Vaajakoski:Naiseksi naamioitunut ryösti pankin jalkajousella

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja esmes- »

tää on ollu ehkä "hauskin" rikos aikoihin, jos nyt rikosta voi yleensä hauskana pitää. mielenkiinnolla tuli seurailtua uutisia koko päivä :) en ois kyllä mieheksi tota uskonu.. esim. perusmaihinnousukenkiä ei ole ku yhtä mallia, sama naisille ja miehille (ellei tarkoteta jotain vaaleanpunaisilla ruseteilla ja stiletto-koroilla varustettuja design maihareita..). ite käytän maihareita talvella ja ne on numeroa liian isot, jotta villasukat mahtuu sinne sisään. aattelin et se selittäis ryöstäjän isot ja miesmäiset kengät. ja sit mulla oli mielikuva naiseksi pukeutuneesta miehestä, joka olis ollu provosoivamman näköinen ku tämä ryöstäjä; ne isommat tissit jne. olipa kyllä melkoinen hämäys!
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Yleisen turvallisuuden kannalta pitäisi siiten kieltää kaikki teräaseet,
puukot, veitset jne sitten viikatet, vasarat, lekurit jne kaikki luvanvaraisksi.
Jos ensi kerralla joku meinaa ryöstää pankin paistinpannua heiluttamalla, niin sekin sitten luvainvaraiseksi,
kun silläkin voi kumautta jotakuta, esim pankkivirkailija päähän.

Ja montako ihmistä on joutunut auton tai jonkun muun moottoriajoneuvon yliajamiksi, nekin olisi syytä kieltää, kesällä fillari ja talvella käy varmaan potkukelkka.
Ei ryöstäjätkään näin pääsisi niin nopeasti karkuun.
That's a crock!
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä olin aivan varma, että tämä oli ns. huumoripläjäys ja hyvin suunniteltu sellainen.

Kyllähän se nyt niin on, ettei oikeasti kukaan lähde OMALLA tuollaisella autolla pankkia ryöstämään. Ei vaikka pukeutuisi naiseksi ;)
Aivan liian helposti tunnistettavissa. Keltaista ei suotta sanota huomioväriksi :)
Nuotio & Äreät Tiput
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja Carina »

Auto paljasti ryöstäjän
Keskiviikko 10.2.2010 klo 11.45

Sivulliset näkivät naiseksi pukeutuneen miehen nousevan keltaiseen urheiluautoon.

Vaajakosken jalkajousiryöstöstä epäilty mies oli liikkeellä omalla, keltaisella Nissan 100 NX -merkkisellä autollaan.

- Siitä tuli havaintoja, että naiseksi pukeutunut henkilö oli mennyt autoon ja hänellä oli jalkajousi kädessä, tutkinnanjohtaja Heikki Miilunpohja kertoo.

Vuonna 1974 syntynyt jyväskyläläismies otettiin kiinni eilen ennen puoltayötä Viitasaarelta. Hän piileskeli mökissä, joka on hänelle tiettävästi jollakin tavalla tuttu. Hänen ei tarvinnut murtautua sisälle.

Kiinniottoa edelsi lyhyt piiritystilanne, mutta mies ei tehnyt vastarintaa. Hän asteli omatoimisesti ulos poliisin käskytyksen jälkeen.

Poliisi löysi mökistä ryöstösaaliin, noin 4 000 euroa, ja tekovälineenä käytetyn jalkajousen.

Mies on alustavissa puhutteluissa myöntänyt teon. Hänen tilillään on aiemmin muutama vahingonteko, mutta ei suuria rötöksiä.

Miehen kuulustelut jatkuvat tämän päivän aikana.

Poliisi kiittää yleisöä saamistaan havainnoista ja vihjeistä, joilla oli osin ratkaiseva merkitys tutkimusten suuntaamisessa ja epäillyn kiinnisaamisessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010021 ... 9_uu.shtml
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

MissHolmes kirjoitti:Minä olin aivan varma, että tämä oli ns. huumoripläjäys ja hyvin suunniteltu sellainen.
No mitenkään järkevästä suunnitelmallisuudesta en niin puhuisi, mutta sinällään "huumoripläjäys" -
Vaajakosken jalkajousiryöstöstä epäilty mies oli liikkeellä omalla, keltaisella Nissan 100 NX -merkkisellä autollaan
:lol:

Jos tämä ryöstö olisi toteutettu kunnolla, niin nähtävästi yleinen mielipide ei olisi noin empaattinen, mutta kun tekijä tunaroi oikein kunnolla, niin väki näyttää tuntevan säälin sekaista sympatiaa tekijää kohtaan...
Sinällään mielenkiintoista.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: (K)Mies ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Sen pituinen tarina tällä kertaa.
Loppua kohden vähän latistui.

Olis nyt ollut edes nainen :(
Totuus
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

MissHolmes kirjoitti:Pönttö!
Ei kukaan ryöstä tosissaan pankkia jossain Vaajakoskella keltaisella urheiluautolla, ellei hankiudu autosta eroon 20 km sisällä.

