Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
290L18160
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2022 10:10 am

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja 290L18160 »

Todella röyhkeä teko viedä kissa toisen pihasta. Jos kissa on liikkunut nappaajan tontilla, niin olisi voinut käydä keskustelemassa omistajan kanssa ja antaa ymmärtää että jos ei tule muutosta, toimittaa lähimpään eläinlöytötaloon. Ja eikös kissalla ollut vielä siru. Eläinlääkärin olisi pitänyt soittaa sirun antamaan numeroon. Sitä varten siru laitetaan eläimeen! Ei eläinlääkäri ole toiminut mitenkään lakien mukaan kun ei toimittanut kissaa edes lähimpään löytötaloon.
Vlad
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2021 1:00 am

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Esa.esa kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:55 am Toivottavasti tuo ihmispaska saa kunnon tuomion. Anopin naapurista vietiin kissa pihasta ja toimitettiin kissatalolle. Ja anoppi asuu maalla. Onneksi naapuri sai kissansa takaisin. Mikä helvetin vimma näillä keräilijöillä on. Jatkuvasti on kissatalon sivuilla talteenotettuja, selvästi hyväkuntoisia, kotikissoja. Sen ymmärrän, että talvella ja syksyllä ulkona olevista kissoista ollaan huolissaan, mutta kesällä kissojen pitää maalla voida ulkoilla pihapiirissä ja sen ympäristössä huoletta.
Vietiinkö varmasti pihasta, vai naapurin pihasta?
Kissan ei kuulu oleskella toisten pihoilla edes maalla. Maalla voi naapureilla olla esim.tipuja, tai muita pieniä eläimiä pihalla, joita kissa saalistaa. Itse loukutan myös maalla irtokissat pihastani. Jyrsijöiden hävittämisellä kissan irtipitoa on turha perustella, koska loukut on tutkitusti huomattavasti tehokkaampia.
P.s. itsellänikin on kissa. Mutta ei koskaan valvomatta irti.
loaded
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: To Syys 30, 2021 12:21 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja loaded »

Ja kennenkähän pihasta ne valvontakameran kuvat mahtoikaan olla? Onhan se ihan selvää, että kissa vietiin kotipihaltaan.

Suomen Eläinlääkäriliitto on nyt ottanut kantaa asiaan facebook-sivullaan. Siis jos ihmettelee, että miten pulskan lemmikkikollin lopettaminen villiintyneenä tiineenä kissana on päässyt tapahtumaan, se on maalittamista!

"Valitettavasti on jälleen ajankohtaista muistuttaa, että maalittaminen on erittäin tuomittavaa. Maalittamisella tarkoitetaan toimintaa, jossa yksittäinen henkilö omin toimin tai muita mobilisoimalla käynnistää tai kannustaa yhteen kohteeseen kohdistuvan järjestäytyneen häirinnän, joka voi olla suoraa tai epäsuoraa.
Valvontaa tekevien eläinlääkärien virkatehtävät ovat mm. eläinsuojelu- ja eläintautilainsäädännön mukaisia lakisääteisiä tehtäviä. Viranomaistyö on virkamiehen työtä koskevien lakien alaista, eikä virkamiehen uhkaamista, työn haittaamista tai arvon vähättelyä pidä missään tilanteessa hyväksyä.
Suomessa on työvoimapula eläinlääkinnän sektorilla ja virkaeläinlääkärit joutuvat tekemään töitä usein isolla työsidonnaisuudella ja väsyneinä. Maalittaminen on yksi tekijöistä, joka vähentää halukkuutta eläinlääkärin työhön. Virheiden tekemisen mahdollisuutta ei koskaan voida täysin poissulkea. Jos virhe tapahtuu, eläinlääkäri kantaa siitä vastuun ja on olemassa viralliset reitit selvittää asia. Maalittamisella asiat eivät ratkea.
Muistammehan medialukutaidon, sillä asiat voidaan joskus esittää mediassa todella yksipuolisesti. Eläinlääkäri ei vaitiolovelvollisuuden takia yleensä pääse esittämään omaa näkökantaansa asiaan."
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1623
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Vlad kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 1:25 am
Esa.esa kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 8:55 am Toivottavasti tuo ihmispaska saa kunnon tuomion. Anopin naapurista vietiin kissa pihasta ja toimitettiin kissatalolle. Ja anoppi asuu maalla. Onneksi naapuri sai kissansa takaisin. Mikä helvetin vimma näillä keräilijöillä on. Jatkuvasti on kissatalon sivuilla talteenotettuja, selvästi hyväkuntoisia, kotikissoja. Sen ymmärrän, että talvella ja syksyllä ulkona olevista kissoista ollaan huolissaan, mutta kesällä kissojen pitää maalla voida ulkoilla pihapiirissä ja sen ympäristössä huoletta.
Vietiinkö varmasti pihasta, vai naapurin pihasta?
Kissan ei kuulu oleskella toisten pihoilla edes maalla. Maalla voi naapureilla olla esim.tipuja, tai muita pieniä eläimiä pihalla, joita kissa saalistaa. Itse loukutan myös maalla irtokissat pihastani. Jyrsijöiden hävittämisellä kissan irtipitoa on turha perustella, koska loukut on tutkitusti huomattavasti tehokkaampia.
P.s. itsellänikin on kissa. Mutta ei koskaan valvomatta irti.
Luulisi Roivasen itse tietävän, mikä on hänen oma pihansa. Varsinkin, kun hänellä on vielä riistakameratallenne asiasta. Toisen piha-aluetta hän ei voisi kuvata, omaansa kyllä. Ja näin ollen kuvatallenteessa kissaa kähveltävä emäntä on nimenomaan Roivasen pihassa.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1623
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Suomen Eläinlääkäriliitto ilmeisesti haluaa viestittää nyt, että koska eläinlääkärit ovat väsyneitä, heidän tulee saada tehdä korvaamattomia virheitä ja töpeksiä, eikä asiaa saisi nostaa julkisuuteen.
Entä jos kirurgi on vähän väsynyt, leikatessaan tekee virheen ja vammauttaa tai saa potilaan kokonaan hengiltä; tätä asiaa ei saa nostaa esiin, koska se on maalittamista ja kirurgiksi ei enää halua kukaan.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
savolainen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: La Loka 25, 2014 7:47 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja savolainen »

