Maria Nordin: terveyskurssit ja tuomio eläinsuojelurikoksesta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1380
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

janis kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:24 pm vastuullinen omistaja antaa eläinlääkärin arvioida hoidon tarpeen.
No sitähän mä tarkoitin... Lisäksi se, että kun eläimet ei pysty kertomaan mihin niitä sattuu ja peittävät kipunsa, eli ihminen samojen vammojen / sairauden kanssa rääkyisi ja valittaisi, mutta eläin voi näyttää käytöksensä puolesta melko tavalliselta eikä pidä ääntä. Siitäpä syystä ne onkin aiheellista viedä ell. tarkistettavaksi.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja janis »

JohanPomppas kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 6:15 pm No sitähän mä tarkoitin...
ymmärsin, ja komppasin. olisin voinut ilmaista asiani taas kerran selvemmin.
allekirjoitus.
Cadi John
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

JohanPomppas kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:07 pm Vaikka vaihtoehtohoidoillekin on paikkansa, niin silti sitä mieltä, että eläimet on aina syytä käyttää eläinlääkärillä tutkittavana. Voi jäädä esim. sisäisiä vammoja huomaamatta yms. ja muutenkin - jos vaikka Marialla itellä olis joku ammottava reikä ruhossaan, niin kaitpa Mariakin tikattavaksi hakeutuisi, eikä vain hivelisi pihkavoidetta. Käärmeen puremat myös sellaisia, jotka vaatii ell. reissun... No toisaalta - miksi tätä akkaa pitää syyttää mainituista asioista, kun aikoinaan ihan ajankohtaisohjelmissa, uutisissa yms. esiteltiin pihahäkissä olevaa mettämiehen koiraa, jolla pää tulehtunut ja paisunut palloksi, koska sitä oli kuulemma siitä kanaverkon raosta susi käynyt näykkimässä poskesta... :roll: Todennäköisesti oli raapaissut johonkin ruosteiseen ja paskaiseen naulaan itsensä siellä häkissä. Eläinlääkäri ei tuota "suden aiheuttamaa vammaa" todennut, koska koko koira ei ollut eläinlääkäriä nähnytkään. Se olis tarvinnu siihen tulehdukseen hoitoa, mutta eipä mettämiehillä tullut mieleenkään viedä sitä "parasta kaveria" lekurille. Ja tätä ällisteltiin pää kallellaan ukkojen toimesta ja telkkarissa parhaaseen katseluaikaan esiteltiin, mutta ei tullut omistajalle syytettä.
Hirveä toi koirajuttu 😢 En ymmärrä miksi niitä pidetään häkissä tai yksin ulkona pitkiä aikoja. Mikä tyyppi tämä mies oli?

Olisi mielenkiintoista tietää millainen on ihminen, joka uskoo näihin Nordinin juttuihin.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1380
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

janis kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 8:19 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 6:15 pm No sitähän mä tarkoitin...
ymmärsin, ja komppasin. olisin voinut ilmaista asiani taas kerran selvemmin.
No eipä mitään. Ei aina itselläkään tuo luetunymmärtäminen toimi, että syytä saattoi olla täälläkin päässä, jos en ihan hiffanut mitä tarkoitit. :lol:
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1380
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Cadi John kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 8:35 pm
Tyyppi oli petovihaaja "mettämies". Siitä on jo varmaan reilusti yli vuosikymmen kun tuota "suden pureskelemaa" koiraa ällisteltiin, ja jo silloin mietin, että jos olis kenen muun hyvänsä koiralla semmoinen tulehdus päässä, oli vamman ja tulehduksen syy mikä hyvänsä, omistaja sais syytteet kun ei ole vienyt koiraansa eläinlääkärille. Toki, eihän se poskessa oleva naarmu olis kovin raflaavalle näyttänyt hoidettuna ja tukenut huru-ukkojen petoviha-agendaa, että siinäpä se syy, miksei "parasta kaveria" käytetty eläinlääkärillä.

