Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Nunutin
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2010 1:49 am

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja Nunutin »

Ei tuommoinen kommentti voi olla mitään muuta kuin provoa, tai ainakin toivon niin!
mineraalimies
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 8:41 pm

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja mineraalimies »

Kommenttini oli kärjistetty. Minulla ei ole lapsia mutta vanhempia ja lapsia seuratessani olen todistanut ihan samankaltaista tukistelua tölvimistä ja ravistelua mitä tuossakin videossa on. Tekeekö sen nyt erityisen tuomittavaksi jos joku lastenhoitaja näin tekee kun sitä yleisesti näkee julkisesti eikä ketään tunnu asia kiinnostavan. Kiukuttelevaan kakaraan käydään yleensä käsiksi, eikä siinä ole mitään tavatonta.
SamTheMan
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 5:40 pm

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja SamTheMan »

En tiedä minkälaisten perheiden kanssa olet tekemisissä mutta kyllä se vaan on niin että lapsen ravistelu, heittely ja lyöminen ei kuulu normaalin perheen elämään.
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

mineraalimies kirjoitti:Kommenttini oli kärjistetty. Minulla ei ole lapsia mutta vanhempia ja lapsia seuratessani olen todistanut ihan samankaltaista tukistelua tölvimistä ja ravistelua mitä tuossakin videossa on. Tekeekö sen nyt erityisen tuomittavaksi jos joku lastenhoitaja näin tekee kun sitä yleisesti näkee julkisesti eikä ketään tunnu asia kiinnostavan. Kiukuttelevaan kakaraan käydään yleensä käsiksi, eikä siinä ole mitään tavatonta.
Ensinnäkään en huomaa tuossa videossa, jossa lastenhoitaja heittelee, ravistaa, hakkaa, työtää nurin ja heittää aika voimakkaasti pallolla päähän 11kuukautista vauvaa, kiukuttelevaa kakaraa, jos sinä näät niin kerroppa missä kohtaa?Ja jos tämä on sinusta aivan normaalia lastenhoitoa, tulee se sitten vanhemmilta tai hoitajalta, jota olet tottunut seuraamaan ja pidät ihan ok juttuna, niin kyllä ihmettelen. Itse jos vastaavaa näkisin, olisi lapsen hoitaja(äiti, isä tai hoitaja) kyllä kuullut kunniansa ja pahimmassa tapuksessa sairaalahoidossa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja Belker »

11-kuukautinen vauveli on sen verran avuton ja puolustuskyvytön, että karkea kohtelu on erityisen moitittavaa. Siksipä hoitaja onkin telkien takana. "Kakaraksi" jos 11-kuukautista kutsuu, niin lapsen kehittymättömyydestä ei paljon ymmärrä.

Ehkä Suomessakin nauha kelpaisi todisteeksi, jos jokin työsuojelukaia suurempi risteäisi. Jos rikoslaki ja erityisesti lastensuojelulaki olisivat vahvempia lakeja kuin työsuojelulaki, eikö silloin myös todistetta voisi arvioida vahvempien lakien perusteella? Kuten kaivoslaki ylittää rautatielain, jolloin rautatie voitaisiin joutua purkamaan kaivoksen tieltä - muistaakseni jokin tällainen tapaus on Suomessa ollut.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

mineraalimies kirjoitti:Kommenttini oli kärjistetty. Minulla ei ole lapsia mutta vanhempia ja lapsia seuratessani olen todistanut ihan samankaltaista tukistelua tölvimistä ja ravistelua mitä tuossakin videossa on. Tekeekö sen nyt erityisen tuomittavaksi jos joku lastenhoitaja näin tekee kun sitä yleisesti näkee julkisesti eikä ketään tunnu asia kiinnostavan. Kiukuttelevaan kakaraan käydään yleensä käsiksi, eikä siinä ole mitään tavatonta.
Jos todella olet ollut todistamassa tuollaista lasten käsittelyä, niin mietipä mitä niissä tuttaviesi kodeissa tapahtuu, kun ketään ulkopuolista ei ole näkemässä.. Aivan käsittämätöntä, että yleensä olet voinut seurata moista sivusta tekemättä yhtään mitään!
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Jos itse näkisin lapsen pahoinpitelyä tekisin siitä ilmoituksen. Eipä tuo mineraalimies taida mitään olla nähnyt, kunhan läyskii.

Videosta voi oikein aistia järkyttävän määrän vihaa ton hoitajan sisällä. Sen selvästi tekis oikeen mieli olla vielä kovakouraisempi mutta ei taida uskaltaa. Ehkä ajan saatossa olis käynyt lopulta pahasti lapselle, onneksi huomattiin ajoissa.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

ketsku kirjoitti:Jos itse näkisin lapsen pahoinpitelyä tekisin siitä ilmoituksen. Eipä tuo mineraalimies taida mitään olla nähnyt, kunhan läyskii.
Malli tulee omasta lapsuudenkodista joten tuon perusteella mineraalimiestä on lätkitty mennen tullen itseään jo pienestä pitäen?
"Kasvatusmetodit" jatkuvat näin sujuvasti sukupolvesta toiseen.

Ehkä tuo lastenhoitajakaan ei kokenut tekevänsä mitään väärin, koska näinhän lapsia on aina kasvatettu, myös häntä itseään. Pitää lätkiä välillä vaikka ihan varmuuden vuoksi, että oppii, ettei tämä elämä mitään ruusuilla tanssimista ole.

Mummoni kertoili aikoinaan perheestä jossain pohjanmaan perukoilla, missä oli tapana antaa koko lapsilaumalle selkäsaunat joka ikinen torstai-ilta. Näin siis riippumatta siitä mitä lapset olivat tehneet tai jättäneet tekemättä. Selkäsauna kun kuului suvun perinteisiin aivan luonnollisena tapana pitää lapset poissa pahanteosta ja muistuttaa/kouluttaa siihen, että maailma on kova paikka.
Psykopaatit usein kieltävät kärsineensä kokemastaan kasvatusväkivallasta ja suorastaan ihailevat "vahvoja" vanhempiaan, jotka antaumuksella kasvattivat hänestä ihmisen ja löivät ulos "tottelemattoman lapsen". Psykopaatit uskovat vanhempiensa tulkinnan siitä että lapsi on ollut "paha", perheen "uhka". Ja että väkivalta oli ainoa keino saattaa lapsi "suoraksi, nöyräksi".
http://finnsanity.blogspot.com/2008/05/ ... patia.html
Totuus
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Lastenhoitaja pahoinpiteli vauvan

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Jotenkin hullu ja stressaantunuthan tuon nannyn pitää olla. Taitaa menopaussi-ikäkin jo kolkutella, joten hormonit voi olla muutenkin vaan sekasin.
Onhan tuo lapsenhoito välillä haastavaa, mutta pahalla hetkellä voi mennä minuutiksi pariksi ulos hengittelemään happea ja sitten rauhoittuneena takaisin.
Linnaan vaan... :|
Vastaa Viestiin