Miksi VPY:tä kiusataan?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Taisit Siru perustaa tämän ketjun vain oikeutukseksi itsesi ja VPY:n pedofiilinimittelyille sekä kotikutoisille määritelmillenne. Laitan tähän toisessakin ketjussa siteeraamani pätkän eräästä artikkelista, minkä lukemista kokonaan suosittelen kaikille asiasta kiinnostuneille lämpimästi.
Murrosiän loppuvaiheessa olevien tyttöjen sekundaariset seksuaaliset tunnusmerkit eivät viittaa tekijän mieltymykseen lapseen, kuten luultavasti usein ajatellaan, vaan pikemminkin sukukypsään naiseen. Kyse ei siis olekaan siitä, että tekijän mieltymys olisi hakeutumassa yhä nuorempiin lapsiin, vaan siitä että nämä tytöt ovat jo siirtymässä aikuisuuteen. Tästä syystä he itsekin voivat olla näissä suhteissa aktiivisia.
http://www.haaste.om.fi/1247666327858
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Siru83 kirjoitti:No ei se nyt mikään vasta-alkaja ole kuitenkaan, mitä tuo sääntö "erityisen tarkkailun alla olemisesta" koskee.
Kannattaa olla realisti VPY:n suhteen. Huhtikuussa VPY loggasi sisään palstalle ja kesäkuussa jo ensimmäinen banni. Ja viikon banni näyttää olevan, että ei ole ammuttu suoraan kovilla.
Kirjoittaja Kyöpeli päivämäärä Ke Kesä 22, 2011 1:49 am
Nimimerkki VPY on viikon arestissa asiattomuuksiensa johdosta.
Jatkoa seuraa...
Kirjoittaja A1-Yllapito päivämäärä 09 Heinä 2011 18:19
Nimimerkki VPY lahetettiin kesalomalle rauhottumaan 2 viikoksi. On syyta miettia ennekuin lahettaa viestin etta onko silla jotain annettavaa ketjuun... Varsinkin jos laitaa lahes kymmenen viesia perakanaan... Hyvaa lomaa ja tervetuloa jalleen kahden viikon kuluttua uudelleen....
Kirjoittaja Kyöpeli päivämäärä 09 Elo 2011 23:03
Nimimerkki VPY pesee viikon verran suutaan saippualla.
Kirjoittaja Kyöpeli päivämäärä 17 Elo 2011 16:34
Nimimerkki VPY jatkaa asiattomalla linjallaan ja siitä heiluu häkki. Lusittavaa nyt kuukauden verran
Kirjoittaja Kyöpeli päivämäärä 17 Syys 2011 14:11
RIkoksenuusija VPY:llä ei ole aikomuksiakaan parantaa tapojaan keskustelufoorumissa. Nyt seurauksena olkoon kuukauden banni asiattamasta ja ketjuun kuulumattomasta viestistään
Ja kun olin itse perjantaiyönä samassa ketjussa VPY:n kanssa, muistan, että jutut pyörivät jossain hemmo/hommafoorumissa, ne ei kai tosiaan kuuluneet aiheeseen. Nyt kun nämä viestit ovat tässä, niin Siru, onko tämäntyyppinen argumentointi mielestäsi murha.infoon kuuluvaa läppää? Tarvitseeko murha.info juuri tämänkaltaisia kirjoittajia? Ja jottet käsittäisi väärin, mä en ole painanut nappia näiden kirjoittajien kohdalla, taisin painaa vassia Kartsa68:n ja Malistaron kohdalla.
VPY kirjoitti:Olipas täysin asiaton vastaus sinulta, no vastataan samalla linjalla.
Mikä se hemmofoorumi on? Joku homofoorumi, missä karvakädet etsivät itselleen poikaseuraa ja kumppania lapseen, vuoheen tai aasin sekaantumisessa? Sorry olen normaali heteromies, jota ei kiinnosta homostelu, eikä seksi lasten tai eläinten kanssa.

