Nokialla ammuskeltu - tuomiot murhan yrityksestä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Poliisi julkaisee Nokian ampujien kuvat

27.07.2009

Nokialla tapahtui lauantaina 25.7.2009 klo 11.45 aikaan ampumavälikohtaus, jossa vuonna 55 -syntynyt tamperelainen mies loukkaantui vakavasti. Rikoksen uhri on edelleen hoidettavana Tampereen yliopistollisessa sairaalassa. Teosta epäillään kuvissa esiintyviä kahta miestä. Miehet ovat veljeksiä ja heidän nimensä ovat Leonhard Hedman (kuva 1) ja Aaro Hedman (kuva 2). Epäillyt ovat syntyneet vuonna -62.

Pirkanmaan poliisi pyytää yleisöltä havaintoja epäiltyjen tavoittamiseksi. Vihjeet voi ilmoittaa puhelinnumeroon 07187 45545.

00000001.JPG
00000002.JPG
http://www.poliisi.fi/poliisi/pirkanmaa ... 0000455A20 Kuvat pitää näemmä avata tuolla linkissä,höh. 8)

Kuvat poistuneet poliisin sivuilta
-NILS-
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Kokki kirjoitti: Rikoksesta kuullessani en oleta mitään, haluan faktoja.
Eikös niitä annettukin:
Taustalla oli mahdollisesti romanisukujen välienselvittely, myönsi Koivumäki.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1713981
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Marsalkka kirjoitti:
Kokki kirjoitti: Rikoksesta kuullessani en oleta mitään, haluan faktoja.
Eikös niitä annettukin:
Taustalla oli mahdollisesti romanisukujen välienselvittely, myönsi Koivumäki.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1713981
Joo, annettiin. :D
Tarkoitin noin yleensä, en vain tässä tapauksessa.
A man's got to do what a man's got to do.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Tässä tapauksessa ongelmaa ei näytä olevan eli esimerkiksi Kakiran ihmettely on tässä tapauksessa turhaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja teppo »

Marsalkka kirjoitti:Tässä tapauksessa ongelmaa ei näytä olevan eli esimerkiksi Kakiran ihmettely on tässä tapauksessa turhaa.
Olin tulkitsevinani niin, että Kakiran mediakritiikki oli suunnattu YLEä kohtaan. Sen uutisessa kerrottiin vain, että kyse oli toisilleen tuttujen henkilöiden välienselvittelystä. Vasta Ilta-Sanomissa täsmennettiin, että kyseessä saattoivat olla romanit.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

^ Yle oli asian suhteen melko selkeä:
Poliisin mukaan sekä ampujat että uhri ovat romaneja, ja tunsivat toisensa.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/n ... 87809.html
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Kappas. Aamulla itkin kuvien perään ja nyt kuvat on julkaistu. Poliisille pisteet tästä.

Ylempi miehistä ei mielestäni näytä romanilta vaan enemmänkin jopa mulatilta. Alemmalla onkin sitten juuri minun stereotypioita noudatteleva viisikymppisen romanimiehen ulkonäkö.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja teppo »

Marsalkka kirjoitti:^ Yle oli asian suhteen melko selkeä:
Poliisin mukaan sekä ampujat että uhri ovat romaneja, ja tunsivat toisensa.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/n ... 87809.html
Alkuperäisessä YLEn uutisessa ei ollut mainintaa, että kyseessä olivat romanit. Tämä lisäys on tehty uutisen nettiversioon eilen klo 19.21. Mitään muuta muutosta uutisessa ei ole edelliseen eli aamun klo 9.14 versioon. Muualla asia oli kerrottu jo lauantaina, joten kyllä se YLEssä tiedossa oli.

Eli kyllä tästä täytyy päätellä, että aamulla YLE ei aamulla katsonut tarpeelliseksi kertoa rotua. Sen sijaan päivän aikana linja muuttui ja kyseinen rivi nimenomaisesti päätettiin lisätä uutiseen.
luppokala
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Kesä 04, 2009 8:04 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja luppokala »

En ole aikaisemmin pahemmin kiinnittänyt huomiota poliisin tiedotteisiin,
eli onko ihan normaali käytäntö, että otsikossa puhutaan ampujista. Itse
tekstissä kuitenkin puhutaan epäillyistä, kuten varmaan tässä vaiheessa
vielä kuuluukin ?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

teppo kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:^ Yle oli asian suhteen melko selkeä:
Poliisin mukaan sekä ampujat että uhri ovat romaneja, ja tunsivat toisensa.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/n ... 87809.html
Alkuperäisessä YLEn uutisessa ei ollut mainintaa, että kyseessä olivat romanit. Tämä lisäys on tehty uutisen nettiversioon eilen klo 19.21. Mitään muuta muutosta uutisessa ei ole edelliseen eli aamun klo 9.14 versioon. Muualla asia oli kerrottu jo lauantaina, joten kyllä se YLEssä tiedossa oli.
Karmeaa, että asian ilmoittaminen viivästyi näinkin pahasti!