Nordinin juttuihin en ole perehtynyt, enkä tiedä millaiset ihmiset niihin uskoo. Tuosta muijasta tullut toki hieman erikoinen vaikutelma. Aina puhuu jotenkin lässyttämällä ja yrittää esittää kilttiä ja söpöä. Nyttenkin jonkun uutisen yhteydessä olevalla videolla hymyilee jotain "minä olen kiltti ja söpö tytteli" -hymyä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja meitzi »

janis kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:24 pm vaihtoehtohoitoja voivat käyttää ne, jotka ovat kykeneviä itse päättämään omista hoitotoimenpiteistään. eläimen puolesta päättää aina joku muu, joten vastuullinen omistaja antaa eläinlääkärin arvioida hoidon tarpeen.
Minäkin olen jättänyt toimittamatta eläimiä hoidon arviointiin mm. pahoinvoinnin, turvonneiden käpälien, voipuneisuuden tai muiden vähäpätöisten juttujen vuoksi.

Tiedän myös kymmeniä, ellen jopa satoja koiria ja kissoja joita ei elinikänään toimiteta mihinkään eläinlääkärin arvioihin, vaikka viettävät lopun ikänsä kykenemättä hyppäämään mielipaikalleen sohvalla tai uuninpankolla tjms. yms.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Cadi John
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

JohanPomppas kirjoitti: Ke Marras 15, 2023 2:29 am
Cadi John kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 8:35 pm
Tyyppi oli petovihaaja "mettämies". Siitä on jo varmaan reilusti yli vuosikymmen kun tuota "suden pureskelemaa" koiraa ällisteltiin, ja jo silloin mietin, että jos olis kenen muun hyvänsä koiralla semmoinen tulehdus päässä, oli vamman ja tulehduksen syy mikä hyvänsä, omistaja sais syytteet kun ei ole vienyt koiraansa eläinlääkärille. Toki, eihän se poskessa oleva naarmu olis kovin raflaavalle näyttänyt hoidettuna ja tukenut huru-ukkojen petoviha-agendaa, että siinäpä se syy, miksei "parasta kaveria" käytetty eläinlääkärillä.

Nordinin juttuihin en ole perehtynyt, enkä tiedä millaiset ihmiset niihin uskoo. Tuosta muijasta tullut toki hieman erikoinen vaikutelma. Aina puhuu jotenkin lässyttämällä ja yrittää esittää kilttiä ja söpöä. Nyttenkin jonkun uutisen yhteydessä olevalla videolla hymyilee jotain "minä olen kiltti ja söpö tytteli" -hymyä.
Sen verran joskus luin jostain jossa hän sanoi astman vai oliko diabeteksen paranemalla kun taputtaa vatsaa. Jotain muitakin neuvoja hänellä oli .. heh. Mun mielestä hän on aivan sekaisin.
deadpan
Remington Steele
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2022 12:09 pm

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja deadpan »

Vuosia sitten sama henkilö postasi Instagramiin kuvan, jossa oli kuvannut kaksi metsähiirtä jostain kadulta.
Toinen oli jo osin jäänyt auton alle, häntä oli liiskautunut maahan niin, ettei se päässyt irti.
Auttaa ei voinut, mutta oli kyllä aikaa kuvata hiiret kadulla.
Ei eläimiä tällaisille ihmisille!
I got the devil in my blood
Tellin' me what to do
(And I'm all ears).
AC/DC - Rock 'N' Roll Singer
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1380
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Cadi John kirjoitti: Ke Marras 15, 2023 8:54 am
:lol: Että sellasta sitten... Ite ton akan näin ensimmäisen kerran joskus kanavasurffaillessa jossain tosi -tv paskassa. Märisi siinä, kun mies petti ja oli paksuna silloin sille. Ei vissiin ollut ensi kerta kun mies petti. Se hänen lässyttävä ja söpöstelevä tyyli puhua ja ilmehtiä jäi mieleen. Mietin, että itsepä on suhteessa ja tietoisesti hankkiutunut paksuksi miehelle, jonka tietää pettävän, kun jos asia pahaa mieltä rouva Nordinissa aiheutti, niin järkevämpi olisi laittanut lusikat jakoon. Ne pettäjät kun harvemmin muuttaa tapojaan, ja Mariakin varmasti sen tiesi ja tietää... Toki, jos sairauksia parannetaan mahaa taputtelemalla, niin voi vaan miettiä, mitähän sitten käyttää ehkäisynä... :mrgreen: Mutta tietynlainen säälinkerjääjä tuntuu olevan.
jhou
Perry Mason
Viestit: 3843
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2015 3:09 pm