Ai niin, oletko muuten täysin varma, että tämä toinen vangittu rotta on syntyperältään suomalainen rotta?
VPY kirjoitti:Vai lupaatkö Damien kirjoittaa yhden maahamúuttorealistisen kolumnin tälle sivustolla, jossa tuot esiin esim.maahanmuuttajien osuuden Helsingissä,Espoossa ja Vantaalla tehdyistä raiskauksissa, lasten seksuualisissa hyväksikäytöissä, ryöstöissä ja varkauksia, mikäli Auer tuomitaan KKO:ssa murhasta? :mrgreen:

Minä taas lupaan kirjoittaa tänne venäläisiä ylistävän kirjoituksen, mikäli Auer todetaan syyttömäksi KKO:ssa. Vetikö kiinni Damien?
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mariacka kirjoitti:Taisit Siru perustaa tämän ketjun vain oikeutukseksi itsesi ja VPY:n pedofiilinimittelyille sekä kotikutoisille määritelmillenne.
Ei, itse asiassa muutama keskustelija sinä mukaanlukien palaatte samaan aiheeseen täällä kerta toisensa jälkeen. Minä tarjosin artikkelin oikeasta tieteellisestä aineistosta, joka sisälsi laajaa lukuisten alan asiantuntijoiden tutkimaa materiaalia. Sinä laitat tähän jonkun Lastensuojelun keskusliiton tutkijan OMAN MIELIPITEEN, joka ei ole edes psykologi puhumattakaan pedofilian asiantuntijasta. Jätettäköön se omaan arvoonsa. Onkohan tällä keski-ikäisellä miehellä muuten joku oma motiivi kirjoittaa noin?

Rosamarine VPY:n 9.8 ja 17.8 saamat bannit ovat molemmat Chikatilon kritisoinnista, joten niitä ei lasketa. Viimeisestä rikkomuksesta vuorokausi, max. viikko olisi riittänyt.

Nyt kun moni hyvä ja älykäs kirjoittaja on passivoitunut (esim. Talontytär, Isoviha ym.), olisi hyvä, että täällä olisi värikkäitä persoonia, joilla on voimakkaitakin mielipiteitä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Siru83 kirjoitti:Ei, itse asiassa muutama keskustelija sinä mukaanlukien palaatte samaan aiheeseen täällä kerta toisensa jälkeen. Minä tarjosin artikkelin oikeasta tieteellisestä aineistosta, joka sisälsi laajaa lukuisten alan asiantuntijoiden tutkimaa materiaalia. Sinä laitat tähän jonkun Lastensuojelun keskusliiton tutkijan OMAN MIELIPITEEN, joka ei ole edes psykologi puhumattakaan pedofilian asiantuntijasta. Jätettäköön se omaan arvoonsa. Onkohan tällä keski-ikäisellä miehellä muuten joku oma motiivi kirjoittaa noin?

Kyseessä ei ollut Sariolan "oma mielipide", vaan lähdeaineistoon perustuva artikkeli, jonka olisit kyllä huomannut, mikäli olisit jaksanut lukea artikkelin. En tiedä Sariolan tieteenalaa, mutta useita artikkeleja, oppaita ja tutkimuksia hän kyllä on lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä kirjoittanut.

Tyypilliseen tapaasi vihjailet myös Sariolasta aika arveluttavasti.

Lainaamasi pätkät artikkelista A Profile of Pedophilia: Definition, Characteristics of Offenders, Recidivism, Treatment Outcomes, and Forensic Issues eivät tue sitä, että jokainen aikuisen ja nuoren kanssa seksiä harrastava/harrastanut tai siitä haaveileva/haaveillut olisi myös pedofiili. Tämä on täysin oma tulkintasi.

