9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1598
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Lakia olis pitäny muuttaa JO kymmeniä vuosia sitten,jos ei vanhemmat maksa niin lapsella tulis korvata sitten tekemisensä kun pääsee rahaan kiinni,ja korko tietty juoksee kokoajan ja jos et maksa ei muuta kun koppiin suorittaa se pois.
Eiköhän se siitä alkais loppumaan
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9187
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Saavatko poliisit puhuttaa tuota 9-vuotiasta, jotta selviäisi, mistä hän oli saanut spray-maalipurkin käsiinsä ja miksi hän päätyi sotkemaan kyseisen ajoneuvon? Oikeuteen ei mielestäni kannata lähteä asiasta taistelemaan, koska vaikka voittaisi juttunsa, niin todennäköisesti ei saa koskaan oikeudenkäyntiin sijoittamiaan omia rahojaan takaisin. Kai lapsesta voi tehdä tarvittaessa huoli-ilmoituksen sosiaaliviranomaisille?
Samira
Theo Kojak
Viestit: 1130
Liittynyt: Pe Marras 22, 2019 1:33 pm

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Samira »

jasso kirjoitti: To Tammi 25, 2024 2:11 pm
Samira kirjoitti: To Tammi 25, 2024 11:44 am Veikkaan että joku kalluperhe kyseessä.
Aika vahvat kalluvibat tästä kyllä saa, tai en tiedä tulisiko normaaliperheen lapselle mieleen töhriä toisen autoa spraymaalilla.
Kalluperheen lapselta sen kyllä uskoo.
Niin. Normaaliperheen lapsi ei töhri, eikä normaaliperheen vanhemmat kieltäydy hoitamasta asiaa.
Sikis:
Faktahan on kuten NATO:kin tunnustaa ettei jonkin Ukrainan haltuunottoon mene puoltatuntia kauempaa. Näin ei kuitenkaan ole näillä näkymin tapahtumassa vaikkakin länsipropagandakoneisto nyt yrittää muuta surkuhupaisasti esittää.
Kräki
Olivia Benson
Viestit: 732
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 8:34 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Voi töhriä,mutta vanhemmat ei enää ole sen 9-vuotiaan tasolla älyllisesti.
Kuten kalluilla
weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

Ei se enää mene niin, että vain ongelmaperheiden pennut perseilee, valitettavasti. Ne perseilee nykyään kaikki, vapaa kasvatus ja pennut tietävät, että vastuuseen ei joudu mistään.
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

Itse olisin huolissani tuon lapsen puolesta. Kannattaisi käydä katsomassa jonkun virkahenkilön kyseistä muksua ja kysellä mikä mieli.
Toivottavasti ei ole saanut ns. kovalla kädellä kurinpalautusta perheen sisällä.

Jos vanhemmat päättävät lapsen puolesta ja torppaavat sovittelun 200 euron takia. Missä kasvatus?
Ja spraymaalien myynti tietenkin vain henkilötietoja vastaan, K-18 vähintään.
Jotenkin tuo Paavo A. fibat tulee tästä mieleen esimerkkinä.
Järppä90
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2022 12:59 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Järppä90 »

Vaikea sanoa onko lapsella ollu pahat mielessä vai onko ollut joku tiktok haaste tms.... Anyway. Pitäisi velvoittaa lapsi menemään vaikka kesätöihin tienaamaan se 200 euroa. 9 vuotias pystyy kyllä vaikkapa yhden päivän imuroimaan lattioita tms......
Stonedar
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 9:45 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

On kyllä jotenkin kuvaavaa että jos tukka lähtee naiselta syöpähoitojen takia niin joku penska kirjottaa sun auton kylkeen ”homo”. Vaikka voi olla ettei penska oo ees tienny kenen auto se on. Jotenkin oisin luullu ettei tuon ikäiset enää homottelisi ihmisiä niin herkästi kuin vaikka 80-luvulla.
Anom
Jane Marple
Viestit: 1075
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Anom »

weisses fleisch kirjoitti: Pe Tammi 26, 2024 4:36 am Ei se enää mene niin, että vain ongelmaperheiden pennut perseilee, valitettavasti. Ne perseilee nykyään kaikki, vapaa kasvatus ja pennut tietävät, että vastuuseen ei joudu mistään.
Vapaan kasvatuksen saanut lapsi ei tule normaalista perheestä. Normaalissa perheessä opetetaan kantamaan vastuu tekemisistään, eikä anneta perseillä miten haluaa ilman vastoinkäymisiä.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
originalnightstalker
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2018 7:10 pm

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja originalnightstalker »

