Nuorta naista kidutettiin Raumalla - kevät 2009

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Chopper kirjoitti:
Ok,olen puusilmä sillä en huomannut missään mainintaa että sisko olisi kyseessä.
Siitä oli spekulointia ja modet on poistanut juttuja.
Paavo Arhinmäki on äijä!

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Chopper kirjoitti:
susse kirjoitti:Olin seuraamassa oikeudenkäyntiä koska eräs syytetyistä on minulle läheinen henkilö, samasta syystä myös hänen asianajajansa postitti minulle tuomiolauselman.
Ihan mielenkiinnosta,jos joku osaisi vastata,onko jotenkin normaalia että asianajajat postittelevat tuomiolauselmia ystäville ja rikkooko moinen käytäntö jotain pykälää?

Tuomilauselmathan ovat julkisia, että sillain ei tässä kyllä mitään lakia rikota. Syytettyhän voi pyytää lähettämään lauselman mihin osoitteeseen haluaa (kaikilla ei muuten ole vielä s-postiosoitetta). Itse en ainakaan näe mitään mikä rikkoisi mitään tai olisi laitonta.

Mielenkiintoista ihmisten suhtautumisen asiaan, kun on joku ketä tietää enemmän ja toiset on lehtitietojen varassa niin nyt lehdet kelpaavat totuuden torviksi oli ne sitten kusenkeltaisia tai ei :) Tekijöillä ilmeisestikkin on taustaa ja yleensä oikeudessa uskotaan sitä kilttiä pientä tyttöä jolla niitä taustoja ei ole. Toivottavasti valheet selviävät hovissa ja tuomio oikeudenmukaistetaan tekoihin. Onhan tässä keississä tyttöä ilmeisemmin jotenkin kumminkin kiusattu ja toisten omaisuutta tuhottu.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja susse »

Aivan Jamppa, puhut asiaa. Huomenna saan veljeni tietokoneen josta toivon mukaan saisin kaivettua todistusaineistoksi hoviin jotain, kuvia, viestejä. ym. esim siitä american car show reissusta. Juu en minäkään kokonaan kiellä etteikö jotain siellä olisi sattunut, mutta ei tuossa mittakaavassa mitä tyttö väittää. Se on mahdottomuus. Koska väitetty tapahtuma sijoittuu maaliskuun loppuun.Tyttö väittää esim.että häntä on villetty poskiin.kuitenkin hän on kyläillyt veljeni kanssa meillä, ollut siellä helsingissä,ymymy. eikä silloin ollut mitään vammoja missään.En ymmärrä. Ja se kun veljeni kävi siellä ukissa riehumassa, ei liittynyt mitenkään tähän tyttöön vaan asunnon omistaja oli uhkaillut veljeni omaisia ja varastellut ym.eli heillä oli keskinäisiä kähinöitä, josta tuohtuneena veljeni kävi tekemässä remontin tuohon luukkuun :roll: ei siis koskenut mitenkään henk koht tätä Savolaista.Vaikka hän siitäkin korvauksia hakee. Samalla periaattella minä voisin hakea korvauksia jos joku ryöstää minun vakipankkini, "olisin voinut olla siellä"
OT:nä Sen sanon vielä että veljeni puolustamisesta olen maksanut kovan hinnan, kaikki muut sukulaiset eivät enää tunnusta minua eivätkä halua olla tekemisissä. Enkä itse liiku hämäräpiireissä. Mutta niinkuin sanoin, sukulaisiaan ei saa valita.(jos ei hylkää...)Veljeni on tehnyt typeriä asioita mutta siitä huolimatta on veljeni,ja ihmisenä puolustan häntä henkeen ja vereen, enkä tule koskaan häntä hylkämään.
Viimeksi muokannut susse, Pe Syys 18, 2009 11:22 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Anteeksi mutta musta koko porukka vaikuttaa enemmän tai vähemmän omituisilta.
Ja susse, mitähän tohon sanoisi, huomaa että sulla meinaa pikkuisen kiehua yli.
Tuomio kuitenkin on nyt annettu toistaiseksi ainakin ja vaikka tää sun (en muista millä kaikilla nimillä raivopäissäsi häntä nimittelit) on sun mielestäsi valehteleva ym, häntä kuitenkin uskottiin oikeudessa, ei niitä kolmea muuta ja ei ne siellä jakele syytteitä ihan noin vaan kun joku sanoo et "hei mulle tehtiin näin.."
Sori nyt mut melkoisesti sun pistees mun silmissä meni alaspäin ja en osaa varmaan enää sun näkökulmiasi kauhean tosissani jatkossa ottaa :roll:

Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

jamppa kirjoitti:
Mielenkiintoista ihmisten suhtautumisen asiaan, kun on joku ketä tietää enemmän ja toiset on lehtitietojen varassa niin nyt lehdet kelpaavat totuuden torviksi oli ne sitten kusenkeltaisia tai ei :) Tekijöillä ilmeisestikkin on taustaa ja yleensä oikeudessa uskotaan sitä kilttiä pientä tyttöä jolla niitä taustoja ei ole. Toivottavasti valheet selviävät hovissa ja tuomio oikeudenmukaistetaan tekoihin. Onhan tässä keississä tyttöä ilmeisemmin jotenkin kumminkin kiusattu ja toisten omaisuutta tuhottu.
Itseasiassa mä en usko et monikaan sokeasti lehtiin luottaa, sitä vartenhan täällä kyseenalaistetaan ja mietitään.
Nimenomaan jos kyseessä on läheinen ihminen, on kantakin silloin useimmiten sen mukainen.
Jos susse olisi asiansa muotoillut paremmin, ehkä mäkin miettisin asiaa toisin, nyt vaan kirjoituksista paistaa sokea viha tuota tyttöä kohtaan, ei mitään totuutta sen kummemmin kun veljensä sana.
En mä sano tässä kuka on syyllinen ja kuka ei, mutta jos olisin sussen veli, en kyllä siskoani huolisi oikeuteen mukaan tuolla asenteella etti napsahtaisi omaan nilkkaan.

susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja susse »

ps. otsikko pitäisi muuttaa,kidutuksesta kiusaamiseen, onhan se uutisissakin jo muutettu ;)
http://www.radioramona.fi/?area=uutiset ... 0000036415
Ja tottakai mulla kiehuu,kuitenkin asia koskettaa minua kohtuuttomasti ,halusin tai en, eli en.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Damien »

jamppa kirjoitti:yleensä oikeudessa uskotaan sitä kilttiä pientä tyttöä jolla niitä taustoja ei ole. Toivottavasti valheet selviävät hovissa ja tuomio oikeudenmukaistetaan tekoihin. Onhan tässä keississä tyttöä ilmeisemmin jotenkin kumminkin kiusattu ja toisten omaisuutta tuhottu.
jampan ja muidenkin olisi tosin syytä perehtyä ketjuun vähän.
Jos sussea on yhtään uskominen, on tämä "kiltti pikku tyttö" mm:
susse kirjoitti:Pulmunen ei itsekään "uhri" ole, sillä tänään oikeudessa syyttenä oli myös hän itse, laittomasta uhkaksesta (Aseen kanssa riehnut jossain) sekä huumausaine rikoksista!!!!
Tyttö on varsinainen nutcase
susse kirjoitti:akka on kiero kuin korkkiruuvi. Ja kuulemma polttanut puolen raumaa jos mistä.
susse kirjoitti:Tuo tyttö tässä pahin narkkari on jos joku, luihu pirihuora. itse oli just vastaamassa huumausainerikoksista ja ampuma-aserikoksesta ja laittomasta uhkauksesta.varsinainen "uhri" :lol: :lol:
susse kirjoitti:tyttö oli myös kihloissa kahden miehen kanssa samaan aikaan ja ilmeisesti keksi tämän olevan helppo konsti päästä kakkosmiehestä eroon. ja kun mies oli vangittu, varasti tämä nainen vielä hänen omaisuuttaan, koska hänellä oli avaimet miehen asuntoon,ja myi hänen tavaransa.Hän myös käytti miehen sähköpostia kun mies oli vangittuna, ja lähetteli postia miehen sukulaisille miehen nimissä.
Eli ei minusta kovin kiltiltä vaikuta.Ja jos nuo pitävät paikkansa, on neiti siis poliisille ja
oikeuslaitokselle jo tuttu juttu.Aivojen käyttö on ihan sallittua ja kyllä minä luotan lehtiin
ja siihen, miten oikeus tällaisissa tapauksissa(tai kaikissa) toimii.
Päätelläkin niiden lisäksi voi and.
Valitettavasti kun nuo sussen kirjoitukset eivät ole herättäneet ainakaan minussa minkään näköistä
luottamusta.Joskaan en kiellä sitä mahdollisuutta etteikö hän jotain asiasta tietäisi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja susse »