No niin. Pitihän tuo arvata, ettei kyseessä tietenkään ollut täydellisesti suunniteltu ryöstö höystettynä huumorilla. :(
Itseäni on kyllä muutaman kerran naurattanut (mistä nuo kuvan "tissit" on tehty?) :lol:
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja vandt »

v-a-45 kirjoitti:Itseäni on kyllä muutaman kerran naurattanut (mistä nuo kuvan "tissit" on tehty?) :lol:
Melkein mistä vaan. Kapeahan tuo mies on, eli on hankkinut rintaliivit jotakuinkin kokoa 80C/75D, ja täyttänyt ne vaikka sukilla. Jos rintaliivit jo itsessään ovat sellaiset "paksut" ei epätasaisuus näy läpi ainakaan paksun paidan kanssa.

Tai sitten ovat hänen omat manboobsinsa.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tiedote 7: Vaajakosken pankkiryöstö
10.02.2010
Tiedote 7: Pankkiryöstöstä epäillyn kuulusteluja on jatkettu
Pankkiryöstöstä epäillyn jyväskyläläis-miehen kuulusteluja on jatkettu tänään keskiviikkona. Kuulusteluissa on selvitetty ja käyty läpi tapahtumien kulkua ja siihen mahdollisesti liittyviä muita henkilöitä.
Epäilty on pääpiirteissään tunnustanut tapahtumien kulun. Epäilty on kertonut ottaneensa asunnolta mukaansa jalkajousen, ajanut autollaan pankin lähelle, mennyt sisälle pankkiin jalkajousi kädessään ja vaatinut ja saanut pankkivirkailijalta rahaa.
Rahat saatuaan tekijä oli poistunut paikalta ja ajanut Vaajakosken Sulunperään, josta oli sitten ajanut jonkin ajan kuluttua Viitasaarelle mökille, jossa oli siirtänyt rahat käytössään olleeseen asuntoautoon, josta ne epäillyn kiinnioton jälkeen löydettiin. Teossa käytetty jalkajousi löydettiin epäillyn käytössä olleesta autosta.
Teon motiiviksi epäilty on kertonut henkilökohtaiset syyt.
Tutkinnassa ei ole tullut ilmi sellaisia seikkoja, jotka viittaisivat siihen, että tekijällä olisi ollut apureita tekoa suunnittelemassa tai toteuttamassa.
Asian tutkinta jatkuu edelleen. Mahdollisesta vangitsemisvaatimuksen esittämisestä käräjäoikeudelle on päätettävä viimeistään perjantaina 12.2.2010.
Asiasta tiedotetaan seuraavan kerran torstaina 11.2.2010
Mahdollisia lisätietoja tutkinnanjohtaja Heikki Miilunpohja 0718748531
http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-suo ... C6004C2688

Joopa joo, onko tekijä "terve", vaiko ei? Erittäin erikoinen teko ja tekotapa jokatapauksessa. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
baikal
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 4:00 am

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja baikal »

Drujo kirjoitti:Mistähän baikal sai Tampereen liitettyä uutiseen :) Viitasaarelta ottivat kiinni..
Ilman hymiöitä: Tampere luki linkittämässäni juuri ilmestyneessä uutisessa, jota on luonnollisesti päivitetty. Ei pitäis ehkä uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan.
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Sitten vain veikkailemaan paljonko tulee kakkua. Itse veikkaan ihan lonkalta, että ehdollisella pääsee, ellei tapaukseen liity lisää rötöksiä. Varmaan varsijousen käytöstä verrattuna vaikka tuliaseeseen saa jo huomattavaa helpotusta. Eli jos varsijousienkin saantia/käyttöä jatkossa rajoitetaan, voi siitä olla ainakin se hyöty että jos joku jatkossa sohii sellaisen kanssa rötösmielessä, tuomio tulee olemaan kovempi?
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Norsula kirjoitti:Varmaan varsijousen käytöstä verrattuna vaikka tuliaseeseen saa jo huomattavaa helpotusta.
Ase kuin ase (ampuma-ase vs varsijousi).
Enemmän se riippuu siitä, että onko sillä aseella osoiteltu ketään jne, vai onko se vaan ollut mukana...
Jos sillä on uhkailtu ja osoiteltu virkailijoita, niin se ei ainakaan lievitä tuomiota ja tuomioon vaikuttaa myös paljon se, että millaisen kertomuksen virkailijat antaa tapahtumasta esitutkinnassa (ahdistava, vaarallinen, uhkaava ryöstäjä / liki koominen, perus ryöstö, kohtelias ryöstäjä).
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja John Doe »

No tähän on ihan pakko todeta, että mä olen saanu tuomion "törkeästä", kun aseeksi katsottiin rengasrauta, toisaalta olen saanu useampia tuomioita "törkeästä" pahoinpitelystä,vaikken ole käyttäny muita "aseita" kuin käsiä ja jalkoja. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

^ Miksi mä en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta...

Jottei ihan OT:ksi menisi, niin meinasi amatööri moukan tuurilla tehdä "täydellisen" rikoksen.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: (K)Nainen ryösti pankin jalkajousella

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Voi voi Rosa, sä kun tiedät niin vähän todellisesta maailmasta.....ehkä se kävelee vastaan jonain kauniina päivänä, halusit tai et!! 8)

Muoks. Sut "tuntien" olet jo vasikoinu tämän viestin, joten banaania odotellessa, vaikkei se poistakkaan tosiasioita. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Vastaa Viestiin