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja teppo »

Marsalkka kirjoitti: Karmeaa, että asian ilmoittaminen viivästyi näinkin pahasti!
Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Pikkumaisena tosikkona jankutan vielä kerran. Oleellista ei ole, kerroottinko täm merkittävä detalji meille liian myöhään. Episodi kertoo, että YLEssä oli erilaisia toimituspoliittisia näkemyksiä. Minusta oli mielenkiintoista, että YLEn toimittaja ei rotua kertonut, mutta myöhemmin tämä detalji lisättiin uutiseen. Minua kiinnostaisi tietää, kuka teki päätöksen uutisen fiksaamisesta ja miksi sekä epäiltyjen että uhrin rotu nyt olikin YLElle merkittävä kertomisen arvoinen asia.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Onko mahdollista, että poliisi tiedotti asiasta selkeästi ja varmasti vasta ennen Ylen toista uutista?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Hetkinen! Myös tuota Iltasanomien uutista on päivitetty eilen... Olikohan siihen lisätty jotain?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Ohhoh! Aamulehti ei ainakaan tässä lauantain uutisessa maininnut romaneista:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... sta/150628

Nokialaisella huoltoasemalla on ammuttu lauantaina keskellä päivää. Yksi ihminen loukkaantui vakavasti, kun hän sai ilmeisesti osuman ainakin päähänsä.

Uhri on mies ja todennäköisesti sekä ampujat että uhri tunsivat toisensa.

Tekijät pääsivät pakenemaan. Tekijöitä uskotaan olevan useampia. Pirkanmaan poliisi kertoo, että heillä on aavistus tekijöistä.

Nokialla ei ole käynnissä maastoetsintöjä, vaan poliisi tarkistaa Pirkanmaalla asuntoja, joissa epäillyt saattavat olla.

Ammuskelu tapahtui aivan Nokian keskustassa olevan Nesteen pihalla. Siitä kertoi ensimmäinen Iltalehti.
Eikä Iltalehti tässä uutisessa:
Lauantai 25.7.2009 klo 13.30

Nokialaisella huoltoasemalla on ammuskeltu lauantaina päivällä. Välikohtauksessa loukkaantui vakavasti yksi ihminen.


Pirkanmaan poliisin mukaan Nokian Neste-huoltamolla on ammuskeltu keskellä päivää lauantaina.

Poliisin mukaan yksi mies on loukkaantunut ammuskelussa vakavasti. Tätä osui ilmeisesti päähän.

Tekijät pääsivät pakenemaan.

IL
Ja vielä lauantaina Aamulehti peittelee hommia:
Nokialla ampuneet yhä kateissa

26.07. - 12:03 (Luotu: 12:01)

STT

Nokian keskustassa tamperelaista miestä eilen ampuneet kaksi miestä ovat yhä kateissa.

Epäiltyjen ampujien henkilöllisyys on kuitenkin poliisin tiedossa.

Rikoskomisario Pasi Nieminen Pirkanmaan poliisista kertoo, ettei kateissa olevia miehiä pidetä erityisen vaarallisina ulkopuolisille.

Ampumavälikohtauksessa oli poliisin mukaan kyse kahden suvun välienselvittelystä.

Tapaus sattui eilen puolen päivän aikoihin nokialaisella huoltoasemalla. Neljän miehen seurue oli ajanut ensin takaa henkilöautolla paennutta tamperelaista miestä. Takaa-ajo päättyi huoltoasemalle, jossa kaksi miestä ampui käsiaseilla useita kertoja tamperelaista. Laukauksia ammuttiin sekä pihalla että sisällä.

Poliisi tavoitti jo eilen kaksi seurueeseen kuulunutta miestä, mutta ampujiksi epäillyt miehet ovat vielä kateissa.

Osumia päähän ja eri puolille kehoa saanut uhri on hengissä ja sairaalahoidossa. Hän sai hengenvaarallisia vammoja.
Karmeaa peittelyä!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Re: Nokialla ammuskeltu

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Karmeaa spämmäystä taas :P
Vastaa Viestiin