Huutonetin lippujen trokaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

WLDHRT kirjoitti:En ikinä lippuja myyny eteenpäin, mutta muuten kyllä tulee tehtyä kauppaa. Ei tosta lippujen jälleen myymisestä saa niin paljoo voittoo että jaksais vaivautua.
Esitettyjen esimerkkien perusteella ei tuntipalkka tosiaan ole häävi. Mutta eihän se ole muussakaan Huuto.netin kaupassa.

Eniten tässä ärsyttää se, että trokarit vievät nuorilta ja varattomilta ihmisiltä noita halvempia lippuja. Ja sama koskee muuten yrityksiä, jotka ostavat ison kasan lippuja, jakavat ne alaisille ja yrityslahjoiksi, ja moni lippu jää kokonaan käyttämättä, koska menevät yleensä sille kansanosalle jolla olisi varaa ostaa vaikka 10 lippua itsekin.
Every ship must sail a world.
Jeltsin
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

ABC kirjoitti:
WLDHRT kirjoitti:En ikinä lippuja myyny eteenpäin, mutta muuten kyllä tulee tehtyä kauppaa. Ei tosta lippujen jälleen myymisestä saa niin paljoo voittoo että jaksais vaivautua.
Esitettyjen esimerkkien perusteella ei tuntipalkka tosiaan ole häävi. Mutta eihän se ole muussakaan Huuto.netin kaupassa.

Eniten tässä ärsyttää se, että trokarit vievät nuorilta ja varattomilta ihmisiltä noita halvempia lippuja. Ja sama koskee muuten yrityksiä, jotka ostavat ison kasan lippuja, jakavat ne alaisille ja yrityslahjoiksi, ja moni lippu jää kokonaan käyttämättä, koska menevät yleensä sille kansanosalle jolla olisi varaa ostaa vaikka 10 lippua itsekin.
Voiko yritykset ostaa "ison kasan lippuja"? Luulin että toi 2 lippu per lätty pätee kaikkiin. Tämä siis ihan puhtaasti kysymyksenä, ei sarkasmina eikä vittuiluna :o
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

^ Kyllä niiden täytyy niitä jotenkin saada isompia määriä, koska olen itsekin useasti törmännyt tällaisiin "otatko lippuja" juttuihin. En tiedä tarkemmin sääntöjä, ehkä joku muu osaa valaista asiaa.
Every ship must sail a world.
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Tympeä juttuhan tuo on, mutta toisaalta en kyllä ihan heti tuomitse. Olen itse kertaalleen meinannut ostaa trokarilta lipun erääseen musisointitilaisuuteen, mutta onneksi sain sellaisen kohtuuhinnalla muualta. Toisaalta taas on olemassa se "lohdullinen" tieto, että kun liput ovat lippupalvelusta loppuneet, niin saa olla varma että niitä on huuto.netissä myynnissä, joskin pieni lisäbonus hinnassa :lol: . Mielestäni myöskään "kyllä tosifani maksaa" -ajattelu ei ole oikein hyvä. Ei voi maksaa jos ei ole millä maksaa.

Entäpäs sitten sellainen, että joku onnekas on saanut lipun vaikkapa johonkin konserttiin, mutta sitten tuleekin joku vihoviimeinen este, eikä itse pääsekään paikalle. Laittaapa lipun huuto.netiin, ja äkkiä viidenkympin lipusta saakin 150€ Aika äkkiä varmasti leimautuu trokariksi, vaikka ei varsinaisesti tarkoitus olekaan trokata lippuja.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

PaulaDrew kirjoitti:Kyllä minä sen tiedän, että jotkut kutsuvat tuota bisnekseksi. Minä kutsun sitä perseilyksi ja loiselämiseksi.
Säälittävää pikkunäpertelyä. Luusereiden touhua.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Tähtityttö
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 1:33 pm

Viesti Kirjoittaja Tähtityttö »

Näihin Metallican konsertteihin päti yritysostajille samainen 2 lipun rajoitus. Lisäksi lippuja annettiin yrityksille myyntiin vain hyvin pieni määrä, ja nekin kuulemma olivat niitä piippuhyllyn paikkoja. Meillä on duunissa nämä tunnukset, ja ne liput menivät hetkessä, että sitä kautta ei saatu tuota kahta lippua. Joten turha luulla, että yrityksetkään saavat näitä lippuja kasapäin ostaa.