En ole menossa oikeuteen itse todistamaan, toimitan vaan asianajajalle mahdolliset todistusaineistot. Sen haluan kuulla kyllä miksi tyttö on käyttänyt veljeni sähköpostia vielä heinäkuussa ja mitä rahoja oli menossa hakemaan.. ja miksi kirjoitteli minulle veljeni nimissä. Tietosuoja rikkomus, käytäneenkö asia samoilla käräjillä vai erikseen, sitä en tiedä. olisi myös mielenkiintoista tietää mitä tyttö itse saa tuomiota siitä aseen kanssa uhkailusta yleisellä paikalla, ym.vai meneenkö tuokin jonkin sortin traumojen piikkiin :lol:
Outoa on myös "muuttaa karkuun" miestä samalle paikkakunnalle missä mies itse asuu..Jos itsellä on asunto muualla. Mutta viis pikkuseikoista, ihmiset uskoo mitä haluaa. leipää ja sirkushuveja kansalle.

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Alice Cullen kirjoitti:
jamppa kirjoitti:
Mielenkiintoista ihmisten suhtautumisen asiaan, kun on joku ketä tietää enemmän ja toiset on lehtitietojen varassa niin nyt lehdet kelpaavat totuuden torviksi oli ne sitten kusenkeltaisia tai ei :) Tekijöillä ilmeisestikkin on taustaa ja yleensä oikeudessa uskotaan sitä kilttiä pientä tyttöä jolla niitä taustoja ei ole. Toivottavasti valheet selviävät hovissa ja tuomio oikeudenmukaistetaan tekoihin. Onhan tässä keississä tyttöä ilmeisemmin jotenkin kumminkin kiusattu ja toisten omaisuutta tuhottu.
Itseasiassa mä en usko et monikaan sokeasti lehtiin luottaa, sitä vartenhan täällä kyseenalaistetaan ja mietitään.
Nimenomaan jos kyseessä on läheinen ihminen, on kantakin silloin useimmiten sen mukainen.
Jos susse olisi asiansa muotoillut paremmin, ehkä mäkin miettisin asiaa toisin, nyt vaan kirjoituksista paistaa sokea viha tuota tyttöä kohtaan, ei mitään totuutta sen kummemmin kun veljensä sana.
En mä sano tässä kuka on syyllinen ja kuka ei, mutta jos olisin sussen veli, en kyllä siskoani huolisi oikeuteen mukaan tuolla asenteella etti napsahtaisi omaan nilkkaan.
Itselläni tässä on näkökulmana se, että nuoruudessani on tullut tuolla oikeudessa vietetttyä aikaa ja saanut sieltä maksettavakseni aivan turhia laskuja, koska asianomistaja on näin sanonut niin pakkohan se sitten on niin olla. Ymmärrän sussea kyllä täysin, että puolustaa veljeänsä itsekkin sisaruksiani puolustaisin henkeen ja vereen. sussehan on koittanut tuoda tosiasioita keskustelussa esiin mitkä sitten on monen osalta dissattu välittömästi lehdissä olleiden juttujen perusteella, jotka taas perustuvat tähän tytön kertomukseen asioiden kulusta. ilmeisesti oikeuskaan ei ole katsonut kidutusta tapahtuneen jos otsikointi on muutettu kiusaamiseksi lehdistössäkin, niin tuokin voisi jo kertoa hieman asioiden oikeaa laitaa, en epäile ollenkaan etteikö tyttö olisi satuillut isompien korvausten toivossa ja miäli tämä syytetty on paikkakunnalla vielä tälläinen poliisien riesa niin tutkijakin on voinut hyvin laitella noita lauseita suuhun jotta tulisi mahdollisimman pitkä kakku ja näin saatiin kaveri taas vähäksi aikaa pois nurkilta norkoilemasta. Mikäli omaa rikosrekisterin ja vastapuolella on "nuhteeton" ja keissi on vähääkään epäselvä niin kyllä sen "nuhteettoman" kertomuksia katsotaan paljon luotettavimmiksi kuin tämän rikosrekisterin omaavan.