OT kohdaltani päättyy tähän. Siitä huolimatta pysyn kannassani, että pedofiili-nimittely on täysin hyväksyttävä syy bannaukselle. Varsinkin, kun sitä yritetään puolustella valjastamalla käyttöön oma tulkinta tieteellisistä artikkeleista.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Turha tässä on VPY:n ja Damienin bannin pituuksia verrata. Ylläpito on tehnyt selväksi, että mikäli käytös ei parane, pidenee banniaika. VPY on napannut vajaassa 3 kuukaudessa yhteensä 5 bannia, joiden kesto on yhteensä 2kk ja 4 viikkoa. Damien taas on ottanut edellisen, viikon mittaisen jäähynsä maaliskuussa. Mutta tuskinpa sä, Siru tässä mitään eroa huomaat. Sun rakkaas on nyt jäähyllä, ja sä oot ihan yksin :cry:
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Cassandra kirjoitti: Mutta tuskinpa sä, Siru tässä mitään eroa huomaat. Sun rakkaas on nyt jäähyllä, ja sä oot ihan yksin :cry:
Sirusta ja VPY:stä tulisikin hyvä pari :D Vai tulisko vain Minfon Mervi ja Matti ?

Mutta laitan heidän kunniakseen soimaan kappaleen vuodelta 1983

http://www.youtube.com/watch?v=JNClPpIEX3g
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mariacka kirjoitti:Kyseessä ei ollut Sariolan "oma mielipide", vaan lähdeaineistoon perustuva artikkeli, jonka olisit kyllä huomannut, mikäli olisit jaksanut lukea artikkelin.

Siteeraamasi kohta ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, vaan on hänen mielipiteensä. Kyseessä on mielipidekirjoitus.
Mariacka kirjoitti:Lainaamasi pätkät artikkelista..... eivät tue sitä, että jokainen aikuisen ja nuoren kanssa seksiä harrastava/harrastanut tai siitä haaveileva/haaveillut olisi myös pedofiili. Tämä on täysin oma tulkintasi.
Jaa-a, ja missäköhän olisin sanonut, että jokainen on? Olen sanonut, että moni heistä saattaa olla. Ja sitä muuten tukee toinen kohta samaisesta tieteellisestä artikkelista:
An estimated 88% of child molesters and 95% of molestations (one person, multiple acts) are committed by individuals who now or in the future will also meet criteria for pedophilia.
Child molesters käsittää myös 13-17-vuotiaisiin lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia tehneet sekä myös ne, jotka ovat syyllistyneet lapsiin kohdistuviin seksuaalirikoksiin alle 16-vuotiaina ja jotka ovat jatkaneet näiden seksuaalirikosten tekemistä myös vanhempina (ts. heitä ei määritelty pedofiileiksi ensin, koska he eivät sopineet määritelmään ikänsä takia, samoin kuin esim. henkilöä, joka on ensin kohdistanut seksuaalirikoksen 15-vuotiaaseen ja sitten 8-vuotiaaseen, ei ensimmäisen rikoksen yhteydessä määritelty pedofiiliksi uhrin iän takia).

Kuten olen tuolla "kysy ylläpidolta"-ketjussa todennut, rikospsykologiaa käsitteleviä ketjuja varten pitäisi perustaa oma osionsa, jossa voisi käsitellä psykopatiaa, syitä rikollisuuteen, pedofiliaa ym. Niin kauan, kuin niitä ei ole, aiheita sivutaan eri ketjuissa.
Cassandra kirjoitti:Turha tässä on VPY:n ja Damienin bannin pituuksia verrata. Ylläpito on tehnyt selväksi, että mikäli käytös ei parane, pidenee banniaika. VPY on napannut vajaassa 3 kuukaudessa yhteensä 5 bannia, joiden kesto on yhteensä 2kk ja 4 viikkoa. Damien taas on ottanut edellisen, viikon mittaisen jäähynsä maaliskuussa.