Vedotaan vaitolovelvollisuuteen, mutta esim kissan omistajan luvalla sen vaitiolovelvollisuuden saa rikkoa, joten jos sitä selkärankaa löytyy, niin? Paitsi os vaitiolovelvollisuus toimii myös toiseen suuntaan, on velvollisuus pitää suu kiinni omista mokista :roll:
Vlad
Scooby-Doo
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2021 1:00 am

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Vlad »

jukuripää kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 8:34 am Luulisi Roivasen itse tietävän, mikä on hänen oma pihansa. Varsinkin, kun hänellä on vielä riistakameratallenne asiasta. Toisen piha-aluetta hän ei voisi kuvata, omaansa kyllä. Ja näin ollen kuvatallenteessa kissaa kähveltävä emäntä on nimenomaan Roivasen pihassa.
Tässähän ei kommentoitukaan Roivasen tapausta, vaan kommentoijan anopin naapurin...
Bugatti87
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 17, 2022 7:13 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Bugatti87 »

Ei oo poistettu. Molemmat löytyy edelleen facesta. Ehkä ovat estäneet joitakin

Kannattaa rajata nuo lapset pois kuvasta. Ehkä.
Jarmomurha
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2020 9:42 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Jarmomurha »

Tämä on loppujen lopuksi aika simppeli keissi. Pari idioottia syyllistyi varkauteen, josta tulee sanktiona sakkoa ja vahingonkorvauksia ja eläinlääkäri syyllistyi johonkin (?) virheeseen, josta tuskin tulee mitään sanktiota. Jos minä olisin päättämässä rangaistuksista, lähtisi eläinlääkäriltä luvat ja nämä kaksi tätiä kokisi elämänsä epämiellyttävimmät hetket, mutta valitettavasti en ole.

Ja minähän en voi sietää itsenäisesti ulkoilevien kissojen välinpitämättömiä omistajia ja vien mielelläni löytämäni irtokissat Viikkiin ihan luonnoneläinten ja kissojen itsensä vuoksi. Mutta se, että napataan kissa kotipihastaan, on äärimmäisen vastenmielistä!

Ja kun lukee tuon toisen tädin aiemman kirjoituksen, jossa kaipailee loukkua kissoja varten, ymmärtää jo kirjoitustyylistä ja sen sävystä, että ihan tietoisesti haluaa tappaa/tapattaa kissan kuin kissan. Pthyi mitä sakkia :evil:

Olen pitänyt Suomen ell-koulutuksen tasoa surkeana ja tämä kyllä vahvisti asian. Ja luottamusta ei kyllä ainakaan lisännyt myöskään tuo Suomen Eläinlääkäriliiton käsittämätön kannanotto! :roll:
Bugatti87
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 17, 2022 7:13 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Bugatti87 »

Bugatti87 kirjoitti: To Elo 18, 2022 6:08 pm Ei oo poistettu. Molemmat löytyy edelleen facesta. Ehkä ovat estäneet joitakin henkilöitä jolloin profiilit ei näy estetyille.