Damien tuossa kerkesi vielä kirjoittamaan, olen surannut ketjua ja tiedän nuo mainitsemasi kohdat. Kohdat jotka mainitsit eivät ole ensinnäkään vielä missään rekistereissä ja tekijät omaavat kumminkin ilmeisemmin enemmän taustoja mitä tämä pikkutyttönen tässä tapauksessa. Näiden esille tuomiesi asioden vuoksi juurikin uskon tytön valehdelleen kuulusteluissa isojen korvauksien perässä.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Damien »

jamppa kirjoitti:tekijät omaavat kumminkin ilmeisemmin enemmän taustoja mitä tämä pikkutyttönen tässä tapauksessa.
Tästähän meillä ei ole tarkempaa tietoa suuntaan jos toiseen.
Ja jos syytetyillä on kovempaa rekisteriä kielii se kieltämättä minullekin hieman siitä että
ovat tällaiseen tekoon voineetkin syyllistyä.
En myöskään ymmärrä miksi susse sympatioiden toivossa on tuonut tässä uhrin taustoja esille
kun taas esim. tuossa ketjussa sussen mielestä surmaajan rikostaustalla ei ole mitään merkitystä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 90&start=0
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Damien kirjoitti:
jamppa kirjoitti:tekijät omaavat kumminkin ilmeisemmin enemmän taustoja mitä tämä pikkutyttönen tässä tapauksessa.
Tästähän meillä ei ole tarkempaa tietoa suuntaan jos toiseen.
Ja jos syytetyillä on kovempaa rekisteriä kielii se kieltämättä minullekin hieman siitä että
ovat tällaiseen tekoon voineetkin syyllistyä.
En myöskään ymmärrä miksi susse sympatioiden toivossa on tuonut tässä uhrin taustoja esille
kun taas esim. tuossa ketjussa sussen mielestä surmaajan rikostaustalla ei ole mitään merkitystä:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 90&start=0

Komps Damienia.
Ja tää alkaa nyt menemään ihan ot mutta jampalle sen verran että olen minäkin siellä oikeudessa ollut muutamia kertoja eikä ne asiat kuitenkaan niin mustavalkoisia ole mitä antaa ymmärtää.
Mulla on rikosrekisteri mutta siltikin olen oikeudenkäynnin voittanut vaikka vastapuolella ei ole, että ei se nyt ihan niin ole. Ja tää oli sellainen sana sanaa vastaan tavallaan, ja mun sanani näemmä painoi kuitenkin jonkun verran.
Mutta ei siitä sen enempää.
Myöskin mun siskoni on mikä on, ja puolustin häntä aikoinaan kun kukaan muu ei enää jaksanut, nyt en ole nähnyt häntä 5 vuoteen koska tajusin kuinka pahasti mua kustiin silmään.
Myöskin minä olen seurustellut narsistin kanssa useita vuosia, saanut useita iskuja,petoksia,henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja kuitenkin osasin olla onnellinenkin hänen kanssaan ennen kun vihdoin pääsin eroon.
Rakkaus, tai se mitä rakkaudeksi kuvittelee on vahva ja sokaiseva voima eikä sitä sellainen voi käsittää joka ei ole tuossa tilanteessa ollut.
Jälkeenpäin mä tajuan et olin täys daiju, kuka on niin idiootti et jaksaa tuota 5 vuotta, ja palata joka kerta kun toinen vakuuttaa olevansa "muuttunut".