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja jhou »

No mitä nyt rva Nordinin toimintaan liittyviä julkisia kommentteja olen lukenut, niin se kiva ja kiltti naamari on päällä tasan siihen asti, kunnes joku kyseenalaistaa ne huuhaakurssit. Esim. sellaisille tyypeille, jotka haluaa rahansa takaisin kun ei diabetes parantunutkaan on tullut aika kylmää kyytiä. Reklamaatiot dissataan sillä, että et vaan noudattanut ohjeita oikein, jos et huomannut positiivisia vaikutuksia. Treenaa lisää, tässä olisi muuten toinen kurssi vähän hitaammille. Ja mitään lääketieteellisiä vaikutuksiahan en toki lupaa (kun se on laitonta), ja itse kirjoitan tätä täydellisen kiitollisuuden tilassa (mitä helevettiä sen sitten onkaan tarkoitus merkitä). Jatkot ohjataan sitten lakimiehelle. Ihan on skientologiasta kopioitu aspan kaava.

Ehkä se Nordinin kana ei ollut täydellisen kiitollisuuden tilassa, kun sitä kerran purtiin. Tai sitten se oli, koska se parani. Miten päin vaan, tapahtuneen voi aina selittää käärmeöljyllä. :lol:
Hyvin suunniteltu on edelleenkin tekemättä.
Blank?
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: La Loka 07, 2023 6:01 pm

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Blank? »

focus kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:51 pm
janis kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:24 pm vaihtoehtohoitoja voivat käyttää ne, jotka ovat kykeneviä itse päättämään omista hoitotoimenpiteistään. eläimen puolesta päättää aina joku muu, joten vastuullinen omistaja antaa eläinlääkärin arvioida hoidon tarpeen.
Tämä. Eläinten hoitaminen vaihtoehtohoidoilla on samaa sarjaa järkevyyden kanssa kuin vegaaniset kissanruoat tjsp. - eli omistajan ideologian aiheuttamaa eläinrääkkäystä.
Missä määrin vegaaniset kissanruoat on rääkkäystä? Järkevyyden voi kyseenalaistaa mutta että rääkkäystä? Jos kissa on terve ja tyytyväinen, niin sama kai se on mitä se syö. Ja tiedän kyllä että luonnostaan kissa on lihansyöjä ja että sen elimistö sulattaa huonosti hiilihydraatteja.

Nordinia en itse jaksa kuunnella, mutta en tiedä muuttuuko tuo huonommaksi vai paremmaksi rankaisemallakaan. Ehkä pois julkisuudesta olisi kaikille parempi...
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Suomeksi: "kyllä tässä mun Nooan arkissa elukoita piisaa jos vaikka jokunen siirtyykin astraalimaailmaan, en viitsi lekurilla rampata ja siihen menisi ne mun suurella vaivalla huijaamalla tienatut hilut".

Jos hän kerta kehitti hengenvaarallisen ruisallergian lapsuuden kotinsa huonossa ilmapiirissä, niin hänhän voisi miettiä sitä että onko hänen huushollissaan vibat ja vibraatiot viturallaan, kun elukat pureskelevat toisiaan raivopäisinä.

Ei oo niinku piis änt lav, voi voi.
URSA kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 7:16 pm Muija kaipaa itse kunnon sairastumista niin oppisi.
Maria Nordin syytteessä eläinsuojelu­rikoksesta

Maria Nordinin eläinsuojelurikoksen epäillään tapahtuneen kesällä 2020 Espoossa, kun Nordin ei vienyt eläimiä eläinlääkäriin. Nordin perustelee eläinten eläinlääkäriin viemättä jättämistä muun muassa ”luonnollisella tavalla parantua”.