Cassandra pääsi taas mieliaiheeseensa. Koska palstapoliisi ja ammattinipo kirjoittaa ensimmäisen rikosaiheisen viestinsä?
buracee
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 9:47 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja buracee »

Siru83 kirjoitti: Koska palstapoliisi ja ammattinipo kirjoittaa ensimmäisen rikosaiheisen viestinsä?
Odotellaan sun kohalla samaa.. Jos ehdit.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Siru83 kirjoitti:Cassandra pääsi taas mieliaiheeseensa. Koska palstapoliisi ja ammattinipo kirjoittaa ensimmäisen rikosaiheisen viestinsä?
Jos et huomannut, niin vastasin ketjun aiheeseen, joka koskee VPY:n kuukauden jäähyä. Mun käsittääkseni rikoksista ja pedofiliasta puhutaan ihan muissa ketjuissa. Enkö mä palstapoliisina ole pätevimmästä päästä tähän vastaamaan? ;) Vai saako aiheeseen vastata vain sun hyväksymät nimimerkit?

Mut jos sua noin kovasti kiinnostaa mun kommentit rikosaiheisiin, niin tervemenoa selaamaan lisää mun viestihistoriaa :)
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Älä välitä Cassandra, muista vanha viisaus : "tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee". 8)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Sellainen kommentti, kun Siru usein noita tieteellisiä tutkimusjulkaisuja siteeraa ja muilta vaatii, niin tiede on usein liikkeessä johonkin suuntaa. Toisen tutkijan kuuluu ikään kuin automaattisesti haastaa olemassa oleva tieto ja tulkinta. Muutenhan se totuus ei koskaan alunperinkään olisi siinä sen hetkisessä muotissa ja määritelmässä. Jonkun on pitänyt jossain vaiheessa miettiä, olisiko sittenkin niin, tutkia olisiko sittenkin niin ja todistaa, että niinhän se onkin. Vanhan tieteellisen tulkinnan ja uuden välillä sitten määritellään uusi totuus välillä 0-100 jomman kumman "hyväksi" tai joskus jopa tasan, tai kompromissina muuten.

Näin se toimii. Toki yleisesti ottaen suuremmat linjat ovat tiedossa, mutta ei aina kuitenkaan. Lisäksi vallitsevat yhteiskunnalliset olot muuttavat paljonkin tällaisia "miltä tuntuu ajatuksena tämänlainen asia käytöksessä"-tutkimuksia ja vastaavia. Ei siis aina parempaan, mutta tutkiva tiede tutkiikin vain olemassa olevia asioita, muutokset tehdään sitten viiveellä, jos osataan.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Cassandra kirjoitti:Turha tässä on VPY:n ja Damienin bannin pituuksia verrata. Ylläpito on tehnyt selväksi, että mikäli käytös ei parane, pidenee banniaika. VPY on napannut vajaassa 3 kuukaudessa yhteensä 5 bannia, joiden kesto on yhteensä 2kk ja 4 viikkoa. Damien taas on ottanut edellisen, viikon mittaisen jäähynsä maaliskuussa. Mutta tuskinpa sä, Siru tässä mitään eroa huomaat. Sun rakkaas on nyt jäähyllä, ja sä oot ihan yksin :cry:
Voisitko Siru kiltti lukea ylläolevan tekstin muutamaan kertaan ja koittaa sisäistää sen? Yksittäisestä rikkeestä kuukauden banni on toki pitkä mutta jos banniin johtavat rikkeet ovat toistuvia ja huilista palatessa sama lässytys jatkuu niin on ihan luontevaa ottaa kovemmat bannit käyttöön. Banni on merkki siitä että viestikäytöksessä on ollut jotain vikaa eli korjattavaa, jos korjausta ei kerta toisensa jälkeen tapahdu niin vika on kyllä ihan kirjoittajassa itsessään - Ei muissa (häntä mahdollisesti haastavista) kirjoittajissa, ylläpidossa tai säännöissä.