Tässä tuodaan kovasti esiin tytön huonoja puolia mutta ei täällä ole ketään hänen puoleltaan kertomassa asioita, ja asioilla on aina kaksi puolta.
Mä olen myöskin kuullut itsestäni niin kammottavia asioita, joskin ansainnut ne sen hetkisen elämäni takia ehkä, mutta ne eivät olleet totta, ne olivat vain helposti uskottavissa.
ja se tuntui todella kamalalta.

Aiheeseen vielä takaisin sen verran että mä en tuomitse ketään, en väitä etteikö pimu voisi olla juuri tuota kaikkea mitä susse väittää mutta kuten sanoin, sussen ulosanti ei ole kovinkaan vakuuttavaa mun silmissäni joten se kyllä vaikuttaa siihen melkoisesti mitä uskon hänen kertomistaan asioistaan noiden haukkumien välissä.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja loneliness »

jamppa kirjoitti:
Mielenkiintoista ihmisten suhtautumisen asiaan, kun on joku ketä tietää enemmän ja toiset on lehtitietojen varassa niin nyt lehdet kelpaavat totuuden torviksi oli ne sitten kusenkeltaisia tai ei :) Tekijöillä ilmeisestikkin on taustaa ja yleensä oikeudessa uskotaan sitä kilttiä pientä tyttöä jolla niitä taustoja ei ole. Toivottavasti valheet selviävät hovissa ja tuomio oikeudenmukaistetaan tekoihin. Onhan tässä keississä tyttöä ilmeisemmin jotenkin kumminkin kiusattu ja toisten omaisuutta tuhottu.
Ihan vain muistutukseksi jamppa, susse on myöntänyt olevansa tuomitun päätekijän lähipiiriä, joten en pidä hänen todistustaan asiassa sen todennäköisempänä kuin lehtien. Sitä paitsi tästä asiasta ovat uutisoineet ihan tavalliset paikallissanomalehdet ilman skandaalihakuisuutta. Mies ei jäänyt tuomiotta, vaan tuomittiin välittömästi linnaan.

Onko päätekijällä millainen rikostausta ennestään ja millainen tyyppi? Meinaan vaan jos muija on "narkki pirihuora", niin tuskin kukaan ns normaalia ylemmän keskiluokan elämää viettävä pankkihiiri sen kanssa seurustelisi? Vai onko tässä kyseessä ollut mies joka uskoo parantavansa naisen ongelmat, kuten jotkut naiset linnaruunista innostuvat?
Paavo Arhinmäki on äijä!

susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja susse »

Mä en viitsi sanoa enää mitään koska täällä on sellainen mentaliteetti näköjään että "kaikkea sanomaanne voidaan käyttää teitä vastaan", ainakin minun kohdallani.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Sano nyt vaan. Epäreilua uhria kohtaan puhua hänestä pahaa ja leimata ja sitten kun tekijän taustoista aletaan kyselemään, niin vaietaan. Itse ihan veikkauksena heittäisin, että tekijällä aiempia (mahdollisesti pienempiä) väkivaltarikoksia taustalla, vähintään satunnaista huumeidenkäyttöä (koska seurusteli puheiden mukaan narkomaanin kanssa). Rikkonainen työhistoria, jos työhistoriaa ollenkaan, matala koulutus tai ei koulutusta ollenkaan. Jonkun tyyppinen psyykkinen tai hermostollinen ongelma.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Nuorta naista kidutettiin Raumalla

Viesti Kirjoittaja Damien »

susse kirjoitti:Mä en viitsi sanoa enää mitään koska täällä on sellainen mentaliteetti näköjään että "kaikkea sanomaanne voidaan käyttää teitä vastaan", ainakin minun kohdallani.
Voidaanhan niitä muitakin tietolähteitä, jos niistä epäselvyyksiä löytyy.
Nou hätä vielä tässä vaiheessa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."

Vastaa Viestiin