Kannattaa rajata nuo lapset pois kuvasta. Ehkä.
Hyvä huomio. Henkilö tosin itse facebookiin laittanut kuvansa jolloin se on ns. julkisesti käytettävissä. Yritän kuitenkin poistaa kuvat koska henkilöt ilmeisesti tulleet häirityiksi .
salla.kinnunen
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 21, 2022 10:27 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja salla.kinnunen »

Tänne kun olette niin hienosti jakanut kuvani facebookistani ja näköjään lapsenkin on kuvissa alunperin näkynyt+ vielä uhkaavat kirjoitukset lapsiani kohtaan sekä kirjoitukset minusta, olen vienyt asian eteenpäin poliisin tietoon ja kaikille teille jotka tätä ketjua lukee/katsoo on pakko kertoa että nyt on väärä Salla kinnunen teillä täällä ja kyllä minun nimeni on salla kinnunen ja Juvalla asun enkä Leppävirralla ja sielläkin sattuu asumaan Salla kinnunen (tämä tarkastettu poliisilta).kyllä facebookissa olen kysellyt kissa loukkua ja ollut asian tiimoilta yhteydessä myös kissa hoitajaan jolle olisin kulkukissan toimittanut koska kukaan naapureista ei tiennyt kenen kissa on ja tuntui vaan pihoilla kävelevän, mouruamassa sekä tekemässä tarpeitaan paikkoihin mihin niitä ei olisi tarvinnut. olisi ollut hienoa jos asioista olisi otettu selvää tai edes varmistettu oikeat henkilöt mutta asiaa selvittelee nyt poliisi.
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3253
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

salla.kinnunen kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 3:35 pm Tänne kun olette niin hienosti jakanut kuvani facebookistani ja näköjään lapsenkin on kuvissa alunperin näkynyt+ vielä uhkaavat kirjoitukset lapsiani kohtaan sekä kirjoitukset minusta, olen vienyt asian eteenpäin poliisin tietoon ja kaikille teille jotka tätä ketjua lukee/katsoo on pakko kertoa että nyt on väärä Salla kinnunen teillä täällä ja kyllä minun nimeni on salla kinnunen ja Juvalla asun enkä Leppävirralla ja sielläkin sattuu asumaan Salla kinnunen (tämä tarkastettu poliisilta).kyllä facebookissa olen kysellyt kissa loukkua ja ollut asian tiimoilta yhteydessä myös kissa hoitajaan jolle olisin kulkukissan toimittanut koska kukaan naapureista ei tiennyt kenen kissa on ja tuntui vaan pihoilla kävelevän, mouruamassa sekä tekemässä tarpeitaan paikkoihin mihin niitä ei olisi tarvinnut. olisi ollut hienoa jos asioista olisi otettu selvää tai edes varmistettu oikeat henkilöt mutta asiaa selvittelee nyt poliisi.
Varsin uskottavaa. Kaksi kissanloukuttaja Salla Kinnusta....
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3253
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

jukuripää kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 8:38 am ......koska eläinlääkärit ovat väsyneitä, heidän tulee saada tehdä korvaamattomia virheitä ja töpeksiä, eikä asiaa saisi nostaa julkisuuteen.......
Eihän se virhe korvaamaton ole, kyllä puoskari voi sen omalla hengellään korvata. Tai ainakin osan siitä.
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
salla.kinnunen
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 21, 2022 10:27 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja salla.kinnunen »

Jannes kirjoitti: Pe Elo 19, 2022 1:33 pm Siitä vaan venailee että tuon akan lapset on yksin pihassa leikkimässä :D

"Ai vahingossa lopetettiin kun luulin villi-ihmiseksi."
Hienoa toimintaa uhkailla lapsia, varsinkin kun syytetyn penkillä täällä on väärä henkilö.
salla.kinnunen
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 21, 2022 10:27 pm

Re: Pohjois-Savo: Nainen varasti kissan ja vei sen lopetettavaksi !!!

Viesti Kirjoittaja salla.kinnunen »

Kummisetä kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 3:41 pm
salla.kinnunen kirjoitti: Ma Elo 22, 2022 3:35 pm Tänne kun olette niin hienosti jakanut kuvani facebookistani ja näköjään lapsenkin on kuvissa alunperin näkynyt+ vielä uhkaavat kirjoitukset lapsiani kohtaan sekä kirjoitukset minusta, olen vienyt asian eteenpäin poliisin tietoon ja kaikille teille jotka tätä ketjua lukee/katsoo on pakko kertoa että nyt on väärä Salla kinnunen teillä täällä ja kyllä minun nimeni on salla kinnunen ja Juvalla asun enkä Leppävirralla ja sielläkin sattuu asumaan Salla kinnunen (tämä tarkastettu poliisilta).kyllä facebookissa olen kysellyt kissa loukkua ja ollut asian tiimoilta yhteydessä myös kissa hoitajaan jolle olisin kulkukissan toimittanut koska kukaan naapureista ei tiennyt kenen kissa on ja tuntui vaan pihoilla kävelevän, mouruamassa sekä tekemässä tarpeitaan paikkoihin mihin niitä ei olisi tarvinnut. olisi ollut hienoa jos asioista olisi otettu selvää tai edes varmistettu oikeat henkilöt mutta asiaa selvittelee nyt poliisi.
Varsin uskottavaa. Kaksi kissanloukuttaja Salla Kinnusta....
Minulle se on aivan sama uskotko vai et asian olen kuitenkin poliisin tietoon vienyt tänään ja rupeavat asiaa tutkimaan.
Vastaa Viestiin