15:05

BLOGGAAJA-ARKKITEHTI Maria Nordinia vastaan on nostettu syyte eläinsuojelu­rikoksesta, selviää Helsingin käräjäoikeuden tiedoista.

Asia on tullut käräjäoikeuteen vireille 18. marraskuuta.

Käräjäoikeuden tietojen mukaan eläinsuojelurikoksen epäillään tapahtuneen 19. kesäkuuta ja 30. kesäkuuta 2020 välisenä aikana Espoossa.

Koska rikosasia on vasta tullut vireille, sille ei ole toistaiseksi määrätty käsittelypäivää, eikä käräjäoikeuden tiedoista selviä tarkempia yksityiskohtia syytteen sisällöstä.

NORDIN kertoi kesäkuussa 2020 Instagramissa, että juhannuksena koira puri perheen kanaa, ja vapaaksi päässyt kissa tuli kyyn puremaksi. Nordinin tuolloin kertoman mukaan ”kanan haavat hoidettiin pihkasalvalla”, ja kissa ”vetäytyi omaan maailmaansa ja lepäsi”.

Nordin kommentoi rikossyytettä Helsingin Sanomille tekstiviestitse. Nordinin mukaan syyte luultavasti liittyisi juuri kyseiseen kyyn puremaksi tulleeseen lemmikkikissaan, jota ei viety eläinlääkäriin sekä kanaan, jota puri naapurin vieraan vapaaksi päässyt koira.

Nordin perustelee eläinten eläinlääkäriin viemättä jättämistä HS:lle muun muassa ”luonnollisella tavalla parantua” ja sillä, ettei hänen mukaansa ole vertailututkimusta, jossa olisi vertailtu luonnon ja lääketieteellisin keinoin hoidettuja kyyn puremia kissalla tai koiran puremia kanalla.

”Jos eläimen hoitaminen niin, että mahdollistaa lajityypillisen käyttäytymisen, on rikollista, niin olen mielelläni syyllinen”, Nordin muun muassa kommentoi.

NORDIN on viime vuosina esittänyt julkisuudessa toistuvasti kiistanalaisia näkemyksiä muun muassa kemikaalittomuudesta ja kotisynnytyksestä.

Nordinilla on verkkokurssi, joka tähtää lääkityksen vähentämiseen ja elämänlaadun parantamiseen mielen avulla.

Nordinin kurssin oppeja on arvosteltu esimerkiksi sosiaalisessa mediassa vastuuttomiksi. Kritiikkiä kurssia kohtaan on tullut myös lääketieteen ammattilaisilta. Huoli on kohdistunut etenkin siihen, että Nordin ei ole terveysalan asiantuntija. Hän on koulutukseltaan arkkitehti.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009271456.html
16.12.2022 15:05

Ei ole olemassa vertailututkimusta, jossa olisi rääkätty eläimiä taikauskon takia.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Cadi John kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 8:35 pm
JohanPomppas kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 5:07 pm Vaikka vaihtoehtohoidoillekin on paikkansa, niin silti sitä mieltä, että eläimet on aina syytä käyttää eläinlääkärillä tutkittavana. Voi jäädä esim. sisäisiä vammoja huomaamatta yms. ja muutenkin - jos vaikka Marialla itellä olis joku ammottava reikä ruhossaan, niin kaitpa Mariakin tikattavaksi hakeutuisi, eikä vain hivelisi pihkavoidetta. Käärmeen puremat myös sellaisia, jotka vaatii ell. reissun... No toisaalta - miksi tätä akkaa pitää syyttää mainituista asioista, kun aikoinaan ihan ajankohtaisohjelmissa, uutisissa yms. esiteltiin pihahäkissä olevaa mettämiehen koiraa, jolla pää tulehtunut ja paisunut palloksi, koska sitä oli kuulemma siitä kanaverkon raosta susi käynyt näykkimässä poskesta... :roll: Todennäköisesti oli raapaissut johonkin ruosteiseen ja paskaiseen naulaan itsensä siellä häkissä. Eläinlääkäri ei tuota "suden aiheuttamaa vammaa" todennut, koska koko koira ei ollut eläinlääkäriä nähnytkään. Se olis tarvinnu siihen tulehdukseen hoitoa, mutta eipä mettämiehillä tullut mieleenkään viedä sitä "parasta kaveria" lekurille. Ja tätä ällisteltiin pää kallellaan ukkojen toimesta ja telkkarissa parhaaseen katseluaikaan esiteltiin, mutta ei tullut omistajalle syytettä.
Hirveä toi koirajuttu 😢 En ymmärrä miksi niitä pidetään häkissä tai yksin ulkona pitkiä aikoja. Mikä tyyppi tämä mies oli?

