV:n sivuilla juttu, jota en saanut linkitettyä. Rikosoikeuden proffa Matti Tolvanen kommentoi, myös hyökkäily näkyy tuosta hyvin.

Hyökkääjän, ja vain hyökkääjän hölmöily tuli uhrille kalliiksi.
Aivokasvain
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: To Tammi 02, 2020 8:41 pm

Re: Hurja video Vantaalta: alistusvideota tekevä koulukiusaaja hyökkää kiusattunsa päälle takaapäin

Viesti Kirjoittaja Aivokasvain »

Veijo Neste kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 12:26 pm MTV:n sivuilla juttu, jota en saanut linkitettyä. Rikosoikeuden proffa Matti Tolvanen kommentoi, myös hyökkäily näkyy tuosta hyvin.

Hyökkääjän, ja vain hyökkääjän hölmöily tuli uhrille kalliiksi.
Tämä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rii ... aa/8417406
Aivokas Vain
Vastaa Viestiin