Peliautomaatit rosvojen kohteena pk-seudulla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Peliautomaatit rosvojen kohteena pk-seudulla

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

Peliautomaatit murtosarjan kohteena
Vartti
pääkaupunkiseutu
Eilen kello 22.34
Peliautomaatteihin kohdistuneiden rikosten takana saattaa olla vain yksi tekijäporukka.

Syksyn aikana pääkaupunkiseutua on koetellut peliautomaatteihin kohdistuvien rikosten sarja. Pitkäkynnet ovat tyhjentäneet peliautomaatteja esimerkiksi kioski- ja ravintolamurtojen yhteydessä. Samanlaisia rikoksia on tapahtunut pääkaupunkiseudun lisäksi muualla Suomessa.

- Näissä rikoksissa on liityntäpintoja. On mahdollista, että liikkeellä on vain yksi porukka, joka näitä murtoja tekee. Myös siitä on viitteitä, että peliautomaatit ovat murtojen ykköskohde, rikoskomisario Mikko Kosonen Itä-Uudenmaan poliisista kertoo.

Myös peliautomaatit omistavassa Raha-automaattiyhdistyksessä murtoaalto on huomattu, mutta tarkkoja tietoja vahingoittuneiden peliautomaattien tai kadonneiden rahojen määristä ei haluta kertoa julkisuuteen.

-Peliautomaatteihin kohdistuneita rikoksia on tapahtunut viime aikoina jonkin verran enemmän kuin tavallisesti. Pohdimmekin, kuinka peliautomaattien turvallisuutta pystytään parantamaan ja rikosten riskiä pienentämään, tuotantojohtaja Antti Penttinen Raha-automaattiyhdistyksestä sanoo.
- Tyypillisesti on niin, että menetetty rahasumma on samankokoinen tai pienempi kuin automaattiin kohdistuneen vahingon arvo on, hän jatkaa.

Ray:llä on Suomessa noin 8 000 peliautomaattia esimerkiksi ravintoloissa ja kioskeissa. Peliautomaateista noin tuhat on pääkaupunkiseudulla.

- Pitkällä aikajaksolla tarkasteltuna peliautomaatteihin kohdistuneet rikokset ovat kuitenkin vähentyneet, sillä automaattien tekniikka on parantunut huomattavasti, Penttinen huomauttaa.
paljonkohan näistä koneista itseasiassa saa rahaa ulos? Ei varmaankaan kovin suurista summista ole kyse...

otsikkoa muokattu
t:mode
Jag har talat :)
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
Syntyneet räyhäämään
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mopoterroristi kirjoitti:Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
Kuinkakohan "ennen vanhaan" toi oli? Kun joskus nuorempina tehtiin tällasta keikkaa, ni kyl perus pokerikoneista irtos aika vitusti enemmän. Ei kyl mitään muistikuvaa enää, että oliko joukossa hedelmäpelejä. Mut se nyt on selvä, ettei kukaan oikeesti tekis tällasta keikkaa jonkun parin huntin takia.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Ehkä Mopoilija muistelee niitä, joihin ei käynyt kuin markan kolikot.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Mopoterroristi kirjoitti:Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
niin omia rahoja? :D
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Kampamaneetti
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 9:11 am

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Kampamaneetti »

DollariExpress kirjoitti:
Mopoterroristi kirjoitti:Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
niin omia rahoja? :D
Omia rahoja varmaan! Mutta kuulin "varmalta" lähteeltä että kun kone tyhjennetään Ray:n toimesta niin keskiarvollisesti siellä on n.600€-700€ kolikoina sisällä. Koneen palautusprosentti voittoina ulos on kuulema 60%. Tiedä sitten, joskus kun itse pelaan niin aina vaan tuntuu häviävän :D
Jag har talat :)
Ilpo Larha
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 1:35 pm

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Ilpo Larha »

[/quote]Omia rahoja varmaan! Mutta kuulin "varmalta" lähteeltä että kun kone tyhjennetään Ray:n toimesta niin keskiarvollisesti siellä on n.600€-700€ kolikoina sisällä. Koneen palautusprosentti voittoina ulos on kuulema 60%. Tiedä sitten, joskus kun itse pelaan niin aina vaan tuntuu häviävän :D[/quote]

Faktana mitään tietämättä, mutta sivusta seuranneena ja muilta kuultuna, sanoisin et DollariExpress oikeilla linjoilla. 8)
Tomberi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:53 pm
Paikkakunta: Liminka

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

Kampamaneetti kirjoitti:
DollariExpress kirjoitti:
Mopoterroristi kirjoitti:Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
niin omia rahoja? :D
Omia rahoja varmaan! Mutta kuulin "varmalta" lähteeltä että kun kone tyhjennetään Ray:n toimesta niin keskiarvollisesti siellä on n.600€-700€ kolikoina sisällä. Koneen palautusprosentti voittoina ulos on kuulema 60%. Tiedä sitten, joskus kun itse pelaan niin aina vaan tuntuu häviävän :D
"Palautusprosentti vaihtelee peleittäin, mutta on keskimäärin lähes 90 prosenttia."
Suora lainaus RAY:n sivuilta.
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Ray:tä ryöstetään :)

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Kampamaneetti kirjoitti:
DollariExpress kirjoitti:
Mopoterroristi kirjoitti:Ennen vanhaa muistaakseni hedelmäpeliin mahtui n.400 markkaa.
niin omia rahoja? :D
Omia rahoja varmaan! Mutta kuulin "varmalta" lähteeltä että kun kone tyhjennetään Ray:n toimesta niin keskiarvollisesti siellä on n.600€-700€ kolikoina sisällä. Koneen palautusprosentti voittoina ulos on kuulema 60%. Tiedä sitten, joskus kun itse pelaan niin aina vaan tuntuu häviävän :D
No ei, siitä on niin kauan aikaa kun minä olen pelannut Ray:n kolikkopelejä, että tokko sinä DollariE olit silloin edes syntynyt :lol: Parikymmppiä hävisin aikoinani legendaariseen seinärulettiin ja älysin ette tää oo mun juttu, sen jälkeen olen pelaillut ihan muita pelejä kuin Ray:n kolikkoautomaatteja :mrgreen:

Se parikymppiä oli siihen maailman aikaa iso raha, sillä meinaan sai viikonlopuksi pullon Vinettoa :lol:
Syntyneet räyhäämään
Vastaa Viestiin