Olisi mielenkiintoista tietää millainen on ihminen, joka uskoo näihin Nordinin juttuihin.
Yleensä nainen ja useimmiten pöljä positiivinen hellandyydelipersoonallisuus. Jossain vaiheessa tämä muija oli vakisettiä milloin missäkin terveysteeman FB-ryhmässä. Aina porukat kiukustui häneen, ja aina muutama daami alkoi puolustamaan häntä. Ja aina sama lässytys ettei voi tietää jos ei kokeile.

Kyllä sen tajuaa kokeilemattakin että ei paska punniten parane. Ja itse sentään olen ns. hörhö. Ja sen takia juuri inhoankin rahanahneita ketkuja. Pilaavat koko spirituaalisuuden.
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Maria Nordinia syytetään eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Cadi John kirjoitti: Ke Marras 15, 2023 8:54 am
JohanPomppas kirjoitti: Ke Marras 15, 2023 2:29 am
Cadi John kirjoitti: Ti Marras 14, 2023 8:35 pm
Tyyppi oli petovihaaja "mettämies". Siitä on jo varmaan reilusti yli vuosikymmen kun tuota "suden pureskelemaa" koiraa ällisteltiin, ja jo silloin mietin, että jos olis kenen muun hyvänsä koiralla semmoinen tulehdus päässä, oli vamman ja tulehduksen syy mikä hyvänsä, omistaja sais syytteet kun ei ole vienyt koiraansa eläinlääkärille. Toki, eihän se poskessa oleva naarmu olis kovin raflaavalle näyttänyt hoidettuna ja tukenut huru-ukkojen petoviha-agendaa, että siinäpä se syy, miksei "parasta kaveria" käytetty eläinlääkärillä.

Nordinin juttuihin en ole perehtynyt, enkä tiedä millaiset ihmiset niihin uskoo. Tuosta muijasta tullut toki hieman erikoinen vaikutelma. Aina puhuu jotenkin lässyttämällä ja yrittää esittää kilttiä ja söpöä. Nyttenkin jonkun uutisen yhteydessä olevalla videolla hymyilee jotain "minä olen kiltti ja söpö tytteli" -hymyä.
Sen verran joskus luin jostain jossa hän sanoi astman vai oliko diabeteksen paranemalla kun taputtaa vatsaa. Jotain muitakin neuvoja hänellä oli .. heh. Mun mielestä hän on aivan sekaisin.
Ja hengenvaarallisen pähkinäallergian voi parantaa mielikuvaharjoittelulla eli tahdon voimalla, jos oikein muistan.
Yrjö Yrjönsuuri
Rico Tubbs
Viestit: 1222
Liittynyt: Pe Elo 04, 2023 10:05 am

Re: Maria Nordin: terveyskurssit ja syyte eläinsuojelurikoksesta

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönsuuri »


Merkillistä, että terveysviranomaiset Suomessa katselevat läpi sormien puoskarina toimimista. Tämän Nordinin kohdalla on niin monta kertaa tullut esiin tehottomien ja jopa vaarallisten lääkintä ja parannusneuvojen jakaminen, että luulisi asialle viranomaisten taholta jo jotain tehdyn.
Mutta kun EI. Maton alle vaan.
Vastaa Viestiin