Stonedar kirjoitti: To Tammi 25, 2024 11:39 am
Antsa kirjoitti: To Tammi 25, 2024 11:21 am Kyseessä vain 200€ summa, niin aika kusipäisiltä vaikuttavat pikku Pekan/Mohammedin/Tenhon vanhemmat.
En yhtään ihmettelisi vaikka vanhemmat olisivat vielä sellaisia joilla ei tuntuisi missään maksaa tuollaista summaa. Tai sitten olisi, mutta tiedän kyllä tapauksenkin missä hyvin toimeentuleva vanhempi ei maksanut edes lapsensa puhkaisemaa normaalihintaista rengasta tai sen paikkausta, vaikka ei mikään pienituloinen ollut.
Lapset ja nuoretha on joskus typeriä ja ilkivaltaa o tehty aina mutta se että vanhemmat ei suostu korvaamaan niin on kyllä todella vastuutonta. Itse kakarana jouduin korvaan kaiken minkä rikoin ja kerran jouduin jopa vaihtamaan koulun ikkunoita talkkarin kaa kun niitä olin rikkonut, enolta pöllimäni viinapullon myös jouduin työnteolla maksaan, sille viinapullolle tuli hintaa kun tekiin töitä 2 viikkoa ilman palkkaa. Täytyy sanoa että kiitollinen olen nuista rangaistuksista ja aivan 100% varmuudellla käyttäsin myös omiin lapsiin, tämä tapaus sen taas todistaa että joistakin ihmisistä ei vanhemmiksi ole. Voisivat saatana opettaa vastuun ottamista teoistaan
Avatar
Miekömuka
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2021 1:28 am
Paikkakunta: Keski- tai ylempi Suomi

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Miekömuka »

Välittömästi ku joku on punttien kanssa tekemisissä niin minfon himolusijat on komppaamassa. Teidän päivähän maksaa yhteiskunnalle sen 250€+/päivä.

Jäikö huomaamatta, että tämä syöpäsalipotilas olisi itse voinut viitsiessään pyyhkäistä maalit vttuun, koska kelien vuoksi ne ei tarttunu.

Helpotan vähän, teiltä jäi juuri tuo olennainen huomaamatta. Se, että tämä syöpäsalilainen ei itse viitsinyt/osannut/kyennyt käyttämään talouspaperia vaan vei sen paikkaan, jossa minimiveloitus on 200€ ja on jostain syystä vailla tuota summaa eikä 0.07€ minkä talouspaperi olisi maksanut.
Stonedar
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 9:45 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Stonedar »



Onko sulla jotain syöpäpotilaita vastaan, vaiko vain voimailijoita? Ei se varmaan hoitojen aikana ole paljoa treenannut. Ja toisekseen, ei kyse ole siitä olisiko sen voinut pestä itse, kun tekijän olisi se pitänyt pestä, mutta tässä on semmoinen ongelma, että nuo täytyy mennä ehkä vakuutusseikkojen takia virallisesti. Ns. mustaa valkoiselle. Koska jos jääkin huonoksi maalipinta, niin vakuutusyhtiö voi sanoa että väärin puhdistettu/se oli jo valmiiksi huono.
Puhelinkortti
Jack Bauer
Viestit: 980
Liittynyt: Ma Helmi 15, 2010 3:09 pm

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Miekömuka kirjoitti: Pe Tammi 26, 2024 9:41 am Välittömästi ku joku on punttien kanssa tekemisissä niin minfon himolusijat on komppaamassa. Teidän päivähän maksaa yhteiskunnalle sen 250€+/päivä.

Jäikö huomaamatta, että tämä syöpäsalipotilas olisi itse voinut viitsiessään pyyhkäistä maalit vttuun, koska kelien vuoksi ne ei tarttunu.

Helpotan vähän, teiltä jäi juuri tuo olennainen huomaamatta. Se, että tämä syöpäsalilainen ei itse viitsinyt/osannut/kyennyt käyttämään talouspaperia vaan vei sen paikkaan, jossa minimiveloitus on 200€ ja on jostain syystä vailla tuota summaa eikä 0.07€ minkä talouspaperi olisi maksanut.
Se on hienoa että himolusijoitten lisäksi täällä kommentoivat myös mielenterveyspotilaat. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tsemppiä kaikille.
Antsa
Poliisikoira Rex
Viestit: 287
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 2:34 pm

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Miekömuka kirjoitti: Pe Tammi 26, 2024 9:41 am Jäikö huomaamatta, että tämä syöpäsalipotilas olisi itse voinut viitsiessään pyyhkäistä maalit vttuun, koska kelien vuoksi ne ei tarttunu.

Helpotan vähän, teiltä jäi juuri tuo olennainen huomaamatta. Se, että tämä syöpäsalilainen ei itse viitsinyt/osannut/kyennyt käyttämään talouspaperia vaan vei sen paikkaan, jossa minimiveloitus on 200€ ja on jostain syystä vailla tuota summaa eikä 0.07€ minkä talouspaperi olisi maksanut.
Maksa vaan suosiolla kakarasi sotkut. Pääset helpommalla. Niin ne muutkin tässä maassa tekee jos ja yleensä kun kakara keksii jotain tyhmää.
Näin se vain on
Lauri Hanhivaara
Viestit: 131
Liittynyt: To Loka 19, 2023 11:18 am

Re: 9-vuotias töhri syöpähoidoista toipuvan Jernan auton – Huoltaja pesee kätensä asiasta

Viesti Kirjoittaja Näin se vain on »

Jos itse joutuisin ilkivallan kohteeksi eikä korvausta saisi niin ensiajatus olisi että käräjillä tavataan. Kun asiaa tarkemmin miettisi niin tuskin lähtisin käräjillä. Etenkin jos vastapuoli on Kelan elättejä ei niiltä mitään korvauksia saa ulosotonkaan kautta. Itse joutuisi omalle juristille maksamaan ja se tulisi maksamaan enemmän kuin kaksisataa.
Vastaa Viestiin