Itse sain oman lippuni Metallican maanantain "loppuunvaratulle" keikalle maanantaina klo 20.15 Lippupalvelun toimipisteestä Sellosta. Sinne niitä lippuja jäi myyntiin vielä senkin jälkeen. Lippupalvelu hoisi tällä kertaa lippujen myynnin hyvin epäreilulla tavalla. Lippupalvelun toimipisteissä printattiin lippuja ulos kasoittain eikä yhdelle asiakkaalle kerrallaan, ja nämä liput poistuivat sitten tietenkin netin kautta ostamista yrittäneiltä, kun olivat kerran jo varattuja. Itsekin jäin aamulla pitkästä netissä jonottamisesta huolimatta ilman lippuja. Hämmästys oli suuri, kun niitä illalla sitten olikin myynnissä. Takanahan tässä on tietenkin se, että nuo myyntipisteet saavat provikat myymistään lipuista (parin euron välityspalkkio per lippu), joten tottahan toki siellä sitten printtaillaan noita lippuja. Kun printtaa pari sataa lippua ulos, niin varmasti ne saa myytyä ja siitä sitten vielä tulee myyntipisteelle 400 euroa palkkiota. Kiva joo pisteelle, mutta ikävää niille faneille, jotka tämän takia jäivät ilman lippuja. Toivottavasti tietävät Lippupalvelussa, mitä näiden Citymarketien yms yhteydessä toimivissa palvelupisteissä hommaillaan.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2648
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Mielestäni trokaaminen on vain hyvä asia. Rahamiehenä pääsen niille keikoille joihin haluan eikä minun tarvitse jännittää saanko lipun lippupalvelusta vai en. Todellakin kaksinaamaista Lippupalvelun tai järjestäjien edustajien itkeä lippujen jälkikauppaa. He ovat omat massinsa saaneet ja ilmeisesti haluaisivat hillot vielä tästä jälkikaupasta, kuten joku edellä jo sanoikin.

Olen parille keikalle päässyt vain ja ainoastaan huutonetin trokareiden ansiosta. Jos joku jaksaa lippuja kaupitella ja saa siitä vaivanpalkaksi rahaa en näe siinä mitään pahaa. Laitontahan se ei missään nimessä ole. Kyllä, olen moraaliton, jos saan kassalla liikaa rahaa myyjältä en huomauta asiasta ja olen joskus jopa matkustanut pummilla... :shock:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Kysymyshän on loppujen lopuksi vain hintajoustosta. Kun konsertti myydään nopeasti loppuun, ovat hinnat liian halpoja. Ideaalia olisi löytää rajapinta "oikealle" hinnalle, joka muodostuu kysynnän ja tarjonnan mukaan. Jonkinnäköinen vedonlyöjien käyttämä kerroinarviointiohjelma ja muuttuvat lippujen hinnat niitä ostaessa ratkaisisi ongelman ja tuo rajapinta löytyisi aina. Samoin hankaloituisi mustan pörssin myyjien elämä ratkaisevasti.
Greg Medavoy
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:27 pm

Viesti Kirjoittaja Greg Medavoy »

On tuossa trokauksessa sekin puoli, että aina löytyy myös niitä jotka ostavat keikkalippuja liikaa tai yrittävät myydä niitä liian kovalla hinnalla ja huonolla menestyksellä.

Kaverini osti joitain vuosia sitten lipun Metallican Helsingin keikalle pari minuuttia keikan alkamisen jälkeen 20 eurolla stadionin ulkopuolelta... Kannattava kauppa, sanoisin. :wink:
Vastaa Viestiin