En tiedä kiusaako joku VPY:tä, ehkä niinkin. Itse olen kuitenkin kokenut hänen kirjoittelunsa muutamassa ketjussa häiritseväksi ja totaalisen ei-rakentavaksi. Asiallinen anti on jäänyt ihan pimentoon, minulla ei ole sellaisesta mitään havaintoa.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Cassandra kirjoitti:Mun käsittääkseni rikoksista ja pedofiliasta puhutaan ihan muissa ketjuissa.


Niin tarkoitat varmaan niitä ketjuja, mihin sinä kirjoitat siitä, miten otsikko pitäisi tehdä, miten lainaus pitäisi tehdä, mitä kaikkea täällä saa ja ei saa tehdä jne.
INES 7 kirjoitti:Toisen tutkijan kuuluu ikään kuin automaattisesti haastaa olemassa oleva tieto ja tulkinta.
Edellyttää sitä, että tutkijalla on koulutus tutkittavalta alalta. Tässä ei ollut kyseessä minkään tutkimuksen haastaminen tai mitään sinnepäinkään. Tässä oli kyse vailla ko. tieteellisen alan koulutusta olevan henkilön mielipidekirjoitus. Vaikka sinä muuta toivoisitkin, ja me kaikkihan tiedämme, miksi sinä muuta toivoisit.
nuusku-nella kirjoitti:En tiedä kiusaako joku VPY:tä, ehkä niinkin. Itse olen kuitenkin kokenut hänen kirjoittelunsa muutamassa ketjussa häiritseväksi ja totaalisen ei-rakentavaksi.
En haluaisi toistaa itseäni, mutta hyviä asioita voi esittää karkealla ja voimakkaalla ilmaisutavalla. VPY on VPY, ja hänen persoonaansa ei varmaan kuulu turha nöyristely. Ylläpidon ei mielestäni pitäisi yrittää lannistaa kirjoittajia ja rajoittaa heidän persoonallista tyyliään.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Siru83 kirjoitti:Edellyttää sitä, että tutkijalla on koulutus tutkittavalta alalta. Tässä ei ollut kyseessä minkään tutkimuksen haastaminen tai mitään sinnepäinkään. Tässä oli kyse vailla ko. tieteellisen alan koulutusta olevan henkilön mielipidekirjoitus. Vaikka sinä muuta toivoisitkin, ja me kaikkihan tiedämme, miksi sinä muuta toivoisit.
Pedofilian (tai lasten seksuaalisen hyväksikäytön) tutkimiseen ei ole erillistä tutkimusalaa. Kyseessä ei myöskään ollut mielipidekirjoitus vaan asiantuntija-artikkeli. Samaiselta henkilöltä on ilmestynyt mittava luettelo muitakin artikkeleja, esim. http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo95274.pdf, samoin tutkimuksia ja opaskirjoja.
Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Miksi VPY:tä kiusataan?

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Mariacka kirjoitti:OT kohdaltani päättyy tähän.
Eikö tämä ollut lupaus.
Mariacka kirjoitti:Pedofilian (tai lasten seksuaalisen hyväksikäytön) tutkimiseen ei ole erillistä tutkimusalaa.
Ai eikö? Miten minä olen kuvitellut, että ne tautiluokitukset ym. kuuluu lääketieteen ja psykologian alaan, siis niiden alojen asiantuntijoiden piiriin, jotka se minun lainaamani oikeasti tieteellinen artikkeli koski.
Mariacka kirjoitti:Kyseessä ei myöskään ollut mielipidekirjoitus vaan asiantuntija-artikkeli.
Etsipä joku tutkimus, jossa on esitetty sinun lainaamasi pätkän asiat. Et löydä, koska sellaista ei ole. Toisaalta ehkä voisit käyttää aikasi paremminkin ja hakeutua tutkimuksiin. Sinulla saatettaisiin todeta pakonomainen tarve olla aina oikeassa.
Vastaa Viestiin